Jatkoajan Fantasy Pool NHL-edition -varausketju

  • 58 869
  • 965

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Totta. Mutta in all fairness, onko tämä tahti ollut sitä mitä odotit tältä draftilta? Minun mielestä ei.

Millaista tahtia odotit, tai millainen olisi mieluisa?

Mä en oikein odottanut mitään. Välillä käyn vilkuilemassa ja päivittämässä listoja, mutta ei tätä nyt 24/7 jaksa päivystää, vaikka iso fantasypelien fani olenkin. Edelleenkin tämä on ihan täysin sellaisessa aikataulussa, että homma saadaan helposti maaliin ennen kuin kiekko tippuu jäähän.

Ehkä ensi kerralla kannattaa laittaa kaksi sarjaa pystyyn. HC-pelaajat ja sitten ns. tavikset.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Noniin, jos nyt sitten hiukan rauhotutaan ja annetaan ihmisille tsäänssi. Nykyinen tahti on varmasti joillekin raskas, mutta maaliin tämä menee tällä tahdilla. Ja edelleen, tarvittaessa muutoksia tapahtuu.

Tällä hetkellä niille ei ole tarvetta, joskin se yksi muutos tehtiin jo.
 

Nick Neim

Jäsen
Niin, mutta sen mun ydinajatus onkin se, että se on sinun valintasi mennä ilmaislipuilla festivaaleille ja jättää drafti toissijaiseksi... Ihan oikeasti, niin monta draftia läpi kahlanneena, mulla oli jon etukäteen vähän pahat fiilikset tästä "vapaasta draftiajasta"... On meillä kaikilla muutakin aktiviteetia, en sitä väitäkään. Mutta esim. sinun kohdalla se valinta oli tehtävä joko niiden festarien tai draftin välillä. Tässä on juuri se riski, että jos tarpeeksi moni peräkkäinen draftaaja tkee sen valinnan jonkun muun hyväksi, menee tämä homma ihan vihkoon.
Itse asiassa ei ollut, mutta en todellakaan osannut ajatella, että toimiessani ihan sääntöjen puitteissa, nousee asiasta tälläinen haloo. Sitä tässä kummastelen, ja sen takia otan tuon hieman henkilökohtaisesti, kun olin kuitenkin yksi suurimmista (joskin myös toki tein tuon tahattomasti) viivyttelijöistä eiliseltä.

Realistisesti odottelin sellaista ~30 varauksen tahtia / päivä. Ei edes sitä yhtä rundia, koska ajallisestikin 16 tuntia tarkoittaisi noin puolta tuntia / varaus tuollaisella tahdilla, mitä näin isolla joukolla pidin aika realistisena. Alunperinkin (voin koittaa kaivella noita viestejä) @Lico käsittääkseni puhui, kuinka olisi hyvä, jos jokainen ehtisi käymään palstalla edes sen muutaman kerran päivässä. Ihan simppeliä matematiikkaa; jos draftissa 36 henkilöllä varataan, ja realistisesti lasketaan jokaisen käyvän 2-3 kertaa päivässä palstalla, on varmaan 30 varauksenkin päivätahti jopa pahimmillaan ylimitoitettu. Alkaa todennäköisyydet kutistumaan noin isosta joukosta puhuttaessa, koska vierailut voivat osua hyvinkin pahasti ristiin.

Edelleenkin, draftin sujuvuuden kannalta olisi paljon parempi laittaa vaikkapa se 4 tuntia edelisestä varauksesta aikarajaksi... Jos pääset koneelle vasta 8 tunnin jälkeen, ei siinä suurta eroa ole päässyt tapahtumaan, koska tällä tahdila siinä neljän tunnin aikana varataan se 5-10 pelaajaa. Drafti kuitenkin liikkuu eteenpäin, eikä ne aktiiviset käyttäjät päivystä turhaan palstalla
Tästä tosiaan voitaisiin laittaa jotain äänestystä pystyyn, jotta porukan mielipide tulisi selväksi. En vain tosiaan osta sitä hyötyä mitä tuosta saadaan, jos pistetään drafti kolme päivää tavallista aikataulua nopeammin pakettiin, kun pelivaraa on edelleen pari viikkoa. Muutenkin sääntöjen rukkaamiselle kesken kaiken pitäisi aina olla jokin järkevä ja pitävä syy, mitä en tässä hahmotelmassa kykene näkemään.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Realistisesti odottelin sellaista ~30 varauksen tahtia / päivä. Ei edes sitä yhtä rundia, koska ajallisestikin 16 tuntia tarkoittaisi noin puolta tuntia / varaus tuollaisella tahdilla, mitä näin isolla joukolla pidin aika realistisena. Alunperinkin (voin koittaa kaivella noita viestejä) @Lico käsittääkseni puhui, kuinka olisi hyvä, jos jokainen ehtisi käymään palstalla edes sen muutaman kerran päivässä. Ihan simppeliä matematiikkaa; jos draftissa 36 henkilöllä varataan, ja realistisesti lasketaan jokaisen käyvän 2-3 kertaa päivässä palstalla, on varmaan 30 varauksenkin päivätahti jopa pahimmillaan ylimitoitettu. Alkaa todennäköisyydet kutistumaan noin isosta joukosta puhuttaessa, koska vierailut voivat osua hyvinkin pahasti ristiin.

Mä olin yltiöoptimistinen, kun tätä keskustelua käytiin ensimmäisen kerran ja ennustin, että saataisiin n. 12 päivässä homma pakettiin eli kierros per päivä. Nyt tahti on hieman hitaampi, mutta sitä varten toitonkin useaan otteeseen, että listoilla hommasta tehdään helpompaa ja myöhemmin esittelin kommunikaatiotapoja. Nykyinen tahti on mielestäni ihan ok, mulle onnistuu se nopeampikin tempo, mutta mä haluan saada kaikki 36 jätkää maaliin asti.

Se on nimenomaan niin, että palstalla vieraileminen menee ristiin mitä todennäköisimmin jatkuvasti. Mun mielestä oli kohtuullista olettaa jokaisen käyvän 2-3 kertaa päivässä palstalla nimenomaan seurailemassa tilannetta ja ns. valmistautumaan etukäteen. Se ei tarkoittanut sitä, että oletan jokaisella vierailulla tapahtuvan varauksen.

Järjestäkää äänestys jos koette sen tarpeelliseksi. En edelleenkään hiffaa mikä kiire tässä on, en mä erityisesti kiksejä saa siitä varataanko minuutin välein vai tunnin välein. Enemmän spekuloimiselle tässä jää aikaa.
 

Tornados

Jäsen
Tässä on nyt tunteet käyneet turhan kuumina. Mielestäni tilanne on kuitenkin hyvin hallinnassa ja tarvittaessa hommaa voidaan sitten nopeuttaa. NHL- kauden alkuun on kuitenkin vielä ihan mukavasti aikaa. Mielestäni mietintäaikaa on sallittua käyttää ja siitä on turha ketään syyllistää. Toivottavasti kuitenkin kaikki yrittävät varata mahdollisimman nopeasti ja yritettäisiin etenkin välttää niitä pitkiä venymisiä.Listat kannattaa ladata kännykälle ja ei siinä mene montakaan minuuttia etsiä eka varaamaton pelaaja. Oman ensimmäisen varaukseni tein kesken yöunieni (satuin heräämään). Tarkistin vain varaustilanteen ja otin ekan varaamattoman pelaajan.

Itsekin olen lukeutunut viikonloppuna varmaan niihin sivun päivittäjiin, mutta kärsimättömille suosittelen kuitenkin ottamaan ilon irti odottelusta. Mielestäni varausten pähkäily on erittäin hauskaa ja taktinen puolikin valintojen järjestyksessä antaa paljon mietinnän aiheita. Lisäksi listoja voi yhä päivittää uudella informaatiolla ja jopa uusia pelaajia saattaa ilmestyä (esim. Shumakov). Lisäksi varauksen lähestyessä voi vielä tarkastella potentiaalisia valintoja kriittisellä silmällä (esim. terveystilanne).
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
Tässä ennen meikäläisen seuraavaa vuoroa taitaa olla 5 ukkoa välissä. Oon menossa hiljalleen nukkumaan yövuoron jälkeen ja oon takasin palstaa tsiigaamassa 5-6 välillä. Eli, jos varaukset etenee muhun asti, ei muiden tarvitse päivystää koko iltapäivää meikän varausta vaan seuraava jäbä voi aktivoitua uudestaan tuossa viiden jäljestä.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kenen vuoro se on? Että ketä nyt odotellaan.
 
Kenen vuoro se on? Että ketä nyt odotellaan.

Kieltämättä ainakin itselläni on välillä vähän vaikea seurata itse draftia kun ketju täyttyy kaikella muulla. Ymmärrän kyllä, että tämä herättää tunteita ja siitä keskustelu sitten rönsyilee ties minne.

Yhtä kaikki, edellinen varaus näyttäisi olevan Antti Raanta ja seuraavaksi vuorossa @Gemondo ja noin 10 vuoroa myöhemmin sinun vuorosi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Nauraen pankkiin: Aleksander Barkov Junior.

Vuoroon @Knap
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ihan oikeinhan tuo nyt meni vai mikä juttu?
 

Knap

Jäsen
@F#21 Vuoro, Hockey Puckin viestissä antaa luvan. Jätkä käyny La viimeks palstalla, toivottavasti ois hereil tänään.

Eikun anteeks, luin väärin :D siis viiden jälkeen voi ruveta F21 päivystämään, Hockey Puck varaa silloin.
 

Knap

Jäsen
Voi tulla pitkä päivä draftin suhteen. Hockey Puckin vuoroon menee monta tuntia, tosin hyvä, että ilmoitti, niin ei tarvitse kenenkään tätä vahdata työkseen. Mutta hieman tuo hänen jälkeen oleva draftaaja pelottaa, kun ei ole palstalla käynyt melkein kolmeen päivään, täytyy vain toivoa että tulisi ne sähköposti ilmoitukset tai jotain.
 

F#21

Jäsen
Voi tulla pitkä päivä draftin suhteen. Hockey Puckin vuoroon menee monta tuntia, tosin hyvä, että ilmoitti, niin ei tarvitse kenenkään tätä vahdata työkseen. Mutta hieman tuo hänen jälkeen oleva draftaaja pelottaa, kun ei ole palstalla käynyt melkein kolmeen päivään, täytyy vain toivoa että tulisi ne sähköposti ilmoitukset tai jotain.
Turhaan huolestua, se etten kirjaudu tänne tai sekoita ketjua muulla tekstillä ei tarkoita etten seuraisi tätä. Vielä on pitkä aika kauden alkuun.
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
Nappaan Tyson Barrien.

Vuoroon @F#21
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös