Jatkoajan Fantasy Pool NHL-edition -varausketju

  • 58 869
  • 965

Nick Neim

Jäsen
Mä en oikein saa kiinni tästä kiireestä, mikä suurimmalla osalla porukalla täällä vallitsee. Jos kauden alkuun olisi alta pari viikkoa, niin jotenkin tämän ymmärtäisin, mutta aivan jäätävällä tulipalokiireellä täällä mennään, vaikka (erittäin hitaankin) aikataulun puolesta kauden alkuun ehditään komeasti. Varmasti osa päivistä tulee menemään nykyistä ripeämmin, ehkä jokin päivä menee nykyistä hitaammin. Iso on porukka, joten vaihtelua luonnollisesti syntyy paljon.

Pahoittelen edelleen eilisen päivän venymistä, joka johtui omalta osaltaan yksin minusta. Tosin tiedossa on sekin, että 36 henkilön aikataulut eivät tule mitenkään menemään yksiin, eikä tuollaisella porukalla todennäköisesti saada mitään yksittäistä päivääkään sovituksi. Ja juuri siksi drafti aloitettiin hyvissä ajoin, että sen varaamisen suhteen on pelivaraa. 2 tunnin säännössä en näe sitten yhtään mitään järkeä, koska se on oikeasti tiukka aikataulu; töissäkään ei kehtaa parin tunnin kokouksesta paskalle poistua, eikä autolla ajellessa viitsi räpeltää oikein puhelintakaan. Pari tuntia on kuitenkin sellainen aika, että voi oikeasti olla suht tiukka aikataulu sen suhteen, että pääsee palstalle.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kaksi tuntia nyt on ihan vitsi. Toki itsekin käyn usein, mutta jollakin muulla saattaa olla muutakin elämää.

Ei tahti hiljentyä saa, mutta on tässä kuitenkin vielä kuukausi kauden alkuun. Epäilen myös, että viikonloppu saattaa hieman hidastaa tahtia..
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kaksi tuntia nyt on ihan vitsi. Toki itsekin käyn usein, mutta jollakin muulla saattaa olla muutakin elämää.

Ei tahti hiljentyä saa, mutta on tässä kuitenkin vielä kuukausi kauden alkuun. Epäilen myös, että viikonloppu saattaa hieman hidastaa tahtia..

Niin, pitää kuitenkin muistaa tuossa aikarajassa se, että sen varauksen saa sitten suorittaa toki heti kuin mahdollista... Ei tällä meiningillä kovinkaan montaa valintaa siinä keritä tekemään, vaikka pääsisikin vasta 5-6 tunnin jälkeen varaamaan...

Edelleenkin, seison omien sanojeni takana. Vaikka viikonloppu hidastaisikin tahtia, niin silti... Näin isolla käyttäjäporukalla olisi ihan oikeasti parempi sopia ne "tarkat" ajat omaan vuoroon, niin pystyisi optimoimaan omaa ajankäyttöä. Toimi muuten noissa vapaan puolen fantasy drafteissa oikein hyvin... Jos joku ei ehdi omaan aikaan, niin sitten varaa heti kuin mahdollista. Veikkaan, että en ole ainoa, kuka on notkunut koneella hakkaamassa F5:sta viikonlopun ajan, vain saadakseni lukea muiden aktiivisten osallistujien närästystä draftin hitaasta etenemisestä. Mulla tämä ainakin on syönyt sen suurimman innon tätä kohtaan, joten mun kohdalla kannattaa jatkossa varautua pitkiinkiin odotteluihin...

edit. Ja silloin jos on niin paljon muuta elämää, että tällainen homma ei oikein onnistu, niin silloin vaan ei lähdetä mukaan tällaisiin vetoihin/drafteihin... Vai onkos se ok teille muille, jos mä nyt ilmoitankin, että mulla on koko ensi viikko täynnä, enkä pääse koneelle lainkaan? Siinähän sitten odottelette 5-6 päivää (alkuperäisten sääntöjen mukaan), että Noppa10 käy taas palstalla...
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Mä en oikein saa kiinni tästä kiireestä, mikä suurimmalla osalla porukalla täällä vallitsee. Jos kauden alkuun olisi alta pari viikkoa, niin jotenkin tämän ymmärtäisin, mutta aivan jäätävällä tulipalokiireellä täällä mennään, vaikka (erittäin hitaankin) aikataulun puolesta kauden alkuun ehditään komeasti..
Johtuu ainakin omalta osaltani suurimmaksi osaksi siitä, että tänäänkin olen palstalla notkunut pisin päivää päivittäen listoja ja odottaen, että se oma vuoro tulee sieltä, että muiden ei tarvitsisi minun takiani ainakaan odotella.. Vaan ei, ei vaan yksinkertaisesti sitten tullut tänään se vuoro. Turhauttaa moinen jo kuten aiemmin sanottiin niin moinen tulee ainakin osalla nyt-aktiivisilla näkymään ennenpitkää sivuoireena, jossa palstalla ei jaksakkaan päivystää sitä vuoroaan niin aktiivisesti. Tällöin taas, kun tämä hurja alkuhuumakin tästä vielä taantuu, varaustahti tipahtaa entisellään. Sen verran monta draftia nähneenä jotkut asiat melkein pystyt ennustamaan.

Ideaalisin varausaika tällä hetkellä olisi mielestäni jossain 4-7 tunnin välissä. Se antaisi porukalle sopivasti painetta käydä oikeasti täälläkin katsomassa hieman ahkerammin, että missä mennään ja toisaalta joku (esim) 6h varoaika tarkoittaa sitä että työpäivänkään vuoksi ei hyvin suurella todennäköisyydellä se varaus jäisi roikkumaan..
 

Knap

Jäsen
Siinä on vaan se (ainakin omalla kohdalla), että en jaksaa enää olla ns. valmiina varaamaan, kun tässä on viikonloppu mennyt jo hukkaan hitaan varaustahdin myötä... En tiedä muista "aktiivisista" käyttäjistä, mutta itse olen periaatteessa päivystänyt koko ajan valmiina varaamaan. Siinä on se riski, että jos aktiivistenKIN päivystäjien into lopahtaa, niin sitten mennään oikeasti sillä 4-5 varausta per päivä tahdilla. Tänäänkin taisi olla useampi tunti pahimmillaan varausten välissä...

Mä en tästä asiasta päätä, mutta itse olisin jonkun konkreettisen aikarajan kannalla heti huomisesta lähtien. Silloin ne työkiireiset ihmiset voisivat halutessaan sumplia aikataulunsa tai toimittaa listan jollekin muulle käyttäjälle. Mulla on kesäloma menossa, joten voin ottaa listoja vastaan tarvittaessa. En kuitenkaan tahtoisi viettää sitä lomaa yliviivaamalla 5 pelaajaa/vrk omista listoista.

Jos jollekulle aikarajat on ylivoimainen este, niin silloin mun mielestä automaattinen ratkaisu pitäisi olla vetäytyminen vedosta. Ei me voida tällaisessa massavedossa ajatella jokaisen osallistujan henkilökohtaisia menoja, vaan nimenomaan päinvastoin...

edit. Ja siis tarkennuksena, että mulla on niin paska luuri, että en edes yritä sen kanssa säheltää varauksia. Eli siis läppärin varassa menen, mutta en enää aio omia aikatauluja säätää drfaftin mukaan, ellei saada jotain selkeää systeemiä aikaiseksi...

edit2. Mä en oikeastaan ymmärrä, että jos kerran sovittu, että jokainen huolehtii joko sähköposti-ilmoituksella tai haluamallaan tavalla ilmoituksen omasta vuorosta, niin miksi meillä pitäisi olla 8 tuntia aikaa sen jälkeen suoriutua varaamaan...? Jos ei kännykällä halua varata, niin se on oma valinta. Mä en oikeasti usko, että kukaan meistä tekee konkreettisesti 8 tuntia töitä putkeen, niin ettei voi jossain välissä uhrata 5 minuuttia sille omalle varaukselle...
Allekirjoitan. Tullut tosiaan päiviteltyä koko viikonloppu ja samassa aina stalkattua vuoron vaihtuessa milloin seuraavana vuorossa oleva käyttäjä on ollut paikalla. Silloin kun se on ollut paikalla oman vuoronsa aikana, eikä varausta jumalauta kuulu tai näy, niin hieman vituttaa. Jotkut käynyt oman vuoronsa aikana useastikin.

Itse toki kannatan tätä joustavaa draftia, 35 henkilölle mahdoton melkein saada kaikille sopivaa aikaa ja kun rahapeleistä kyse, ei voida vaatia lähettämään listoja jne. Mutta sitten em. käyttäjät nostavat verenpainetta asian suhteen, vaikka varmasti syyy voi olla hyväkin heillä.

2h aikaikkuna on liian pieni. Vaikka kuulunkin aktiiveihin ja kerkeisin varmasti omani varata, mutta entäs jos alkaisi esim. 17.00 jokin vuoro ja loppuisi 19.00 ja sun varausvuoro alkais just 16.55, siinäpä sitä sitten ollaan. 4-6h olisi oma ideani.

Toivon toki, että jokainen käy aina kun mahdollista. Ei oo soveliasta ajatella, että käyn kun mulle käy, vaan heti kun vain pystyy.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Paljon asiaa. Toivottavasti ette odota meikäläiseltä mitään vallankäyttöä, koska sitä en tässä tee, sen verran vähän porukkaa tähän keskusteluun on osallistunut enkä lähde rahavedoissa sooloilemaan parin mielipiteen takia.

Mutta jos nyt jätetään ne marttyyripuheet pois. Kyllä meikäläistä ärsytti perjantaina palstalla vatvoa, kun mitään ei tapahtunut, mutta keksin muutakin tekemistä ja no, mulla kävi hyvä tuuri vieruskavereiden kanssa, jotka ilmoitti numeroiden vaihdon olevan ok.

36 ihmistä. Iso skaba ja tämän pitäisi olla hauskaa, ei odottaminen sitä hauskuutta vie pois. Ei voida kahden tunnin settiin ihan oikeesti mennä sen vuoksi, että osa niin haluaa. Sen verran ylimielinen olen, että haluan kaikkien olevan loppuun asti mukana ja siksi odotankin muilta kannanottoja.

Oltaisiin toki voitu vetää sama setti pienemmällä osallistujamäärällä ja tiukemmalla draftilla, mutta kun me saadaan tää valmiiksi, niin kaikki on taas innoissaan. Antakaa nyt vähän siimaa, vaikka odottaminen perseestä onkin.
 

Nick Neim

Jäsen
edit. Ja silloin jos on niin paljon muuta elämää, että tällainen homma ei oikein onnistu, niin silloin vaan ei lähdetä mukaan tällaisiin vetoihin/drafteihin... Vai onkos se ok teille muille, jos mä nyt ilmoitankin, että mulla on koko ensi viikko täynnä, enkä pääse koneelle lainkaan? Siinähän sitten odottelette 5-6 päivää (alkuperäisten sääntöjen mukaan), että Noppa10 käy taas palstalla...
Siinä vaiheessa varmaan naputeltaisiin niitä listoja. Ei tässä nyt tarvitse tahallaan tyhmäksi heittäytyä.

@FutureHockey ymmärrän tuon kyllä jollain tasolla, mutta toisaalta taas en. Nämä aktiivisimmat käyttäjät ovat notkuneet vuosikausia päivittäin palstalla, eikä kukaan siihen tämänkään draftin takia pakota. Jos ei esimerkiksi halua päivystää palstalla koko päivää muiden tumpeloiden takia, niin napsauttaa yksityiviesteistä sähköpostiin ilmoitukset päälle, ja sopii edellisen kanssa, että heitetään myös sen tägäyksen lisäyksen sitä yksityisviestiä. Tässä nyt tehdään yksinkertaisesta asiasta jostain syystä hirveää ongelmaa, enkä tiedä johtuuko se sitten jostain epärealistisista odotuksista. Ok, alku on ehkä hieman odotettuakin hitaampi, mutta en kyllä laskenut sitäkään, että vedeltäisiin kahta rundia päivään. 72 varausta kun jakaa 16 tunnille, ja 36 käyttäjälle, niin varmaankin ymmärtää, että silloin ne varaukset tapahtuisivat vajaan vartin välein. Ei ikinä, ei koskaan, ei tällaisella osallistujamäärällä. Ne ovat epärealistisia odotuksia.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En kyllä sallisi mitään pelaajien vaihtoja. Sehän tässä onkin jännää, että etenkin tulokkaan kohdalla otat hallitun riskin. Voit ottaa sen kärkivarauksen ja toivoa, että pysyy ylhäällä koko kauden tai otat pienemmän pistepotentiaalin omaavan rookien, joka todennäköisemmin pelaa koko kauden.

Fiksuinta varmaan näin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paljon asiaa. Toivottavasti ette odota meikäläiseltä mitään vallankäyttöä, koska sitä en tässä tee, sen verran vähän porukkaa tähän keskusteluun on osallistunut enkä lähde rahavedoissa sooloilemaan parin mielipiteen takia.

Mutta jos nyt jätetään ne marttyyripuheet pois. Kyllä meikäläistä ärsytti perjantaina palstalla vatvoa, kun mitään ei tapahtunut, mutta keksin muutakin tekemistä ja no, mulla kävi hyvä tuuri vieruskavereiden kanssa, jotka ilmoitti numeroiden vaihdon olevan ok.

36 ihmistä. Iso skaba ja tämän pitäisi olla hauskaa, ei odottaminen sitä hauskuutta vie pois. Ei voida kahden tunnin settiin ihan oikeesti mennä sen vuoksi, että osa niin haluaa. Sen verran ylimielinen olen, että haluan kaikkien olevan loppuun asti mukana ja siksi odotankin muilta kannanottoja.

Oltaisiin toki voitu vetää sama setti pienemmällä osallistujamäärällä ja tiukemmalla draftilla, mutta kun me saadaan tää valmiiksi, niin kaikki on taas innoissaan. Antakaa nyt vähän siimaa, vaikka odottaminen perseestä onkin.

Ihan totta kaikki.

Mä näen vaan yhden ison ongelman tässä. Joku otti esiin viikonlopun hidastavana tekijänä... Ne, ketkä tästä sakista on ottanut osaa noihin fantasy drafteihin vapaan puolella, allekirjoittanevat saman, että ei se tahti tästä loppua kohden nopeudu, vaan päinvastoin. Tässä nyt on esitetty duuneja isona esteenä, mutta ilman suurempaa taustatietoa, voisin veikata, että viikolla ne duunit vasta esteen onkin... Mä oikeasti kannatan jotain selkeää aikarajaa, joko etukäteen tehdyllä listauksella tai sitten sillä liukuvalla "4h edellisestä varauksesta". Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tässä skabassa on muutama sellainen nimimerkki mukana, joiden varauksia on saanut noissa vapaissa drafteissakin aina odotella.. Tällä systeemillä koko drafti stoppaa pahimmillaan puoleksi päiväksi yhden nimimerkin epäaktiivisuuden takia...


Siinä vaiheessa varmaan naputeltaisiin niitä listoja. Ei tässä nyt tarvitse tahallaan tyhmäksi heittäytyä.

No miksi sitten ne osallistujat, keitä tässä odotellaan tuntikaupalla, ei voi tehdä niitä listoja ja antaa niitä meille aktiivisimmille käyttäjille...? Tekisi paljon jouhevammaksi tämän varaamisen... Se mun pointti juuri olikin, että jokainen meistä varmasti halutessaan pystyisi helpottamaan/nopeuttamaan tätä. Ihan niinkuin @Knap juuri sanoi, itse olen pistänyt merkille saman, että täällä on aktviisena käyttäjä, jolla on varausvuoro, mutta silti ei moneen tuntiin kuulu varausta. Se ei vaan ole mun mielestä sitä fair playtä muita kohtaan...

edit. Ihan helvetisti kirjoitusvirheitä
 

Nick Neim

Jäsen
No miksi sitten ne osallistujat, keitä tässä odotellaan tuntikaupalla, ei voi tehdä niitä listoja ja antaa niitä meille aktiivisimmille käyttäjille...?
Varmaankin siksi, koska sovittiin/äänestettiin porukalla erilainen draftisysteemi, ja käsittääkseni jopa suht yksimielisellä päätöksellä. Tuotahan voidaan sitten soveltaa, jos meillä aika ihan oikeasti on loppumassa ennen kauden alkua ja on jonkinlaisia ongelmia näköpiirissä.

Näin realistisesti ajateltuna, eihän siinäkään yhtään mitään järkeä ole, että jokin jo etukäteen sovittu aikataulu vedetään neljäsosaan siitä sovitusta, koska muutama aktiivinen ja mahdollisesti jopa vähemmistöön kuuluva käyttäjä äänekkäästi on sitä mieltä. Tässä vedossa on kuitenkin 36 osallistujaa, joten teoriassakin äänestämällä tuollainen vaatisi 19 ääntä, jollei vedon ylijumala Lico sitten käytä omaa veto-oikeuttaan.

Vaihtoehtoja on, ja olen edelleen sitä mieltä, että tässä on tehty kärpäsestä härkästä. Säännöt olivat ennakkoon kaikilla tiedossa, ja kyllä varmaan jokainen jollain tasolla tiedosti myös sen, että välillä odotellaan. Perseestä se on, mutta ei se ketään pakota täällä palstallakaan notkumaan.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
@Kari Runk ei tässä varmaan kukaan vaadi mitään kahta kierrosta päivään mutta mielestäni olisi oikeasti realistista ja jos viitsittäisiin kaikki niin jopa mahdollista, että vedettäisiin edes se kierros päivään. Keskimäärin puoli tuntia menisi tuohon käyttäjää kohden ja koska tässä on jo selkeä kaava, että osan käyttäjäryhmien kohdalla menee sen kolme-neljä varausta varttiin niin se antaa jo siimaa kierroksen loppupäähän.

Ja ei, en vaadi mitään puolen tunnin aikaikkunoita. Haluan vaan vedota siihen, että porukka hieman ottaisi itseään niskasta kiinni ja aktivoituisi kun on tähän lähtenyt. Jos on aikaa käydä palstalla niin miksei voi samalla tehdä sen minuutin ajan sitä varausta ja jatkaa muihin toimiin? Miksi ei voi vaihtaa numeroita kaverin kanssa että saa vaikka tekstiviestin kun vuoro on, käydä pikaisesti tekemässä varauksensa ja jatkaa elämää?

Luulisi että kun tälläiseen lähtee niin tiedostaa, että se kaipaa hieman aktiivisuuttakin.

Ja ei, en notku täällä normaalisti päivät pitkät mutta draftin takia olen näin tehnyt. Ja koska ajattelin helpottaa teidän työtä entisestään ylläpitämällä listaa varatuista pelaajista niin että varaukset saataisiin entistä joutuisammin alta pois niin on se hyvä sitäkin käydä varausten välissä päivittämässä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmaankin siksi, koska sovittiin/äänestettiin porukalla erilainen draftisysteemi, ja käsittääkseni jopa suht yksimielisellä päätöksellä. Tuotahan voidaan sitten soveltaa, jos meillä aika ihan oikeasti on loppumassa ennen kauden alkua.

Niin, eli sulle on sitten ihan fine, jos mä hoidan seuraavan varaukseni sitten viikon päästä...? Ja @Jääkaappi kun vetää saman viikon breikin heti perään, niin siinähän te muut ihmettelette, kun on kaksi pelaajaa varattu viikossa... Joo sovittiin etukäteen, mutta muistaakseni se oli nimenomaan niin, että katsotaan miten lähtee toimimaan. Ja kaikella kunnioituksella, ei tämä nyt vaan oikein toimi näin...

Ja joo, ei onnistu enää, kun muutettiin sääntöjä, vaikka ollaan äänestettykin etukäteen ihan muusta... Miksi sitä ei sitten voisi muuttaa johonkin toiseen suuntaan...?
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Niin, tässä on kuitenkin ollut yli kuukausi aikaa jokaisella tehdä lista varattavista pelaajista ja sellaisen tekoon on varmasti ollut aikaa ihan jokaisella, joka olisi halunnut niin tehdä ja siten nopeuttaa draftin etenemistä. Olen samaa mieltä siitä, että ärsyttävintä on ollut se, kun joku kenen vuoro on ollut seuraavaksi, on käynyt palstalla, mutta ei ole jostain syystä suorittanut samalla kirjautumiskerralla varaustaan. Siihen ei tosiaan menisi aikaa kuin se minuutti, jos puhelimessa tai muussa muistiossa olisi ollut pelaajat rankattuna haluamaansa järjestykseen. Reilusta valmistautumisajasta johtuen pidän sellaista toimintatapaa melko itsekkäänä muita kohtaan, koska jos on ilmoittanut itsensä mukaan, silloin pitäisi olla motivaatiota myös valmistautua asianmukaisesti. Minua ei haittaa se, että kaikki eivät päivitä palstaa yhtä aktiivisesti kuin itse teen, mutta silloin kun kirjautuu sisään, se oma varaus pitäisi tulla salamana tähän ketjuun, jotta kaikilla olisi mukavampaa.

EDIT: Minulla on esimerkiksi tällä hetkellä tietokoneella pitkä lista, joka kattaa koko draftin ja puhelimessa puolestaan 40 pelaajaa listattuna, joista valitsen seuraavat kaksi valintaani, kun oma vuoro kohdalle sattuu.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Jos on aikaa käydä palstalla niin miksei voi samalla tehdä sen minuutin ajan sitä varausta ja jatkaa muihin toimiin?
Tähän haluan kanssa sanoa, että ei se palstalla käyminen ole mikään tae sille, että olet heti valmis tekemään varauksen. Minä tosin heitin lonkalta ensimmäisen vapaan tehokkaan puolustajan joka tuli mieleen kun en eilen kotosalla ollut, ja kun olin tuota draftaamisen strategiaa kuitenkin hieman etukäteen pohtinut. Tässä täytyy nyt kuitenkin muistaa myös sekin, että pahimmillaan kahden oman varauksen välissä on varattu yli 60 pelaajaa, jotka joutuu tarkistamaan kaiken lisäksi toisesta ketjusta. Se varaaminen voi vaikuttaa helpolta minuutin hommalta, mutta esimerkiksi junassa istuessa ilman listoja tai kaupungilla ostoksilla ollessa se ei välttämättä sitä ole.
Miksi ei voi vaihtaa numeroita kaverin kanssa että saa vaikka tekstiviestin kun vuoro on, käydä pikaisesti tekemässä varauksensa ja jatkaa elämää?

Luulisi että kun tälläiseen lähtee niin tiedostaa, että se kaipaa hieman aktiivisuuttakin.

Ja ei, en notku täällä normaalisti päivät pitkät mutta draftin takia olen näin tehnyt. Ja koska ajattelin helpottaa teidän työtä entisestään ylläpitämällä listaa varatuista pelaajista niin että varaukset saataisiin entistä joutuisammin alta pois niin on se hyvä sitäkin käydä varausten välissä päivittämässä.
Ja toinen juttu jota hieman ihmettelen; jos numeroita on vaihdettu, niin viestillä saa tietää oman vuoron olevan kyseessä.

Miksi siis notkua (ilmeisesti vastentahtoisesti?) palstalla draftin takia, jos sen tiedon kuitenkin saa kännykkäänsä? Vaikuttaa muuten hieman tyhjästä valittamiselta, kaikella kunnioituksella. En ymmärrä tätä itseaiheutettua ongelmaa, joka kuitenkin oli jo ennakkoon jollain tasolla tiedossakin.

Niin, eli sulle on sitten ihan fine, jos mä hoidan seuraavan varaukseni sitten viikon päästä...? Ja @Jääkaappi kun vetää saman viikon breikin heti perään, niin siinähän te muut ihmettelette, kun on kaksi pelaajaa varattu viikossa... Joo sovittiin etukäteen, mutta muistaakseni se oli nimenomaan niin, että katsotaan miten lähtee toimimaan. Ja kaikella kunnioituksela, ei tämä nyt vaan oikein toimi näin...

Ja joo, ei onnistu enää, kun muutettiin sääntöjä, vaikka ollaan äänestettykin etukäteen ihan muusta... Miksi sitä ei sitten voisi muuttaa johonkin toiseen suuntaan...?
Jos meillä menee se kaksi viikkoa kahteen varaukseen, niin joo, veikkaan, että keksitään jokin toinen tapa. Sitten mennään varmaan sillä.

Tämä tapa on johtamassa siihen, että drafti on suoritettu loppuun 23-25.09.2018. En näe tässä tavassa mitään ongelmaa, koska en oikeasti koe sillä olevan paskankaan merkitystä, ollaanko suoritettu drafti 4h aikaikkunalla jo 19.09.2018 vai saadaanko se loppuun vaikkapa 28.09.2018. Tietenkin asioista voidaan äänestää, mutta mä olen lähes 95% varma, että mitään 2h aikaikkunaa ei jatkoon äänestetä. Aina voidaan parantaa, jos ideat ovat hyviä.

Ja en halua vittuilla tai olla ongelmallinen tapaus tässä, mutta kun en vain yksinkertaisesti näe ongelmaa samanlaisena kuin te. Pahoittelen, jos viesteistä tulee vittuileva sävy, se ei ole tarkoituksenani.
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös säännöissä ollut jokin aikaraja mihin mennessä piti käydä varaamassa ja sit kun aika umpeutunut, niin seuraava voi käydä tekemässä jo oman varauksensa. Se kuka oli missannut vuoronsa nii voi käydä laittamassa varauksensa milloin tahansa, niin tossahan vaan ite joutuu kärsimään omasta mokasta, mikä on ihan oikein. Kännykällä raapustan, niin mahdollisesti muistan nyt väärin. Tällä säännöllä ei vaa kannata olla viikkoa varaamatta ellei halua poimia jämiä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tähän haluan kanssa sanoa, että ei se palstalla käyminen ole mikään tae sille, että olet heti valmis tekemään varauksen. Minä tosin heitin lonkalta ensimmäisen vapaan tehokkaan puolustajan joka tuli mieleen kun en eilen kotosalla ollut, ja kun olin tuota draftaamisen strategiaa kuitenkin hieman etukäteen pohtinut. Tässä täytyy nyt kuitenkin muistaa myös sekin, että pahimmillaan kahden oman varauksen välissä on varattu yli 60 pelaajaa, jotka joutuu tarkistamaan kaiken lisäksi toisesta ketjusta. Se varaaminen voi vaikuttaa helpolta minuutin hommalta, mutta esimerkiksi junassa istuessa ilman listoja tai kaupungilla ostoksilla ollessa se ei välttämättä sitä ole.

Onko silloin kannattavaa lähteä mukaan tällaiseen systeemiin, jos kät palstalla vain kun on sinun vuorosi draftata...? Itse vedän listoilta yli varatut pelaajat JOKA kerta, kun uusia varauksia tullut. Eikä tässä draftissa nyt niin kauhea tempo ole ollut, että kerran vuorokaudessa palstalla käydessä joutuisi kauheaa duunia tekemään... Mä itse kyllä oletin, että kaikki tähän vetoon osallistujat jonkun verran panostaisivat itsekin listojen muodossa, eivätkä vain luottaisi muiden tekemiin varattujen pelaajien luetteloihin...

Ja toinen juttu jota hieman ihmettelen; jos numeroita on vaihdettu, niin viestillä saa tietää oman vuoron olevan kyseessä.

Niin. Minkä takia meillä sitten on niitä useiden tuntien odotuksia, kun SÄÄNTÖJENKIN MUKAAN meille kaikille tulee se sähköposti-ilmoitus vähintäänkin siitä omasta vuorosta.

Miksi siis notkua (ilmeisesti vastentahtoisesti?) palstalla draftin takia, jos sen tiedon kuitenkin saa kännykkäänsä? Vaikuttaa muuten hieman tyhjästä valittamiselta, kaikella kunnioituksella. En ymmärrä tätä itseaiheutettua ongelmaa, joka kuitenkin oli jo ennakkoon jollain tasolla tiedossakin.

Niin, on siinä notkumisessa se etu, että pystyy päivittämään niitä omia listoja onlinena, eikä tarvitse sitten käydä niitä mainitsemaasi 60 pelaajaa läpi yhdellä kertaa. Nopeuttaa draftia, eli helpottaa kanssakilpailijoiden elämää...

Ja en halua vittuilla tai olla ongelmallinen tapaus tässä, mutta kun en vain yksinkertaisesti näe ongelmaa samanlaisena kuin te. Pahoittelen, jos viesteistä tulee vittuileva sävy, se ei ole tarkoituksenani.

Eikä mitä, hyvä vaan kun keskustelua tulee. Näinhän se kultainen keskitie jotenkin löydetään! Tai no, @Lico han sen päättää... :D
 

Frolikov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensikertalaisena innolla lähdin mukaan, ehkä liiankin innolla. Onneksi en oo ollut ainoa kuka täällä viikonlopun notkunut. Ehkä odotukset oli liian lorkealla varausten etenemisestä, eikä sillä loppupäivällä ole merkitystä, toki mitä nopeammin sujuu, niin sitä parempi. Nyt on itsellä seuraavaan varaukseen yli 60 varausta matkaa, eikä tietoa onko se huomenna vai kuun puolivälissä. No, odotellaan, eiköhän sieltä viesti tule kun on aika.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko silloin kannattavaa lähteä mukaan tällaiseen systeemiin, jos kät palstalla vain kun on sinun vuorosi draftata...? Itse vedän listoilta yli varatut pelaajat JOKA kerta, kun uusia varauksia tullut. Eikä tässä draftissa nyt niin kauhea tempo ole ollut, että kerran vuorokaudessa palstalla käydessä joutuisi kauheaa duunia tekemään... Mä itse kyllä oletin, että kaikki tähän vetoon osallistujat jonkun verran panostaisivat itsekin listojen muodossa, eivätkä vain luottaisi muiden tekemiin varattujen pelaajien luetteloihin...
Kyllä, tähän skabaan osallistuessani en tajunnut, että olen ilmaislipuilla elokuvafestivaaleilla lauantaina iltapäivällä. Ja kyllä, sen takia lauantaina drafti taisi viivästyä 4 vai 5? tuntia.

Todennäköisesti seuraavat kolme viikkoa päivystän palstalla samaan tapaan kuin ennenkin; puhutaan varmaan 4-5 tunnista päivässä, useampana jaksona. Mutta ei, noilla kriteereillä esimerkiksi minä myös joutaisin helvettiin tästä vedosta, koska en osannut ajatella tuota yhtä lauantaista iltapäivää...

Draft on ollut käynnissä "virallisesti" kaksi, siis kaksi kokonaista päivää, ja kyllä, siihen voi aktiivisimmallekin palstalaiselle osua muutaman tunnin ajanjakso, jolloin palstalle ei yksinkertaisesti pääse. Ei, vaikka haluaisi. Ei, vaikka olisi sitoutunut tähän draftiin. Ja ei, vaikka kuinka olisi aktiivinen henkilö niin vedossa kuin palstalla.

Niin. Minkä takia meillä sitten on niitä useiden tuntien odotuksia, kun SÄÄNTÖJENKIN MUKAAN meille kaikille tulee se sähköposti-ilmoitus vähintäänkin siitä omasta vuorosta.

Tämän perusteella sinulta menee nyt asiat sekaisin; ei ilmoitus ole tae siitä, että henkilö on HETI kykeneväinen tekemään varauksen ilmoituksen saatuaan. Ilmoitus on tae siitä, että henkilö on/tulee olemaan TIETOINEN siitä, että on hänen vuoronsa varata. Ja sääntöjen puitteissa aikaraja on tällä hetkellä 8 tuntia. Ja se on yleisesti hyväksytty sääntö, käsittääkseni jopa sinunkin äänestämäsi. Se, että sitä voidaan hioa ja miettiä, on toki mahdollista ja hyvä, että asiasta nousee keskustelua, jos se koetaan ongelmalliseksi.
Niin, on siinä notkumisessa se etu, että pystyy päivittämään niitä omia listoja onlinena, eikä tarvitse sitten käydä niitä mainitsemaasi 60 pelaajaa läpi yhdellä kertaa. Nopeuttaa draftia, eli helpottaa kanssakilpailijoiden elämää...
Kyllä, ja teen itse tätä myös. Eilen se ei poikkeuksellisesti ollut mahdollista, mikä ei ennakkoon ollut tiedossani. Näitä kuitenkin sattuu ihmisille, myös välillä niille aktiivisimmillekin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Eikös säännöissä ollut jokin aikaraja mihin mennessä piti käydä varaamassa ja sit kun aika umpeutunut, niin seuraava voi käydä tekemässä jo oman varauksensa. Se kuka oli missannut vuoronsa nii voi käydä laittamassa varauksensa milloin tahansa, niin tossahan vaan ite joutuu kärsimään omasta mokasta, mikä on ihan oikein. Kännykällä raapustan, niin mahdollisesti muistan nyt väärin. Tällä säännöllä ei vaa kannata olla viikkoa varaamatta ellei halua poimia jämiä.

8 tuntia huomisesta klo 12:00 lähtien. Sitten saa muut viedä nenän edestä.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Mulle kanssa jokin nopeatempoisempi ratkaisu sopisi, vaikka ennalta sovittuja sääntöjä on tietenkin hieman kyseenalaista mennä muuttamaan. Toki Lico taisi sääntöihin takaportin muutoksille jättää, eli siitä vaan jos tilanne sitä vaatii.

Itse draftiin, mielenkiinnolla odotan joukkueiden muotoutumista. Varsinkin kun laadukkaita tulokkaita ja maalivahteja ei kaikille tule riittämään. Paha sanoa, millaisella taktiikalla joukkuetta olisi kannattanut lähteä kasaamaan. Itselläkin ensimäinen ns. normaali kenttäpelaaja tulee vasta joskus ~100. vuoron paikkeilla, joten saa nähdä mitä siellä on tuolloin jäljellä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä, tähän skabaan osallistuessani en tajunnut, että olen ilmaislipuilla elokuvafestivaaleilla lauantaina iltapäivällä. Ja kyllä, sen takia lauantaina drafti taisi viivästyä 4 vai 5? tuntia.

Niin, mutta sen mun ydinajatus onkin se, että se on sinun valintasi mennä ilmaislipuilla festivaaleille ja jättää drafti toissijaiseksi... Ihan oikeasti, niin monta draftia läpi kahlanneena, mulla oli jon etukäteen vähän pahat fiilikset tästä "vapaasta draftiajasta"... On meillä kaikilla muutakin aktiviteetia, en sitä väitäkään. Mutta esim. sinun kohdalla se valinta oli tehtävä joko niiden festarien tai draftin välillä. Tässä on juuri se riski, että jos tarpeeksi moni peräkkäinen draftaaja tkee sen valinnan jonkun muun hyväksi, menee tämä homma ihan vihkoon.

Draft on ollut käynnissä "virallisesti" kaksi, siis kaksi kokonaista päivää, ja kyllä, siihen voi aktiivisimmallekin palstalaiselle osua muutaman tunnin ajanjakso, jolloin palstalle ei yksinkertaisesti pääse. Ei, vaikka haluaisi. Ei, vaikka olisi sitoutunut tähän draftiin. Ja ei, vaikka kuinka olisi aktiivinen henkilö niin vedossa kuin palstalla.

Totta. Mutta in all fairness, onko tämä tahti ollut sitä mitä odotit tältä draftilta? Minun mielestä ei. Ja siinä tulee juuri se ongelma tässä systeemissä. Tämä systeemi kantaa sen yhden ei-palstalle-pääsijän, jolloin drafti stoppaa muutamaksi tunniksi. Muta, nyt on varattu 50 pelaajaa, ja useampaan otteeseen on seuraavaa varausta jouduttu odottelemaan tunti jos toinenkin. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että useita drafteja läpikäyneenä, se mielenkiinto lopahtaa, kun kärkiäijät on viety ja ajatellaan "ei se niin justiinsa ole, kenet seuraavaksi ottaa".. Pahimasssa skenaariossa valitaan nyt voimassa olevilla säännöillä 2-3 pelaajaa per päivä, joka aiheuttaa sen, että siltä seuraavalta semi-aktiiviselta aallolta lopahtaa mielenkiinto...

Tämän perusteella sinulta menee nyt asiat sekaisin; ei ilmoitus ole tae siitä, että henkilö on HETI kykeneväinen tekemään varauksen ilmoituksen saatuaan. Ilmoitus on tae siitä, että henkilö on/tulee olemaan TIETOINEN siitä, että on hänen vuoronsa varata. Ja sääntöjen puitteissa aikaraja on tällä hetkellä 8 tuntia. Ja se on yleisesti hyväksytty sääntö, käsittääkseni jopa sinunkin äänestämäsi. Se, että sitä voidaan hioa ja miettiä, on toki mahdollista ja hyvä, että asiasta nousee keskustelua

Kyllä.

Ja minun mielestäni tämä ei nyt vaan toimi.

Edelleenkin, draftin sujuvuuden kannalta olisi paljon parempi laittaa vaikkapa se 4 tuntia edelisestä varauksesta aikarajaksi... Jos pääset koneelle vasta 8 tunnin jälkeen, ei siinä suurta eroa ole päässyt tapahtumaan, koska tällä tahdila siinä neljän tunnin aikana varataan se 5-10 pelaajaa. Drafti kuitenkin liikkuu eteenpäin, eikä ne aktiiviset käyttäjät päivystä turhaan palstalla
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En olisi tähän lähtenyt jos olisin tiennyt, mitä hätähousuja täällä on. Ei siinä parempihan se olisi jos varaukset menisi jouhevasti, mutta nuo kahden tunnin rajat tms on naurettavia ehdotuksia. Kyllä se tällä valitulla systeemillä onnistuu, jokainen vaan skarppaa vähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös