Jatkoajan Fantasy Pool NHL-edition -varausketju

  • 58 869
  • 965

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Alan nyt pikku hiljaa selvitä oloista ja tota, no. Olen itsekin hieman pettynyt tästä varaustahdista ja no, edelleen painotan niiden numeroiden vaihtamista.

Tehdään niin, että nyt saa ehdottaa. Listaan nopeasti eri vaihtoehtoja mitä tulee mieleen, äänestäkää ja/tai keksikää omia.

1) varausaika puolitetaan kahdeksaan tuntiin
2) Facebook-ryhmä
3) WhatsApp-ryhmä
4) puhelinnumerojen vaihto pakolliseksi, en tiiä, mutta Frolikovin ja Roon kanssa homma toimii hyvin

Jätkät!
 

Knap

Jäsen
Alan nyt pikku hiljaa selvitä oloista ja tota, no. Olen itsekin hieman pettynyt tästä varaustahdista ja no, edelleen painotan niiden numeroiden vaihtamista.

Tehdään niin, että nyt saa ehdottaa. Listaan nopeasti eri vaihtoehtoja mitä tulee mieleen, äänestäkää ja/tai keksikää omia.

1) varausaika puolitetaan kahdeksaan tuntiin
2) Facebook-ryhmä
3) WhatsApp-ryhmä
4) puhelinnumerojen vaihto pakolliseksi, en tiiä, mutta Frolikovin ja Roon kanssa homma toimii hyvin

Jätkät!
1) mieluiten.

2) Jos tää ei tästä nyt lähe rullaamaan.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Alan nyt pikku hiljaa selvitä oloista ja tota, no. Olen itsekin hieman pettynyt tästä varaustahdista ja no, edelleen painotan niiden numeroiden vaihtamista.

Tehdään niin, että nyt saa ehdottaa. Listaan nopeasti eri vaihtoehtoja mitä tulee mieleen, äänestäkää ja/tai keksikää omia.

1) varausaika puolitetaan kahdeksaan tuntiin
2) Facebook-ryhmä
3) WhatsApp-ryhmä
4) puhelinnumerojen vaihto pakolliseksi, en tiiä, mutta Frolikovin ja Roon kanssa homma toimii hyvin

Jätkät!
1) lienee järkevin. WA-ryhmän kanssa homma todennäköisesti menisi siihen, että porukkat sen hiljentäisi hyvin nopeasti, koska jatkuva piippailu. Myös puhelinnumeron antamisen "pakottaminen" on vähän kyseenalaista, sillä jos joku nyt ei halua puhelinnumeroaan muille antaa niin se hänelle suotakoon.

Toki myös 2) on mahdollinen, joskin mitenkä tuo sitten käytännössä toimisi? Päivitetään aina uusi päivitys kun on seuraavan vuoro? Tapahtuisi hyvin nopeasti sama kuin WA-ryhmän kohdalla: Ilmoitukset pois päältä suurimmalla osalla.

Edelleen puollan sitä varausaikaa vaikka sinne jonnekkin 6 tai 7 tuntiin. Edelleen tuossa on todella monta tuntia itse kullakin aikaa toimia ja tehdä varaus nopeasti kännykällä jossain kohtaa. Mutta se mitä enemmistö päättää, sillä mennään.
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Oliko noissa rookie pelaajissa jokin sellainen sääntö, että jos varaan pelaajan x ja hän ei ole kokoonpanossa kauden ekassa pelissä niin hänet saa halutessaan vaihtaa?

edit: Itsekkin kannatan tuota 1 sääntöä.
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
Kyllä tuolla varausajan lyhennyksellä pitäisi nohevien varaajien pärjätä. Ja tosiaan ilmoittaa sitten viestillä tähän ketjuun jos tietää etukäteen, ettei varausta ehdi tekemään vaikka seuraavan 5h aikana, niin ei muiden tarvi sitä aikaa päivystää. Esimerkiksi itse olen koko ens viikon yövuorossa ja nukun noin 10-17 välin, jolloin en tule varauksia tekemään.
 

Tornados

Jäsen
En kuulu Facebookkiin enkä liity Facebookryhmiin, joten itselleni vaihtoehto 2) ei onnistu.

Oma ehdotukseni vaihtoehto 1) ei olisi toistaiseksi hommaa juurikaan nopeuttanut, mutta olisi ainakin selkeämpi takaraja jolloin tietäisi homman jatkuvan. Itselleni sopisi ajan lyhentäminen 8 tunnistakin, mutta joillekin voi olla töiden vuoksi hankalaa.

En ole myöskään täysin vakuuttunut vaihtoehto 4) tehokkuudesta.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Oliko noissa rookie pelaajissa jokin sellainen sääntö, että jos varaan pelaajan x ja hän ei ole kokoonpanossa kauden ekassa pelissä niin hänet saa halutessaan vaihtaa?

edit: Itsekkin kannatan tuota 1 sääntöä.

Kaikkien pelaajien kohdalla saa vaihtaa, jos ei kauden ensimmäisessä ottelussa pelaa. En muista olinko tämän sääntöihin lisännyt enkä tiedä oliko tästä aikaisemmissa pooleissa jotain eriäviä mielipiteitä, mutta mielestäni se on ihan kohtuullista. Mennään teemalla "nopeat syövät hitaat".

Jos tulee usealta nyt vastakommenttia tähän, niin pyörrän päätöksen.
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Kaikkien pelaajien kohdalla saa vaihtaa, jos ei kauden ensimmäisessä ottelussa pelaa. En muista olinko tämän sääntöihin lisännyt enkä tiedä oliko tästä aikaisemmissa pooleissa jotain eriäviä mielipiteitä, mutta mielestäni se on ihan kohtuullista. Mennään teemalla "nopeat syövät hitaat".

Jos tulee usealta nyt vastakommenttia tähän, niin pyörrän päätöksen.

Siihen voisi ottaa ehkä pienen penaltyn jos vaihtaa pelaajan? Vaikkapa -5 pistettä?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Siihen voisi ottaa ehkä pienen penaltyn jos vaihtaa pelaajan? Vaikkapa -5 pistettä?

Itseasiassa nyt kun mietin tarkemmin, niin rookien kohdalla voisi tehdäkin tuommoisen pisterangaistus-ratkaisun. Emmä tiiä, hankala heittää tähän yksin mitään mielipiteitä.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Varausajan lyhentämistä kannatan itsekin. Vaikkapa kuuteen tuntiin saman tien. Mitä tulee pelaajien vaihtamiseen, sitä en kannata, vaan mennään niillä mitä on varattu tai sitten vähintäänkin seurauksena tulisi olla jokin pisterangaistus.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Selkeästi valtaosa haluaa varaustilaisuutta vähän nopeuttaa ja mulkkuna teen sen puolesta päätöksen, kirjallisesti voi valituksen tehdä, mutta se ei läpi mene ilman valtsaosaa äänistä. Minä tai joku muu varmasti auttaa mahdollisissa esteissä, edelleen voin listoja ottaa ihmisiltä. Suosittelen silti vähemmän aktiivisille sitä puhelinnumeron vaihtamista vieruskavereiden kanssa, niin kommunikaatio juoksee.

Huomisesta 3.9 klo 12:00 alkaen varausaikaa on kahdeksan (8) tuntia ennen kuin varausvuoro siirtyy seuraavalle. Lepoaikaa on klo 23-07, jolloin ei voi olettaa seuraavan täällä päivystävän. Siirrän aloituksen huomiselle, jotta kaikki ehtivät reagoida haluamallaan tavalla.

Jos tämä ei selkeästi nopeuta tätä, niin sitten mietitään seuraavaa vaihtoehtoa.

1. @Zohan
2. @Zigmund
3. @HOOLIGAN_
4. @strapat
5. @Esgo
6. @LostHorizon
7. @Teemu#8
8. @Salming
9. @Parker27
10. @Ralph
11. @KaljaVeikko
12. @eeMule
13. @limini
14. @F#21
15. @Hockey Puck
16. @Abdel
17. @Tornados
18. @FutureHockey
19. @Knap
20. @Gemondo
21. @Helsing#65
22. @FinDevil
23. @red.machine
24. @neks0n
25. @Dragunov
26. @Ferris
27. @Kari Runk
28. @Largo
29. @Taison
30. @Mängimies
31. @Nelone
32. @Noppa10
33. @Jääkaappi
34. @Frolikov
35. @Lico
36. @Roo
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Varausajan lyhentämistä kannatan itsekin. Vaikkapa kuuteen tuntiin saman tien. Mitä tulee pelaajien vaihtamiseen, sitä en kannata, vaan mennään niillä mitä on varattu tai sitten vähintäänkin seurauksena tulisi olla jokin pisterangaistus.

Itseäkään tuo tunti ei haittaisi. Mielestäni rookien vaihtaminen voisi olla reilua pienellä penaltyllä, mutta ei muita pelaajia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itseäkään tuo tunti ei haittaisi. Mielestäni rookien vaihtaminen voisi olla reilua pienellä penaltyllä, mutta ei muita pelaajia.

Joo, mun mielestä kanssa rookieiden kanssa kikkailu on sen verran "riskaabelia", että niihin voisi sen vaihto-oikeuden laittaa sen rangaistuksen nojalla.

Noin muuten, en minäkään kannata vaihtoja. Jos Tyler Seguin jää training campilla jääkoneen alle ja missaa kauden, niin sitten se missaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Mennään aina sen hetkisen massan mukana eli tämän hetken tiedoilla vaihtoja ei sallita pl. rookiet ja siihen sanktioksi -5 pistettä, jos vaihdon tekee.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Kyllähän sen pistemenetyksen tulisi olla tuntuva mielestäni. 10-20 pinnaa? Pois turhat vaihdokset. Se ken pelkää, ei pelaa.
 

Ralph

Jäsen
Mun puolesta varausajan voisi tiputtaa heti vaikka yhteen tuntiin javälillä 22-08 on kello seis, mutta saa varata, vaikkei kello tikitäkään. Ja mitään pelaajia ei vaihdella vaan se on paska säkä, jos varaus menee metsään tai tulee loukkaantuminen.
 

Tornados

Jäsen
Toisaalta rookieidenkin kanssa voi ajatella, että osa haasteesta on arvioida pelaajan peliaika tulevalla kaudella. Lisäksi osa rookieista jää joka tapauksessa aika vähille pisteille. En kannata mitään erityiskohtelua rookieiden osalta. Itse kannattaisin, että pelaajan saa vaihtaa varaamattomaan samantyyppiseen pelaajaan jos kyseessä on vakava loukkaantuminen (ennustettu lepoaika vaikka yli 2kk). Tällöin vaihdon saa tehdä varaamattomaan pelaajaan ilman pistesakkoja. Kauden aikana sitten vaihdot eivät olisi enää sallittuja.

Edit: Myös kaikki vaihdot ovat kiellettyjä sopisi minulle.
 

Knap

Jäsen
Mun puolesta varausajan voisi tiputtaa heti vaikka yhteen tuntiin javälillä 22-08 on kello seis, mutta saa varata, vaikkei kello tikitäkään. Ja mitään pelaajia ei vaihdella vaan se on paska säkä, jos varaus menee metsään tai tulee loukkaantuminen.
Komppaan, tosin 1h varausaika on hieman liian ankara töiden jne. takia, eli 6h minimissään lienee ihan sopiva.
 

Ferris

Jäsen
Komppaan, tosin 1h varausaika on hieman liian ankara töiden jne. takia, eli 6h minimissään lienee ihan sopiva.

15 vuotta sitten tunti olisi sopinut, mutta nykyään ei tule niin aktiivisesti puhelimen/ netin ääressä oltua että moiseen tahtiin pystyisi venymään. Kuusi tuntia minimi, 8 tuntia optimaali.

Ei vaihtoja ollenkaan mun mielestä, vaan niillä mennään mitä nyt valitaan. Ainut poikkeus jos pelaajalla tulee minimissään 2 kuukauden loukki ennen kauden alkua ni sit voi vaihtaa mut ekan pelin jälkeen ei enää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös