cobol kirjoitti:
Tämä meni näin:
1. Minä kirjoitan Muukkosen linjan puolesta.
2. Flonaldo kommentoi (myös muiden) kirjoitustani
3. Minä lainaan Flonaldoa ja kerron oman kantani ja totean, että liigassa ei todellakaan tapahdu törkeyksiä, vaikka Flonaldon mukaan nyt jo pelaajat hakkaavat katsojia ja lyödään pesismailalla päitä irti.
4. Sinä tulet mukaan keskusteluun: "En tiedä sinusta, mutta minusta on myös aika tärkeää, että pelaajat tulevat hengissä ulos kaukalosta ja pystyvät omin jaloin kävelemään pelin jälkeen."
5. Minä tulkitsen sinun olevan samalla Kukkahattutäti-linjalla ja vastaan, että "Heh - ja tämähän se on ollut uhattuna tällä kaudella :) Voi hellanlettas näitä juttuja..."
Siinä kaikki sinulle. Mielestäni sinulla ei ole mitään uutta asiaa Muukkosen linjasta.
Niin, no kuinka uutta sen pitäisi olla? Ja mitä uutta sinä olet tuonut? Toistuvia vihjailuja kabinettipeleistä, vaikka samaan aikaan olet hyväksymässä likaisen pelin kaukalossa. Toisten sanomisien "tulkintoja" ja suoranaista vääristelyä. Ymmärtääkseni Flonaldokin käytti pesäpallomailoja vain esimerkkeinä törkeydestä.
Omasta mielestäni olen esittänyt hyvinkin selkeän toiveen liigan kurinpidollisesta linjasta. Sinä et ole vaivautunut sitä kommentoimaan, vaan ainoastaan elänyt omassa mielikuvitusmaailmoissasi. Kertauksena:
- Muukkonen on toiminut suhteellisen hyvin tällä kaudella omalla linjallaan. Yleisölle pitäisi esittää perustelut loogisemmin ja mielellään rangaistuksen kriteeristö ennen kautta.
- Tappeluista ei pitäisi saada pelikieltoa - tästä olen Muukkosen kanssa samaa mieltä.
- Loukkaantumisen ei pitäisi olla rangaistuksen perusteena - tästä olen Muukkosen kanssa eri mieltä.
- Rangaistuksia pitää jakaa tarvittaessa, vaikka loukkaantumista ei sillä kertaa sattuisikaan. - tästä olen Muukkosen kanssa eri mieltä, jos luotetaan hänen kirjoittamaansa tekstiin.
Yhteenvetona sanoisin, että kurinpitoelimen tehtävänä on ensisijaisesti estää vakavat loukkantumiset kentällä. Keinona tähän kurinpitoelimen pitää viestiä pelaajille selkeästi, mitä kentällä saa tehdä ja mitä ei, ja kuinka kovan rangaistuksen mistäkin rikkeestä saa ja millä perusteella. Koska jääkiekkoa pelataan yleisölle, em. pitää olla selvää myös sille.
Itse rangaistuksien jakamisen Muukkonen on hoitanut ilman sen suurempia ongelmia. Eli hyvin on hommansa hoitanut. Muistutan silti edelleen, että mitään ihmeellistä ei Muukkosen ole tarvinut esittää. Se, että aikaisemmat kurinpitäjät eivät ole hoitaneet hommiaan linjakkaasti, ei tee Muukkosesta mitään supersankaria. Edelleen, mitään valittamista Muukkosen jakamista rangaistuksista ei minulla ole.
Jos sinun mielestäsi jääkiekkokentillä ei ole todellista vakavan loukkaantumisen uhkaa törkeiden tekojen seurauksena, miksi moisen kurinpitoelimen pitää edes olla olemassa?