cobol kirjoitti:
En voi edelleen kuin ihmetellä jääkiekkosaitilla näin kovaa hyökkäystä tapahtuneesta Salmelaista ja Muukkosta vastaan.
cobol kirjoitti:
Kuten oletinkin, Muukkonen oli kuullut Salmelaista. Muukkosen perustelut kahden ottelun huilille ovat erittäin hyvät. Kannattaa lukea. Muukkosen pisteet nousivat ainakin minun silmissäni, sillä kyseessä on selvästi aito jääkiekkomies juridisella koulutuksella. Sanat ja lauseet ovat kyllä paikoin hakusessa, mutta itse asia on selvä.
Kukkahatut voivat nyt aloittaa itkemisen siitä, miksi Salmelaista ei pannattu loppukaudeksi.
Ihmettelysi on kyllä kummallista. Jos et tajua, että jokainen tällainen ylilyönti ja sitä seuraava olematon rangaistus vie jääkiekon SM-liigan lähemmäs tilannetta, jossa vartalotaklauksista annetaan jäähyjä ja Muukkosen sijaan kurinpitäjänä on Irja Tulonen, olet kyllä sokea tilanteelle.
Sitten kun Tanja Karpela päättää ensi kauden liigan linjaukset, voidaan taas syyttää roskalehtiä, kukkahattutätejä ja huutaa kurkkumme suoraksi täällä palstalla. Siinä vaiheessa vaan ei enää auta itku markkinoilla. Syypäänä eivät ole silloin olleet Iltalehden sensaatiohakuiset toimittajat ("vankeus uhkaa kiekkotähteä" oksettaa yhä) tai idioottikansanedustajat, vaan me kiekkoväki itse - niin salmelaiset, nickersonit, muukkoset, artoiit kuin jatkoaikalaisetkin.
---
Minä olen monen montaa kertaa puolustanut täällä Muukkosen perusteluita ja pitänyt niiden johdonmukaisuudesta, kun milloin minkäkin seuran fanit ovat huutaneet omiensa kärsimistä vääryyksistä. Nyt mielestäni kuitenkin Muukkonen menee metsään ja pahasti.
Ensimmäinen virhe on mielestäni kaukalon sisäisten ja täysin kaukalon ulkopuolisten tapahtumien niputtaminen yhteen. Näillä ei voi olla mitään yhteyttä, eikä niitä nähdäkseni voida punnita samanarvoisina.
Toinen virhe on mielestäni koko päätöksen perustana toimiva kohta "...koska kyseessä ei ole teko, jonka seuraamus olisi ollut etukäteen ajateltavissa ja miellettävissä..."
Heittämällä erittäin ison esineen todella kovalla voimalla ihmisten suuntaan (ei ihmisiä/ihmistä kohti) on etukäteen 100% varmasti ajateltavissa ja miellettävissä, että sillä voi aiheuttaa pahaa jälkeä. Muukkonen on ilmeisesti niellyt "kaiteeseen yritin"-selityksen, mutta Jan Lundellilta voi vaikka käydä kysymässä kuinka tarkkaan Salmelainen heittoaan tähtäsi...