Flonaldo kirjoitti:
Luetaan niitä päätöksiä ja perusteluita. Nickerson ei saanut kahta peliä kurkunleikkauksista, vaan kaksi peliä kurkunleikkauksista ja toistuvista tappeluista. Muukkonen ei sitä eritellyt, mutta tekstistä ainakin itse luen lisäpenalttia tulleen 1+1.
Ja luetaan niitä päätöksiä kuin Koraania jossain? Tuo "toistuvat tappelut" on niin hataraa paskaa tuossa päätöksessä että en edes vaivautunut sitä kommentoimaan, mutta näin kai sitten täytyy vielä tehdä.
Vielä vertailun vuoksi, miksi Pasi ei sitten nyt saanut "toistuvista tappeluista" pelikieltoa?
Nickerson sai "toistuvat tappelut" käytännössä seuraavilla tappelun omaisilla seteillä:
15.10.05 Blues - Ässät -> Nickerson vs. Ben Amor
20.10.05 Lukko - Ässät -> Nickerson vs. Toporowski vs Markku Kruus
(Nickersson urputti itsensä suihkuun, ei tappelua)
27.10.05 Kärpät - Ässät -> Nickersson vs. ei juuri ketään
lainaus jatkoajan raportista "Tilanne näytti varsin harmittomalle, mutta tuomio oli kova: Nickerson pihalle."
05.11.05 Ässät - HIFK -> Nickerson vs. Lostedt (kurkunleikkaaja ja pelikiellot)
Eli Nickersonille toistuvat tappelut oli
kaksi oikeaa tappelua + pari hörhöilyä
Nielikäisellä:
20.9.05 Ässät - Pelicans -> Nielikäinen vs. Helenius
10.12.05 Ässät - Pelicans -> Nielikäinen vs. Helenius
09.02.06 Ässät - HPK -> Nielikäinen vs. Nickerson (kurkunleikkaaja ja pelikiellot)
Eli
kolme oikeaa tappelua, mutta tämä ei Pasilla ole "toistuvat tappelut" ...
Nollautuuko tappelut seuravaihdon yhteydessä, mikä on aikamäärä jolloin tapahtumat eivät ole toistuvia? Jos noihin tietäisi vastaukset voisi olla tyytyväinen Muukkosen linjauksiin, sillä Mattin "tappelut" tulivat melko nopeassa ajassa kun taas Pasi on keräillyt niitä pitkin kautta. Tosin Pasi on keräillyt niitä jo Suomessakin kausikaupalla.
Uskokaa nyt hyvät ihmiset että minä en ole tässä millään ristiretkellä Nickersonia tai Pasia vastaan. Kyse on Muukkosen linjasta joka ei millään tulkinnalla voi mielestäni olla linjassa näiden kahden tuomion suhteen. Mutta edelleen, se on minun mielipiteeni ja jos jonkun on pakko olla eri mieltä niin senkus. Linjattomuus jääkiekossa on joka tilanteessa paha syöpä, niin tuomareilla kuin Muukkosellakin. Ainakin olisi kiva tietää tarkat linjaukset, mutta näin kun ei ole niin minä otan oikeudekseni kysenalaistaa tuomioita kun perustelut eivät ole mielestäni riittäviä.
Minä olen sanottavani tämän asian suhteen sanonut.