Jarkko Ruutu, näkemiin!

  • 79 550
  • 276

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Joten silloin kun nämä täkäläiset alkuasukkaat näkevät Jarkko Ruudun otteet kaukalossa, kaveri puree vastustajia, taklaa Jagrin sairaslomalle ihan turhaan, ja on kaikinpuolin inhokki muutenkin kaukalossa, niin millainen kuva suomalaisista siitä sitten muodostuu?

Olet varmaan niitä samoja suomalaisia, "jotka muuttavat Ruotsiin jos Lordi lähtee euroviisuihin". Suomalaisten kyky kokea kollektiivista myötähäpeää yksilöidensä toilailusta olisi kyllä varmaan parin kolmen gradun aihe. Itseäni tuo piirre on raivostuttanut jo pidemmän aikaa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Joten silloin kun nämä täkäläiset alkuasukkaat näkevät Jarkko Ruudun otteet kaukalossa, kaveri puree vastustajia, taklaa Jagrin sairaslomalle ihan turhaan, ja on kaikinpuolin inhokki muutenkin kaukalossa, niin millainen kuva suomalaisista siitä sitten muodostuu? No joo, olen myös ymmärtänyt, että Jakke on kaukalon ulkopuolella ihan fiksu tyyppi, ja ymmärrän myös, että hän pääsääntöisesti toilailee kaukalossa niin sanotussa roolissaan (vaikka tällaiset roolit kyllä minun puolestani voitaisiin mielellään ottaa pois jääkiekosta, samoin kuin "teeskennelty tappeleminen, mutta se on kai toinen juttu.) No tästä oli kyse, siis suomalaisille kunniaa ja svedupelleille ivaa ja häpeää, eikös sen näin pitäisi mennä. No en tiedä ymmärränkö jääkiekostakaan niin paljoa, aika tiiviisti sitä on tullut seurattua seitkytluvun alusta alkaen, mutta myönnän kyllä avoimesti, että jään monille tämän palstan eksperteille kirkkaasti toiseksi.

En viitsinyt lainata koko tekstiä, mutta mieti nyt ihan hetki kirjoitustasi. Peräänkuulutat Ruudulta asiallista käytöstä niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella, jotta suomalaisten maine olisi maksimaalisen hyvä (aivan kuin se siitä ratkeiaisi), mutta sitten vastaavasti itse käyttäydyt kuin idiootti, kun myönnät julkisesti, että haluat mustamaalata ruotsalaisia. Havaitsetko itse tuon ristiriidan?

Toisaalta, jos sulle on niin äärettömän tärkeää, mitä jenkit ovat meistä mieltä, niin ymmärrän sua siinä tapauksessa. Mulle on aivan vitun sama, mitä ne tai muutkaan ovat meistä mieltä, jos tekevät johtopäätöksensä yhden jääkiekonpelaajan (kaukalo)käyttäytymisen perusteella. Jarkko Ruutu on suomalainen, mutta ei varmasti ole millään tavalla prototyyppi suomalaisesta ihmisestä, jos sellaista nyt ylipäätään edes voi olla. Joka tapauksessa Ruutu on sen verran fiksu ihminen, että edustaa suomalaisia hienosti maailmalla.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Amerikanihme kirjoitti:
Kyllä sais muuttaa Ruattiin tuo Ruttu. Olen yrittänyt täällä Amerikoissa kavereille kovin kehua kuinka suomalaiset ovat ylpeitä ja rehellisiä taistelijoita, sisun ruumiillistumia, jotka taistelevat rohkeasti ja rehellisesti aina tilanteet loppuun ja ovat kaikenpuolin esimerkillisiä ihmisiä pelaajina ja kaukalon ulkopuolella. Ja sitten on tällainen tapaus kuin Jarkko Ruutu joka tahrii Suomen maineen täydellisesti

Siis millä tavalla tahrii? Jumalauta, jätkä on just valittu maailman arvostetuimmassa kiekkojulkaisussa vuosikymmenen parhaaksi roolissaan ja sinä iniset jostakin maineen tahrimisesta? Olen ymmärtänyt, että juuri tuommoiset kunnianosoitukset tuovat sitä hyvää julkisuutta Suomelle.

Mutta joo, eihän tämä kyllä yllätä sinällään yhtään. J. Ruutu on siitä erikoinen jääkiekkoilija, että osa sokeutuu hänen kohdallaan aivan täysin. Haukutaan ja puukotellaan niistä muutamista taklauksista, jotka ovat menneet sääntöjen väärälle puolelle. Tuskin kukaan muu suomalaiskiekkoilija on saanut noin paljon lokaa muutamasta tilanteesta, joissa on rikkonut sääntöjä.

No, meitä kateellisia suomalaisia on aina vituttanut menestyjät. Jarkko Ruutu on menestyjä, ja sekös kateellista suomalaista vituttaa.

Edit. Ja tuo sinun heittämä "Ruatti on kakka maa"-juttu liittyi itsellä ainakin ylä-asteeseen. Silloin olen viimeksi ollut niin kehittymätön.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pelicans, Kalpa, Roki
Jarkko Ruutuhan on Ameriikoissa erittäin fanitettu pelaaja, röyhkeä ja pelaa tilanteet useimmiten mieluummin kovaa kuin pehmeästi. Pelaaja joka jakaa mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Yleisö jokatapauksessa pitää Jaken pelistä ja niin myös allekirjoittanut. Ruudun peliä on aina mukava katsella MM- ja Olympia kisoissa.

Ja kun NHL pelissä kaksi jätkää vetelee toisiaan paljailla nyrkeillä tauluun pari minuuttia, ja kuittaa siitä major vitosen (ja aina yli 20.000 silmäparia seurailee), niin ei nuo Ruudun satunnaiset törmäilyt nyt oikeasti mitään suomikuvaa kaada, ja siitä todisteena on tuo Ruudun ansaitsema kunnianosoituskin.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Jarkko Ruutuhan on Ameriikoissa erittäin fanitettu pelaaja, röyhkeä ja pelaa tilanteet useimmiten mieluummin kovaa kuin pehmeästi. Pelaaja joka jakaa mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Yleisö jokatapauksessa pitää Jaken pelistä ja niin myös allekirjoittanut. Ruudun peliä on aina mukava katsella MM- ja Olympia kisoissa.

Ruutu on hyvä lisä joukkueeseen. Pois jättäminen nykykunnossa olisi ollut vain hölmöä.

Mutta jokainen turha jäähy on aina harmittanut, otti sen kuka vain. Silti voittopuolisesti ollaan plussalla. Toivottavasti jäähyjä nähdään Vancouverissa mahdollisimman vähän. Tai no vastustajalle voi järjestää pari :)
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Jarkko Ruutuhan on Ameriikoissa erittäin fanitettu pelaaja, röyhkeä ja pelaa tilanteet useimmiten mieluummin kovaa kuin pehmeästi. Pelaaja joka jakaa mielipiteitä niin puolesta kuin vastaan. Yleisö jokatapauksessa pitää Jaken pelistä ja niin myös allekirjoittanut. Ruudun peliä on aina mukava katsella MM- ja Olympia kisoissa.

Nain Amerikan kulttuuria hyvinkin lahelta viimeisen kahden vuoden ajalta (asunut) nahneena ja kokeneena en voi muuta kuin kompata kyseista asiaa. Ihmiset arvostavat suomalaisista pelaajista jarjestaen J. Ruutua ylitse muiden. "pelaaja jonka kaikki haluavat joukkueeseensa, mutta keta vastaan kukaan ei halua pelata"

Sita en tieda mista tuo 'Amerikanihme' on faktansa saanut, muttei kovin taida tietaa missa pain tie on.

Olet varmaan niitä samoja suomalaisia, "jotka muuttavat Ruotsiin jos Lordi lähtee euroviisuihin". Suomalaisten kyky kokea kollektiivista myötähäpeää yksilöidensä toilailusta olisi kyllä varmaan parin kolmen gradun aihe. Itseäni tuo piirre on raivostuttanut jo pidemmän aikaa.

Niinkuin tassakin asiassa. Suomalaiset ainoana maailmassa. Ties vaikka J. Ruutu muuttaisikin Ruotsiin, siella missa arvostusta oikeasti loytyisi. En ymmarra mika suomalaisia riivaa, aina pitaa loytaa jotain brassailemisen tai puolustelemisen aihetta. Onko itsetunto oikeasti niin pieni?
 

weee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottava
No annetaanpa täältäkin oma näkemys, 8 vuotta Kanadassa asuneena voin sanoa, että Jarkko Ruutu on erittäin vihattu ja rakastettu pelaaja Kanadassa. Mutta kaikki haluaa sen omaan joukkueeseen ! Jarkko on varmaan yksi arvostetuimmista henkilöistä aina joukkuekavereiden kesken, hän on pelaaja joka pelaa aina joukkuelle. Sellaisia pelaajia arvostetaan aina ylikaiken P-Amerikassa ja sellainen on Jarkko Ruutu !

Ihmettelen tämän Amerikanihmeen logikkaa koko hänen jutuissa, taitaa tulla seurattua lätkää vaan suomalaisen median kautta.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ihmiset arvostavat suomalaisista pelaajista jarjestaen J. Ruutua ylitse muiden. "pelaaja jonka kaikki haluavat joukkueeseensa, mutta keta vastaan kukaan ei halua pelata"

Kyllä näin on. Kanadan gallupin legendaarisessa "Kenet suomalaispelaajan ottaisit mieluiten joukkueeseesi" -kyselyssä Ruutu päähitti maanvyöryäänimäärällä nuoremman Koivun, Bäckströmin, Kipperin ja ketä näitä tusinajannuja nyt on.

Syyksi useat kyselyyn osallistuneet mainitsivat, että oman suosikkijoukkueen pelaajilla on merkittävästi pienempi loukkaantumisriski, kun Ruutu pelaa samalla puolella.

Mulla ei ole mitään henkilökohtaisesti Ruutua vastaan, varmasti hieno mies ja kova panemaan, mutta hänen kaltaisensa pelaajat pilaavat jääkiekon - siis yhdessä Bettmanin ja instigator -säännön kanssa. Sikailu on jees ja samaten hanskojen liimaaminen käsiin. Terveytensä menettänyt vastusta paareilla askista ja sen hermonsa menettänyt joukkuekaveri boksiin, JEE!
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Joo, no ei taida mennä perille ajatteluni. Henkilökohtaisesti en siis pidä Ruudun kaltaisista inhottavista pelaajista. On tullut itsekin pelattua muutama kausi organisoitua kiekkoa ja tuollaiset pelaajat kyllä vievät ilon siitä pelistä, samoin tappelijat. Nautin lähinnä siitä taito- ja vauhtipuolesta. Jos vauhdissa johonkin törmää ja siitä lentää jäähän niin eihän siinä mitään, se on osa peliä. Samoin jos jollakin kilahtaa ihan aidosti ja siitä rupeaa hakkaamaan, niin sitten OK (en tosin itse haluaisi olla vastaanottavana osapuolena). Mutta ei mitään tahallista tappelunhakua melkein joka matsissa. No, tästä tulee varmaan sellaista kommenttia, että mene kotiin sitten itkemään ja pysy erossa jääkiekosta, tää on äijien peli nääs. Olkoon sitten niin. Kai nuo ovat sitten makuasioita. Toiset nauttii ilkeilystä, toiset taidosta ja vauhdista.

Mitä sitten tulee Ruotsiin, niin ainakin silloin minun Suomessa asuessani "homo-rundqvisteista" jne. tehtiin pilaa koko ajan. Tämänhän voi yleistää helposti kaikkiin ruotsalaisiin, kiekkoilijoihin ja muihin. Niin teenkin. Mutta tämä on nyt sitten kai "yhdeksäsluokkalaisten tasoa". Kyllä siitä on muutamat naurut saanut kyllä täällä kolkyt, nelkyt, viiskytvuotiailtakin. Ja tätä ruotsalaisten mollaamistahan voi yrittää jääkiekkopelaajien avullakin ottamalla esiin ruotsalaisten ilkeät teot ja sitten taas ylistämällä suomalaisten herrasmiespelaajien tekoja (no, Saku pelaa ehkä pikkusikaa mutta muuten on aika fiksu). Joten tuohon muottiin tuo J. Ruudun tyyli ei nyt sitten vaan sovi, siinä kaikki mitä halusin sanoa. Mutta näköjään olen niitä harvoja jotka tällä tavalla ajattelevat. Vilpitön anteeksipyyntöni kaikista väärinkäsityksistä.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kyllä näin on. Kanadan gallupin legendaarisessa "Kenet suomalaispelaajan ottaisit mieluiten joukkueeseesi" -kyselyssä Ruutu päähitti maanvyöryäänimäärällä nuoremman Koivun, Bäckströmin, Kipperin ja ketä näitä tusinajannuja nyt on.

Syyksi useat kyselyyn osallistuneet mainitsivat, että oman suosikkijoukkueen pelaajilla on merkittävästi pienempi loukkaantumisriski, kun Ruutu pelaa samalla puolella.

Missas vaiheessa tassa on ollut kyse Kanadalaisten arvostuksesta? Parempi kuitenkin olla puhumatta muiden puolesta jos ei edes osaa kohdemaata laittaa oikein vastaukseen. Sarkasmisi on sitapaitsi aarimmaisen huonoa. Rapakon takana pelaajaa arvostetaan muullakin meriitilla kuin maali- ja syottotilastoa tuijottamalla seka youtube-patkia katselemalla.

Tarkoitan siis ihan oikeasti peleja seuraamalla.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toiset nauttii ilkeilystä, toiset taidosta ja vauhdista.

Ja kolmannet molemmista. Sen vuoksi jääkiekko onkin maailman hienoin ja mielenkiintoisin urheilulaji. Jääkiekko ei ole jääkiekkoa ilman taitoa, vauhtia, taklauksia, tappeluita tai jopa "sikailuja".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Saksalainen, ranskalainen ja suomalainen menivät eläintarhaan. Yhdessä häkissä oli komea ja hyväturkkinen kettu, joka tuijotti kolmikkoa häkistään. Saksalainen ajatteli, että: "En ole koskaan syönyt kettua. Tulisikohan ketusta hyvää bratwurstia vai ei, jos sen lihaa käyttäisi makkaranvalmistukseen." Ranskalainen mietti: "Ooh-la-laa. Tuosta ketusta saisin hienon turkin rakastajattarelleni." Suomalainen pohti:" Mitähän tuo kettu ajattelee minusta, kun se katselee tiukasti tännepäin."

Kannattaa siellä "jenkeissä" miettiä edelleen ankarasti kuinka suomalaisten maine menee Jarkko Ruudun takia koko USA:n ja Kanadan silmissä. : )
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Georges Laraquehan sanoi ennen joulua, että kaikista suomalaispelaajista hänen suosikkinsa on Jarkko Ruutu. Kyllä tämäkin kommentti arvostuksesta kertoo, nimenoman muitten pelaajien taholta.

Ruutu on Suomen olympiajoukkueessa ainoa todellinen fyysinen pelote. Jos Rudia ei olisi mukana niin varsinkin p-amerikkalaiset joukkueet voisivat jo pelkällä sikailulla ottaa Suomesta vahvan niskalenkin.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös Jakke ole myös oman jenginsä edustaja NHLPA:ssa? Vai oliko peräti vain tietty ryhmä kaikista pelaajista liigassa jotka sinne vuosittain valitaan? Lienee ollut suht menestynyt kaveri myös opinnoissaan, jostain muistan lukeneeni. Antaa kyllä ihan positiivisen vaikutelman kaukalon ulkopuolellakin.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Missas vaiheessa tassa on ollut kyse Kanadalaisten arvostuksesta? Parempi kuitenkin olla puhumatta muiden puolesta jos ei edes osaa kohdemaata laittaa oikein vastaukseen.

No ajattelin, että tarkoitat Amerikalla kuitenkin pääosin Kanadaa, koska kiekkoa ei pahemmin muualla Amerikassa seurata. Yhdysvalloissa vähän, tietyillä paikkakunnilla vähän enemmän. Anteeksi tällaiset olettamat. Olet siis asunut vuotta Argentiinassa? Mitens paikallinen kiekkoskene? Vai menikö taas väärin?

Sarkasmisi on sitapaitsi aarimmaisen huonoa.

Äärimmäinen tosikkomaisuutesi on hyvää.

Tarkoitan siis ihan oikeasti peleja seuraamalla.

Sitä tässä yritetään. Hyväksytkö oikeuteni mielipiteeseen, vaikken ole nähnytkään tällä kaudella kuin vasta reilut parisataa NHL-ottelua ja vain murto-osan paikanpäällä?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitä sitten tulee Ruotsiin, niin ainakin silloin minun Suomessa asuessani "homo-rundqvisteista" jne. tehtiin pilaa koko ajan. Tämänhän voi yleistää helposti kaikkiin ruotsalaisiin, kiekkoilijoihin ja muihin.

Voihan sitä leikillisesti aina tehdä "hurreista" vähän pilaa ja hämmästellä heidän edesottamuksiaan, mutta leikki on aina leikkiä. Olen ollut ruotsalaisten kanssa tekemisissä ajoittain myös ns. työn merkeissä (toki aina englanniksi, ruotsalaiset puhuvat erinomaista englantia eivätkä edes kuvittele, että pakkoruotsin opetusta olisi olemassakaan), ja leppoisia, asiallisia kavereita kaikki ovat tähän mennessä olleet. Puhumattakaan ruotsalaisten muista saavutuksista esim. metallimusiikin (Entombed, yksi kaikkien aikojen kovimmista yhtyeistä, on Tukholmasta), kansainvälisten elokuvien (kenelle ei kelpaisi Malin Åkerman kainaloon) ja kirjallisuuden saralla (vissiin sitä Wallanderia Suomessakin joku ostaa, tai Stieg Larssonia).

Jotta aihe ei menisi jääkiekon ulkopuolelle, niin vaikka ruotsalaisten tappiota Suomelle on aina ilo ja nautinto todistaa, niin ainakin itse arvostan ruotsalaisia kiekkotähtiä ja heidän saavutuksiaan. Ei se aina ole suomalaiselta pois, jos ruotsalainen pelaa hyvin jossain. Olihan se hienoa, että esim. Peter Forsberg vielä pystyi uraansa jatkamaan. Erityissuhde Ruotsiin tekee Ruotsi-otteluista aina elämää suurempia, ja mikään ei olisi hienompaa kuin revanssi edellisestä finaalista, vaikka siten, että Jarkko Ruudun laukoma voittomaali kimpoaa Ruotsin verkkoon Foppan perseen kautta jatkoajalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös Jakke ole myös oman jenginsä edustaja NHLPA:ssa? Vai oliko peräti vain tietty ryhmä kaikista pelaajista liigassa jotka sinne vuosittain valitaan? Lienee ollut suht menestynyt kaveri myös opinnoissaan, jostain muistan lukeneeni. Antaa kyllä ihan positiivisen vaikutelman kaukalon ulkopuolellakin.

Eikös Ruutu kirjoittanut peräti kuusi laudaturia ylioppilaskirjoituksissa? Tämä tieto on ainakin monessa paikassa esiintynyt. Joka tapauksessa hyvin älykäshän kaveri Jarkko on. Ja empaattinen: Jarkkohan kävi kesällä muun muassa Helsingin lastenklinikalla lahjoittamassa sairaille lapsille XBox-pelikonsolin.
http://www.kummit.com/index.php?id=213&view=79
 

PJx

Jäsen
Eikös Ruutu kirjoittanut peräti kuusi laudaturia ylioppilaskirjoituksissa? Tämä tieto on ainakin monessa paikassa esiintynyt.
Kannattaa pitää mielessä, että kovalla tasolla kiekkoilevia Ruudun veljeksiä oli kaikkiaan 3, joista käsittääkseni Mikko hoiti koulu-ruutunsa ja Tuomo vastaavasti treeni-ruutunsa parhaiten.

Joka tapauksessa koko veljeskaarti onnistui hoitamaan koulunsakin pelaamisen ohessa, mikä ei ihan joka pojalta onnistu, ainakaan nykyään kun junnu-kiekkokin on kallistumassa ns. "ammattimaisempaan" suuntaan (=pojat laiminlyö koulunsa).
 

Theis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, TPS
Olen Jarkon kanssa muutaman kerran salilla jutellut ja täytyy todellakin sanoa, että vaikuttaa erittäin fiksulta kaverilta, joka olisi elämässään menestynyt varmasti jossain muussakin ammatissa kuin jääkiekossa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruutu on Suomen olympiajoukkueessa ainoa todellinen fyysinen pelote. Jos Rudia ei olisi mukana niin varsinkin p-amerikkalaiset joukkueet voisivat jo pelkällä sikailulla ottaa Suomesta vahvan niskalenkin.

Tähän haluaisin kommentoida sen verran, että juuri sitä Jarkko Ruutua en ole nähnyt Leijonapaidassa, joka on NHL peleissä esiintynyt. JR taklaa, tappelee, ei peräänny ja harvoin näyttelee loukkaantunutta vaikka myös sitäkin tekee.

Mutta mikä perkele siinä on kun Leijonapaita laitetaan päälle, niin sitten ollaan mahallaan maassa itketään ja näytellään. Tässä kohtaa mulle on ihan sama mitä jenkit tai ryssät ajattelee tästä miehestä, mutta mua se vituttaa ja en sellaista ämmäilyä hyväksy keneltäkään joka Leijonapaidan päällensä pukee.

JR jos kuka on ottanut niitä niin sanottuja tyhmiä jäähyjä ensiintyessään maajoukkueessa, yleensä tilanteen ulkopuolelta. Vetäisikin jotain jenkkiä tai kanukkia turpaa, niin sen jälkeen mies voisikin olla pelote, mutta muuten ei ja siitä tulevan jäähyn taas sitten minäkin hyväksyisin.

Niillä esiintymisillä mitä minä olen nähnyt JR maajoukkueessa, olen sitä mieltä että turha ukko kokoonpanossa. Yksinkertaisesti Jagr:in telominen ei riitä mua vakuuttamaan, koska sekin menee enemmänkin vanhan VM:n piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Alejandro

Jäsen
Yksinkertaisesti Jagr:in telominen ei riitä mua vakuuttamaan, koska sekin menee enemmänkin vanhan VM:n piikkiin.
Ellen nyt aivan väärin muista, niin Tsekkihän taisi johtaa ennen tuota taklausta 2-1. Jarkon temppu laitto tsekkien pelin aivan sekaisin ja Suomi voitti lopulta 2-4.

Ei todellakaan turha jätkä, mutta viime kisoissa hieman liikaa filmausta. Enemmän sitä puhdasta ärsytystä ja fyysistä peliä. Todella tärkeä linkki Suomen joukkueessa jatkopelejä ajatellen: vastustajat turhautuvat ja ottavat jäähyjä, joista Suomi rankaisee ylivoimalla.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keksisti kirjoitti:
Ellen nyt aivan väärin muista, niin Tsekkihän taisi johtaa ennen tuota taklausta 2-1. Jarkon temppu laitto tsekkien pelin aivan sekaisin ja Suomi voitti lopulta 2-4.

En muista olivatko numerot 2-1 vai 2-0 tsekeille, mutta joka tapauksessa tuossa vaiheessa peliä johtivat. Tuo taklaus käänsi kuitenkin koko ottelun suunnan, sitä tuskin kukaan kiistää? Ja siinäpä on myös se J. Ruudun paras anti: mies pystyy yksittäisellä taklauksella kääntämään koko pelin suunnan.

No, THN ja muutkin p-amerikkalaiset mediat tämän ymmärtävät, Jatkoajan "Ruutu vei mun naisen"-kitinäosasto onkin sitten vaikeampi saada asia ymmärtämään.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Ruudun pelihän on oikeen mukavaa seurattavaa. Pisteitä tulee aina sillontällön ja hoitaa oman tonttinsa hyvin. Ja kaukalon ulkopuolella kuulemma erittäin fiksu. Välillä heittää hanskat jäähän jne. Katsojaystävällistä.. Kukapa ei tällasesta pelaajasta tykkäisi?

Kuitenkin pitää muistaa, että kyllä JR myös näitä "cheapshotteja" harrastaa. Se on se osa JR:n pelistä jota en arvosta ja josta en pidä yhtään. Vielä kun kaveri ne jättäisi tekemättä niin nousisi yhdeksi suosikkipelaajistani NHL:ssä.

Itse olen siis sitä mieltä että erittäin tarpeellinen pelaaja maajoukkueessa, kuhan jättää ne sikailut muualle. Positiivista on, että pystyy herättämään joukkueen ja kalastamaan jäähyjä ja tarpeen tullen jopa hanskaamaan. Hyvä että Suomellakin yksi tällainen pelaaja on.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
En muista olivatko numerot 2-1 vai 2-0 tsekeille, mutta joka tapauksessa tuossa vaiheessa peliä johtivat. Tuo taklaus käänsi kuitenkin koko ottelun suunnan, sitä tuskin kukaan kiistää? Ja siinäpä on myös se J. Ruudun paras anti: mies pystyy yksittäisellä taklauksella kääntämään koko pelin suunnan.

Sen verran on pakko korjata, että Tshekit eivät todellakaan johtaneet peliä Ruudun taklauksen aikana, vaan meinasivat päästä peliin mukaan vasta Ruudun otettua viiden minuutin jäähyn. Tshekki tasoitti pelin 2-2:een vasta toisen erän lopulla eivätkä johtaneet ottelua kuin ensimmäisessä erässä muutaman minuutin ajan. Kolmannessa erässä Suomi menikin sitten jo menojaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös