Joo, no ei taida mennä perille ajatteluni. Henkilökohtaisesti en siis pidä Ruudun kaltaisista inhottavista pelaajista. On tullut itsekin pelattua muutama kausi organisoitua kiekkoa ja tuollaiset pelaajat kyllä vievät ilon siitä pelistä, samoin tappelijat. Nautin lähinnä siitä taito- ja vauhtipuolesta. Jos vauhdissa johonkin törmää ja siitä lentää jäähän niin eihän siinä mitään, se on osa peliä. Samoin jos jollakin kilahtaa ihan aidosti ja siitä rupeaa hakkaamaan, niin sitten OK (en tosin itse haluaisi olla vastaanottavana osapuolena). Mutta ei mitään tahallista tappelunhakua melkein joka matsissa. No, tästä tulee varmaan sellaista kommenttia, että mene kotiin sitten itkemään ja pysy erossa jääkiekosta, tää on äijien peli nääs. Olkoon sitten niin. Kai nuo ovat sitten makuasioita. Toiset nauttii ilkeilystä, toiset taidosta ja vauhdista.
Mitä sitten tulee Ruotsiin, niin ainakin silloin minun Suomessa asuessani "homo-rundqvisteista" jne. tehtiin pilaa koko ajan. Tämänhän voi yleistää helposti kaikkiin ruotsalaisiin, kiekkoilijoihin ja muihin. Niin teenkin. Mutta tämä on nyt sitten kai "yhdeksäsluokkalaisten tasoa". Kyllä siitä on muutamat naurut saanut kyllä täällä kolkyt, nelkyt, viiskytvuotiailtakin. Ja tätä ruotsalaisten mollaamistahan voi yrittää jääkiekkopelaajien avullakin ottamalla esiin ruotsalaisten ilkeät teot ja sitten taas ylistämällä suomalaisten herrasmiespelaajien tekoja (no, Saku pelaa ehkä pikkusikaa mutta muuten on aika fiksu). Joten tuohon muottiin tuo J. Ruudun tyyli ei nyt sitten vaan sovi, siinä kaikki mitä halusin sanoa. Mutta näköjään olen niitä harvoja jotka tällä tavalla ajattelevat. Vilpitön anteeksipyyntöni kaikista väärinkäsityksistä.