Täytyy sanoa että toi Amerikanihmeen "kirjoitus" on varmaan oudoin ja huonoin jota olen koskaan lukenut missään keskustelufoorumilla. Samaan viestiin on saatu mahtumaan sellainen sävy että kirjoittaja ei pahemmin seuraa jääkiekkoa. Ja ei ymmärrä mitään Suomalaisesta,Pohjoisameriikkalaisesta tai Ruotsalaisesta jääkiekosta.
Huikeita saavutuksia, mutta tuskin se nyt sentään huonoin kirjoitus ikinä koskaan missään oli. Tai jos oli, niin kai sitä voi sellaisestakin saavutuksesta olla ylpeä :-)!
No joka tapauksessa, en kirjoittanut roolituksesta mitään, Ruttu on varmaan roolissaan parhaita kuten oli Tiki-Talk Tikkanenkin. Kirjoitin vaan yleisesti suomalaisten maineesta jota olen jääkiekkoilijoiden esimerkin avulla yrittänyt täällä Amerikoissa paasata ihmisille, parhaina esimerkkeinä Saku Koivu ja Teemu Selänne. Tiedämmehän kaikki miten ruottalaiset käyttäytyvät, katso esim. Ulf Samuelssonin "kiva pelityyli" tai Daniel Alfredsson esim. 2007 finaaleissa Niedermayeria vastaan tai vaikka Öhlundin viikateveto Mikko Koivun jalkaan. Siis ei näin, suomalaiset ovat fiksuja ja herrasmiehiä ja kaikinpuolin esimerkillisiä...tai niin ainakin yritän paasata, ja ruottalaisista voi sitten tehdä pilaa malliesimerkkinä siitä, että kuinka halveksittavasti voi käyttäytyä, tai
naurettavasti.
Joten silloin kun nämä täkäläiset alkuasukkaat näkevät Jarkko Ruudun otteet kaukalossa, kaveri puree vastustajia, taklaa Jagrin sairaslomalle ihan turhaan, ja on kaikinpuolin inhokki muutenkin kaukalossa, niin millainen kuva suomalaisista siitä sitten muodostuu? No joo, olen myös ymmärtänyt, että Jakke on kaukalon ulkopuolella ihan fiksu tyyppi, ja ymmärrän myös, että hän pääsääntöisesti toilailee kaukalossa niin sanotussa roolissaan (vaikka tällaiset roolit kyllä minun puolestani voitaisiin mielellään ottaa pois jääkiekosta, samoin kuin "teeskennelty tappeleminen, mutta se on kai toinen juttu.) No tästä oli kyse, siis suomalaisille kunniaa ja svedupelleille ivaa ja häpeää, eikös sen näin pitäisi mennä. No en tiedä ymmärränkö jääkiekostakaan niin paljoa, aika tiiviisti sitä on tullut seurattua seitkytluvun alusta alkaen, mutta myönnän kyllä avoimesti, että jään monille tämän palstan eksperteille kirkkaasti toiseksi.