Jarkko Ruutu- Mikä paskahousu!

  • 77 444
  • 303

Viljuri

Jäsen
Jarkolle pisteet vahvuuksiensa hyödyntämisesta. Ehdoton ykkösvahvuus Jarkolla on suorastaan poikkeuksellisen hyvin toimivat aivot, muihin kiekkoilijoihin tai vaikkapa syrjäseutujen kiekkoyleisöön verrattaessa.

Harmillista Jarkon itsensä kannalta on se, etteivät sattuma ja perintötekijät ole suoneet ihan yhtä hyviä käsiä ja jalkoja tuon varsin hyvin toimivan pään lisäksi, joten Jarkko on joutunut lunastamaan paikkansa hieman muussa roolissa kuin ykköskentän pisteidentekijänä.

Eihän mies silti mikään täysin kädetön ole, kaverihan on saanut vetää voittomaaliskaboissa rankkujakin. Eikä taitaisi kädellisyys tässä yleisön suhtautumisessa häneen auttaa, päinvastoin, kyllähän Teemuakin vähintään "vierastetaan" laajoissa kansalaispiireissä, eikä tämä valitettavasti johdu siitä, että Teemulla on "diving"-jäähyjä Jarkkoa enemmän. :)
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Harmillista Jarkon itsensä kannalta on se, etteivät sattuma ja perintötekijät ole suoneet ihan yhtä hyviä käsiä ja jalkoja tuon varsin hyvin toimivan pään lisäksi,
Kyllä Ruudun jalat ovat ihan yhtä hyvät kuin kenen tahansa, tässä todiste: Ruutu kuljettaa, Talbot vaan tyrii upean maalipaikan.

Eihän mies silti mikään täysin kädetön ole, kaverihan on saanut vetää voittomaaliskaboissa rankkujakin.
Niin, olihan Ruutu Pensissä useamman kerran rankkareissa vetäjänä. Minun puolestani olisi saanut olla useamminkin, sillä paremmin ne Rudilta tuntui usein sujuvan kuin crosbyilta ja maloneilta yms nobodyiltä...
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Hohhoijaa. Tuntuu että samat tekstit joutuu kirjoittamaan kerran kuukaudessa nykyään, eli aina kun Ruutu on tapetilla jostain tempauksestaan.

Samat tuntemukset, mutta itse diggaan Ruudun tekemisisistä. Spezzan/Heatleyn/Aflien tarkoitus on tehdä pisteitä, Jaken duuni on estää vastustajan Crosbyjen pisteidenteko. Rapatessa roiskuu ja välillä otteet ovat aika kiistanalaisiakin. En nyt jaksa kirjoittaa uudestaan niitä asioitani. Mutta tuota on hitosti liioiteltu, että Ruutu ei tappele. Itse asiassa Ruutu ei ole koskaan hyökännyt hakkaamaan ketään Lady Bing-kavereita tyyliin Datsjuk. (tarkoitin supertähtiä)


TML kirjoitti:
Koitetaas taas kerran saada ihmisten päähän näkökulmaani, vaikkakin yksi jatkoajan parhaimmista kirjoittajista, Snaipperi #16, sen todensi jo vinkumiseksi.

Siis mitä auot mulle päätäsi, kun en minäkään ole sinua haukkunut. Kunhan kettuilin, että ottaako päähän kun Rudi hoiteli Tuckerin vastustajan oman Ruudun. Minulla nyt on omia mielipiteitäni joistain NHL-pelaajista ja olen joistain asioista PERUSTELLUSTI eri mieltä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pitäisi varmaan olla sääntökirjassa pykälä "Älä ärsytä vastustajaa", mutta tuotakin on vaikea valvoa.
Sellainen sääntö on. 550 c) toteaa että: "Jos pelaaja jäällä ollessaan
1. käyttää säädytöntä, rienaavaa tai herjaavaa kieltä kenelle tahansa jäällä tai missä tahansa kentällä ennen ottelua, ottelun aikana tai sen jälkeen paitsi pelaajapenkin välittömässä läheisyydessä
4. jatkaa käyttäytymistään, jonka tarkoituksena on saada vastustaja syyllistymään rangaistavaan tekoon, hänelle tuomitaan:

Käytösrangaistus (10’)"
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Samat tuntemukset, mutta itse diggaan Ruudun tekemisisistä.
Ihan ilman sarvia ja hampaita, sinäkö ihan aidosti pidät tuota puremista asiallisena tekona? Saman kysymyksen voisi tietenkin esittää muillekin Ruudun tekoa täällä puolustaneelle, mutta henkilökohtaisesti ainakaan en tuollaista voi hyväksyä. Enkä puhu nyt siis mistään muusta mitä Jakke on urallaan tehnyt tai jättänyt tekemättä, ainoastaan puremisesta, jota ei kyllä voi puolustella millään. Tai näköjään voi, mutta minä en voi ymmärtää.
 

Pure

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Voi myös kysyä että miksi ihmeessä Peters työnsi sormensa Ruudun suuhun? Selvä ylireagointi, mutta väärin Jakelta silti.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Minua vituttaa sellaiset asenteet, että Jagria ei saisi taklata. Herra Jagr (käsittämättömän hieno pelaaja, sitä ei varmaan kukaan tule koskaan kiistämään) pitää kiltisti päänsä ylhäällä niin kuin jääkiekossa kuuluukin niin ei tule ikäviä yllätyksiä. Se munankuorispedeily oli aivan turhaa, kun piti extrapapereitakin allekirjoitella sen vuoksi, että vakuutusyhtiö pääsee vastuusta. Jos päähän sattuu taklauksen jälkeen, niin siitä on turha kyllä itkeä tuollaisen itse tehdyn varustevalinnan jälkeen.

Aivan samaa mieltä. Jos on sen verran kova stara että kirjoittelee eri papereita että pääsee pelaamaan tollanen pulkkamäki-kypärä päässä niin sillon pieni lmelkein ansaittua. Vaikka ainahan se on ikävää kun ihmisiä sattuu ei siinä mitään. Ei vaan olisi tullut tollaista jälkeä jos Jagrilla olisi ollut asiallinen moderni kypärä päässä.


Ja ihan näin muuten vaan niin Jarkko on hieno mies jo toivottavasti näemme hänet taas Leijonapaidassa lähitulevaisuudessa. Hieno kaveri, samoin kun molemmat hänen veljensäkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mahtaa nakertaa vieläkin -99 ja -01 finaalit? Ei sillä, kyllä minuakin varmaan nakertaisi jos Tshekki ne olisi hävinnyt.
J.Ruutu on pelaajana aikamoinen filmaaja. Siinä mielessä hän muistuttaa paljon Tsekkiläisiä kiekkoilijoita ja Argentiinalaisia jalkapalloilijoita. Luulisi että jos joku tuollaisista tykkäisi, niin hän olisi suorastaan fanaattinen J.Ruutu fani.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ihan ilman sarvia ja hampaita, sinäkö ihan aidosti pidät tuota puremista asiallisena tekona?

Itse olen moneen kertaan sanonut, että kaikki Ruudun tekemiset eivät ole aina hyväksyttäviä. Toki kun yleensä hanskalla naamaa hierotaan niin yleensä ei ainakaan minun junnuaikoina tungettu sormia toisen suuhun. Mutta ei kai tuo rangaistus nyt mikään suuri oikeusmurha ole, kun on tottunut koti-Suomessa Jarmo Muukkosen jäätävään linjaan.

Mutta olen asiani useaan otteeseen perustellut ja minulla ei lisättävää ole.

Tässä pari esimerkki myllyä Ruudulta näitä Datsjukeja ja Kimmo Rintasia vastaan ;):

1. http://www.youtube.com/watch?v=apaCdBrBFe4 (Jakke kouluttaa Hockey Night in Canada lähetyksessä miljoonien kanadalaisten katsoessa Darcy Tuckeria. Selostaja hehkuttaa, kun Mertaranta konsanaan.

2. http://www.youtube.com/watch?v=0fFAwQtqKMA&feature=related (Jakke tappelee 193cm/100kg kanadalaista Rob Blakea vastaan joka ehkä on myllyssä hieman niskanpäällä, mutta niin vain Blake on katollaan matsin jälkeen. Selostajä hämmästelee Jarkon voimaa ja tasapainoa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jarkko työssään! Ärsyttää,tökkii,tappelee ja tekee kaiken joukkueen eteen.

Jagr ja munankuori
http://www.youtube.com/watch?v=nAZIMkNMTCw

Jarkko hassuttaa Phaneufia
http://www.youtube.com/watch?v=5KDwo3EBqYw

Ruutu antaa Averylle tämän omaa lääkettään
http://www.youtube.com/watch?v=gnSYbbmXSH8

Ruutu hoitaa työnsä Tuckerin kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=apaCdBrBFe4&feature=related

Ruutu vs. Fobba
http://www.youtube.com/watch?v=a7bIFkRO9oc

Ruutu niittaa tsekin jäähän
http://www.youtube.com/watch?v=dOonl7SZGuM&feature=related

Ruutu niittaa yhden monista rankkari maaleistaan
http://www.youtube.com/watch?v=OBMLaq1koaM

Jarkko Ruutu jaksaa vihastuttaa/ihastuttaa ihmisiä ympäri maailman. Jos täälläkin mainittu Jagr on huippu omassa roolissaan on sitä Jarkko omassaan. Jarkko on varmasti haluttu monen valmentajan kirjoissa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuka ei ole fiksumpi kuin Avery? Ruutu ei minunkaan mielestäni ole ihan kaikkein pahin pelle kuka on aikojen saatossa kaukaloissa kurvaillut, mutta suhteellisen lähellä sitä. Kuitenkin niin suuri määrä esim. tämän ketjun kirjoittelijoista puolustelee häntä että olen hyvin hämmentynyt. Useimmiten kaikki ämmäily, filmailu ja rottailu kuitenkin sentään onneksi tuomitaan.

Oma maailmani romahtaisi jos J.Ruutu "meille" Detroitiin tulisi.

Kullakin on oikeus omaan mielipiteeseensä - onneksi. Kenties löytyy parempiakin vastustajan hämmentäjiä ja ärsyttäjiä kuin Jarkko Ruutu mutta harvassa he ovat. En minäkään hyväksy kaikkea mitä Ruutu jäällä ollessaan tekee mutta ymmärrän sen, että hän pelaa kuten pelaa - koska se kuuluu hänen rooliinsa. Ei sen en enempää.

Jos Ruutu siirtyisi Wingseihin niin en olisi heti kättelyssä tuomitsemassa häntä, minun joukkueestani löytyy tilaa hänen kaltaisilleen pelaajille. Tuomion aika tulisi korkeintaa sitten jos hän omalla pelisuorituksellaan aiheuttaisi joukkueelle enemmän hallaa kuin haittaa. Tällä hetkellä Ruudun kohdalla tilanne on nähdäkseni se, että plus-sarake on suurempi kuin miinus-sarake eli hän on joukkueelleen hyödyksi enemmän kuin haitaksi vrt. Avery.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
JARKKO RUUTU, VÄRIÄ(KÖ) KAUKALOON

Ja hieman kirjoittamaani kolumnia:

Jääkiekon NHL- liiga langetti keskiviikkona Ottawa Senatorsin hyökkääjälle Jarkko Ruudulle kahden ottelun pelikiellon ja 30 000 dollarin sakot, tämän puraistua NHL:n kurinpitäjien mukaan Buffalon Andrew Petersiä. Tapahtuma ei ole täysin ainutlaatuinen lajin historiassa, mutta harvinainen kylläkin. Harvinaista ei sen sijaan ole se, että tämän miehen, Jarkko Ruudun, ympärillä otsikot vilkkuvat. Vuosi sitten mies oli "suurissa" otsikoissa Chris Simonin potkaistua tätä luistimella ja saatuaan siitä pitkän pelikiellon. Kauden aikana Ruutu onnistui nostamaan myös suuren metelin taklattuaan polvella venäläisen tähden Ilja Kovalchukin sairauslomalle. Suomalaiselle urheilufanille tuttuja ovat tempaukset maajoukkueessa. Tsekkitähti Jaromir Jagr on muistanut pitää päänsä ylhäällä Torinon Olympiaturnauksen jälkeen ja samaa yritettiin opettaa myös venäläistähdille Moskovan MM-kisoissa keväällä -07. Sm-liigassa pelatessaan Ruutu oli otsikoissa muunmuassa ajaessaan vastustajan maalivahdin yli finaaleissa ja ammuttuaan Kuopiossa katsojaa kiekolla päähän.

Selvää on, että tämän miehen ympärillä tapahtuu ja tapahtumien kohde on yleensä vastustaja. Hän herättää myös suuria tunteita jääkiekkoa seuraavissa, eivätkä nuo tunteet ole läheskään poikkeuksetta positiivisia. Sama on havaittavissa myös Suomessa. Jokaisella jääkiekkofanilla on mielipide tästä pelimiehestä eikä ole liioiteltua sanoa, että hän on jopa vihattu pelaaja, ainakaan jos vastaajana on Ruotsin maajoukkuepelaaja, joka on pelannut häntä vastaan. Toisaalta Jarkko Ruutu on erittäin arvostettu pelaaja omien joukkuetovereidensa ja valmentajiensa keskuudessa, puhutaan sitten seurajoukkueista NHL:ssä tai maajoukkueessa.

Siviilissä miehen tavanneet luonnehtivat häntä poikkeuksetta mielyttäväksi ja jopa fiksuksi. Kuin huomaamatta tuo kuvaus "fiksu" sopii paremmin kuin hyvin myös Jarkko Ruudun pelityyliin. Tämä saattaa tuntua kummalliselta, mutta tarkka katsoja huomaa kuinka harkittuja hänen tekonsa kaukalossa monesti ovat, vaikka maallikko ei sitä huomaakaan. Hän taklaa, raataa, ärsyttää ja saa vastustajan pelin usein täysin sekaisin. Siinä samassa hän usein saa vastapelaajan sivuun itse pelistä, joko jäähylle, suihkuun tai joskus, joka ei ole toivottavaa, jopa sairauslomalle. Jäljelle jää hajonneita itsetuntoja, järkytettyjä hermoja ja Jarkko, joka hymyilee leveästi ja saa vastustajan hermonrippeetkin palamaan. Toki rangaistusaitio on tullut hänelle itselleenkin tutuksi, mutta aniharvoin hän lähtee yksin istumaan, vaan useinmiten vastustaja tai vastustajat lähtevät kaveriksi. Ruutu on siis tehnyt itsestään tarpeellisen pelaajan joukkueilleen, sitä lienee turha kiistää varsinkin, kun mies valitaan leijonapaitaan edustamaan Suomea kaikkiin mahdollisiin arvokisoihin. Sensijaan hänen kaukalossa käyttämänsa keinokavalkaadin eettisyyttä tai moraalisuutta voi pohtia. Vastustajan kunnioittamisesta tuskin voi puhua Ruudun tapauksessa vaikka tosiasia on, että rapatessa tuppaa roiskumaan. Urheilumaailma, kuten maailma yleensäkin, heijastaa nykyään asennetta: "voitto keinolla millä hyvänsä." Tähän ajattelumalliin Jarkko Ruutu sopii loistavasti. Kaikki keinot käytetään. Tulevaisuudessa tulemme näkemään edelleen numero 37:n leveää hymyä ja päreensä polttaneita vastustajia. Ja mikäli tämä tapahtuu leijonapaidassa, se tuskin häiritsee meistä ketään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kauden aikana Ruutu onnistui nostamaan myös suuren metelin taklattuaan polvella venäläisen tähden Ilja Kovalchukin sairauslomalle.

Sm-liigassa pelatessaan Ruutu oli otsikoissa muunmuassa ajaessaan vastustajan maalivahdin yli finaaleissa ja ammuttuaan Kuopiossa katsojaa kiekolla päähän.

Tulevaisuudessa tulemme näkemään edelleen numero 37:n leveää hymyä ja päreensä polttaneita vastustajia.
Jos nyt faktat korjataan, niin ensinnäkään tuo ei ollut polvitaklaus, toisekseen Ruutu ei ampunut kiekkoa yli laidan Kuopiossa vaan lappeen Rannassa ja kolmannekseen Ruutun numero on nykyään 73.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Jos nyt faktat korjataan, niin ensinnäkään tuo ei ollut polvitaklaus, toisekseen Ruutu ei ampunut kiekkoa yli laidan Kuopiossa vaan lappeen Rannassa ja kolmannekseen Ruutun numero on nykyään 73.

Ja jos nyt kielioppikin korjataan, niin suosittelen astevaihtelun opettelemista. Ruudun numero on nykyään 73. Polvitaklauksesta olen samaa mieltä, Kovalchuk aiheutti rimpuilullaan oman loukkaantumisensa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kielitoimiston mukaan kumpikin taivutusmuoto on oikein, sillä kyse on erisnimestä. Niinpä kyseessä oli ehkä ensimmäinen kirjoittamani täydellinen viesti tälle palstalle!
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Pakko heittää meidän NHL-puolen jokaisen idolin Jouni Niemisen blogista lainaus:
Sidney Crosby on silminnähden turhautunut tästä kaikesta. Hänen väitetään olleen pettyneempi kuin mitä hän ulospäin myöntää siitä, ettei Marian Hossaa onnistuttu pitämään joukkueessa viime kesänä. Toinen huhu kertoo Sidneyn ikävöivän Ryan Malonen ja Jarkko Ruutun johtajuutta pukukopissa. Sid johtaa itse mieluiten jäällä jättäen puhumisen mainittujen tyyppisille veteraanipelaajille.
Tuossa oikeastaan kiteytyy Jarkko Ruutun arvostus joukkueissaan, se on oikeasti jotain käsittämätöntä. Tiedossahan se on, mutta esimerkiksi juuri Crosby arvosti kaveria ihan mielettömät määrät.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kielitoimiston mukaan kumpikin taivutusmuoto on oikein, sillä kyse on erisnimestä. Niinpä kyseessä oli ehkä ensimmäinen kirjoittamani täydellinen viesti tälle palstalle!

Kerrohan sitten jollekin täysin ulkopuoliselle asiaa seuraamattomalle henkilölle, onko numeron 73 haltija nykyään Christian Ruuttu vai Jarkko Ruutu? Oikeastihan homma menee niin, että jonkinlainen poikkeussäännöstö määrittelee, että sukunimen haltija itse saa päättää, miten sukunimi taivutetaan, esim. Risto Ryti halusi sukunimensä taivutettavan Ryti : Rytin. Koko poikkeussäännöstö aiheuttaa turhaa sekaannusta muutenkin sekavassa kielessämme, ja jotkut tahot eivät suosittele ollenkaan käyttämään sitä, varsinkaan jos sukunimi on ihan normaali yleissana, kuten RUUTULTA voit itsekin lukea.

Joku Jaken tuntevahan voisi kysyä Jakelta itseltään, miten tahtoo sukunimensä taivutettavan, niin tulee sitten poikkeussäännöstökin otetuksi huomioon. Mikäli tällaista mielipidettä ei Jakella ole olemassa, totean ihan omin nokkineni sinun taivuttaneen sukunimeä Ruutu päin helvettiä.

Sori off-topic, oli ihan pakko vääntää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kerrohan sitten jollekin täysin ulkopuoliselle asiaa seuraamattomalle henkilölle, onko numeron 73 haltija nykyään Christian Ruuttu vai Jarkko Ruutu? Oikeastihan homma menee niin, että jonkinlainen poikkeussäännöstö määrittelee, että sukunimen haltija itse saa päättää, miten sukunimi taivutetaan, esim. Risto Ryti halusi sukunimensä taivutettavan Ryti : Rytin.
Ruutu tietenkin koska Ruuttu on lopettanut pelaamisen kokonaan jo aikoja sitten. Ulkopuoliset voivat muutenkin minun puolestani soitella kielitoimistoon ja kysellä sieltä että kuka milläkin numerolla pelaa.

Olisihan se kieltämättä hauskaa jos Tuomo ja Jarkko - sukunimiensä haltijoina - päättäisivät että heidän sukunimiään pitää kohdella keskenään eri tavoin. Minä alan kirjoittamaan kummankin nimen juuri niinkuin herrat haluavat heti kun herrat toimittavat kirjallisesti ohjeen (aidon pelipaidan selkänumeroon siististi tussilla kirjoitettuna esim muotoon "terveiset danalle, J/T Ruutulta/Ruudulta")
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Inka Henelius oli muuten kysynyt samaa Jagrilta. Blogistaan:

Samainen mies varoitti vielä mainitsemasta Jarkko Ruudun nimeä haastattelussa, koska se on kuulemma kirosana Tshekissä. Mutta pitihän sitä kysyä. Ja Jagr jopa otti puolet Ruudun kuuluisasta Torinon taklauksesta omaan piikkiinsä.

Neitikiekkoa

Positiivinen blogi muutenkin. Toisin kuin iso osa kiekkoblogisteja, Henelius onnistuu olemaan rento mutta kuitenkin asiapitoinen, ei yliyrittämistä, vaan pelkkää hyvää settiä. Hyvä Inka!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös