Ioota Rhoo kirjoitti:Ruutun
Nyt on pakko ottaa tähän kiinni. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta itse laittaisin genetiivimuodot näin;
Ruutu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
Ioota Rhoo kirjoitti:Ruutun
Näkkäri kirjoitti:Nyt on pakko ottaa tähän kiinni. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta itse laittaisin genetiivimuodot näin;
Ruutu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
Speedye kirjoitti:Muuten hyvä, mutta sääntökirjassa laitataklaukseksi luetaan myös taklaus jossa pelaaja lentää rajusti laitaan.. Eli sillä ei ole mitään väliä kuinka kaukana pelaaja on laidasta. Elikkäs jonkun muun pitäisi lukea sitä sääntökirjaa vähän enemmän kuin minun. Ihan hyvä yritys Daespoo..
OneBigRed kirjoitti:Sulla on nähtävästi pääsy myös casebookin kimppuun, kun pistelet näin vahvalla "tietämyksellä" faktaa?
Speedye kirjoitti:Onhan minulla niinkuin sinullakin. IIHF:n virallinen sääntökirja kun löytyy netistä jos et sitä sattunut tietämään? Eli pistelen faktojani ihan IIHF:n sääntökirjan mukaan. Ja jos heillä ei asioista ole tietämystä niin ihmettelen, että kenellä sitten. Ihan hyvä provoyritys muuten, mutta vähän heikoin perustein.. Kannattaisi opetella noita provoja vähän paremmin ;D
Speedye kirjoitti:Onhan minulla niinkuin sinullakin. IIHF:n virallinen sääntökirja kun löytyy netistä jos et sitä sattunut tietämään? Eli pistelen faktojani ihan IIHF:n sääntökirjan mukaan. Ja jos heillä ei asioista ole tietämystä niin ihmettelen, että kenellä sitten. Ihan hyvä provoyritys muuten, mutta vähän heikoin perustein.. Kannattaisi opetella noita provoja vähän paremmin ;D
Animal kirjoitti:Ero Kiviharjulla ja näillä mulla ämmillä verrattuna Ruutuun on se, että silloin kun tilanne oikeasti kuumenee ja joku tulossa vetämään neppariin, luikkivat nämä Turun "kovanaamat" karkuun. Rudi on taas sen verran luupää jätkä, että itse ensimmäisenä painaa näihin tilanteisiin.
Ja miksiköhän kovan pelin ystävät pitävät Ruudusta ? Ehkä siksi, että mies ajaa aina tilanteet loppuun ja myöskin taklaa todella kovaa. Nämä jutut on nähty maajoukkueessakin. Ja ainakin minä olen nähnyt Ruudun tappelevan, joskin videolta, monta kertaa.
TosiFani kirjoitti:Johannes:
Tämä on tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta puolentoista vuoden takaa. Monia vastaavia löytyy tästä ketjusta, joissa varsinkin HIFK fanit kertovat, että Ruudun ero näihin ns. rottapelaajiin oli nimenomaan halu vastata teoistaan.
Näin se maailma muuttuu.
Ioota Rhoo kirjoitti:En tiedä tarkalleen mihin tämä kommentti liittyy, mutta Turtle keskustelu on tältä kaudelta ja NHL:stä.
Siteraamasi teksti todennäköisesti SM-liigan tapahtumista.
Eri joukkue, eri roolitus, eri säännöt.
TosiFani kirjoitti:Avasin tämän ketjun noin puolitoista vuotta sitten ja asetin otsikon mukaisen kysymyksen. Silloin tuli HIFK faneilta viestejä, joissa Ruutu oli nimenomaan rotta, joka tappelee tarvittaessa, myös NHL:ssä.
Ioota Rhoo kirjoitti:En tiedä tarkalleen mihin tämä kommentti liittyy, mutta Turtle keskustelu on tältä kaudelta ja NHL:stä.
Siteraamasi teksti todennäköisesti SM-liigan tapahtumista.
Eri joukkue, eri roolitus, eri säännöt.
TosiFani kirjoitti:Johannes:
Tämä on tämän ketjun ensimmäiseltä sivulta puolentoista vuoden takaa. Monia vastaavia löytyy tästä ketjusta, joissa varsinkin HIFK fanit kertovat, että Ruudun ero näihin ns. rottapelaajiin oli nimenomaan halu vastata teoistaan.
Näin se maailma muuttuu.
Vteich kirjoitti:Älä nyt viitsi. Kyllä Ässä-fanin pitäisi paremmin ymmärtää...
...Vastaavasta taklauksestahan kotoisessa neitiliigassa olisi saanut useamman pelin pelikiellon ja Jatkikseenkin olisi muutama uusi "Kova pelaaja vai rotta?" -tyyppinen ketju syntynyt.
PTS Ehkei sitten olekaan niin kirjoitti:Jaahast, Ruutu on kaksiteräinen miekka mieheksi. Toisaalta hän on tavallaan oikeassa toisaalta taas täysi sika. Kisoja seuranneena ja myöskin itävalta-akselin sekoilut havainneena, en voi kuitenkaan kaataa epäurheilullista käytöstä yksinomaan Jarkon piikkiin. Sikailujen jälkeiset irvistelyt ja naureskelut voisi jättää kuitenkin hieman vähemmälle, mikäli hänen roolinsa on saada meidät häpeämään omaa synnyinmaatamme, on hän melko lähellä onnistumista, jääkiekkoilijana ja tietyn roolin taitajana hän on kuitenkin onnistunut loistavasti.
Taitaa olla puhtaan urheilun aika ohi, asia koskee sekä fyysistä että henkistä puolta. Joskus oli jotakin puhetta olympia aatteesta, jospa unohdetaan sellaiset moraaliset seikat ja nautitaan asioista hieman toisesta kulmasta. Ylös ja korkeammalle tarkoittaakin verisiä ruiskuja lentävää salkkua hotellin ikkunasta tai sitten Jarkon tapaisten pelaajien veren purskahtamia taklauksia kohti hallin kattoa. No, enpä tiedä pystynkö nauttimaan kultamitalista, sikailujen kautta. Huvittavaa on Ilta-Sanomien tai oliko se nyt Ilta-Lehden esiin kaivama hyvän teko, elikkä sikaile kuinka paljon haluat jos olet tehnyt elämässäsi joskus jotakin hyvääkin. Onnea silti Jarkolle ja muullekin joukkueelle, täytyy totutella moneen ajatukseen.
veini
PTS kirjoitti:Ja pääargumenttina käytettiin nimenomaan taklauksen tarpeettomuutta siinä tilanteessa. Kysymys ei ole siitä, oliko taklaus teknisesti puhdas.
HN kirjoitti:Mutta eikös näitä pelaajia, jotka rottailevat, vittuilevat ja pelaavat kovaa, mutta eivät "vastaa huutoonsa", kutsuta Koodi-IFK-Äijä-Fyysisyys-kiekon kannattajien keskuudessa ämmiksi, neideiksi, puppeleiksi, jänishousuiksi, kiviharjuiksi ja/tai tepsiläisiksi - yleensä "vitun" tai "säälittävä" -etuliitteen kera?
Johannes kirjoitti:Tarkoitin tietysti NHL-pelejä, jossa isot kaverit tappelee isojen kansa. Jarkon tehtävä (kuten kaikki tietää) ei ole tapella NHL:ssä kuin poikkeustilanteessa.
Sm-liigassakin on pieni porukka oikeita tappelijoita, kuten Helenius, joiden kanssa ei Jarkon tapaiset pelaajat tappele.
Kuka on Jani Kiviharju, en muista...
Ihan hyvä yritys mir, mutta se sika hymyili tietysti vieläkin tolle Jagrin loukkaantumiselle. Varmaan nauraa vielä ensi vuonnakin, sanokaa mun sanoneen! Tai sitten se löi ITSE itseään käsille. Itse en muuten nähnyt tuota holocaustia, onko kenelläkään videoclippiä tapahtumasta (mielellään 15x hidastuksella)?mir kirjoitti:Siis näittekö miten Ruutu virnuilu vaihtoaitiossa sen jälkeen, kun kentällä OLI LYÖTY MAILALLA pelaajaa käsille??? Lyönnin kohteena oli vielä Ruutu itse! Miehenhän täytyy olla masokistikin kaiken muun lisäksi.
PTS kirjoitti:Jaah, täällä Jatkoajassa suuri enemmistö on näköjään sitä mieltä, että Ruudun taklauksessa ei ollut mitään vikaa.