"– Pitää paikkansa, olen tehnyt tällaisen ilmoituksen. Koen sen velvollisuudekseni. En hyväksy väkivaltaa missään muodossa. Alaikäisten mäiskiminen kaukalossa on jotain aivan käsittämätöntä, sanoo nainen, joka haluaa esiintyä anonyyminä.
– Se on miesten maailma, jonne lapset eivät kuulu."
Aijaijai nyt kyllä...
Täysin tarpeeton ja surkea käänne, mutta tosiaan täysin tuon yksityishenkilön toteuttama. Alkoholistifaija Lehkonen ja KalPa eivät ilmoituksessa ole mitenkään mukana, mutta omalta osaltaan ovat auttaneet kyllä tapauksen paisumista puheillaan. Voi voi.
Laitahyökkääjän isä Ismo Lehkonen hämmästelee tapauksen uutta käännettä.
– Asiaan sekaantuvat ihmiset, jotka eivät ymmärrä tämän pelin henkeä,
– ”Arsi” tietää kyllä pelin uhkat ja vaarat ja on hyväksynyt ne. Kiekollisena pelaajana hän on koko ajan maalitauluna. Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun hänet vedetään katolleen. Itse asiassa hän on erittäin vihainen itselleen siitä, mitä lauantaina tapahtui.
KalPan myynti- ja asiakkuusjohtaja Pasi Kuivalainen pelkää, että koko tapaus alkaa karata kehyksistään.
– Asia on totta kai vakava, mutta mitä tällaisella lastensuojeluilmoituksella oikein haetaan? Sitäkö, että lapsi on aikuisten pelissä? Jotenkin tuntuu, että tämä tapaus leviää nyt käsiin.
Voi helvetti. Minä jo kuvittelin eilen illalla että tämä olisi jo käsitelty.