Mainos

Jarkko Ruudun taklaus Artturi Lehkoseen

• 256 227
  • 1 511
Tila
Viestiketju on suljettu.

Rocco

Jäsen
Odotan, että Jukka Suutari tekee ilmoituksen kaikista alle 18-v kohdistuneista taklauksista, mailalla huitomisista, hanskalla lyönneistä, mahdollisista pelaajaan kohdistuneista kirosanoista ja uhkauksista.

V*ttu että Kuopiossa on ainakin yksi todella tyhmä ihminen olemassa.

ardou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1988
Tästä puuttuu enää se, että venäläinen media noteeraa tämän. Selviää, että Lehkosella on sukujuuret naapurin puolella ja sitten soppa olisikin jo valmis! Mutta, vakavasti ottaen, eihän tässä ole enää mitään järkeä!
Tästä tapauksesta on jo jaettu rangaistukset, niin miksi tätä pitää vielä vatvoa? Savon Sanomat on itse lietsonnallaan aiheuttanut Lehkoselle lisää paskaa niskaan. Eikö tuossa loukkaantumisessa ollut jo tarpeeksi!?

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odotan, että Jukka Suutari tekee ilmoituksen kaikista alle 18-v kohdistuneista taklauksista, mailalla huitomisista, hanskalla lyönneistä, mahdollisista pelaajaan kohdistuneista kirosanoista ja uhkauksista.

V*ttu että Kuopiossa on ainakin yksi todella tyhmä ihminen olemassa.

Toisaalta ihan hyvä näpäytys Kalpalaisia kohtaan, mitäs nostivat asiaa Savon Sanomissa esille ilman tätä julkisuutta ehkä ei olisi tehty tälläistä ilmoitusta. Olisivat antaneet jutun olla lajin sisällä niin kuin nyt itse toivovat.

Edit.
DEV: Arvaappa vittuileeko se Ruutu nyt?

Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäköhän Artturi itse meinaa tästä asiasta? Meikäläistä ainakin hävettäisi niin vitusti, jos olisin kundin saappaissa.

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kyllähän tästä saa kiittää vain ja ainostaan Jarkko Ruutua kun hän ei kunnioita vastustajaa tippaakaan.
Sitten sen päälle vielä SM-liigaa, joka toimitusjohtajan suulla puhuu toista kun kurinpitäjä samalla päästää "rikolliset" ilman rangaistusta.

KalPa ei varmasti olisi tehnyt protestia jos pelikielto olisi ollut sen +10 peliä ja tuskimpa silloin tuokaan täti olisi asiasta kiinnostunut kun teosta rangaistaisiin kunnnolla.
Tuomio nyt ei ollut linjassa tämän kauden rikkeisiin jos luistelulinjojen risteämisestä saa neljä peliä ja tahallisesta kiekottoman taklaamisesta kolme.

Nyt niitä valoja päälle siellä Kuopiossa. Rudin taklaus ei ollut mitenkään poikkeuksellinen jääkiekossa. Täti olisi tuskin asiasta kiinnostunut, jos Kimmo Kapanen ei olisi alkanut itkemään tuomiosta (Joka oli muuten täysin linjassa ellei jopa 1-2 ottelua liian ankara) julkisuudessa. Myös Savon Sanomien mediamyllytys on ollut täysin naurettavaa.

Mutta sä voit katsella sun musta-valkoisten lasien lävitse asiaa niin kuin haluat. Teet vain itsestäsi täysin naurettavan jauhaessasi jatkuvasti näistä +10 pelin kielloista.

Mitenkään Ringetteä lajina vähättelemällä suosittelen Kalpalle lajinvaihtoa Ringetteen.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
KalPa ei varmasti olisi tehnyt protestia jos pelikielto olisi ollut sen +10 peliä ja tuskimpa silloin tuokaan täti olisi asiasta kiinnostunut kun teosta rangaistaisiin kunnnolla.

Nyt on kyllä pakko kysyä... Oletko oikeasti näin tyhmä?

Eli lastensuojelu ilmoitusta ei olisi tehty jos Jarkko Ruutu olisi saanut pitemmän pelikiellon??

Tuskin tämä nainen edes tietää mitään jääkiekosta tai pelikielloista. Eli lastensuojeluilmoitusta ei olisi tehty jos pelikiellot olisivat pitemmät? Lapsia saisi siis edelleen jättää heitteille kaukoväkivallan uhriksi jos siitä vain saisi 10+ peliä kakkua. Ei hyvää päivää... Ei tämän tohtorinnan motiivina ole ollut pelikieltojen pidentäminen vaan lasten asema jääkiekkokaukalossa.

koska seurat eivät ole sitoutuneet järjestelmään vaan tekevät valituksia ja kitisevät rangaistuksista mediassa. Ja tämä johtaa muun yhteiskunnan puuttumiseen, mm. älyttömään lastensuojeluilmoitukseen, mikä on muuten muutenkin rajallisten resurssien törkeää tuhlaamista.

Näinhän se menee.

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin

voisi kysyä miksi Kalpa ottaa lapsen mukaan miesten maailmaan ,mikä on seuran vastuu tässä asiassa. No joo ei tästä enään tämän enempää.....

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mitäköhän Artturi itse meinaa tästä asiasta? Meikäläistä ainakin hävettäisi niin vitusti, jos olisin kundin saappaissa.
Isänsä vetelee jo itkujaan takaisin joten arvaan että sen verran hävettää että perhepiirissä ainakin on tultu jonkin verran järkiinsä.

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Tästä kaikesta saa kiittää Kuopiolaisia ja KalPaa.

Vaatimattomana ihmisenä annan ison osan kunniasta myös Jokereille ja erityisesti kaksikolle Valtonen-Ben Amor. Onhan tämä syksyn jälkeen ollut vain ajan kysymys, milloin joku lajia seuraamaton keksii seuraavan kerran huutaa viranomaisia apuun.

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks

Syytönhän se Lehkonen on ulkopuolisten tekemiin ilmoituksiin. Hän on alaikäinen ja siten ainakin osittain oikeustoimikelvoton (onko oikea termi?). Joku tantta vaan katsoo että Lehkosen huoltajat eivät ole kykeneviä huolehtimaan jälkikasvustaan koska häntä mäiskitään työpaikalla tuolla tavalla. Ei minun mielestä Lehkosella ole mitään hävettävää. Lehkonen kärsii kyllä ihan syyttä vielä lisää, toivottavasti ei muut junnut tämän seurauksena esim. ikärajojen myötä.

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo

Ainakin Isä Lehtonen kommentoi tuota ilmoitusta naurettavaksi ja kertoi, että Artturi ymmärtää lajin riskit ja on omalla vastuullaan kaukalossa. Näitä kaikenmaailman Tohtoreita löytyy, jotka haluavat ottaa kantaa asioihin, joista eivät ymmärrä hevonpaskaa.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Siis mitä hävettävää Artturilla itsellään on? Jonkin sortin myötähäpeää voi toki tuntea seuransa/neggerin tolskaamisesta, mutta täysin syytön kaveri itse siihen on.

Pitäisiköhän kannattajayhdistysten alkaa masinoimaan jotain kollektiivista mielenilmausta tätä liigan ulkopuolisten tahojen sekaantumista vastaan? Joka helvetin paikkakunnalle näkyvät lakanat fanikatsomoihin, ettei liigayhteisö kaipaa tällaista paskaa ihmisiltä, jotka eivät muutenkaan ole kiinnostuneita liigan tarjoamasta tuotteesta.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minun mielestä Lehkosella ole mitään hävettävää. Lehkonen kärsii kyllä ihan syyttä vielä lisää, toivottavasti ei muut junnut tämän seurauksena esim. ikärajojen myötä.

Niin mä lähinnä hain tässä sitä takaa, että sinäänsä vähän nolo tilanne nuorelle poitsulle, kun kaiken maailman sossutantatkin tuodaan jo tähän hommaan mukaan. Kyseessä oli kuitenkin taklaus joita on nähty iät ja ajat jääkiekossa. Vähän myöhässä tuli ja paskaa tuuria, kun pää kolahti jäähän. Eiköhän Artturi itsekkin haluaisi tämän unohtaa mahdollisimman nopeasti.

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikä? Lehkonen keskittyi kiekon katseluun kun lähin vastustajan ukko kaukalossa kaarsi pois...
Joutui perinteisen 2 lumipalloa-tempun uhriksi. Ensin toinen lumipallo heitetään ylös jolloin katse kiinnittyy luonnollisesti seuraamaan sitä tippuuko se päähän kun samalla toinen lumipallo heitetään nenä pystyssä taivasta katselevaa vatsaan, ala-aste tasoa.
EDIT: "myöhässä" ei ole tässä se suurin syyllinen. Jos Lehkonen olisi kiinnittänyt huomionsa kolmantena ulkopuolisena tilanteeseen tulevaan ei loukkaantumista olisi tullut. Ei vaikka aikaa olisi kulunut 2 sekuntia.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Pitää nyt ainakin toivoa, että tämän piinkovan terveydenhoidon ammattilaisen esimies omaa edes pientä tolkkua ja alaiselleen ymmärtäisi vähän kertoa asioita oikeasta maailmasta. Joku tuossa jo kirjoittikin siitä, että on kovin ikävää, jos tämän takia viedään edes sekunti pois oikeasta lastensuojelyöstä. Siinä tapauksessa oikea palkinto ilmoituksesta olis potkut terveydenhoidon ammattilaiselle.

Bondarev

Jäsen
Kyllähän KalPa saa katsella peliin, kun tämä tapaus leviää käsiin!
Turhaa lietsontaa mediassa "valot sammuu" juttuineen neeke..... siis Kimmo Kapaselta.

Jos tuo asian repostelu mediassa oli KalPan puolelta harkittua "mediapeliä", niin omille kintuille tuli ja lujaa!

Olen seurannut KalPaa lähes 30 vuotta ja viimeiset parivuotta on kyllä nostattanut sellaista myötähäpeää että huh huh!! Edes rypeminen mutasarjoissa ei vituttanu niin paljoa, kun tämä tälläinen PELLEILY! HYI V*TTU!

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Voi olla, että olen väärässä, mutta eikös jonkinlainen laki velvoita ainakin viranomaista tekemään lastensuojeluilmoituksen tietyissä tapauksissa?

Laeista en tiedä mutta käytännössä tietyillä aloilla työskentelevien on pakko tehdä ilmoitus ihan sama tekeekö havainnon työssä vai vapaa-ajallaan. Voin vielä tarkistaa jos joku oikeasti tahtoo mutta jääkiekkokaukalon tapahtumat tuskin kuuluu tuon velvollisuuden piiriin...

Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt toivottavasti Artturi Lehkonen kertoo julkisesti vihaavansa jääkiekon asioihin puuttuvia kukkahattutätejä VERISESTI. Voisi lisätä vielä, että Ruudun taklaus oli typerä ja hän sai siitä ansaitsemansa pelikiellon. Tuohan voidaan pian käsittää ammatinharjoittamisen estämisyritykseksi. Eikös sekin ole tavallaan kiellettyä?

Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Uuh...tää kuopiolainen tohtoristason somelainen muija kusee kyllä yhden arvokkaimman nuorten kasvattajaryhmän päälle...kompensoivat ilmeisesti omaa kyvyttömyyttään hoitaa nykynuorison pahoinvointia. Ehkä niissä Venäjällä liikkuvissa arvosteluissa Suomen lastenhuoltoa kohtaan on sittenkin jotain perää...

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että olen väärässä, mutta eikös jonkinlainen laki velvoita ainakin viranomaista tekemään lastensuojeluilmoituksen tietyissä tapauksissa?

Onko tämä mielestäsi sellainen tapaus, joka tunnettujen faktojen valossa oikeasti kaipaa lastensuojeluilmoitusta?

Minäkään en ole kaikista pykälistä ja ilmoitusvelvollisuuksista perillä, mutta olen vakuuttunut että tämä tapaus ei välttämättä lastensuojeluilmoitusta olisi vaatinut.

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei menetä Jarkko penniäkään palkastaan. Fakta. Eikä myöskään Jokerit maksa liigalle. Fakta.
Palaan vielä tähän. Ensimmäinen väite voi pitää paikkansa, jälkimmäinen ei missään nimessä.

Kysyin asiasta SM-liigan suunnalta ja vastaus oli, että laskutus on aina automaattinen ja rahat tulevat seuralta. Siihen liiga ei voi vaikuttaa pidättääkö seura summan pelaajan palkasta vai ei, koska se on seuran sisäinen asia. Joka tapauksessa seura maksaa sakkorahat liigalle.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Haastan kuopiolaiset selvittämään tämän ilmoituksen tehneen henkilön nimen ja julkaisemaan sen tässä ketjussa. Mitään salaistahan tässä ei ole.

Paljon törkeämpää kuin itse taklaus on kerätä pikkupiirissa poliittisia irtopisteitä sillä seurauksella, että muutenkin täysin riittämättömiä lastensuojeluresursseja irroitetaan tällaisten perseilijöiden tehtailemiin turhiin ilmoituksiin. Tämän ilmoituksen takia luultavasti useampi oikeasti apua tarvitseva jää vähemmälle huomiolle.

Nimi esiin ja ilmoittaja mediaan selvittämään miksi häiritsee lastensuojelutyötä.

Ruutu voisi näyttää esimerkkiä ja vaikkapa lahjoittaa johonkin sopivaan lastensuojelutyökohteeseen parin viikon liksansa. Sitten olisi kiva raapia otsikoita.

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Periaatteessa tuo lastensuojeluilmoitus on jopa ymmärrettävä, joskaan en itse olisi sellaista tietenkään tehnyt. Kyllähän näitä asioita pitää silti pystyä tarkastelemaan vähän laajemmaltikin kuin vain pelkästään lajin sisäisinä asioina. Pääsääntöisesti kiekkoa pelataan kuitenkin julkisilla varoilla rahoitetuissa halleissa.

Viime aikojen trendi on näyttänyt olevan, että liigaan tulee koko ajan uusia 16-vuotiaita jarkkoruutujen kanssa samaan kaukaloon. Ymmärtävätkö nämä juniorit oikeasti riskit? Tai kuuluuko heille alaikäisinä vielä edes vastuu tällaisten asioiden tiedostamisesta muutenkaan? Mielestäni ei oikein riitä, jos pelaajan isä heittää lonkalta, että "poika tiedostaa riskit". Kärjistettynä se kuulostaa hieman samalta, kuin jos alaikäinen ottaa alkkomahoolia ja isä sanoo, että "poika tiedostaa kyllä riskit".

Yksi mahdollisuus voisi olla tietysti sulkea liiga alaikäisiltä pelaajilta.

Niin, ja perusteiltaan jääkiekko eroaa urheilulajina esim. nyrkkeilystä siten, että...???
Kylläpä nimittäin taitaa noita alle 18 vuotiaita olla tuolla nyrkkeilykehissä,vapaaottelukehissä,judotatamilla,karatedojolla, thainyrkkeilysalilla e.t.c tulee pitkä lista näistä alle 18 vuotiailta kiellettävistä lajeista.

Käsittääkseni jos tälle linjalle lähdetään, että lastensuojelullisin perustein puututaan urheiluun niin kaikki lajit joissa piilee loukkaantumis- t.m.s riski pitäis kieltää alle 18 ikäsiltä.

Eipä kukkahattutäti taaskaan isosti ajatellut mihin soppaan lusikkansa laittoi...

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.