Zalmonella
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman lukko
Katsoitko itse tuota klippiä? Eronen oli kiekollinen pelaaja.
Niin oli yhtälailla Lehkonenkin. Molemmat luopuvat kiekosta juuri ennen niittiä.
Katsoitko itse tuota klippiä? Eronen oli kiekollinen pelaaja.
Isä Lehkonen itkee juuri nyt Radio Rockilla, että valmennus on käskyttänyt Ruudun taklaamaan pikku Lehkosta. Mielestäni kuuluisi kyllä itkeäkö vai nauraa-ketjuun, mutta menköön nyt tähän.
Aika pitkä pitää käsivarren olla, jos neljä riittää Ruutu - Lehkonen -tapauksessa.
En olisi missään nimessä puolustelemassa tekoa, jos se olisi ollut edes jollain lailla törkeä.
Niin oli yhtälailla Lehkonenkin. Molemmat luopuvat kiekosta juuri ennen niittiä.
En tiedä miten muut ovat tuloksiinsa päässeet mutta olen 100%:n varma 29 framen aikajaksosta kiekon irtoamisesta taklauksen osumiseen ja kun oma lähdemateriaalini on 25 fps niin siitä on helppo laskea 1.16 sekunnin mittainen aika.Hieman yli puoli sekuntia on siis ok, Mäntymaa laskettiin siis kiekolliseksi pelaajaksi. Tässä tapauksessa aikaa kului 0.8-0.9s riippuen vähän lähteestä (Vesa Rantanen sanoi muistaakseni 0.8, Ruutu itse 0.85).
Ja mitä tulee NHL:ään niin siellä laittomia ovat vain ja ainoastaan ne kuolleen kulman (ns. blindside) niitit jotka osuvat päähän ja joissa kohde ei juuri ennen osumaa muuttanut asentoaan siten että se edesauttaa päähän osumaa. Ts. NHL:ssä saa vetään ihan vapaasti puun takaa kunhan osuma ei kohdistu ensisijaisesti päähän
Jumaleissön, että oli hyvä ja hienosti perusteltu viesti. Ei mitään lisättävää eikä karsittavaa. Keskustelu voidaan lopettaa ainakin tuomion tuloon asti.
Sori jäi tämä huomaamatta edellisessä vastauksessani. Tämäkin on yleinen harhakäsitys, sillä taklauksen kontakti ei ole olkapää - olkapäätä vasten. Ruudun oikea olkapää osuu muun samanaikaisen vartalokontaktin yhteydessä Lehkosta päähän.Taklaus oli itse asiassa hyvin kevyt, vauhtia vähän ja kontakti ei ollut päähän. Lehkonen kääntyy juuri ennen osumaa kyljittäin siten että kontakti oli olkapää-olkapää.
Pitääkö Ruudun jättää taklaamatta koska kohde oli nuori ja pieni?
En tiedä miten muut ovat tuloksiinsa päässeet mutta olen 100%:n varma 29 framen aikajaksosta kiekon irtoamisesta taklauksen osumiseen ja kun oma lähdemateriaalini on 25 fps niin siitä on helppo laskea 1.16 sekunnin mittainen aika.
No ei tietenkään saa. NHL.ssä on jopa melko tiukka linja ollut näihin late hitteihin koska päävammoista halutaan keinolla millä hyvänsä eroon.
Sori jäi tämä huomaamatta edellisessä vastauksessani. Tämäkin on yleinen harhakäsitys, sillä taklauksen kontakti ei ole olkapää - olkapäätä vasten. Ruudun oikea olkapää osuu muun samanaikaisen vartalokontaktin yhteydessä Lehkosta päähän.
Mielenkiintoinen ratkaisu on edessä. Jos Liusjärvellä riittää munat tehdä päätös kylmän viileästi puhtaasti faktojen pohjalta niin odotan että pelikielto on 1-2 peliä JOS todetaan että taklaus tuli liian myöhässä. Samalla odotan että Liusjärvi linjaa mikä on liian myöhäinen taklaus vastaisuutta varten.
. tekstiä.
Ei. Ruudun olisi pitänyt jättää kolaamatta Junnu tilanteen jälkeen. Hän ei ehtinyt taklaamaan Junnua silloin kun Junnulla oli kiekko.
JR kolasi junnun selkeästi sen jälkeeen kun kiekko oli jo muualla.
Pelaaja lasketaan kiekolliseksi tietyn ajan kiekosta luopumisen jälkeen.
Noh, tästä ollaan eri mieltä. Hidastuksesta näkee hyvin miten Lehkonen kääntyy juuri ennen osumaa siten että taklaus osuu olkapäähän.
Hyvin onnistut tuossa objektiivisessa pelkästään faktoja sisältävässä tekstissäsi - mihin kukaan muu ei pysty - unohtamaan sen, että Ruutu tulee tilanteeseen kolmantena osapuolena, kun lähin jokeri-pelaaja huomaa, että Lehkonen on kiekoton ja kaartaa jo tilanteesta pois...
Kuinka pitkä tuo aika on?
Yrittäkää nyt jo sisäistää että se kiekko voi olla vaikka Kuubassa kun taklaus osuu, määrittävä tekijä on aika siitä kun kiekko irtoaa lavasta ja taklaajan pelipaita koskettaa ensimmäisen kerran kohteeseen.
Pelaaja lasketaan kiekolliseksi tietyn ajan kiekosta luopumisen jälkeen.