Jari Viuhkola – kärppäkapteeni

  • 462 319
  • 1 196

Outlander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ihan oikein jos annetaan nyt tämän Viuhkola kortin olla ja hankitaan joukkueeseen myöhemmin joku ''stara'' joka ottaa tarvittaessa joukkueen reppuselkään. Viuhkola nykykunnossaan olisi huono vitsi tekemään se vaikka toivonkin hänelle menestystä niin kauan kuin vielä pelaa. Tietenkin jos kokee täyden uudelleensyntymisen niin voi tulla takaisin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi olla, että vain sinä muistaisit Marjamäen noin. Eiköhän terveellä järjellä varustettu näe tilanteen niin, että Viuhkola saa kotikaupungissaan ja entisen joukkueensa kanssa treenata edes, eikä taida maksaa mitään tällainen "kuntoutusjakso". Kyllä tuossa Kärpät ja Marjamäki ojentaa kättä. Mitään hemmetin pakkoa ei kehäraakkia ole joukkueeseen ottaa, vaikka kuinka tunnepuoli koettaisi sotkea näkökulmaa.

Ymmärrän näkökulmasi. Minä en kuitenkaan näe Viuhkolaa kehäraakkina, vaan kärppäikonina. Se, että päästää legendan Raksilan jäälle joukkueen kanssa ei kyllä ole vielä mikään erityinen käden ojennus, se on velvollisuus.

Tuskin olisin ainoa, jonka mieleen Marjamäen valtakaudesta jäisi muutakin kuin Aaltosen, Pyörälän ja Kukkosen johdolla tuotu mestaruus. En ole mielipiteeni kanssa yksin, vaan kokenut kannattajakaarti, jonka minä tunnen, haluaa Viuhkolalle sopimusta. Tosin meistä on tainnut aika ajaa ohi ja pahasti, ikävä kyllä.
 
H

Hidas_ja_kankea

En ole mielipiteeni kanssa yksin, vaan kokenut kannattajakaarti, jonka minä tunnen, haluaa Viuhkolalle sopimusta. Tosin meistä on tainnut aika ajaa ohi ja pahasti, ikävä kyllä.

Ei tämä asia ole kiinni kannattajan virkaiästä puolesta/vastaan. Lasken itseni vanhempaan kaartiin. Eka seuraamani live-peli oli -77 SM-Liigan avauspeli Tapparaa vastaan. Ajoin maakunnasta muutaman rupeaman katsomaan ottelua.

Sinänsä ei minulla Viuhkolan sopimusta vastaan mitään olisi, kunhan
- Halpa korkea riskin vuoksi
- Ei vaikuttaisi kaipaamani ykkösentterin hankintaan
- Ei kiintiöpaikkaa, jos homma toimii paremmin toisilla pelaajilla

Myös pelaaja itse haluaa tuntea ansaitsevansa paikkansa joukkueesta, eikä olevansa ikonistatuksella mukana roikotettava.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jarille tekee vain hyvää käydä vähän muuallakin kokeilemassa. Kyllä se maisemanvaihto piristää kummasti. Trust me! Uskon että meillä on mahdollisuus vielä nähdä uudesti syntynyt Jari Viuhkola. Ja jos näin käy, niin pääsemme takuulla nauttimaan näistä suorituksista vielä myös Kärppä-paidassa.

Mutta näen että siihen "uudelleen syntymiseen" tarvitaan aina se eteenpäin ajava voima. Kärpissä sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan, homma on ollut liian seisahtunutta. Mutta nyt tilanne on muuttumassa ja se on juuri sitä mitä tarvitaan! Jari on nyt uudessa "selkä seinää vasten" tilanteessa. Uudessa seurassa se on tulos tai ulos. Minulla on erittäin kova luotto että Jarista kuoriutuu vielä helvetin kova kiekkoilija!

Ja tätä myös Jari Viuhkola itse haluaa varmasti enemmän kuin mitään muuta. Nousta jälleen Liigan huipulle!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tämä asia ole kiinni kannattajan virkaiästä puolesta/vastaan. Lasken itseni vanhempaan kaartiin. Eka seuraamani live-peli oli -77 SM-Liigan avauspeli Tapparaa vastaan. Ajoin maakunnasta muutaman rupeaman katsomaan ottelua.
Ei varmaankaan ole virkaiästä kiinni ei, vaikka toki sekin voi antaa vähän suuntaa. Kirjoitinkin, jotta kokenut kaarti, jonka minä tunnen, haluaa Viuhkolalle sopimusta. Sinua minä en tunne, mutta ymmärrän ja hyväksyn mielipiteesi täysin.
Sinänsä ei minulla Viuhkolan sopimusta vastaan mitään olisi, kunhan
- Halpa korkea riskin vuoksi
- Ei vaikuttaisi kaipaamani ykkösentterin hankintaan
- Ei kiintiöpaikkaa, jos homma toimii paremmin toisilla pelaajilla
- Uskoisin, ettei Piku ole kyllä hinnoittelemassa itseään ulos.
- Vaikuttaa todennäköisesti ykkössentterin hankintaan.
- Ei varmasti saa kiintiöpaikkaa, mikäli Marjamäki ei ole muuttanut toimintamalliaan radikaalisti.
Myös pelaaja itse haluaa tuntea ansaitsevansa paikkansa joukkueesta, eikä olevansa ikonistatuksella mukana roikotettava.
Olen pahoillani, mutta näitä kommentteja minä joudun aina ihmettelemään. Mitä ihmettä tällaiset oikein tarkoittaa? Olisiko Viuhkola tällainen alistunut mukana roikotettava, jos hän saisi sopimuksen Kärppiin? Onko joku pelaaja ollut joskus tällainen? Helminen, Ojanen, Barkov kenties?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suurin piirtein tuollaisia porisee Marjamäki. En kyllä arvosta ollenkaan. Aika lipevältä kuulostaa meidän erehtymätön päävalmentajamme. On se kyllä hieno mies, kun päästää Viuhkolan Kärppien treeneihin. Samalla on varmaan torppaamassa toimiston puolella Viuhkolan kärppäsopimusta. No, eihän tuosta vielä voi päätellä mitään varmaa. Minulla on vain se paha aavistus, että Marjamäki jää historiaan Oulussa yhdestä mestaruudesta, kahden vuoden jälkeen kesken sopimuskauden KHL:ään siirtymisestä sekä kärppälegendojen ulostajana.
Sinun mielestäsi siis Marjamäen pitäisi näyttää Viuhkolalle ovea myös Kärppien reeneistä jos hän ei kelpuuta miestä joukkueeseen?

Eiköhän tuo ole juurikin sitä tukemista Kärppien puolelta mitä Viuhkolalle tässä vaiheessa voidaan antaa. Piku ei ole juuri tällä hetkellä pelikuntoinen Liigaan mutta pystyy kuitenkin reenaamaan. Ainoa mitä Kärpät voi miehen hyväksi juuri nyt tehdä, on tarjota hänelle resurssit harjoitella ja kuntouttaa itseään laadukkaasti.

Mutta eihän siinä mitään jos se ei McTorsolle kelpaa.

Marjamäki näkee jatkossa Viuhkolaa päivittäin joukkueen arjessa mukana. Jos Piku osoittaa reeneissä pystyvänsä olemaan Kärpille vahvistus, Marjamäki haluaa varmasti vaikuttaa siihen että Piku pystyisi myös pelaamaan Kärpissä. Minusta on kuitenkin erinomainen asia myös se, jos Marjamäki pystyy katsomaan Viuhkolan kuntoa objektiivisesti ilman sen kummempia tunnesiteitä. Jos hän katsoo että Viuhkola ei vahvistaisi Kärppiä, hänen tehtävänsä ei ole ottaa Pikua riippakiveksi jengiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinun mielestäsi siis Marjamäen pitäisi näyttää Viuhkolalle ovea myös Kärppien reeneistä jos hän ei kelpuuta miestä joukkueeseen?

Eiköhän tuo ole juurikin sitä tukemista Kärppien puolelta mitä Viuhkolalle tässä vaiheessa voidaan antaa. Piku ei ole juuri tällä hetkellä pelikuntoinen Liigaan mutta pystyy kuitenkin reenaamaan. Ainoa mitä Kärpät voi miehen hyväksi juuri nyt tehdä, on tarjota hänelle resurssit harjoitella ja kuntouttaa itseään laadukkaasti.

Mutta eihän siinä mitään jos se ei McTorsolle kelpaa.
Älähän nyt Porvoon Kärppä, kyllä minulle kelpaa se, että Viuhkola Kärppien mukana treenaa. Ongelma on se, että Ilta-Sanomien Sisäpiiriläisten jutusta sai sen käsityksen, että treenaaminen on enintä, mitä Kärpät Viuhkolalle voi tarjota. Jutun lopussa oli maininta, jotta Viuhkolan ura jatkuu todennäköisesti jossain muussa Liigaseurassa. Minusta tuntui tässä yhteydessä hieman irvokkaalta, että Marjamäki puhuu seuraikonin auttamisesta, kun vaikuttaa siltä, ettei seuraikonia kuitenkaan omaan seuraan haluta.

Marjamäki näkee jatkossa Viuhkolaa päivittäin joukkueen arjessa mukana. Jos Piku osoittaa reeneissä pystyvänsä olemaan Kärpille vahvistus, Marjamäki haluaa varmasti vaikuttaa siihen että Piku pystyisi myös pelaamaan Kärpissä. Minusta on kuitenkin erinomainen asia myös se, jos Marjamäki pystyy katsomaan Viuhkolan kuntoa objektiivisesti ilman sen kummempia tunnesiteitä. Jos hän katsoo että Viuhkola ei vahvistaisi Kärppiä, hänen tehtävänsä ei ole ottaa Pikua riippakiveksi jengiin.
Toivon, että asia on niin kuin sinä tässä kirjoittelet. Ongelmaa ei nimittäin ole, jos Marjamäki aikoo näin todellakin toimia. Riippakiviteoriaan en jaksa uskoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toivon, että asia on niin kuin sinä tässä kirjoittelet. Ongelmaa ei nimittäin ole, jos Marjamäki aikoo näin todellakin toimia. Riippakiviteoriaan en jaksa uskoa.
No tuo riippakivi oli pienimuotoinen kärjistys. Tarkoitin vain että jos Piku ei vahvista Kärppiä Laten mielestä riittävästi niin hän tuskin haluaa silloin miestä joukkueeseenkaan koska se todennäköisesti estäisi samalla jonkun kovemman sentterin hankinnan ulkopuolelta.

En usko että Marjamäellä on sinänsä mitään Viuhkolaa vastaan. Varmasti hänelle kelpaisi hyväkuntoinen Viuhkola joukkueeseen. Tilanne vain taitaa olla se että Laten mielestä Viuhkola ei ole enää riittävän hyvä. Henk.koht. luotan Marjamäen näkemykseen. Hän on tässä puolentoista vuoden aikana osoittanut kyllä sen että nimi selässä ei määrää kuka pelaa vaan peliesitykset.

Hieman ihmettelen myös sitä että kun Marjamäki hankittiin Kärppiin, kehuttiin kuorossa sitä että saatiin ulkopuolista näkemystä saunakerhoutuneeseen Kärppäjengiin. Nyt kun Marjamäki toimii niin että pistää kylmästi seuraikoneitakin sivuun jos taso ei riitä niin ne ulkopuoliset näkemykset eivät enää kelpaakaan.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aikansa kutakin. Piku on joukkueen henkinen liideri ja Kukkosen tavoin mentoroi ennen muuta esimerkillään. Se on joko ykkössentteri tai ei mitään. Ja siellä on jo Pirnes, joka ei ole samanlainen legenda, mutta varmempi kortti 2014.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Hieman ihmettelen myös sitä että kun Marjamäki hankittiin Kärppiin, kehuttiin kuorossa sitä että saatiin ulkopuolista näkemystä saunakerhoutuneeseen Kärppäjengiin. Nyt kun Marjamäki toimii niin että pistää kylmästi seuraikoneitakin sivuun jos taso ei riitä niin ne ulkopuoliset näkemykset eivät enää kelpaakaan.

Äärimmäisen hyvä pointti. Marjamäki on osoittanut, että peliesitykset merkitsevät ja painavat vaakakupissa todella paljon. Tästä esimerkkinä Haatajan taannoinen villakomennus, jota esimerkiksi Alatalon tai Aravirran aikana ei olisi ikinä tapahtunut. Minä luotan Marjamäkeen tässä(kin) asiassa ja jos Late katsoo, että esimerkiksi Viuhkola ei kykene auttamaan joukkuetta tällä kaudella, niin sitten Jari saa hakea pelipaikkansa jostain muusta seurasta eikä tässä ole mitään pahaa tai väärää. Ei Jarin mahdollinen pelaaminen jossain muussa seurassa heikennä tai vähennä Pikun merkitystä ja roolia Kärppien seuralegendana millään tavalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En usko että Marjamäellä on sinänsä mitään Viuhkolaa vastaan. Varmasti hänelle kelpaisi hyväkuntoinen Viuhkola joukkueeseen. Tilanne vain taitaa olla se että Laten mielestä Viuhkola ei ole enää riittävän hyvä. Henk.koht. luotan Marjamäen näkemykseen. Hän on tässä puolentoista vuoden aikana osoittanut kyllä sen että nimi selässä ei määrää kuka pelaa vaan peliesitykset.
Näinhän se on suurimmaksi osaksi ollut Marjamäen aikana, jotta parhaat pelaa. Siitä voi kyllä erityismaininnan Marjamäelle antaa. Viuhkola ei kuitenkaan ole kuka tahansa pelaaja, vaan kärppälegenda. Viuhkolaa ei voi laittaa samalle viivalle kenen tahansa ulkomaalaisen pyrkyrin kanssa, kun mitataan pelaajan kokonaisvaltaista merkitystä tämän kauden joukkueelle, saati Kärpille seurana. Toivon, että Marjamäki pystyy hahmottamaan kokonaisuuden, eikä vain absoluuttista luistelunopeutta tai lämärin kovuutta. Marjamäki on luottonsa ansainnut, mitä tulee voittavan joukkueen kasaamiseen. Pystyykö, tai haluaako hän nähdä perinteikkääseen seuraan liittyviä muita arvoja. Se jää nähtäväksi.
Hieman ihmettelen myös sitä että kun Marjamäki hankittiin Kärppiin, kehuttiin kuorossa sitä että saatiin ulkopuolista näkemystä saunakerhoutuneeseen Kärppäjengiin. Nyt kun Marjamäki toimii niin että pistää kylmästi seuraikoneitakin sivuun jos taso ei riitä niin ne ulkopuoliset näkemykset eivät enää kelpaakaan.
Kärpät tarvitsi ehdottomasti Marjamäen puhaltamia uusia tuulia. Kärpillä on kuitenkin Marjamäestä riippumatonta historiaa, arvoja ja seuralegendoja. Kun Marjamäki vuoden tai viimeistään kahden vuoden päästä lähtee seurasta, toivon ettei kärppäläisyyttä ole uhrattu liikaa menestyksen alttarilla. Toivon kovin, että Marjamäki ymmärtäisi Viuhkolan merkityksen Oulun Kärpille ja ottaisi isona haasteena seuraikonin valmentamisen takaisin huipulle. No, tämä on vain minun näkemykseni ja pystyn ymmärtämään monien kliiniset näkemykset Viuhkolan heivaamista turhakkeena.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se on suurimmaksi osaksi ollut Marjamäen aikana, jotta parhaat pelaa. Siitä voi kyllä erityismaininnan Marjamäelle antaa. Viuhkola ei kuitenkaan ole kuka tahansa pelaaja, vaan kärppälegenda. Viuhkolaa ei voi laittaa samalle viivalle kenen tahansa ulkomaalaisen pyrkyrin kanssa, kun mitataan pelaajan kokonaisvaltaista merkitystä tämän kauden joukkueelle, saati Kärpille seurana. Toivon, että Marjamäki pystyy hahmottamaan kokonaisuuden, eikä vain absoluuttista luistelunopeutta tai lämärin kovuutta. Marjamäki on luottonsa ansainnut, mitä tulee voittavan joukkueen kasaamiseen. Pystyykö, tai haluaako hän nähdä perinteikkääseen seuraan liittyviä muita arvoja. Se jää nähtäväksi.
Tämä on juuri sitä "saunakerholaisuutta" mistä pitää pyrkiä eroon. Viuhkolan ansiot Kärppien taannoisessa menestysputkessa ovat kiistattomat mutta ei sillä ansaita ikuista paikkaa joukkueessa. Vanhojen starbojenkin täytyy pystyä joka päivä osoittamaan kuuluvansa peliesitystensä puolesta jengiin. Ei Viuhkolaa pidä ottaa mukaan vain sen takia että hän on hyvä jätkä ja pelannut seurassa kauan. Jos hänet sen takia otetaan, se on sitä selänpesuhommaa mistä aiemmin haluttiin eroon.

McTorso kirjoitti:
Kärpät tarvitsi ehdottomasti Marjamäen puhaltamia uusia tuulia. Kärpillä on kuitenkin Marjamäestä riippumatonta historiaa, arvoja ja seuralegendoja. Kun Marjamäki vuoden tai viimeistään kahden vuoden päästä lähtee seurasta, toivon ettei kärppäläisyyttä ole uhrattu liikaa menestyksen alttarilla. Toivon kovin, että Marjamäki ymmärtäisi Viuhkolan merkityksen Oulun Kärpille ja ottaisi isona haasteena seuraikonin valmentamisen takaisin huipulle. No, tämä on vain minun näkemykseni ja pystyn ymmärtämään monien kliiniset näkemykset Viuhkolan heivaamista turhakkeena.
Kärppäläisyyttä ei uhrata sillä että ymmärretään luopua veteraaneista ajoissa. Sinäkin voit sen tunnustaa jos uskallat että Viuhkola on jo nyt saanut Kärpiltä paljon enemmän kuin peruspelaaja. Hänet on monta kertaa parsittu kuntoon ja tehty soppari puolikuntoisenakin luottaen siihen että Piku sieltä nousee. Ilman Kärppätaustaa mies ei taatusti olisi tällaista kohtelua Oulusta saanut.

Enkä keksi yhtään syytä miksi Marjamäki haluaisi ottaa itselleen mitään "Piku back" -projektia. Hänellä on aivan tarpeeksi tekemistä siinäkin että luotsaa joukkuetta kohti menestystä ja sen lisäksi hänellä on käsissään useita huipputalentteja tyyliin Puljujärvi ja Aho, joihin extrapanostaminen on takuulla huomattavasti mielekkäämpää ja palkitsevampaa kuin kohta 35-vuotiaaseen veteraaniin.

Minusta sinunkin olisi pikku hiljaa aika alkaa asennoitua siihen että Viuhkolan ura Kärpissä on ohi. Ei hän voi Kärpissä ikuisesti pelata vaikka kuinka toivot sitä. Kaikki loppuu aikanaan, niin myös Viuhkolan Kärppäura. Ei muuta kuin katsetta kohti tulevaisuutta ja uusia, tulevia Kärppälegendoja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä Porvoon Kärppä, olen erimielinen kanssasi lähes koko viimeksi kirjoittamastasi viestistä. Se ei haittaa minua, enkä ole sinua samanmieliseksi kanssani käännyttämässä. Arvostan mielipidettäsi.

Tämä on juuri sitä "saunakerholaisuutta" mistä pitää pyrkiä eroon. Viuhkolan ansiot Kärppien taannoisessa menestysputkessa ovat kiistattomat mutta ei sillä ansaita ikuista paikkaa joukkueessa. Vanhojen starbojenkin täytyy pystyä joka päivä osoittamaan kuuluvansa peliesitystensä puolesta jengiin. Ei Viuhkolaa pidä ottaa mukaan vain sen takia että hän on hyvä jätkä ja pelannut seurassa kauan. Jos hänet sen takia otetaan, se on sitä selänpesuhommaa mistä aiemmin haluttiin eroon.

Viuhkola treenaa kovasti paluu huipulle mielessään. Hän on julkisuudessa kertonut, että Kärpät olisi hänen ykkösvaihtoehtonsa ensikauden joukkueeksi. Uskon Viuhkolan pääsevän kuntoon ja pystyvän vahvistamaan joukkuettamme. En näe häntä uhkana seuramme menestykselle. Näen Viuhkolan palkkaamisen suurena mahdollisuutena niin Kärpille kuin pelaajalle itselleen. Vaikka kuinka yritän, en näe Pikun palkkaamisessa selänpesua, vaan kunniakkaita arvoja.

Kärppäläisyyttä ei uhrata sillä että ymmärretään luopua veteraaneista ajoissa. Sinäkin voit sen tunnustaa jos uskallat että Viuhkola on jo nyt saanut Kärpiltä paljon enemmän kuin peruspelaaja. Hänet on monta kertaa parsittu kuntoon ja tehty soppari puolikuntoisenakin luottaen siihen että Piku sieltä nousee. Ilman Kärppätaustaa mies ei taatusti olisi tällaista kohtelua Oulusta saanut.
Tässäpä meillä on se suurin mielipide-ero. Minä uskon veteraanipelaajien panoksen auttavan Kärppiä eteenpäin niin pelillisesti asiaa tarkasteltaessa kuin kokonaisvaltaisemmassakin tarkastelussa. Mitä tulee Viuhkolan kohteluun Kärppien taholta, niin Piku ei ole mikään peruspelaaja, eikä häntä tule sellaisena kohdeltavan.

Enkä keksi yhtään syytä miksi Marjamäki haluaisi ottaa itselleen mitään "Piku back" -projektia. Hänellä on aivan tarpeeksi tekemistä siinäkin että luotsaa joukkuetta kohti menestystä ja sen lisäksi hänellä on käsissään useita huipputalentteja tyyliin Puljujärvi ja Aho, joihin extrapanostaminen on takuulla huomattavasti mielekkäämpää ja palkitsevampaa kuin kohta 35-vuotiaaseen veteraaniin.
Minusta tällaisen erityisen urheilutarinan puhaltaminen uuteen liekkiin sekä Kärppien ja Viuhkolan erityislaatuisen suhteen menestyksekkään jatkumisen kuvittelisi olevan valmentajalle motivoivaa. En todellakaan usko, että se mitenkään Puljujärveltä, Aholta tai menestyksestä olisi pois.
Minusta sinunkin olisi pikku hiljaa aika alkaa asennoitua siihen että Viuhkolan ura Kärpissä on ohi. Ei hän voi Kärpissä ikuisesti pelata vaikka kuinka toivot sitä. Kaikki loppuu aikanaan, niin myös Viuhkolan Kärppäura. Ei muuta kuin katsetta kohti tulevaisuutta ja uusia, tulevia Kärppälegendoja.
Kiitoksia huolenpidostasi, mutta kyllä minä vielä luotan onnelliseen loppuun Case-Viuhkolassa. Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että kaikki loppuu aikanaan, eikä Viuhkola ikuisesti Kärpissä pelaa. Pari sivua haluaisin Viuhkolan tarinassa kuitenkin vielä kääntää. Tulevaisuus näyttää Kärpien kannalta erinomaiselta ja uusia lupauksia pukkaa liukuhihnalta. Siitä en ole varma, voiko tällä hetkellä vallitsevien arvojen puristuksessa syntyä samanlaista Kärppälegendaa kuin Jari Viuhkola on. No, ajat ja arvot muuttuvat, joten toivoa on.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Olen Porvoon Kärpän kanssa 100% samaa mieltä. Se mitä Jari Viuhkola pystyy esittämään siellä jääharjoituksissa tulee määrittelemään sen kuuluuko hän tämän kauden Kärppiin vai ei. Kaikki muu on juuri sitä "saunakerholaisuutta", mistä pitää päästä eroon. Tuleville Kärppä-legendoille pitää näyttää että mitään kiintiöpaikkoja ei ole olemassa vaan pelipaikka pitää aina ansaita. Tästä ei pidä koskaan tinkiä.

Sillä jos siitä aletaan tinkiä niin se alkaa syödä joukkuehenkeä rotan lailla.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siitä en ole varma, voiko tällä hetkellä vallitsevien arvojen puristuksessa syntyä samanlaista Kärppälegendaa kuin Jari Viuhkola on. No, ajat ja arvot muuttuvat, joten toivoa on.
Onko sinun mielestä ainoa tapa tulla "Kärppä-legandaksi" olla juuri sopivan hyvä mutta ei niin hyvä, että nuorempana pääsisi NHL:ään kokeilemaan? Tai olla joku paikka klesana niin, että muualla ei siitä syystä kiinnostusta ole.

Vai väitätkö ihan tosissaan, että Viuhkola ei olisi lähtenyt nuorempana esim. NHL:ään tai muualle ulkomaille jos olisi ollut mahdollista lähteä tekemään tiliä oikein kunnolla?

Minä arvostan pirun paljon esim. Jokisen Jussia vaikka nyt sattuikin lähtemään NHL:ään kun taidot sitä edellyttivät sen sijaan, että olisi jäänyt ansaitsemaan tätä legendan titteliä Kärppiin. Toivon myös sitä, että saan nähdä nämä meidän nuoret Puljujärvet, Ahot ym. nuoret lahjakkuudet NHL:ssä jos rahkeet vain riittävät. Minulle he ovat eräänlaisia legendoja todistuksena Kärppien juniorityön tasosta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko sinun mielestä ainoa tapa tulla "Kärppä-legandaksi" olla juuri sopivan hyvä mutta ei niin hyvä, että nuorempana pääsisi NHL:ään kokeilemaan? Tai olla joku paikka klesana niin, että muualla ei siitä syystä kiinnostusta ole.
Ei todellakaan. Mistä olet moisen käsityksen saanut?
Vai väitätkö ihan tosissaan, että Viuhkola ei olisi lähtenyt nuorempana esim. NHL:ään tai muualle ulkomaille jos olisi ollut mahdollista lähteä tekemään tiliä oikein kunnolla?
Olisin ollut älyttömän iloinen Jarin puolesta, jos hän olisi uran NHL:ssä pystynyt tekemään. Viuhkolan ura nyt vain on mennyt näin. Jarin uraan ovat varmasti vaikuttaneet paljon epäonni loukkaantumisten suhteen, sattuma ja toki ainakin hitusen myös rakas side Oulun Kärppiin.
Minä arvostan pirun paljon esim. Jokisen Jussia vaikka nyt sattuikin lähtemään NHL:ään kun taidot sitä edellyttivät sen sijaan, että olisi jäänyt ansaitsemaan tätä legendan titteliä Kärppiin. Toivon myös sitä, että saan nähdä nämä meidän nuoret Puljujärvet, Ahot ym. nuoret lahjakkuudet NHL:ssä jos rahkeet vain riittävät. Minulle he ovat eräänlaisia legendoja todistuksena Kärppien juniorityön tasosta.
Minäkin toivon mahdollisimman pitkää ja menestyksekästä uraa niin kovatasoisessa sarjassa kuin mahdollista kaikillle kärppäkasvateille. Jokista arvostan todella paljon minäkin. Uskon, että siinä on mies, joka voi tehdä reksat ja pelata Kärpissä vielä menestyksekkään NHL-uran päätteeksi.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Anteeksi välihuomautus, mutta välillä tätä keskustelua lukiessa tuntuu, että McTorso on Jari Viuhkola. Sen verran henkilökohtaisesti purat sydäntäsi Viuhkolan puolesta. Jos ei muuta, niin todella syvälle ainakin olet päässyt Viuhkolan sielunelämään. Ei muuta, jatkakaa.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Keskustelu on näköjään Pikun pelipaikkaan ankkuroitunut seura-arvokeskustelua. Viuhkola voi olla nykykunnossa liigapaikan arvoinen tai sitten ei ole. Lähtökohta on, että pelipaikka ansaitaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että paikka seurahistoriassa voisi olla taattu pitkän uran tehneellä pelaajalla. Kiintiöpaikkoja taatessaan seura juurikin luopuu urheilullisista ja kilpailullisista arvoista. Juuri niistä, joista urheilijat itse arvostavat. Ikoniksi ei nousta peliuran aikana vaan vasta sen jälkeen. Missä menee takaraja milloin pelaajalle voi sanoa esim. Viuhkolan kohdalla, että ei enää? Pelaaja ei päätä ikoniarvollaan sitä kuinka monta kautta pelaa vaan päätös tapahtuu urheilullisin perustein. Niitä kausia tulee eteen tasan niin monta kuin terveyttä, lahjakkuutta, onnea ja urheilullisuutta riittää. Ei enempää eikä vähempää. Viuhkolan tapauksessa aletaan olemaan jo rajapinnassa. Antamalla pelipaikan Viuhkolalle status-arvon perusteella seura osoittaa arvojen sijasta arvottomuutta. Ammattiurheilija elää ja kuolee juuri kilpailusta. Sisäinen kilpailu pelipaikasta, Joukkueena kilpailu mestaruudesta. Lopettaneet pitkän uran tehneet urheilijat kommentoivat yleensä lähes samalla tavalla. Kommenteista paistaa läpi kiitollisuus. Yleensä ne ovat jotain tyyliin "Sain tehdä pitkän uran. Olin onnekas terveyden suhteen. Pystyin treenaamaan kovaa ja urheilemaan riittävän kovalla tasolla"

Ilveksessä näin kävi kun annettiin Raipen jatkaa vaikka liike ei edellyttänyt enää pelipaikkaa. Liikkuminen alkoi olemaan jo niin hidasta, että jos yhtään ois hidastanut niin ukko olisi pysähtynyt kokonaan. Vähän on jo aika kullannut muistoja mutta mielestäni Raipen ura kärsi pienen särön juurikin halulla pelata vaikkei taso enää riittänyt. Selänteelle meinasi käydä samoin.

Kärpät ei luovu arvoistaan mikäli päättää ollla antamatta pelipaikkaa Pikulle. Piku tullaan aina muistamaan Kärpissä ja mahdollisesti #24 on vielä Raksilan katossa jonain päivänä. Se jos mikä on arvoa antavaa seuraikonille. Työelämässä arvostus voi esiintyä juurikin niin, ettei vanhoja laiteta pihalle uusien edessä. Urheilussa tämä lainalaisuus ei päde.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viuhkola nähtäneen Kärppien paidassa vielä ennen joulua. Sopimus mallia 1kk tryout, Myös Mikko Lehtonen on palailemassa kaukaloon, mutta missä joukkueessa on epäselvää. Lelu palannee Tammikuussa.
 

Tonikarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viuhkola nähtäneen Kärppien paidassa vielä ennen joulua. Sopimus mallia 1kk tryout, Myös Mikko Lehtonen on palailemassa kaukaloon, mutta missä joukkueessa on epäselvää. Lelu palannee Tammikuussa.

Mistäs tämä tieto on tullut, vai onko kyseessä henkilökohtainen arvaus?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä kirjoitus ja tärkeää käsitteen määrittelyä Mert$iltä. Käsitteet pelipaikka joukkueessa ja paikka seurahistoriassa on syytä erottaa toisistaan. On myös tärkeää ymmärtää, miten kyseiset käsitteet linkittyvät toisiinsa. Mielestäni Viuhkolan kohdalla kyse on siitä, että hän on jo ansainnut merkittävän paikan seuran historiassa. Pelkästään se ei tietenkään takaa pelipaikkaa joukkueessa. Sen pitäisi taata kuitenkin mahdollisuus pelipaikan saamiseen. Tätä mahdollisuutta olen ollut Viuhkolalle tivaamassa. Jos power playn viesti pitää kutinsa, on Kärpät toimimassa Viuhkolan suhteen juuri niin kuin pitääkin.

Pikkaisen olen ollut yllättynyt siitä, miten innokkaasti jotkut ovat olleet Viuhkolalle ovea näyttämässä. Sanat riippakivi ja kehäraakki ovat tulleet tutuiksi. Aika monella on ollut vankka käsitys siitä, ettei Viuhkola voi Kärppiä enää auttaa. Ymmärrän tämän, mutta eikö seuraikonimme ole kuitenkin ansainnut mahdollisuuden ennen ulos hätistämistä?

Minusta on hienoa, jos Viuhkola saa kuukauden koeajan. Tällöin me kannattajat, jotka olemme seuranneet Viuhkolan uraa vuosikausia ja eläneet hänen mukanaan ylämäet ja alamäet, voimme olla seuraamassa hänen paluutaan. Ehkä tällöin, jos Viuhkola ei todella ole kunnossa, voimme helpommin ymmärtää mahdollisen oven näyttämisen.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viuhkola nähtäneen Kärppien paidassa vielä ennen joulua. Sopimus mallia 1kk tryout, Myös Mikko Lehtonen on palailemassa kaukaloon, mutta missä joukkueessa on epäselvää. Lelu palannee Tammikuussa.
Jaaha. Mielenkiintoa tulee peleihin, kun Viuhkolaa pääsee seuraamaan. Jos oon rehellinen, niin en ois uskonut. Mutta hyvä näin. Taitoa ja peliälyä on kyllä, fyysinen puoli selviää kohta siis kans.

Lainaamani nimimerkki tiesi mm. Alatalon palkkaamisen ja monta muutakin asiaa. En muista, että yksikään "huhunsa" olisi ollu väärä.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Aika monella on ollut vankka käsitys siitä, ettei Viuhkola voi Kärppiä enää auttaa.
Tuo käsitys on yllättävän vankka ihan siitäkin syystä, että viimeksi Viuhkola auttoi Kärppiä menestykseen niinkin kaukana menneisyydessä kuin viime kaudella. Alkukaudesta sekä kentällä että pukukopin puolella, loppukaudestakin vielä jälkimmäisessä. Ennen polvivammaa ja sen jälkeenkin ennen Pirneksen hankintaa Viuhkola tuntui nauttivan Marjamäen luottamuksesta paikka paikoin jopa vähän liiankin kanssa. Maltillisempikin peluutus olisi voinut olla mielestäni ok. Vielä finaaleissakin Late kokeili Pikua peluuttaa, mutta joukkuetta auttavaa pelikuntoa ei Jarilla silloin enää ollut. Tuskinpa tässä sinänsä nyt mitään ihmeitä vaadittaisi, että Marjamäeltä löytyisi Viuhkolalle luottoa tällekin kaudelle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pikkaisen olen ollut yllättynyt siitä, miten innokkaasti jotkut ovat olleet Viuhkolalle ovea näyttämässä. Sanat riippakivi ja kehäraakki ovat tulleet tutuiksi. Aika monella on ollut vankka käsitys siitä, ettei Viuhkola voi Kärppiä enää auttaa. Ymmärrän tämän, mutta eikö seuraikonimme ole kuitenkin ansainnut mahdollisuuden ennen ulos hätistämistä?

Riippakivi on kaikesta negatiivisesta kaiustaan huolimatta itse asiassa aika osuva nimitys Viuhkolan viime vuosista. Piku on nauttinut vuosikaudet ykkössentteritason palkkaa Kärpistä mutta mitä ollaan saatu vastineeksi? Lähinnä sairaslomia.

Ja väitätkö sinä McTorso ihan tosissasi että Viuhkola ei ole saanut mahdollisuuksia Kärpissä? Kyllä hän on minun mielestäni saanut aika hemmetin monta mahdollisuutta mutta aika usein on jouduttu pettymään kun Jari on tullut saikkutodistuksen kanssa toimistolle. Kuinka kauan niitä mahdollisuuksia sinun mielestäsi pitää antaa?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja väitätkö sinä McTorso ihan tosissasi että Viuhkola ei ole saanut mahdollisuuksia Kärpissä? Kyllä hän on minun mielestäni saanut aika hemmetin monta mahdollisuutta mutta aika usein on jouduttu pettymään kun Jari on tullut saikkutodistuksen kanssa toimistolle. Kuinka kauan niitä mahdollisuuksia sinun mielestäsi pitää antaa?
En todellakaan väitä, ettei Viuhkola olisi saanut mahdollisuuksia Kärpissä. Olin todella ylpeä Oulun Kärpistä, kun Viuhkola otettiin lämpimään huomaan erittäin hankalan NHL-kokeilun jälkeen. Kärpät ei myöskään hylännyt Viuhkolaa silloin, kun hän joutui kroonistuneen selkävaivan takia pitämään välivuoden. Arvostan Kärppiä tästä toiminnasta erittäin korkealle. Arvostusta riittää minulta myös Viuhkolalle. Arvostan Viuhkolaa erittäin korkealle hänen sitkeästä kamppailustaan poikkeuksellisen hankalien loukkaantumisten keskellä. Ja tietysti kumarran Viuhkolan suuntaan myös niiden unohtumattomien pelillisten saavutuksien vuoksi, joita hän on Kärpissä tehnyt. Kyllä tässä on annettu puolin ja toisin. Sen takia tämä liitto Kärppien ja Viuhkolan välillä onkin niin erityinen. En soisi sen loppuvan ennen kuin on oikeasti osoitettu, ettei Jarista enää ole Kärpissä pelaamaan. Tällä hetkellä Kuningaskärpän motivaatio vaikuttaisi olevan tapissa. Ei tässä tilanteessa laiteta ovea kiinni seuralegendan nenän edestä. Jos näytöt ovat koeajalla huonot, voimme keskustella asiasta uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös