Jantusen sopimus purettu

  • 122 212
  • 331

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tombraider kirjoitti:
Tere tulemast Tampereel.
Älä nyt hyvä veli häntä Tampereelle ohjaa. Turku olisi kaikin puolin miellyttävämpi paikkakunta ja Tepsissä hän on ennenkin pelannut. Mennään sitten vaikka yhdessä seuraamaan kaverin otteita Artukaisiin.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johannes kirjoitti:
Ei ole unohdettu, mutta Jere on kärsinyt jo rangaistuksensa ja hänellä on oikeus sen jälkeen jatkaa elämäänsä kuten muidenkin, samoin kuin Jantusen. Jantusta ei kai ole puhallutettu, joten rattijuopumuksesta viime viikon tapahtumien yhteydessä syyttäminen on aika törkeää solvaamista.

Hyvää tekstiä. Eihän meistä loppupeleissä kukaan tiedä miten Jantunen on treeneihin tullut, onhan ne taksitkin keksitty. Pitäisi vaan malttaa odottaa että kuulisi faktat, mutta joidenkin mielestä on hauskempaa värittää vähän tapahtumia. Ei voi kun toivoa että Jantunen ei ole humalassa ajellut, on kuitenki yksi suosikeistani.
 

Carcki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bewe, ManU, HJK , Poznan Lech
Lasse#11 kirjoitti:
Vierasleiristä katsottuna tuntuu täysin käsittämättömältä, että jotkut pitävät hyvänä asiana Jarnan potkuja. Teidän kapteeni ja yksi parhaista pelaajista kengitetään ja täällä kehuskellaan, että hyvä hyvä.

HIFK:iin kelpaa kyllä ja toivonkin että Jarna tänne saapuu!

Samaa olen itsekkin ihmetellyt tässä.. Vielä viimekeväänä Jokerifanien silmissä Jarna oli puolijumala, ja alkoholi-ongelmille vaan hymyiltiin ja kehuskeltiin kun se olis joku hyvä asia. Nyt kun Jarnalla on ongelmia kaikki kääntävät selkänsä.
Silloin Karalahden aikana sanoin suoraan, että en hyväksy huumeita ja alkoholia huippu-urheilussa, mutta en voinut olla ihailematta HIFK:n lojaalisuutta omille pelaajille. He tukivat ja auttoivat häntä ongelmassaan ja vaikka vihani HIFK:ta kohtaan olisi miten suuri tahansa, en voi olla ihailematta heidän toimiaan ja ennen kaikkea faneja jotka puolustivat Jereä loppuun asti. Näin naapurissa, mutta toisin meillä; jengi on innoissaan Jarnan ulooslentämisestä ja hehkuttaa Kankea ja muita joukkueen jäseniä jotka vaativat häntä lähtemään. Tiesin jo kauan että Jokereissa on erittäin huono ilmapiiri tällä hetkellä, mutta että henkilökohtaisista ongelmista kärsivä joukkueen kapteeni joutuu jättämään joukkueensa siksi, että tämän joukkuekaverit ja fanit kääntävät selkänsä on jo naurettavaa. Mielestäni tämä joukkue ei ole ansainnut menestystä tällä kaudella, ei todellakaan.
Jarna on parhaimmillaan SM-liigan taitavimpia pelaajia, ja loppupeleissä kaivelemme nyt aika paljon hänen yksityisasioita. Toivon todella, että jarna saisi uuden mahdollisuuden yrittää, oli joukkue mikä tahansa. SM-liigalla ei ole varaa menettää Jarnan kaltaisia piristysruiskeitä muun harmaan massan alta.
Itse olen henkilökohtaisesti läheltä nähnyt mitä alkoholi-ongalmat pahimmilaan ovat, eikä siihen tilanteeseen todellakaan auta takinkääntäminen. Ymmärrän potkut, mutta olisivat edes ohjanneet AA-kliniikalle ja yrittäneet tukea. Ensimmäistä kertaa elämässäni joudun häpeämään seurani toimintaa, ja se on minulle vierasta.
Ei näin, oikeesti, ei todellakaan näin!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Carcki kirjoitti:
Ymmärrän potkut, mutta olisivat edes ohjanneet AA-kliniikalle ja yrittäneet tukea. Ensimmäistä kertaa elämässäni joudun häpeämään seurani toimintaa, ja se on minulle vierasta.
Ei näin, oikeesti, ei todellakaan näin!

Mistä sinä tiedät, mitä seura on tehnyt? Ja jos et tiedä, ei kannata kirjoitella mitä sattuu.
 

Orsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT, RoPS, Maajoukkue, Hollanti, Gun`n`Roses
Onneksi olkoon Lahti!! Uusvanha Pukumies taitaa saapua kaupunkiin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Shammy Agitator kirjoitti:
"Moi.Tässä Habsien matsien välissä kahden kesken vähän tarkennusta.Jantunen oli tullu päissään treeneihin ja Kankaanperä oli vetäny sitä turpaan.Sen jälkeen porukka oli menny koppiin ja ilmottanu että Jarna lähtee,muuten ei kukaan pelaa.Sopimuksessa oli ollu purkupykälä seuraavasta rattijuopumuksesta.GO HABS,4-0 20MIN!"

.

Jos tämä on totta ja ainoa syy Jarnan potkuihin, niin ei voi sanoa muuta kuin että aikamoinen akkalauma toi Jokerit on. Eikö tossa oltu jo homma käsitelty "joukkueen sisällä ? Kankaanperä kertonut fyysisesti, miten hommat on ja sillä selvä. Miksi sitä pitää sitten porukalla kokoontua ja sanoa, että "me ei enää haluta leikkii ton kaa, kun se veti jurrit".

Kunnon neitejä, ei oo ihmekkään että tulee joka pelissä dunkkuun.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
kaizu kirjoitti:
Jos tämä on totta ja ainoa syy Jarnan potkuihin, niin ei voi sanoa muuta kuin että aikamoinen akkalauma toi Jokerit on. Eikö tossa oltu jo homma käsitelty "joukkueen sisällä ? Kankaanperä kertonut fyysisesti, miten hommat on ja sillä selvä. Miksi sitä pitää sitten porukalla kokoontua ja sanoa, että "me ei enää haluta leikkii ton kaa, kun se veti jurrit".

Kunnon neitejä, ei oo ihmekkään että tulee joka pelissä dunkkuun.

Mun mielestä täysin oikea ratkaisu johdolta. Pelit on muutenkin menny miten on menny joten tämä ei ainakaan hyvää tee joukkueelle.

Ymmärrän toki ihmetyksesi, koska ifk:ssa saa vetää kamaa, viinaa, turpaan ja vaikka tappaa jonkun, mutta Jokereissa on eri meininki ja siitä on mielestäni pidettävä kiinni.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Carcki kirjoitti:
... ja hehkuttaa Kankea ja muita joukkueen jäseniä jotka vaativat häntä lähtemään. Tiesin jo kauan että Jokereissa on erittäin huono ilmapiiri tällä hetkellä, mutta että henkilökohtaisista ongelmista kärsivä joukkueen kapteeni joutuu jättämään joukkueensa siksi, että tämän joukkuekaverit ja fanit kääntävät selkänsä on jo naurettavaa.

Tämä pisti miettimään mahdollista tilannetta omalta kohdalta. Vaikka pelailu vähän alemmalla tasolla onkin niin erikoista olisi, jos oma pelikaveri vetäisi turpaan toista, joka tulisi treeneihin hieman ottaneena. Jos meillä näin kävisi, niin kyllä ensimmäinen lähtijä olisi tuo turpaanvetäjä. Kyllä aikuiset ihmiset tämmöiset ongelmat hoitavat hieman eri tavalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todettakoon nyt, että täällä kirjoiteltu treenimatsi Kankaanperä vs Jantunen on täyttä satua. Mutta jatkakaa vaan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kaizu kirjoitti:
Jos tämä on totta ja ainoa syy Jarnan potkuihin, niin ei voi sanoa muuta kuin että aikamoinen akkalauma toi Jokerit on. Eikö tossa oltu jo homma käsitelty "joukkueen sisällä ? Kankaanperä kertonut fyysisesti, miten hommat on ja sillä selvä. Miksi sitä pitää sitten porukalla kokoontua ja sanoa, että "me ei enää haluta leikkii ton kaa, kun se veti jurrit".

Kunnon neitejä, ei oo ihmekkään että tulee joka pelissä dunkkuun.
Niin just, kaikki rattijuoppojen arvostelijat on ihan neitejä. Tosimies vetää aamupalaksi kossupullon ja lähtee baanalle! Tää on sentään Suomi-Finland.

Kangelle arvostusta jos nämä tarinat pitää paikkansa. Rattarit ansaitsevat dunkkuun ja tämä tuskin on Jarnalle ihan toinen tai kolmas kerta. Enemmänkin tapa, kuten mies itse epäsuorasti sanoi edellisen kärähtämisen yhteydessä. Toivottavasti nyt pikku hiljaa alkaisi valoja syttymään ennen kuin sattuu huonosti. Kova jätkä se kuitenkin kaukalossa on.
 
Nythän se sitten löytyi kaksi syyllistä Jokereiden räpimiseen Niinimäki ja Jarna.

Hyvähän se paska vettä heittää Jarnan niskaan nyt, kun ei menestytä. Ei sitä tainut paljon kiitosta kahdesta edellisestä kaudesta Jarnalle tulla.

Jarna pelasi 16 ottelua, kun ennen sarjan alkua oli 14 ottelua muilla pelaajilla. Mutta Jarnaa kohdistettiin ratkaisija odotuksia ja osittain hän myöskin taisi itse ottaa itselleen liian suuria paineita vaikka ei ollut vielä lyönnissä (kts otteluiden määrä), kun todella tahtoi Jokereiden menestyvän. Jarnan Jokeri sydän oli todella suuri.Monen ns. Jokerin kannattaisi myöskin tiedostaa tämä.

Kyllä monen täällä alkoholista moralisoivan myöskin kannattaisi katsoa omaa alkoholin käyttöään ennenkuin alkaa toisten alkoholin käyttöä moralisoimaan.

Kivahan se on kirjoittaa, kun sillä ei vahingoita itseään.

Mitenhän tämän Jokerijoukkueen johto, valmentajat,muut pelaajat käyttävät alkoholia?

Toiset ovat enemmän silmätikkuna kuin toiset.

Montahan kertaa Jarna jätti työtehtävät hoitamatta näiden 2,5 kauden aikana, niin että hän ei olisi ilmoittanut poissa olostaan ja syytä siihen.

Tällekin asialle olisi hyväksi saada oikeat mittasuhteet.

Nyt on sankereille tilaa Jokereissa.

Kaikkea hyvää Jarnalle uusissa haasteissa ja kiitos näistä 2,5 kaudesta.Hoidit työtehtäväsi hyvin ei mitään hävettävää. Tiedän myöskin, että olet henkisesti vahva ihminen.

Jokeri johdolle,valmentajille sekä ainakin osalle pelaajia sanoisin kannattaa mennä peilin eteen ja kysyä sieltä näkyvältä henkilöltä, mikähän minun osuus on Jokereiden tämän kauden asioissa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joukkuepelaaja kirjoitti:
Hyvähän se paska vettä heittää Jarnan niskaan nyt, kun ei menestytä. Ei sitä tainut paljon kiitosta kahdesta edellisestä kaudesta Jarnalle tulla.

Ei täällä mun mielestä kukaan ole häntä tästä kaudesta syyttämässä. Ja mitä tulee pariin viimekauteen niin kyllähän Jokerifanit Jantuselle näytti miten arvokas hän Jokereille on.

Mitä tulee muiden alkoholinkäyttöön niin tottakai jokainen dokaa välillä. Tässä tapauksessa se vain alkoi häiritä harjoittelua ja pelaamista. Eli mun puolesta Jantunen olisi saanut dokata vapaa-ajallaan mielensä mukaan, kunhan tämä ei olisi näkynyt hänen työssään. Eli kunto olisi pysynyt entisellään, harkat olisi maistunut ja pelit kulkeneet. Tässä tapauksessa näin ei kuitenkaan ollut.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Mun veikkaus on se, että Jarna on tuonut esille oman ja muutaman muun pelaajan mielipiteen siitä, ettei Virmasen pitäisi seistä Jokerien penkin takana, eli olla kakkoskoutsi.
 
Tunnettu Sotilas
Tässä tapauksessa se vain alkoi häiritä harjoittelua ja pelaamista
- tiedätkö sinä todella, että asia oli noin vai luuletko sinä?

Eli kunto olisi pysynyt entisellään, harkat olisi maistunut ja pelit kulkeneet.
- tiedätkö sinä mikä oli hänen kuntonsa todella ja mikä sen olisi pitänyt olla
- tiedätkö sinä syyt ja seuraukset pelin kulkemiseen?
(huomioiden loukkaantuminen, jääharj.ja ottelumäärä)?
- tiedätkö sinä todella miten hänelle harkat maistuivat?

Ei täällä mun mielestä kukaan ole häntä tästä kaudesta syyttämässä.
- niin mutta häiritsi,ei entisellään, ei maistunut, ei kulkenut.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johannes kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi Jantunen ei voisi edustaa ihan mitä sm-liiga joukkuetta tahansa vaikka jo ensi viikolla, jos joku joukkue hänet haluaa palkata. On Jantusella oikeus harjoittaa ammattiaan, ei hän ole mitään laitonta tehnyt, töppäillyt pahasti vaan.
Mikäli Jantusen sopimus Jokerien kanssa on purettu, totta kai hän voi jatkossa edustaa ihan mitä joukkuetta tahansa. Ei siitä ole kyse ja tiedän senkin, että oikeus elättää itsensä on Suomessa korkeimmalla mahdollisella tasolla suojattu.

Lähinnä tässä on kysymys moraalista. Kun joukkue on helvetin pahassa pulassa ja kapteeni tekee jotakin sellaista, että hänet on potkittava pihalle, niin eipä tuota kovin kummoiseksi esimerkiksi ja vastuunkantamiseksi voi tulkita. Jos tämän sitten kruunaa sillä, että siirtyy välittömästi toiseen ja kilpailevaan seuraan, niin ainakin minulle tulee mieleen, ettei kaveria edes harmita vaan pikemminkin on tyytyväinen uuteen seuraansa. Minun olisi ainakin henkilökohtaisesti vastaavassa tilanteessa helvetin vaikea katsoa peiliin.

Sitä tässä kyllä ihmettelen, että mitäköhän pahuuksia Jarnan vielä keksitään tehneen. Tämän ketjun mukaan hän on tähän mennessä "vasta" saapunut jurrissa treeneihin ja tietysti autolla sekä tapellut joukkuekaverin kanssa. Tietoa minulla ei asiasta ole, mutta veikkaan että ihan näistä asioista ei ole oikeasti kyse.

Off topic. Vaikka tällaiset asiat ovatkin kipeitä ja ne lähtökohtaisesti kuuluvat vain asianosaisille, niin silti voisi olla paikallaan tiedottaa mitä todellisuudessa on tapahtunut. Nyt meillä on lukemattomia vastaavia esimerkkejä, joissa asianosaisten "en kommentoi" vain lisää vettä myllyyn ja lopulta asianosaiset joutuvat julkisuudessa korjailemaan kaikkein villeimpiä huhuja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Vaikka tällaiset asiat ovatkin kipeitä ja ne lähtökohtaisesti kuuluvat vain asianosaisille, niin silti voisi olla paikallaan tiedottaa mitä todellisuudessa on tapahtunut.

Työntekijän ja työnantajan välisistä tätä luokkaa olevista ikävistä asioista ei voi työnantaja lain mukaan tiedottaa julkisuuteen. Työnantajalla on vaitiolovelvollisuus.

Sen takia olen ampunut nuo villeimmät huhu alas. Ne eivät siis pidä paikkaansa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Työntekijän ja työnantajan välisistä tätä luokkaa olevista ikävistä asioista ei voi työnantaja lain mukaan tiedottaa julkisuuteen. Työnantajalla on vaitiolovelvollisuus.

Näinhän se tietysti on. Mutta kyllähän se on ihan ymmärrettävää, että erityisesti Jokeri-kannattajat haluavat tietää mitä tapahtui. Onko maksavalla katsojalla oikeus tietää? Katsojathan ne loppupeleissä maksavat Jantusen palkan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Sen takia olen ampunut nuo villeimmät huhu alas. Ne eivät siis pidä paikkaansa.

Eli ottelua Kanki vs Jarna ei ole käyty ? Aika monelta taholta on väitetty toisin. Mutta myönnän toki, että erikoiselta tuntuu tuollainen välikohtaus ja varsinkin, jos syyt olisivat ne mitä on ilmoitettu. Vaikka ei kauheasti jaksaisi kiinnostua niin kai se on pakko yrittää selvittää sitten muuta kautta ihan uteliaisuuden tyydyttämiseksi.

edit: lisätty viimeinen lause
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Työntekijän ja työnantajan välisistä tätä luokkaa olevista ikävistä asioista ei voi työnantaja lain mukaan tiedottaa julkisuuteen. Työnantajalla on vaitiolovelvollisuus.
Tämä on ihan totta ja ilmeisesti asiat sitten lopulta etenivät niin nopeasti, ettei Jarnankaan kanssa näistä voitu sopia. Jos nimittäin työntekijä ja työnantaja yhdessä haluavat asioista tiedottaa, niin sille ei tietenkään ole estettä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joukkuepelaaja kirjoitti:
Tunnettu Sotilas
Tässä tapauksessa se vain alkoi häiritä harjoittelua ja pelaamista
- tiedätkö sinä todella, että asia oli noin vai luuletko sinä?

Eli kunto olisi pysynyt entisellään, harkat olisi maistunut ja pelit kulkeneet.
- tiedätkö sinä mikä oli hänen kuntonsa todella ja mikä sen olisi pitänyt olla
- tiedätkö sinä syyt ja seuraukset pelin kulkemiseen?
(huomioiden loukkaantuminen, jääharj.ja ottelumäärä)?
- tiedätkö sinä todella miten hänelle harkat maistuivat?

Ei täällä mun mielestä kukaan ole häntä tästä kaudesta syyttämässä.
- niin mutta häiritsi,ei entisellään, ei maistunut, ei kulkenut.

Siis syitähän ei varmaan kukaan paitsi joukkue itse tiedä, mutta luuletko Virmasen antaneen Jarnalle potkut, koska tämä olisi pelannut huonosti. Ei varmasti, muutenhan sieltä olisi potkittu 80 % jengistä veke.

Lisäksi tämä syy "kurinpidolliset toimet" viittaa selvästi johonkin vähän suuremman luokan mokaan kuin "sä oot tyhmä" sanomiseen reeneissä.
Jos tämä kurinpito ei olisi oikea syy sopimuksen irtisanomiseen niin eiköhän Jantunen itse asian korjaisi. Eikä Virmanen sitäpaitsi niin hullu ole, että levittäis julkisuuteen syyksi kurinpidon, jos syy onkin joku muu. Taitaisi raastupa kutsua.

Tota vikaa en oikein ymmärrä. Jos meinaat, että noin on sanottu Jantusesta niin tottahan se on; ei ole peli kulkenut, muttei se ole syy joukkueen konttaamiseen, eikä niin ole tietääkseni kukaan väittänytkään.

Eli en tiedä todellista syytä Markon potkuihin, mutta uskon ja luotan, että tämä oli johdolta oikea ratkaisu.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Kyllähän fakta on se, että Kanki koulutti Jarnaa treeneissä. Jarnalle hyvät jatkot, a-klinikka ei välttämättä olisi huono ratkaisu..
 
Tunnettu Sotilas tässä on sinun kirjoituksia ja minun kysymyksiä.
Minä en ole kirjoittanut sopimuksen purkamisesta mitään.

Tässä tapauksessa se vain alkoi häiritä harjoittelua ja pelaamista
- tiedätkö sinä todella, että asia oli noin vai luuletko sinä?

Eli kunto olisi pysynyt entisellään, harkat olisi maistunut ja pelit kulkeneet.
- tiedätkö sinä mikä oli hänen kuntonsa todella ja mikä sen olisi pitänyt olla
- tiedätkö sinä syyt ja seuraukset pelin kulkemiseen?
(huomioiden loukkaantuminen, jääharj.ja ottelumäärä)?
- tiedätkö sinä todella miten hänelle harkat maistuivat?

Ei täällä mun mielestä kukaan ole häntä tästä kaudesta syyttämässä.
- niin mutta häiritsi,ei entisellään, ei maistunut, ei kulkenut
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
Eli ottelua Kanki vs Jarna ei ole käyty ? Aika monelta taholta on väitetty toisin.

Ei ole käyty. Yksi pieni ottelu tosin on käyty, mutta siinä ei ollut toinen heistä mukana. Enempää en asiasta voi todeta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mua kiinnostaa vielä sellainen kysymys kuin MIKSI Kankaanperä veti Jantusta turpaan (jos edes veti). Ei kai kukaan ihan pelkästään sen takia toista lyö että toinen tulee kännissä reeneihin. Vai onko herrojen välillä ollut skismaa kauemminkin joka nyt kärjistyi.

Olisi ehkä parasta että sekä työnantaja että -tekijä tulisivat tässä tilanteessa julkisuuteen niin saataisiin siivet poikki huhuilta (näinhän eräs toinen helsinkiläisseura tuli erään rikospoliisin pojan tapauksessa jokunen vuosi sitten).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös