Tämmöset lohkot tällä kertaa. Ennustaminen tässä vaiheessa on melko turhaa sillä loukkaantumiset sun muut voivat sekoittaa pakkaa vielä pahasti, mutta laitetaan silti omat ennakkoarviot.
Lohko A: Saksa, Costa Rica, Puola ja Ecuador
Saksa ja kolme melkoista nobodya meikäläiselle. Yleisen kisahuuman kannalta hyvä juttu tämä Saksan helppo lohko. Jatkoon Saksa ja Ecuador.
Lohko B: Englanti, Paraguay, Trinidad & Tobago, Ruotsi
Englanti ja Ruotsi ovat selkeät suosikit, jatkoon.
Lohko C: Argentiina, Norsunluurannikko, Serbia & Montenegro, Hollanti
Pahin lohko. Argentiina pienoinen suosikki, mutta luulen että nyt käy kylmät. Joku Afrikan joukkue yllättää lähes joka kisoissa, nyt uskon sen olevan Norsunluurannikko. Kuten Iker toi hyvin esille, norsunluumiehillä on monia kovia pelimiehiä myös Drogban takana. Hollannilla on kova joukkue, joten Hollanti ja Norsunluurannikko jatkoon.
Lohko D: Meksiko, Iran, Angola, Portugali
Angolalla pienet saumat yllättää mikäli Meksiko tai Portugali lepsuilee. Mutta uskon Portugalin ja Meksikon jatkavan.
Lohko E: Italia, Ghana, USA, Tsekki
Toinen todella paha lohko. Italia hoitanee rutiinilla, mutta toinen jatkopaikka on arpapeliä. Italia ja Tshekki jatkoon, ehkä.
Lohko F: Brasilia, Kroatia, Australia, Japani
Yksi ylitse muiden, sen jälkeen suht tasaista. Kroatia kuitenkin brassien seuraksi jatkoon.
Lohko G: Ranska, Sveitsi, Korea, Togo
Togo on suuri tuntematon, mutta jonkun kovan Afrikan maan se on kuitenkin tiputtanut kun kerran pelaa kisoissa. Onko kenelläkään tietoa Togon karsintalohkosta? Ranska jatkaa mikäli pelaa lähelläkään omaa tasoa. Toinen jatkaja on Korea, koska pelaavat hyvin joukkueena.
Lohko H: Espanja, Ukraina, Tunisia, Saudi-Arabia
Espanjan kisat, luulen ma. Nyt on aika realisoida potentiaali. Ukraina on Shevan johdolla kova, mutta luulen Tunisian järjestävän pikkuyllärin. Pari satunnaista Tunisian peliä nähneenä joukkue pelaa nimenomaan joukkueena hyvin. Suuria tähtiä ei ole, mutta ei niitä välttämättä tarvitakkaan. Öljysheikit on melkonen vitsi näissä peleissä. Espanja ja Tunisia jatkoon.