Jotenkin on ristiriitaiset tunteet pinnassa näissä MM kisoissa. Ei vain jaksa innostua matseista. Puolet matseista olen jättänyt katsomatta ( sota Ukrainassa, korona ja tämänkertainen kisa isäntä ).
Odotan jo innolla seuraavia jalkapallon EM ja MM kisoja.
Täytyy tunnustaa, etten ole katsonut vielä yhtään peliä kokonaan joko sen ajankohdan tai sitten joukkueiden kiinnostavuuden takia. Ensimmäiset, joissa kaikki olisivat kohdillaan, lienevät Ranska-Tanska ja Saksa-Espanja. Myös Kroatia-Belgia kiinnostaa näin ennakkoon, mutta joku Argentiina-Meksiko... vittu, sitä makoilun ja kierimisen määrää taas... Ei vain jaksa katsoa!...
Eilinen Brasilian matsi oli ensimmäinen, jonka kokonaan tulin tsekanneeksi, ehkä tänään innostun parin saunaolusen kanssa Englannin matsista.
Veikkausliigahan boikotoi näitä kisoja.Toivottavasti kaikki paljon Valioliigapelaajia sisältävät joukkueet putoavat nopeasti ulos jotta pääsevät lepäämään ja keskittymään tärkeimpään.
En myöskään itse osannut kisoja ennen tarpeeksi arvostaa sitä, että nämä kisat tuntuvat olevan kotikisat koko arabialaiselle maailmalle. Vaikka isäntämaa onkin surkea, muut saman alueen maat (Iran, Saudi-Arabia, Tunisia, Marokko) ovat esittäneet varsin pirteitä otteita. Eittämättä kaikilla on myös paljon kannattajia paikalla.
Mietinkin että joko taas, mikä KDB:n tyttiksiä oikein vaivaa, mutta viitattiinkin tuohon vanhaan tapaukseen ja ilmeisesti tähän veistokseen.Ei voi naista syyttää, jos vaihtaa punaposkisen lädin näköisen kaverin mieheen kuin veistokseen.
Tuohan on vanha juttu, eikä mikään juuri nyt tapahtunut jännitteen aihe. Toki suomalaismedian hyvä nostaa nyt skandaali esille, kun Belgialla menee heikommin, mutta ovat pelanneet aivan hyvää futista aiemmin tämän tapahtuman jälkeenkin.
Tilanne 30.11.2022 | |||||||||||||
Alkusarjan mahd. pisteet | Toteutunut maksimi | Saavutetut pisteet | %-mahd. | %-tot. | Pisteet per maa | Tehdyt maalit | Päästetyt maalit | Maaliero | Tehdyt per maa | Päästetyt per maa | Maaliero per maa | ||
Aasia (6 jengiä) | 6 | 54 | 42 | 13 | 24,07 | 30,95 | 2,17 | 13 | 26 | -13 | 2,17 | 4,33 | -2,17 |
P-Amerikka (4) | 4 | 36 | 27 | 9 | 25,00 | 33,33 | 2,25 | 4 | 15 | -11 | 1,00 | 3,75 | -2,75 |
E-Amerikka (4) | 4 | 36 | 27 | 14 | 38,89 | 51,85 | 3,50 | 10 | 7 | 3 | 2,50 | 1,75 | 0,75 |
Afrikka (5) | 5 | 45 | 33 | 15 | 33,33 | 45,45 | 3,00 | 15 | 14 | 1 | 3,00 | 2,80 | 0,20 |
Eurooppa (13) | 13 | 87 | 69 | 39 | 44,83 | 56,52 | 3,00 | 40 | 20 | 20 | 3,08 | 1,54 | 1,54 |
oska minulla on tylsää ja olen kummallinen autisti, niin laskeskelin miten maanosittain näissä kisoissa on tähän asti asiat menneet.
2-3 lohkojunboa on Euroopasta joka kisoissa, eli aika nopeasti hupenisi Euroopankim paikat olemattomiin tuolla menetelmällä.Mun mielestä myös FIFA voisi laskea. Jos jää lohkossaan jumboksi, niin automaattisesti yksi kiintiöpaikka maanosalta pois. Vastaavasti vaikka finaalipaikasta yksi lisäpaikka kyseiselle maanosalle ja muille sitten jotain siltä väliltä.
Nykyinen paikkajako on vielä kohtuullisen hyvä, vaikka Euroopasta jääkin jatkuvasti todella kovia jengejä ulos.Mun mielestä myös FIFA voisi laskea. Jos jää lohkossaan jumboksi, niin automaattisesti yksi kiintiöpaikka maanosalta pois. Vastaavasti vaikka finaalipaikasta yksi lisäpaikka kyseiselle maanosalle ja muille sitten jotain siltä väliltä.
Toki ei tule tapahtumaan, koska kisoihin halutaan kattava edustus eri puolilta maailmaa ja etenkin taloudellisesti tärkeiden maiden (USA, Japani, E-Korea?) kisapaikkamahdollisuudet halutaan pitää mahdollisimman hyvänä. Molemmat syyt jopa ihan ymmärrettäviä.