Erikoiset suosikit sulla.
Siis tarkoitan sitä, että tuossa ei näyttäisi olevan mitään linjaa, että minkä tyyppistä futista noin kliseisesti sanottuna arvostat. Ei toki tälläkään mitään väliä ja kannata ihmeessä mitä kannatat, mutta mietin että mitä kautta tuollaisen sekametelisopan olet valinnut, tuskin ainakaan isältä perittyä, kun näistä ovat faijat yleensä tarkkoina.
Lädipallo, Portugalin tuhnut yritykset pelata vastahyökkäysfutista, Tshekki hieno ja klassinen eurooppalainen sekä sitten Norsujen yksinkuljetukset ja käsienheiluttelut...
sori ot.
Isä on Hollannin mies henkeen ja vereen, itse olen vasta näissä kisoissa vähän lämmennyt tuolle porukalle. Johtunee varmaan lievästä altavastaaja-asemasta ja vähemmän pallollisesta pelitavasta.
Englannilla on erityisasema ollut aina meikäläisen sydämessä. Lampard, Terry, Beckham, Heskey... Silloin kun porukassa on pyörinyt jotain croucheja ja carrolleja, niin vähän on tullut masokistinen fiilis. Nyt voisi ehkä olla valoa tunnelin päässä, vaikkakin Lampun mj-ura tulikin tänään pakettiin.
Portugalista en pienempänä erityisesti pitänyt. Karvaat rankkaritappiot tulee ensimmäisenä mieleen. Jossain vaiheessa pelasivat kyllä minut kuitenkin puolelleen. Olisiko ollut -06 kisojen puolivälierä(?) Hollantia vastaan. Siis se peli jossa suunnilleen kaikki taisivat saada varoituksen. Hieno peli.
E: Eli heti pudotettuaan Englannin(vai sekoitanko kisat), eli olisinko pikkunassikkana ajatellut Englannin hävinneen mestarille.
Norsunluurannikko tuli puhtaasti Drogban kautta. Tšekistä en osaa sanoa. Kaippa se kolmemetrinen Koller ja huikea Rosicky säväyttivät.
Mutta jos mietitään minkä tyyppistä futista arvostan, niin kyllähän minun pitäisi fanittaa Italiaa...ei nyt ehkä sentään Kreikkaa. Bussi on oikeasti aika hieno taktiikka. Englantikin tätä on joskus toteuttanut, samoin Portugali. Italia on muuten jännä porukka. Avoimesti en pidä joukkueesta, mutta vähän salaa kyllä tykkään.
Ja loppujen lopuksi olen aika kaikkiruokainen kuitenkin, oikeastaan vain Espanja ja Saksa aiheuttavat inhoa(ei taida liittyä pelitapaan niin paljoa, olin Espanjan puolella -10 finaalissa. Toki tikitaka alkoi tulla Barcan osalta jo korvista ulos). Myöskään Argentiina ja Brasilia eivät kerää sympatioita. Elikkä siis defense first.
Anteeksi OT, kunhan yritin "selventää". Ja loppuun lisäys, että rehellisesti sanottuna en todellakaan katso kovin paljon jalkapalloa kauden aikana, tänä vuonna jopa poikkeuksellisen vähän. Ja toinen lisäys: Chelsea ei ole sitten kolahtanut kullankaivuun kautta(itse olen tästä gloryhunttaamisesta melko tarkka, vaikka tosiaan aika kapea skaala inhokkeja onkin, ts. olen vähän kaikkien puolella). Anteeksi vielä loppu-OT:n OT:sta.