Järjettömät mielihalut

  • 43 546
  • 240

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan rehellisesti sanottuna, olen melkoisen neuroottinen... Osasta taipumuksista pystyy hetkeksi luovuttamaan ja monia salaamaan läheisiltä, muttta..
Noh, muutama listaan;

- repiminen. Revin a i n a pahvisia lasinalusia ja tupakka-askeja. Mutta vain niin, että päälimmäinen (kuviollinen) pahvi/paperi on kokonaan pois. rosoisia reunoja ei hyväksytä.

- Kotioven sulkeminen. Ovea pitää painaa kolme kertaa ennenkuin voi lähteä rappusia alas ja uskoa että se varmasti pysyy kiinni. Sama toimii siihen, kun menee nukkumaan ja tarkistaa että ovi on todella kiinni.
 

scholl

Jäsen
Miguel kirjoitti:
Järjettömistä mielihaluista on jo ansiokas ketju olemassa.

Niin mutta nyt viime päivinä esille tulleet asiat eivät ole järjettömiä mielihaluja, vaan jonkinlaisia pakkoliikkeitä tai muuta hallitsematonta käytöstä, millä ei ole mielihalujen kanssa mitään tekemistä.

Esimerkki 1: haluan polkaista naista nimeltä x y. Se voi olla järjetöntä, mutta se on mielihalu.

Esimerkki 2: minun on pakko lyödä jokaista vastaantulevaa sateenvarjolla polveen. En halua tehdä niin, mutta minun on pakko.

Niin eli tuskin kukaan haluaa tarkistaa avaimiaan tuhanteen kertaan. Se on vain jonkinlainen sairaus. Eli on järjetöntä ja perverssiä, että kaksi aivan eri asiaa sisältävää ketjua on yhdistetty.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Tupakan kanssa on aamulla juotava lasi mehua. Lisäksi tupakoin kaikkein mieluiten puolen jälkeen, ei siis esim. 16.00-16.30 välisenä aikana. Pitkä tarina, en jaksa selittää.

Täysin neuroottinen olen HS:n etusivun otsikkojen kanssa, jotka mun on pakko lukea väärinpäin, esim. annemouh asnatnimiot aattepol PDS. Herkuttelen sitten näillä väännöksillä aamiaispöydässä.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Vekurinen kirjoitti:
Tupakan kanssa on aamulla juotava lasi mehua. Lisäksi tupakoin kaikkein mieluiten puolen jälkeen, ei siis esim. 16.00-16.30 välisenä aikana. Pitkä tarina, en jaksa selittää.

Täysin neuroottinen olen HS:n etusivun otsikkojen kanssa, jotka mun on pakko lukea väärinpäin, esim. annemouh asnatnimiot aattepol PDS. Herkuttelen sitten näillä väännöksillä aamiaispöydässä.

Juu tämän sanoilla leikkimisen voi lisätä tuohon minun edelliseen postaukseen täällä.

Ja kun harrastan ampumista mökillä niin minun pitää aina ampumisen jälkeen veivata varmistinta, että se on varmasti päällä.

Täältä tuonne.
 

Trixie

Jäsen
Olen ehkä liiankin tarkka cd-levyjen kanssa. Niiden on välttämättä oltava aakkos- ja ilmestymisjärjestyksessä. Tämä on ihan ok omassa kodissa, mutta jos menen jonkun luo ja sielä cd:t ovat hujan hajan, iskee vastustamaton tarve laittaa ne järjestykseen. Toistaiseksi olen hillinnyt itseni, mutta vielä tulee se päivän kun yllättäen hyökkään kaverin cd-tornin kimppuun ja järjestän kaikki levyt.

Toinen on paperien/kirjojen järjestys. Jos pinoan ne pöydälle, on ne tietenkin laitettu niin, että suurin alla ja pienin päällä. Yleensä vasemmat että alareunat tasoissa. Jos joku koskee pinoihini ja ei laita päällimmäistä paperia/kirjaa oikein takaisin, on minun se välittömästi korjattava. Jollen korjaa, en pysty keskittymään toisen juttuihin, näen vain pinon, joka ei ole symmetrinen.

Kaupassa aiheutan myös kummastusta muiden silmissä. Jokaisen tuotteen kohdalla on kaivettava takaa. En mitenkään voi ottaa ensimmäistä, vaan työnnän käteni ensimmäisen yli ja kaivan sieltä välistä. Missään nimessä ei voi tehdä niin, että siirtäisi etummaisen ja ottaisin sitten sen takana olevan. Jos siirtäisin etummaisen sivuun, olisi se ennen toisena ollut etummainen. Eikä sitä silloin voisi ottaa.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun tekee aina kauheesti mieli repiä ripsivärit irti ripsistä. Rupean pyörittelemään ripsiä ja otan värit irti. Tosin vain kotona, eihän sitä muuten viitsi kun ulkonäkö kärsii. Ripsien hiplaaminen noin yleensä on tullut neuroottiseksi toiminnaksi. Pakko koko ajan hiplailla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Trixie kirjoitti:
Olen ehkä liiankin tarkka cd-levyjen kanssa. Niiden on välttämättä oltava aakkos- ja ilmestymisjärjestyksessä.

Pakko kompata.

Onko muita tapoja pitää levyjään järjestyksessä, vastaan itse: ei ole.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Rinoa kirjoitti:
Kotioven sulkeminen. Ovea pitää painaa kolme kertaa ennenkuin voi lähteä rappusia alas ja uskoa että se varmasti pysyy kiinni. Sama toimii siihen, kun menee nukkumaan ja tarkistaa että ovi on todella kiinni.
Hah, rakas, nyt jäit kiinni! Olen aina epäillyt että sinä olet salaa hankkinut kirjoitusoikeudet tänne että pääsisit vakoilemaan minua. Tiedoksi: saat itse keittää aamukahvit huomenna! :)

Itselläni on pakko avata tietokone/netti kun tuntuu ettei olisi tekemistä. Tätä pitäisi kyllä joskus rajoittaakin.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
avatar kirjoitti:
En nyt tiedä, ei tämä varsinaisesti ole mikään mielihalu eikä edes maneeri, mutta omat mukana kulkevat pakolliset tavarat(lompakko, kännykkä, kotiavaimet, tupakat etc.) on aina oltava samoissa taskuissa, eli jos vaihdan takkia ja housuja, ovat kotiavaimet aina vasemmassa etutaskussa ja lompakko vasemmassa povarissa ja kännykkä oikeassa ja näin pois päin. Onkohan tämmöisiä ihmisiä paljon, jotka elävät samantapaisella kaavalla?

Juu, meikällä taasen avaimet, kännykkä ja sytkäri vasemmassa etutaskussa. Oikeassa lompakko, ei muuta. Aina pitänyt noin ja esim. festareilla jolloin ei raahaa vaikkapa avaimia kaikkialle tulee helvetin orpo olo.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
En tiedä mistä syystä, mutta itselläkin tuo ulko- sekä myöskin auton ovien pakko kokeileminen pari kolme kertaa ennen kuin uskoo että ne varamasti ovat lukossa on tuttua.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jos silitysrautaa on tullut kaytettya sina aamuna/paivana, niin se pitaa menna tsekkaamaan alakertaan ennen lahtoa. Muuten se jyskyttaa koko paivan paassa...

Ei oo ikina ollu paalla tosin, mutta silti. Sen seinasta vetaminen on niin automaattinen juttu, etta sita ei edes muista hetken kuluttua.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Vuokralainen kirjoitti:
Pakko kompata.

Onko muita tapoja pitää levyjään järjestyksessä, vastaan itse: ei ole.

Mulla on kanssa lp:t samassa aakkosellisessa ja kronologisessa järjestyksessä. Ja aikoinaan TEX WILLER lehdet oli hyllyssä samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

daavidinfuzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Endstand, Moonsorrow
Another HAB kirjoitti:
Mulla on kanssa lp:t samassa aakkosellisessa ja kronologisessa järjestyksessä. Ja aikoinaan TEX WILLER lehdet oli hyllyssä samalla tavalla.

Joo-o, cd-levyt pitäis olla aakkosjärjestyksessä ja mielellään orkestereittain ilmestymisjärjestyksessä, mutta sikäli homma tahtoo lipsua, että levyjä tulee hankittua tasaiseen tahtiin ja sitten ei millään viitsi ruveta siirtelemään satoja levyjä uudelleen järjestykseen... Tex Willereissä on minullakin sama tilanne edelleen, lehdet täytyy olla ilmestymisjärjestyksessä varhaisimmista tuoreimpiin. Aivan uusia Texejä ei ole tosin hankittu, mutta noita kronikoita olen valitettavasti ruvennut haalimaan ja kaikki omistankin. Valitettavaa se on sikäli, että alunperin oli tarkoitus hankkia vain niitä numeroita, joita alkuperäisinä puuttuu, mutta nyt on siis ajauduttu siihen tilanteeseen, että nekin on hankittava järjestään kaikki, todella väsynyttä touhua... Lista on loputon, noista levyistäkin on todettava vielä se klassinen itsestäänselvyys, että joiltain tietyiltä suosikkibändeiltä pitää hommata kehnommatkin tekeleet, kun ne olisivat puuttuessaan ammottava aukko ketjussa, voi ei...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kun tähän keräilyosastoon lähdetään niin onhan minullakin se vaivana. Veikko Huovisen kirjat ajattelin saada haalituksi, puolessa matkassa ollaan. Ensimmäinen tuotos Hirri voi olla kiven alla. Tim Burtonin elokuvat on harkinnassa josko niitä alkaisi haalimaan. Nämä on vähän tylsiä keräilyn kohteita, ei järin valtavaa haastetta eikä rahaakaan mene hirveästi. Niin, Huoviset on järjestyksessä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Joskus tulee funtsittua asioita niin, että tavuttaa ajattelemansa lauseet ja naputtaa sormia samaan aikaan järjestyksessä yleensä alkaen pikkurillistä ja päättyen peukaloon vaikka sängyn, tuolin tai pöydän reunaan. Homman juju on, että pitää muodostaa sellaisia lauseita, että jokainen tavu vastaa yhtä sormen naputusta ja kun lause on lopussa on oltava vielä yksi tai kolme sormea napauttamatta. Esimerkiksi lause: "Mi-nun-pi-täi-si-käy-dä-kau-pas-sa" ei ole tässä tapauksessa hyvä lause, koska se vaatii kaikkien 10 sormen naputuksen, kun taas lause: "mi-nun-pi-tää-käy-dä-kau-pas-sa" kelpaa koska siinä jää se 1 sormi napsauttamatta. Ja kuten tarkkasilmäiset ovat huomanneet välimerkeistä ja sanojen väleistä ei olla.

Että näin. Aika huolestuttavaa.

edit: Ja ai niin. Kotona en voi olla ilman paitaa, en mitenkään, siis muutoin kuin nukkuessa, jolloin se paita on pakko olla pois päältä. Mutta tässä lienee kyse pikemminkin epäurheilijamaisen vartaloni alitajuisesta häpeämisestä ja puolestaan sitten mahd. mukavan olotilan hankkimisesta nukkumista varten.
 
Viimeksi muokattu:

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
fastasashark kirjoitti:
Hah, rakas, nyt jäit kiinni! .
LOL!!

Lisätään tuohon listaan vielä ehkä se rasittavin; Laskeminen. Portaat on pakko laskea aina kun niitä kulkee ja bussien nroista / autojen rekkarin nro osasta pitäisi aina saada aikaiseksi joku laskutoimitus.. :s
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää nyt ei välttämättä ole mikään järjetön mielihalu, mutta aattelin kuitenkin kysästä.. Näin yön pikkutunteina kun monesti tulee jatkoaikaa selailtua, niin onks muillakin yleensä toinen käsi housuissa, vai oonko mä ainoa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutku..
Mä mietin tätä asiaa tossa muutama kuukausi sitten ja ajattelin että se johtuu siitä että talvella mulla on vaan kylmä. Varsinkin iltaisin kädet ja jalat on ihan jäässä. Mutkun kohta on jo kesä ja edelleen käsi menee joskus housuihin. Mulla on muutenkin hassuja tapoja istua tässä koneella. Jalat ei voi mennä normaalisti tuolista lattialle, vaan ne on pakko nostaa esim tän pöydän vieressä olevan tietokoneen päälle. Siinäkin on päällä monesti tyyny tai peitto jalkojen takia. Tai sitten nostan jalat tähän tuolille, jolloin polvet on melkein suussa. Varmaankin ne on tulleet kun niin paljon oon koneella.

Tässä ketjussa on muutenkin monia hauskoja tapoja tai tottumuksia, joita huomasin olevani itselläni. Esim tää jatkoajan teksti tulee usein maalattua kun tätä lukee. Keittiön levyjä tulee tarkasteltua aika usein, ja ulos lähtiessä on aina sama loru mielessä: avaimet, huulirasva, lompakko, kello.. Tosin kännykkä korvasi ton kellon joskus vajaa kymmenen vuotta sitten. Onkohan toi huulirasvakin jokin "mielihalu". Vaikka harvoin sitä tarvitsee, niin lähes paniikki iskee jos se ei olekkaan mukana. Miten siitä oikein pääsisi irti...
 

Tobias

Jäsen
Helvetti että täällähän on porukalla mitä sairaimpia pakkomielteitä. Kaikennäköistä nysväystä.
Mulla on vaan yksi, se on tää työnteko. Taas tulin lauantaiksi klo 5:30 toimistolle vääntämään analyysia ihan vapaaehtoisesti. Mutta ehkä tää kuitenkin meni väärää ketjuun, koska teen tätä ihan omaksi ilokseni enkä mistään pakkomielteestä.
 

Tobias

Jäsen
Edelliseen viestiin... kaipa se tämäkin on pakkomielle. Klo 23 asti töissä lauantaina. No pidin 1,5 tuntia lounastaukoa ja tunti sitten otin oluen. No nyt viihteelle. Harmi kun on kylmä, ois mukava mennä terassille. Kotona Paulaneria kaapissa, imen pari ja baanalle.
 

rinkeli22

Jäsen
Lueskelin tässä ketjun alusta asti, ja hämmästyttävän moni ilmoitti pakkomielteekseen hiirellä "maalailemisen".. Sama täällä. En vaan kertakaikkiaan pysty lukemaan koneen ruudulla olevaan tekstiä maalailematta sitä. Huomaan kyllä itsekin kuinka pakkomielteistä touhuni on, ja mikäli saman koneen äärellä sattuu olemaan toinen henkilö, niin aika nopeasti tulee kommenttia, että "lopeta nyt helvetti toi"..

Joskus törmää sivuihin, joiden rakenne hankaloittaa törkeästi maalailua, ja esimerkiksi tämä seuraava sivusto saa minut raivon partaalle:

http://lehti.samizdat.info/osasto/urheilu/

Joskus yritän lukea tekstiä ruudulta siten, että irrotan käden tarkoituksella hiirestä, jotta voisin olla maalailematta, mutta sitten en pysty keskittymään.

Olen sairas.

Muita järjettömiä mielihalujani ovat ainakin:
- jalan "hytkyttäminen" istuessa. Ehkä tämä on jonkinlainen erikoistaito, mutta istuessa saan jalkani vispaamaan ihan itsestään mieletöntä kyytiä ylös/alas. Yleensä en edes huomaa tekeväni niin.
- kun tumppaan tupakan tuhkakuppiin, niin natsa täytyy aina jättää pystyyn. yhdellä vanhalla kaverilla puolestaan oli seurassani tähän liittyen pakkomielle aina kaataa ne pystyyn tumppaamani tupakat
- jos käteen eksyy kuulakärkikynä, niin sitähän on ihan pakko naksutella koko ajan
- omaan kummallisen mielihalun alkaa miettimään, että miten heitetty pallo pomppisi ja kimpoilisi jossakin paikassa. tämä on varmasti aika outo mielihalu, mutta minä olen tehnyt sitä viimeiset 20 vuotta harva se päivä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
rinkeli22 kirjoitti:
- jalan "hytkyttäminen" istuessa. Ehkä tämä on jonkinlainen erikoistaito, mutta istuessa saan jalkani vispaamaan ihan itsestään mieletöntä kyytiä ylös/alas. Yleensä en edes huomaa tekeväni niin.
Sinunlaistesi kanssa on muuten todella vaikea keskustella. Minua häiritsee todella paljon tuollainen hermostuneisuus tjsp. Tulee sellainen olo, että toisella on hirveä kusihätä tai jotain, kun se hytkyy siinä vieressä holtittomasti, eikä sen vuoksi viitsi pidätellä toista vaikka olisi asiaakin.
 

rinkeli22

Jäsen
sampio kirjoitti:
Sinunlaistesi kanssa on muuten todella vaikea keskustella.

Voi olla, enpä ole noin ajatellut asiaa? Tunnistan kyllä itsessäni hermostuneen vaikutelman luovat tunnusmerkit, vaikka olen oikeasti kaikkea muuta kuin hermostunut ihminen. Katsotaanpa auttaako suunnitelmissa oleva tupakanpolton lopetus vähentämään näitä oireita..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
rinkeli22 kirjoitti:
Voi olla, enpä ole noin ajatellut asiaa? Tunnistan kyllä itsessäni hermostuneen vaikutelman luovat tunnusmerkit, vaikka olen oikeasti kaikkea muuta kuin hermostunut ihminen.
Jeps, ei teissä mitän vikaa ole noin niinkuin tyyppeinä, mutta esim. opiskeluaikoina oli vaikea keskittyä pohtimaan ryhmätehtäviä, kun joku vatkasi jalkaansa koko ajan vieressä. Siitä tulee vaikutelma, että jannulla on kiire johonkin tai sitä ei muuten vain kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös