Itsenäisyyspäivän Linnan juhlat & lieveilmiö liveseurantaketju 6.12.2015

  • 69 775
  • 634

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No joo, mulla on kyllä sellainen fiilis Torikasta, että viihdejututkaan eivät ole haitanneet ainakaan toistaiseksi. Klasarin puolella seksi myy siinä missä popinkin puolella, aina oopperassa käydessäni ovat etenkin naiset Torikasta ihan innoissaan.

Mielenkiintoinen havainto. Klassiseen musiikkiin liitetään aina enemmän tai vähemmän korkeakulttuurisuus, saas nähdä ujuttautuuko populaarisuus vähitellen sillekin puolelle.

Mihin muuten perustuu Torikan status yhtenä "lupaavimmista" nuorista oopperalaulajista? Minun käsitykseni mukaan merkittävät roolit ja työt ovat jääneet Valtterilta saamatta. Onko kisoista tullut menestystä? Itse en miestä ole juurikaan seuraillut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tavallaan totta. Usein ovat aika ehdottomia tuon hevariuden kanssa - kaikki muu musa on paskaa ja muut ei vaan ymmärrä ;)
No jaa, näitä nyt mahtuu jokaiseen fanikuntaan. Elämäntapagenreilijät ovat varmasti harrasteen laadusta riippumatta hiukan fakkiutuneita tapauksia, mutta vaikkapa oman kaveripiirini metallia pääasiallisesti kuuntelevat jannut arvostavat hyvää musiikkia ja muusikoita yli genrerajojen, vaikkeivät varsinaisesti fanittaisikaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En hyväksy Finlandiaa kenenkään muun laulamana kuin Sakke Kuosmasen.
 
Sää lienet niin nuori koltiainen, ettet yhtään ohiammuttua ole henkilökohtaisesti edes tuntenut, saati sen ensimmäisen kapinan osallistujaa. Minä olen ja ne tarinat joita tänäänkin mehustelevat, kuullut paikallaolleiden suusta. Se, että sinun kaltaisesi sieluttomat öykkärit rakentelee jotain poliittista agendaa heidän muistoaan raiskaten ja sillä ansiotta ratsastaen mahdollistettiin silloin aikoinaan uhrilla, joita sinä ja kaltaisesi ei koskaan kykene antamaan. Kyllä, on minulla joskus ollut kovat ajat ja apua olen tarvinnut, vaan kiitos sen avun, niin paljon mannaa olen yhteiseen laariin vuosien saatossa kantanut, että sinunkin kaltaisesi voi täällä leuhkia olevansa joku , jolla on varaa kenenkään asioista mitään kantaa ottaa.

Kertakaikkiaan koomiselta tuntuu tässä tuntuu se, että kun ilmaisin tyytyväisyyteni, ettei kummempaa tuosta verihurmeisesta fantasialarppauksesta, jota täälläkin useiden nikkien voimalla heruteltiin, tullutkaan mitään. Tyytyväinen olin siksi, kuten kerroinkin, että kun tuolla maailmalla on joutunut sivustakatsojana todistamaan, mitä se on, kun ihmiset ovat oikeasti raivoissaan, kun yhteiskunnissa on tapahtunut voimakas polarisoituminen ja kyky keskustella ja sopia, tai oikeastaan keskinäinen kunnioitus, on tyystin kadonnut. Yleensä sen juuret löytyy juuri siitä lässytyksestä, mitä täälläkin joutuu sivukaupalla lukemaan, jos vapaan puolelle erehtyy.

Nämä larppaajat kun eivät oikeasti käsitä, mitä se todellisuudessa on, kun joku ampuu kohti kovilla ja yrität siksakkia pakoon, odottaen milloin osuu tai miltä tuntuu katsella piipun väärältä puolelta ja odottaa, josko toinen pää päättää, että päivät on sitten sun osalta tässä. Kun niitä on oikeasti joutunut kokemaan elämässään, toivoo, ettei se paska osu kenellekään muullekaan missään, sillä sen turhuuden tajuaa kyllä kirkkaasti tuossa tilanteessa.

Tämä syvällisen koominen vasemmistolaisuus on sitten paljastava kortti, onko siellä korvien välissä edes haisevia villasukia. Minä kun olen luetun ymmärrykselläni päässyt johtopäätelmään, että tänäiset larppaajat olisivat lopulta anarkisteja. Jos kykyä ei ole erottaa näiden kahden, anarkistien ja vasemmistolaisten, aatteen perusdogmeja toisistaan, olisi viisainta siellä päässä ihan lopettaa ihmisten kiusaaminen ja syodä näppiksensä häpeästä niiskuttaen, muuta ei kertakaikkiaan ansaitse, kun perusteet osallitumisesta keskustelupalstalle puuttuvat. Vapaasti saat kuvitella minun olevan vasemmistolainen, tai mitä ikinä nyt onnistut keksimäänkään, minä päättelen tuon osaamisen perusteella sinun olevan pelkästään tyhmä.
Kiitos suorasta vastauksesta. Sen verran omista taustoista että faija oli sodassa 3,5 vuotta. Faijan broidi kuoli jatkosodassa. Itse en tietenkään Suomen sodissa ole mukana ollut. Ihan junnu en ole ja on katseltu mutkaa naaman edessä ja puukkokin ulkomailla on kyljessä käynyt.
Suoranaisesti en halua sukulaisten kärsimyksellä mehustella, mutta myönnän että siihen tulee syyllistyttyä. Vasemmisto on mulle jollain tavalla vähän punainen vaate ja lapsena jo vitutti kun joku 50-luvulla syntynyt elämäntapavassari vittuili faijalle että miksi lähditte sotaan.
Faija ei pitänyt leijonakorumiehiä sen paremmassa arvossa kuin elämäntapapunikkejakaan. Hänen mielestään turha uho oli typerää. "Ota ihmiset tapauskohtaisesti" oli hänen neuvonsa mulle.
Olet oikeassa tuosta voimakkaasta polarisoitumisesta ja tällä palstalla olen itsekin siihen syyllistynyt kuten sinäkin mielestäni. Pyrin jatkossa olemaan objektiivisempi mutta en lupaa että se onnistuu koska provosoituminen/provosointi on niin paljon helpompaa/hauskempaa kuin objektiivinen keskustelu.

Hauskaa itsenäisyyspäivää
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos joku vielä valittaa tuosta Waltteri Torikasta, niin saa oikeesti painua sinne missä pippuri kasvaa.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jos joku vielä valittaa tuosta Waltteri Torikasta, niin saa oikeesti painua sinne missä pippuri kasvaa.

Sama. Suomen nousevia Ooppera-tähtiä. Tämäkin ketju on ollut ihme kitinää.

Show ja meininki on ollut hyvää, mitä ihmettä ihmiset on odottanut?
 
Mielenkiintoinen havainto. Klassiseen musiikkiin liitetään aina enemmän tai vähemmän korkeakulttuurisuus, saas nähdä ujuttautuuko populaarisuus vähitellen sillekin puolelle.

Mihin muuten perustuu Torikan status yhtenä "lupaavimmista" nuorista oopperalaulajista? Minun käsitykseni mukaan merkittävät roolit ja työt ovat jääneet Valtterilta saamatta. Onko kisoista tullut menestystä? Itse en miestä ole juurikaan seuraillut.
Torikan agendalla on kai ollut juuri tuon korkeakulttuurisuuden ja populaarisuuden rajan hälventäminen.

Vuoden 2014 kansainvälisissä Miriam Helin -laulukilpailuissa Torikka selvisi välieriin asti. Eikä kai muutenkaan ole niittänyt erityistä mainetta kilpailujen saralla, mitkä tällä sektorilla ovat ainakin jossakin määrin tärkeitä ponnahduslautoja uralle. Ehkä siksi juuri onkin päätynyt tällaiseen polkuun.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oliko tuolla juhlissa mukana suomalaisia jo nousunsa tehneitä oopperalaulajia?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielenkiintoinen havainto. Klassiseen musiikkiin liitetään aina enemmän tai vähemmän korkeakulttuurisuus, saas nähdä ujuttautuuko populaarisuus vähitellen sillekin puolelle...

Riittää kun menet kuuntelemaan jotain vierailevaa pianistia vaikka Sibelius-akatemian konserttiin, eturivissä istuu yleensä lauma nuoria, auliita neitoja...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oliko tuolla juhlissa mukana suomalaisia jo nousunsa tehneitä oopperalaulajia?

Eikös itse asiassa Jaakko Ryhänen ollut tuolla, vai näinkö väärin...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En tiedä olenko ainoa mutta minulle tuli ensimmäisenä mieleen kysymys "kuka vittu on Waltteri Torikka". Ehkä en seuraa skeneä tarpeeksi. Ketjun perusteella joku oopperalaulaja.

Tämähän se ongelma juuri on, oikkareilla ei ole mitään kosketuspintaa esittävään taiteeseen joten sieltä on helppo leikata. Ehkä et seuraa skeneä tarpeeksi.
 
Sinä voit veikata mitä lystäät, olen ollut nettomaksaja koko aikuisen ikäni enkä siitä valita. Kateellisia en ole koskaan ymmärtänyt.
Mä ymmärrän ainoastaan positiivisen kateuden. "If neighbour has bigger pool, I have to work harder".
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Muuten oikein viihdyttävä ilta tv:n parissa, mutta sitten JypFabu sai poliisin paineilma-aseesta osuman silmäänsä ja nyt joutuu kokemaan lisää myötähäpeää, kun aikuiset (?) ihmiset kehuvat Robinia.

Hahaha! tää oli napakymppi ja tietenkin vasempaan silmään! Pahoittelut illan pilaantumisesta vasemman silmäni johdosta, vaan eikös sitä aina olla nuorukaisia kehuttu ja kannustettu, vaikka tuotokset on lähinnä sinnepäin. Se olisi lopulta mehevämpää lueskella, kuka täällää kehuu siksi, että kaveri on osannut osaavalla tiimillä tehdä rahaa tai siksi, että uskoo herran musiikillisen annin olevan sen väärti. Minä en ota kantaa, koska en tämmöisiä robiineja suostu kuuntelemaan vapaaehtoisesti, liippaa liian läheltä omaa nykyistä aluetta, kaksi tahtia riittää ja sitten se on sulki pysyvästi. Hassua, että kun toteaa olevansa tyytyväinen, kun ei kummempaa kahinaa tullutkaan, täällä väki ripottaa itkuisena tuhkaa päälleen niin myrtsinä, kun on iltakin ihan pilalla, nih. Sinäkö smartilla larppaat jatkoaikaa, kun viihdyttävästä tv - illasta mainitsit?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämähän se ongelma juuri on, oikkareilla ei ole mitään kosketuspintaa esittävään taiteeseen joten sieltä on helppo leikata. Ehkä et seuraa skeneä tarpeeksi.

Oikeisto taitaa kylläkin pitää pystyssä Suomen ooppera- ja klasari-skeneä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Oikeisto taitaa kylläkin pitää pystyssä Suomen ooppera- ja klasari-skeneä.

Veikkaisin näin äkkiseltään että sitä pitää pystyssä ihan koko kansa, veikkausvoittovaroin. Mutta jos itse asiasta keskustellaan niin väittäisin että suurin osa esittävän taiteen tekijöistä on vasemmalle kallellaan, tiedä sitten mistä se johtuu.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kiitos suorasta vastauksesta. Sen verran omista taustoista että faija oli sodassa 3,5 vuotta. Faijan broidi kuoli jatkosodassa. Itse en tietenkään Suomen sodissa ole mukana ollut...
Faija ei pitänyt leijonakorumiehiä sen paremmassa arvossa kuin elämäntapapunikkejakaan. Hänen mielestään turha uho oli typerää. "Ota ihmiset tapauskohtaisesti" oli hänen neuvonsa mulle.
Olet oikeassa tuosta voimakkaasta polarisoitumisesta ja tällä palstalla olen itsekin siihen syyllistynyt kuten sinäkin mielestäni. Pyrin jatkossa olemaan objektiivisempi mutta en lupaa että se onnistuu koska provosoituminen/provosointi on niin paljon helpompaa/hauskempaa kuin objektiivinen keskustelu.

Hauskaa itsenäisyyspäivää

Samankaltaiset perinteet minullakin. Haluan mainita, että isälläni ei ollut mitään venäläisiä vastaan ihmisinä, ovat samanlaisia kuin me, oli opetuksensa.
Joskus viimeisinä vuosinaan hän kerran sanoi, että tietääkseen hän ei ole tappanut ketään. Minusta se oli hienoa kuulla.

Presidentti itki Veteraanin Iltahuutoa kuunnellessaan. Isäni lauloi äänellään Veteraanikuoron mukana, kuoro lauloi Iltahuudon isäni hautajaisissa.
Minulta pääsi itku.
 
Veikkaisin näin äkkiseltään että sitä pitää pystyssä ihan koko kansa, veikkausvoittovaroin. Mutta jos itse asiasta keskustellaan niin väittäisin että suurin osa esittävän taiteen tekijöistä on vasemmalle kallellaan, tiedä sitten mistä se johtuu.
Johtunee siitä että ovat apurahojen perässä. Mulle ooppera on tuettuna taiteena yhtä turha kuin vassareiden kissanrääkkäjät.
 
Sinä voit veikata mitä lystäät, olen ollut nettomaksaja koko aikuisen ikäni enkä siitä valita. Kateellisia en ole koskaan ymmärtänyt.
Oletko mamu vai miljoonaperijä?

Erään puusilmäisen ex-nokialaisen ja ex-yleläisen yhteiskuntavaikuttajan mukaan keskimääräinen suomalainen kaksilapsinen 25-vuotiaana akateemisen loppututkinnon suorittanut maksaa ensimmäiset nettoveroeuronsa 42-vuotiaana. Olet siis joko jo ennen aikuisikää kuitannut ne valtion sinuun upottamat investoinnit joiden maksamiseen suomalaisilta keskimäärin menee 17 vuotta töissä, tai sitten olet tullut tänne aikuisena suoraan työelämään.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Johtunee siitä että ovat apurahojen perässä. Mulle ooppera on tuettuna taiteena yhtä turha kuin vassareiden kissanrääkkäjät.

Tämän voin hyvin uskoa, kummastakaan sinulla ei ole mitään käsitystä.
 

Ruutu8

Jäsen
Toivottavasti noilla lähetyksen lopussa olleilla kunnialaukauksilla saatiin edes hieman harvennettua Kauppatorin lokkien määrää. - Ehdotan vuoden jokaiselle illalle vastaavaa, tosin sarrrrrjoissa.!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös