Vaihda nopeasti pois kyseinen lääkitys. Se on sukua amfetamiinille ja vei minut loppuvuodesta 2019 kuukauden unettomuuteen, psykoosiin, neljän kuukauden laitoshoitoon ja sähköhoitoon. Hommasin sen yksityiseltä, kun kaipasin virtaa kouluhommiin. En vain tullut tutkineeksi, millaisia sen sivuvaikutukset ovat, jos kärsii esimerkiksi ahdistuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta.Lääkitys vaihtui essitalopraamista Voxraan
Tuo ja amfetamiinijohdannaiset lääkkeet ovat sellaisia myrkkyjä, joiden määräämistä ja käyttöä pitäisi valvoa paljon tarkemmin.
Ja mitä tulee itse viestiketjun aiheeseen niin itsellä alkoi paniikkihäiriö vuoden 2005 syksyllä autokoulussa. Siitä lähtien eli viimeiset 20 vuotta olen elänyt erilaisten lääkkeiden (laillisten ja laittomien) avulla. Oikea lääkitys (Lyrica) löytyi vasta keväällä 2020 eli sen laitosjakson päätteeksi. 15 vuotta meni itsellä siinä sumussa ja itsemurhaa tuli yritettyä useita kertoja. Syyskuussa 2012 viilsin molemmat ranteeni auki ja olin sen jälkeen muutaman päivän osastolla. Päihdekierre ja ahdistus vain syvenivät ja yritin itsemurhaa lääkkeiden yliannostuksella 2014, 2016 ja 2019. Kaikilla kerroilla elvyttivät minua ambulanssissa ja juottivat päälle lääkehiiltä, joka kumoaa yliannostuksen vaikutuksia.
Siihen en osaa vastata, onko minut keretty todeta jonkin yrityksen jälkeen kliinisesti kuolleeksi, mutta elossa ollaan ja todisteena siitä, että jopa vuosikymmenien alhosta voi todellakin nousta.
Eli ei muuta kuin kovasti tsemppiä kaikille mielenterveytensä kanssa kamppaileville.
Viimeksi muokattu: