Ja jos näin valtava tarve on puhua näinkin vaikeasta aiheesta niin onneksi yksi tabu on murtunut palstalla ja viestejä ryöppyää.
Ei kai tämä mikään tabu ole palstalla ollut? Ketju on avattu vuonna 2004.
Ja jos näin valtava tarve on puhua näinkin vaikeasta aiheesta niin onneksi yksi tabu on murtunut palstalla ja viestejä ryöppyää.
Tämä on omalla tavallaan ihan pirun hieno juttu, että joku puuttuu ja välittää, kun kokee jonkun tarvitsevan apua. Ei ole mitenkään itsestäänselvyys näin vuonna 2020.Jos puhutaan totta, minä itse en ohjannut itseäni hoitoon, eikä äiti tai kukaan muukaan läheisistä. Ei suoraa kautta edes isäni. Joku teistä palstalaisista oli ottanut yhteyttä Porin poliisilaitokseen, jossa oma isänikin työskentelee poliisina, ja hänelle oltiin ilmoitettu asiasta sieltä. En viitsinyt kiemurrella vähääkään alusta vaan tunnustin asian todeksi heti jahka hän otti sen puheeksi. En tiedä kuka teistä paikallaolijoista soitti, muttei tarvitse ilmoittautua ellei halua.
Juuri näin. Raukkamaisin teko mitä voi tehdä. Surua lähimmille ja en tiedä ymmärtääkö tekijä edes sitä että ainutkertainen elämä on siinä eikä asiaa voi perua.
Jos puhutaan totta, minä itse en ohjannut itseäni hoitoon, eikä äiti tai kukaan muukaan läheisistä. Ei suoraa kautta edes isäni. Joku teistä palstalaisista oli ottanut yhteyttä Porin poliisilaitokseen, jossa oma isänikin työskentelee poliisina, ja hänelle oltiin ilmoitettu asiasta sieltä. En viitsinyt kiemurrella vähääkään alusta vaan tunnustin asian todeksi heti jahka hän otti sen puheeksi. En tiedä kuka teistä paikallaolijoista soitti, muttei tarvitse ilmoittautua ellei halua.
Näkemyksen tervejärkisyydestä voimme olla sopuisasti eri mieltä. Siitä voimme kuitenkin olla varmoja että ääni @opelix inkin kellossa muuttuisi siinä kohtaa kun pilkka sattuisi omaan nilkkaan.Itsemurhayrityksen liian läheltä nähneenä totean vain, että tuo näkemys on terveen ihmisen näkökulma.
Näkemyksen tervejärkisyydestä voimme olla sopuisasti eri mieltä. Siitä voimme kuitenkin olla varmoja että ääni @opelix inkin kellossa muuttuisi siinä kohtaa kun pilkka sattuisi omaan nilkkaan.
Juuri näin. Raukkamaisin teko mitä voi tehdä. Surua lähimmille ja en tiedä ymmärtääkö tekijä edes sitä että ainutkertainen elämä on siinä eikä asiaa voi perua.
Ihan vain mietityttää, että kun omien sanojesi mukaan olet jonkin sortin pedagogi, niin jos oppilaasi kertoisi sinulle itsetuhoisista ajatuksista, olisiko vastauksesi "raukkamaisin teko mitä voi tehdä. Surua lähimmille ja en tiedä ymmärtääkö tekijä edes sitä että ainutkertainen elämä on siinä eikä asiaa voi perua"?No niin. Kuraa odotetusti tuli näkemyksilleni ja jos joku kokee että lööperiä puhun niin siitä vain. Sitä varten on keskustelupalstat.
Ilman paskaa emme olisi kykeneväisiä kokemaan onnellisuutta. Ilo ja suru, hyvä ja paha. Kulkevat käsi kädessä. Ei ole toista ilman toista.Kaikille muillekkin haluaisin sanoa et muistakaa että elämä taitaa loppuviimein olla aika paska. Minäkin oon onnellisesti naimisissa ja lapset tuovat iloa elämään, mutta siltihän tää elämä on pääasiassa tasaista puurtamista. Älkää olettako että elämän pitäisi olla pelkkää hymyä ja nautintoa. Ja vaikka tää loppu olikin mukamas negatiivinen, niin silti koen olevani onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja nautin siitä täysillä.
Ihan vain mietityttää, että kun omien sanojesi mukaan olet jonkin sortin pedagogi, niin jos oppilaasi kertoisi sinulle itsetuhoisista ajatuksista, olisiko vastauksesi "raukkamaisin teko mitä voi tehdä. Surua lähimmille ja en tiedä ymmärtääkö tekijä edes sitä että ainutkertainen elämä on siinä eikä asiaa voi perua"?
Luulen, että kokeeko/näkeekö ihminen elämän kokonaisuutena katsoen positiivisena vai negatiivisena, riippuu paitsi elämässä tapahtuvista sattumuksista, myös persoonallisuudesta joka on osittain synnynnäinen asia.Kaikille muillekkin haluaisin sanoa et muistakaa että elämä taitaa loppuviimein olla aika paska. Minäkin oon onnellisesti naimisissa ja lapset tuovat iloa elämään, mutta siltihän tää elämä on pääasiassa tasaista puurtamista. Älkää olettako että elämän pitäisi olla pelkkää hymyä ja nautintoa. Ja vaikka tää loppu olikin mukamas negatiivinen, niin silti koen olevani onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja nautin siitä täysillä.
Kirjoittaminen on helpompaa kuin puhuminen niin siksi monelle tällainen ketju on hyvinkin tarpeen.Pakko sanoa että näiden omienkin ongelmien keskellä tämä ketju jollakin tapaa luo toivoa vaikka rankkoja juttuja onkin. Itsellä ainakin ajatukset virtaa ja tietyllä tapaa ymmärtää että ei tässä yksin olla. Pitkään tuli mietittyä ettei näistä jutuista edes kehtaa puhua.
Tsemppiä kaikille!
Itse en ole ollut tällaisessa tilanteessa mutta olen ollut kuuntelemassa paria kaveria ja itelle on vähän hankala samastua toisen asemaan keskustelutilanteessa jos itsellä ei ole asiasta kokemusta. Varsinkin kun heidän tapansa kommunikoida olivat aivan erilaiset: toinen halusi keskustelua ja toiselle riitti että kuuntelin. Keskustelupalstalla voi myös se "kuunteleva" osapuoli vähän aikaa miettiä mitä vastaa.Voin allekirjoittaa. Minullekin on helpompaa kirjoittaa kuin jutella asioista.
Olen palannut Harjavallan hoitolasta kotiin juuri hetki sitten. Tarkoitus on ottaa mahdollisimman rennosti ja pitäytyä säännöllisessä arkirytmissä. Tällä pääsee alkuun. Itsetuhoisuus on toistaiseksi poissa ja olo kepeä, vallan erinomainen. Silmiin sattuu hieman liiallisesta ruutuajasta, mutta se on erittäin pieni ongelma. Vaara on ohi.
Kiitos kaikille tuesta ja toivotan teille hyvää alkavaa viikonloppua. Teissä on suurta voimaa. Kiitos Jatkoaika.
Valtteri, Pori
Tämä. Itse sen tajusin vasta jälkeenpäin että miten pikkuhiljaa tilanne meni huonompaan suuntaan. Ehkä vähän ihmettelin jossain kohtaa itseäni kun ei mikään tuntunut suuresti kiinnostavan tai ei oikein saanut mitään aikaiseksi. Mutta ne menivät sitten omassa ajattelussa "normaalin" väsymyksen piikkiin.lisään vielä tämän korostuksen: masennus, jossain kielessä kai depis, on saatanan vittumainen juttu.
Sitä ei asianosainen huomaa, se pikkuhiljaa vain alkaa kutistaa ihmistä, lamauttaa lopuksi. Tautiparasiitti.
Täällä voidaan puhua masennuksen luonteesta niin paljon kuin huvittaa. Silti teko on mielestäni raukkamaisin mitä ihminen voi tehdä. Apua täytyy hakea jos päästä heittää.
Lisäisin vielä että jos joku on päättänyt päivänsä päättää niin siitä vaan. Shokeeraaminen voi olla se keino millä tämä suunnitelma voidaan peruuttaa. Yläasteella aikanaan yksi tyttö uhkasi tappaa itsensä ja oikein luokkaa siitä informoi. Lähetettiin tytölle partakoneenterä, ei tehnyt itselleen mitään. Tosi huonoa huumoriahan tuo oli.