Ei tässä Pasista sinänsä kannata tehdä hahmoaan isompaa juttua. Hän vain nyt sattuu olemaan se viimeisin kova kundi, jolle Baxter on ilmoittanut, että en vastusta jos haet uutta seuraa. Jos Nielikäinen olisi lähtenyt jo Lostedtin mukana ja nyt lähtisi esimerkiksi Schnabel, olisin yhtä pissed off. On naurettavaa miettiä yhden jätkän osuutta mahdolliseen menestykseen / menestyksettömyyteen, kun puhutaan pelotteesta ja ärsyttäjästä. Pasi Nielikäinen ei kuulu minkään joukkueen suuriin avainpelaajiin. Rem Murrayn lähteminen olisi sijoituksenkin kannalta arveluttavaa. Mutta ihmeellisen lyhyt on ihmisen muisti. Kun Pasi teki Sheddenin vdB -provon naurettavaksi viime syksynä, moni anti-Nielikäinen tajusi silloin, miksi tällainen puupää on tarpeellinen elementti HIFK:ssa. Uskon, että Pasia kaivataan lujasti Helgen rievottua jäätä Porthenilla tai Pikkaraisella.
Nyt täytyy muistaa, että virallisesti Pasilla on diili kevääseen -08 asti, eikä HIFK:lla ole mitään perusteita lopettaa hänen sopimustaan. Valmentajamme on antanut oman lausuntonsa, mutta muualtakin kuin Jatkoajan kautta on HIFK:n officeen valunut lunta tupaan Nielikäisen ulostamisen tiimoilta. Joten ehkäpä Nielikäinen pysyy Baxterin joukkueessa, vaikkei pahemmin kauden aikana puekaan. Pasi itse ei ole halukas täältä muuttamaan duunia tekemään muualle, joten tilanne voi päätyä ratkaisemattomaan.
Kyllä mäkin annan pinnat sille, että Baxter pelaa upporikasta / rutiköyhää ja hakee menestystä asein, jotka sopivat hänelle parhaiten; ei jäähyjä, kurinalainen puolustus ja eletään yv:n varassa. Jos ukko menestyy, onnittelen häntä. Olen silti pettynyt Baxterin kiekkoarvomaailmaan, en pidä hänen pelityylistään tähän asti näkemäni perusteella. Lisäksi äijä pelaa peliään meikäläisen rakkaalla joukkueella, jossa kukaan ei ole itse HIFK:ta isompi. Ei Baxterkaan. Ensi syksynä hän on jo muualla. Nyt nautitaan jeesuskiekosta ja katsotaan ukon kortit loppuun asti.