Iron Maiden

  • 378 744
  • 2 069

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorena tuli kuunneltua Iron Maidenia aivan tolkuttomasti. Taitaa kaikki CD:t Iron Maidenista Fear of tHe Darkiin löytyä vieläkin jostain mutsin luota. Ja oikeastaan tuohon yhdeksään levyyn rajoittuu myös tietämykseni Iron Maidenin musiikista. Viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen ei ole tullut enää aktiivisesti kuunneltua bändin musiikkia, mutta aina silloin tällöin tulee fiilisteltyä ja kuunneltua. Ja usein huomaan jääneeni fiilistelemään ja kuuntelemaan musiikkia tunneiksi. Jokunen olutkin saattanut mennä siinä samalla (hymiö).

Bändillähän on hirveä määrä ihan tolkuttoman kovia biisejä, mutta tässä mielestäni paras:


 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tässä voi olla positiivinenkin kulma siltä osin, että tämä saattaisi puhua kunnon livejulkaisun puolesta. Niin Maiden Englad, The Book of Souls kuin Legacy of the Beast -kiertueiltakin striimattiin kaikilta vähintään yksi iso festarikeikka, edellisen kerran ihan viime syksynä, joten mitään periaatteellista ongelmaa yhtyeellä ei asian suhteen pitäisi olla.
Jep ja Book of Soulsilta tuli 2016 Wackenista striimi ja sitten vuonna 2017 virallinen tallenne joka tosin ei sisältänyt mitään Wackenista joten nyt voisi olettaa että kuvasivat koko keikan Wackenista ja se on tämän kiertueen virallinen tallenne...
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nuorena tuli kuunneltua Iron Maidenia aivan tolkuttomasti. Taitaa kaikki CD:t Iron Maidenista Fear of tHe Darkiin löytyä vieläkin jostain mutsin luota. Ja oikeastaan tuohon yhdeksään levyyn rajoittuu myös tietämykseni Iron Maidenin musiikista. Viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen ei ole tullut enää aktiivisesti kuunneltua bändin musiikkia, mutta aina silloin tällöin tulee fiilisteltyä ja kuunneltua. Ja usein huomaan jääneeni fiilistelemään ja kuuntelemaan musiikkia tunneiksi. Jokunen olutkin saattanut mennä siinä samalla (hymiö).

Bändillähän on hirveä määrä ihan tolkuttoman kovia biisejä, mutta tässä mielestäni paras:



Erikoinen valinta kovimmaksi suosikiksi koska monilla muilla se olisi varmasti jokin pidempi ja monipuolisempi biisi tai sitten joku iso hitti. Tuohan on aika peruskasarirockia.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erikoinen valinta kovimmaksi suosikiksi koska monilla muilla se olisi varmasti jokin pidempi ja monipuolisempi biisi tai sitten joku iso hitti. Tuohan on aika peruskasarirockia.

Olkoot vaikka seijasimolamaista iskelmää, se on silti mun valinta. Liittyy tuohon toki pari juttua.

Ensinnäkin, aikana jolloin internetiä ei ollut ja kaikki hoidettiin LP- tai CD-kuunteluina, niin maailma oli aika erilainen. Helppohan tuo nyt oli kaivaa youtubesta. Toista se oli silloin ysärillä. Mulla oli yks perhetuttu, joka oli toistakymmentä vuotta vanhempi, ja sillä oli aivan kaikki Iron Maidenin levyt ja kamat. Se mulle levyiltä nauhoittikin ensimmäiset IM:n musiikit mulle, kun olin aivan pieni. Mutta LP-sinkutkin olivat meillä päin harvinaisuuksia, ja kuten varmaan huomasit, tuo on sinkun B-puolen kappale. Siksikin oli aikanaan todella harvisuus ainakin meillä päin. Sen lisäksi siihen liittyy sentimentaalisesti se, että säilynyt muistoissa kuinka poljin tyhjän C-kasetin kanssa tuolle perhetutulle nauhoittamaan seuraavaa levyä. Lapsuusmuistoja siis.

Toisekseen, tuon biisin laulaa Adrian Smith. Ei Bruce Dickinson.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yleisellä tasolla varmaan BPM ihan hyvä mittari?
Yhteissoitossa myös nuotteja sekunnissa, varsinkin jos kyseessä harmoniat, jotka on tarkoitus synkata toisen kitaristin kanssa.

Näidenkään pohjalta oma kokemukseni sen paremmin kuuntelijana kuin soittajana ei oikein tue ajatusta, että alkuvaiheen Maiden olisi ollut verkkaista materiaalia.
No laita laskelmat pöytään. Tuo verkkaisuus on jotain sellaista, johon olet itse jumittunut. Laitoin nyt muutamat aika hitaat ja raskaat vanhat Maidenit pöytään, eikä niitä voi nyt hirveästi kiistää. Olen toki sanonut, että muunkinlaista Maidenia on, vaikka sitä proge-Maidenia.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Jep ja Book of Soulsilta tuli 2016 Wackenista striimi ja sitten vuonna 2017 virallinen tallenne joka tosin ei sisältänyt mitään Wackenista joten nyt voisi olettaa että kuvasivat koko keikan Wackenista ja se on tämän kiertueen virallinen tallenne...

Tuolla Live Chapter -julkaisulla The Number of the Beast taisi olla Wackenista 2016, mutta tosiaan vain yksi biisi ja tuolla julkaisulla ei varsinaista kaupallista videoversiota ollutkaan, vaan vapaasti YouTubessa katsottavat videot jokaisesta biisistä.

Hyvin mahdollista, että tämä Wackenin keikka on ollut potentiaalinen pohja livejulkaisulle tältä kiertueelta, mutta toivoisin kovasti vaikka noita Brittikeikkoja, jolloin etenkin Bruce tuntui olevan pykälää freesimmässä vedossa. Eipä sillä, kunhan nyt vaan jotain jossain vaiheessa tulisi! Voi toki myös olla, että Nickon takia mahdollisen livejulkaisun materiaalia haalitaan myös vasta ensi vuoden keikoilta.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
No laita laskelmat pöytään. Tuo verkkaisuus on jotain sellaista, johon olet itse jumittunut. Laitoin nyt muutamat aika hitaat ja raskaat vanhat Maidenit pöytään, eikä niitä voi nyt hirveästi kiistää. Olen toki sanonut, että muunkinlaista Maidenia on, vaikka sitä proge-Maidenia.

Näin ei-rumpalin korvaan esimerkkikappaleistasi Running Freen biitti on jotain 165 BPM ja HBTN:n nopean osuuden biitti 200 BPM hujakoilla. Joku palstan residentti rumpali saa korjata tai tarkentaa.

Joka tapauksessa kun päälle 120 BPM mennään, ei kyllä puhuta enää mistään slowareista.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Wackenin keikalla oli lavan reunalla sellainen kamera mikä liikkuu kiskoilla edestakaisin ja ilmeisesti myös droneja oli pyörinyt keikan aikana taivaalla. Myös pitkän puomin päässä oli nähty kamera. Nuo osaltaan voisi tosiaan kieliä siitä että joku julkaisu tästä tulee myöhemmin. No sen näkee sitten.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Wackenin keikalla oli lavan reunalla sellainen kamera mikä liikkuu kiskoilla edestakaisin ja ilmeisesti myös droneja oli pyörinyt keikan aikana taivaalla. Myös pitkän puomin päässä oli nähty kamera. Nuo osaltaan voisi tosiaan kieliä siitä että joku julkaisu tästä tulee myöhemmin. No sen näkee sitten.
Pelottavan paljon kuvakulmia Harrisilla käytössä editointipöydällä.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Onneksi Steve ei ole Death on the Roadin jälkeen "päässyt" livejulkaisuja editoimaan. Flight 666 & En Vivo! ovat minusta aika kivasti leikattuja, eikä jälkimmäisen jaetut ruudutkaan oikeastaan häiritse, vaan ennakkokauhisteluihin nähden yllättävän tyylitajuisesti niitä pääsääntöisesti käytettiin. Nuo videothan ovat Sam Dunnin ja Scott McFadyenin firman/tiimin leikkelemät. Tuota uudemmat, eli suoraan YouTubeen laitetut livevideot ovat vissiin Maidenin oman mediatiimin tuotantoa.

Toivottavasti Steve siis jatkossakin jättää tän homman ammattilaisille, hih...
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Bändillähän on hirveä määrä ihan tolkuttoman kovia biisejä, mutta tässä mielestäni paras:



Jos tämä maistuu, niin kannattaa tsekata Adrian Smithin ASAP-projektin Silver and Gold -levy, ellei ole jo tuttu. Ihan samaa osastoa! Ihan hyvä rokkibiisi sinänsä, mutta ymmärrän että valinta herättää kummastusta, kun eihän tuo nyt Maidenia kyllä ole, vaikka nimellisesti bändin sinkun B-puolena julkaistiinkin.

Näistä Somewhere in Timen aikaisista albumilta ulos jääneistä minusta kyllä helposti parempi biisi on tuo That Girl, joka sentään kuulostaa Maidenilta. Mutta näin meitä on moneen junaan.





Oikeasti aika pirun hyvä biisi! Menisi johonkin ysärin levyille ihan heittämällä ja jopa monen levyn kärkikastiin. Somewherellä ei kyllä albumimatskulle pärjää, joten ansaitusti jäi siltä ulos.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Näistä Somewhere in Timen aikaisista albumilta ulos jääneistä minusta kyllä helposti parempi biisi on tuo That Girl, joka sentään kuulostaa Maidenilta. Mutta näin meitä on moneen junaan.

That Girl ei toki ole Maidenin tekemä biisi, että siinä nyt lienee suurin syy miksei millään albumilla ole.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
That Girl ei toki ole Maidenin tekemä biisi, että siinä nyt lienee suurin syy miksei millään albumilla ole.
Ei helvetti, tarpeellinen korjaus! Vissiin on Maiden-triviatietämyksessä vielä tekemistä, kun olin tämän yksityiskohdan unohtanut ja ihan onnellisesti pidin tuota Reach Outin tapaan Maidenin omana sävellyksenä.

Noh, hyvä biisi joka tapauksessa. Tuosta vielä originaali kuultavaksi; Olen minäkin tämän version joskus kyllä kuunnellut, mutta siitä on selvästi aikaa.



 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Noh, hyvä biisi joka tapauksessa. Tuosta vielä originaali kuultavaksi; Olen minäkin tämän version joskus kyllä kuunnellut, mutta siitä on selvästi aikaa.

Joo, ja pienenä knoppina Maidenin versio ilmeisesti perustuu johonkin aikaisempaan tuon biisin demoon. Tai näin ainakin internet on joskus minulle kertonut.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
That Girlistä sellainen tieto, että vois sanoa, että se on 25% Maidenin biisi. Sen on säveltänyt Andy Barnett (nykyään ex-FM). Herra soitteli sitä kuitenkin sellaisen bändin kuin The Entire Population of Hackney kanssa. Tuossa kokoonpanossa oli mm. Nicko Mcbrain ja Adrian Smith. FM julkaisi levyn, jossa tuo biisi oli vain hieman ennen Somewhere In Time levyä. Tuon lähinnä hauskanpitobändin seurauksena Maiden sai koko historiansa parhaat b-puolet. Ok.. Oli siellä aiemmin kanssa aika kovia.. Total Eclipse, Invaders
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Olkoot vaikka seijasimolamaista iskelmää, se on silti mun valinta. Liittyy tuohon toki pari juttua.

Ensinnäkin, aikana jolloin internetiä ei ollut ja kaikki hoidettiin LP- tai CD-kuunteluina, niin maailma oli aika erilainen. Helppohan tuo nyt oli kaivaa youtubesta. Toista se oli silloin ysärillä. Mulla oli yks perhetuttu, joka oli toistakymmentä vuotta vanhempi, ja sillä oli aivan kaikki Iron Maidenin levyt ja kamat. Se mulle levyiltä nauhoittikin ensimmäiset IM:n musiikit mulle, kun olin aivan pieni. Mutta LP-sinkutkin olivat meillä päin harvinaisuuksia...
Mikä helvetti on LP-sinkku? (LP = Long Play)
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mikä helvetti on LP-sinkku? (LP = Long Play)

Ihanan vihamielinen asenne. Eiköhän kirjoittaja vinyylisinkkuja tarkoittanut, eli seiskatuumaisia. Tai ehkä jopa kakstoistasia maxeja.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä helvetti on LP-sinkku? (LP = Long Play)

Ihanan vihamielinen asenne. Eiköhän kirjoittaja vinyylisinkkuja tarkoittanut, eli seiskatuumaisia. Tai ehkä jopa kakstoistasia maxeja.

Kyllä, juurikin vinyylisinkkuja tarkoitin. Sattui nyt vaan muistissa olemaan kirjoitushetkellä tuo vinyyliin normaalisti yhdistettävä lyhenne LP. Siksi tuli myös tuon sinkun lyhenteeksi. Pahoittelut, jos jonkun maailmankatsomus nyt tästä erheestä mureni miljooniksi palasiksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Veikkauksia kehiin mitä mystistä bändi ilmoittaa lähiaikoina? live DVD, ensi kesän keikkapäivät vai peräti uusi levy...
Olisko tää nyt se kun soittavat uuden levyn kokonaan areenoita pienemmillä lavoilla? No tuskin sentään ton settilistan opettelun jälkeen. Olisin kyllä lähtenyt katsomaan mihin vain kuten Baileyn keikkoja!

Bruce vihjasi Tampereella että näemme pian. Eiköhän sieltä tule tauon jälkeen uusi kiertue kun Herra McBrain on 100% kunnossa. Loneliness of the Long Distance Runner tilauksessa... (Deja Vu)
 

SgtMarkov

Jäsen
Veikkauksia kehiin mitä mystistä bändi ilmoittaa lähiaikoina? live DVD, ensi kesän keikkapäivät vai peräti uusi levy...
Veikkaan ensi vuodelle uutta kiertuetta ja livejulkaisuja. Uusi levy olisi myös kova mutta henkilökohtaisesti olisin eniten innoissani jos Steve olisi vihdoin päättänyt jakaa arkkunsa sisällön, jossa on varmasti vuosikymmenien ajalta demoja ja muita biisejä jotka ovat nauhoitettu mutta jätetty julkaisematta levyillä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Uusi levy alkaisi kyllä olla ajankohtainen. Edellinen äänitettiin vuonna 2019 ja tuostahan on ensi vuonna jo viisi vuotta. Mutta jotenkin tuntuu, ettei sen aika ole vielä pariin vuoteen. Brucen soolo olis kyllä hienoa, mutta kovin tuntuu hitaasti valmistuvan sekin. Book Of Soulin If Eternity Should Fail oli jo sille levylle tehty biisi. No papoilla ei taida enään hirveästi olla tarvetta kiirehtiä uusien näyttöjen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös