iPhone

  • 378 416
  • 1 786

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Jos on jotain tuollaisia vaivoja, niin kokeilkaa ensin akun irroitusta. iPhonessa se tapahtuu niin, että painat puhelimen päällä olevaa nappulaa ja kotinäppäintä samaan aikaan pohjaan noin 35 sekuntia. Sitten normaalisti päälle.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Asiantuntijoiden apua tarvitaan, sillä olen todellinen peukalo keskellä kämmentä näiden omppujuttujen kanssa. Mikä olisi paras ilmainen apps tekemään iPhonessa kuvakollaasin?
 

ipaz

Jäsen
Jos on jotain tuollaisia vaivoja, niin kokeilkaa ensin akun irroitusta. iPhonessa se tapahtuu niin, että painat puhelimen päällä olevaa nappulaa ja kotinäppäintä samaan aikaan pohjaan noin 35 sekuntia. Sitten normaalisti päälle.

En puhuisi tästä toimenpiteestä "akun irroituksena" vaan laitteen resetointina. Sama hommahan toimii myös iPadeissa tai iPodeissa. Menu ja virtanäppäin vaan niin kauan pohjaan kun laite käynnistyy uudelleen. Korjaa suurimman osan tilapäisistä softavioista.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Iphone 6 olen miettinyt. Ollu nyt nelonen sen kolme vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen luuriin. Ei mitään valittamista varsinkaan Noksun temppuiluiden jälkeen. Lähinnä olen pohtinut että onko tuo kuutonen odottamisen arvoinen vai pitäisikö mennä vaan 5S:llä? Nyt on ihan selvästi hyviä kamppanjoita tarjolla tuohon 5S:ään ja hintakin on varmasti pienempi verrattuna kutoseen. Jonkin verran vaan kuullut ystäviltä valituksia että nelosen jälkeen ovat olleet pettyneitä 5S:ään. Mitäs mieltä jatkislaiset?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iphone 6 olen miettinyt. Ollu nyt nelonen sen kolme vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen luuriin. Ei mitään valittamista varsinkaan Noksun temppuiluiden jälkeen. Lähinnä olen pohtinut että onko tuo kuutonen odottamisen arvoinen vai pitäisikö mennä vaan 5S:llä? Nyt on ihan selvästi hyviä kamppanjoita tarjolla tuohon 5S:ään ja hintakin on varmasti pienempi verrattuna kutoseen. Jonkin verran vaan kuullut ystäviltä valituksia että nelosen jälkeen ovat olleet pettyneitä 5S:ään. Mitäs mieltä jatkislaiset?
En vastaa kysymykseen, mutta esitän lisäkysymyksen, että onko kutosen julkaisuaikataulusta mitään tietoa tai vahvoja huhuja?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
En vastaa kysymykseen, mutta esitän lisäkysymyksen, että onko kutosen julkaisuaikataulusta mitään tietoa tai vahvoja huhuja?

Se julkaistaan ilmeisesti 9.9, samaan aikaan IOS 8 kanssa. Näin ainakin monesta tuutista on toitotettu.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
En vastaa kysymykseen, mutta esitän lisäkysymyksen, että onko kutosen julkaisuaikataulusta mitään tietoa tai vahvoja huhuja?

Jokainen syksyhän se uusi luuri on tullut, päivämäärää voi vaan arvella. Uskoisin, että ensikuun loppuun mennessä kutonen on saatavilla. Mulla on ollut varmaan kaikki mallit ja en kyllä keksi 5S-mallista valitettavaa. Varsinkin autoillessa sormenjälkitunnistus on ollut hyödyksi, näppärä ja minusta hyödyllinen. Ainoa, mikä ärsytti muutoksissa / uudistuksissa oli se, että kuuloke / mikrofonin liitäntä on alhaalla.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Iphone 6 olen miettinyt. Ollu nyt nelonen sen kolme vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen luuriin. Ei mitään valittamista varsinkaan Noksun temppuiluiden jälkeen. Lähinnä olen pohtinut että onko tuo kuutonen odottamisen arvoinen vai pitäisikö mennä vaan 5S:llä? Nyt on ihan selvästi hyviä kamppanjoita tarjolla tuohon 5S:ään ja hintakin on varmasti pienempi verrattuna kutoseen. Jonkin verran vaan kuullut ystäviltä valituksia että nelosen jälkeen ovat olleet pettyneitä 5S:ään. Mitäs mieltä jatkislaiset?

No sehän on fifty-sixty. Onhan nuo S-mallit ainakin loppuun asti hiottuja noissa mallisarjoissa. Lastentauteja tai yllätyksiä tuskin tulee. Eiköhän tuo näytön koko ole ratkaiseva. Jos 4 tuumaa riittää tai omistat ipadin ota 5S. Jos taas tahdot isompaa näyttöä niin odota.

Soneralla oli aika messevä tarjous missä saa Marshall-kaiuttimen kaupan päälle(400€ arvoinen). Tuo varmaan kannattaa ottaa kiinni jos on kahden vaiheilla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
No sehän on fifty-sixty. Onhan nuo S-mallit ainakin loppuun asti hiottuja noissa mallisarjoissa. Lastentauteja tai yllätyksiä tuskin tulee. Eiköhän tuo näytön koko ole ratkaiseva. Jos 4 tuumaa riittää tai omistat ipadin ota 5S. Jos taas tahdot isompaa näyttöä niin odota.

Niin, tottahan se on että koen Galaxy S4 jo liian isoksi puhelimeksi. Ja se on 5" ja uusi kutonen on luokkaa 4,7" huhujen mukaan, niin paha mennä sanomaan onko se sitten liian iso. Ipadi löytyy kyllä joten en periaatteessa tarvitse isompaa luuria. Ominaisuudet on ehkä ne mitä kuutosessa kiinnostaa. Ja tietysti on mahdollista että 5S halpenee kun kutonen tulee markkinoille. Vaikea sanoa.

Soneralla oli aika messevä tarjous missä saa Marshall-kaiuttimen kaupan päälle(400€ arvoinen). Tuo varmaan kannattaa ottaa kiinni jos on kahden vaiheilla.

Tuohan se tarjous oli joka sai ajattelemaan luurin vaihtoa. :)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinka kauan pitäisi mennä että iPhone 4s herää akun loputtua kun sen kytkee laturiin? Olen pitänyt tätä n 20 minuutin aikaa normaalina (ja helvetin ärsyttävänä), mutta nyt kun tuli juttua niin joillain herää parissa minuutissa? En ole havainnut laturimallin (auto/orkkis/tarvike) tuohon juurikaan vaikuttavan. Mistä voisi johtua ja onko jotain tehtävissä, jos siis ei ole normaalia?
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Kuinka kauan pitäisi mennä että iPhone 4s herää akun loputtua kun sen kytkee laturiin? Olen pitänyt tätä n 20 minuutin aikaa normaalina (ja helvetin ärsyttävänä), mutta nyt kun tuli juttua niin joillain herää parissa minuutissa? En ole havainnut laturimallin (auto/orkkis/tarvike) tuohon juurikaan vaikuttavan. Mistä voisi johtua ja onko jotain tehtävissä, jos siis ei ole normaalia?

Varmaankin riippuu ihan siitä onko akku ihan tyhjä vai ei. Omat havainnot on, että puhelin palaa henkiin 5%:ssa, joten riippuu tosiaan kauan tuohon lataaminen kestää. Eli jos luurissa on jäljellä 3% (voi siis silti sammua, vaikka akku ei ole tyhjä, ainakin minulla) ja lyö lataukseen, niin varmaan se herää parissa minuutissa ja jos taas nollilta lähdetään, niin sitten ei.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
iOS8 näyttää olevan ladattavissa OTAna laitteista, saatavilla siis iPhone 4s ylöspäin ja muistaakseni iPad 2:sta ylöspäin. Huhujen mukaan 4s:n omistajien kannattaa odotella seuraavia päivitysversioita, sillä puhelin ei välttämättä jaksa pyörittää kunnolla 8.0 versiota.

Padiin laitoin asentumaan, saa nähdä vieläkö iPad3 jaksaa sitä pyörittää.

Edit. Vaatii laitteesta 5,7G vapaata tilaa että OTA-päivityksen saa tehtyä (näin ainakin padilla).
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
iPad kolmosessa näyttäs toimivan, Hesari ei kaatunut kertaakaan. Päivitys kesti helvetin kauan, en seurannut koko ajan, mutta varmaan pari tuntia.
 

Tuamas

Jäsen
Aivan perkeleen ärsyttävä uusi "ominaisuus" tekstinsyötössä OS8:ssa.

Eli siihen ilmestyi välilyönnin ja "123":n väliin joku hymiö-nappi josta saa sitten noita väsyneitä hymiö ym. kuvia lisättyä.

Edit.
Kiitokset vinkistä, eli onneksi ei ollutkaan pysyvä haitta.
 
Viimeksi muokattu:

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Aivan perkeleen ärsyttävä uusi "ominaisuus" tekstinsyötössä OS8:ssa.

Eli siihen ilmestyi välilyönnin ja "123":n väliin joku hymiö-nappi josta saa sitten noita väsyneitä hymiö ym. kuvia lisättyä.

Eikös tuo Emoji Keyboardin saa pois päältä. Eli Settings -> General -> Keyboard -> Keyboards. Yläkulmasta Edit ja Emojille lähtöpassit.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaihdoin vanhan Noksun iPhoneen, joka on minulla ensimmäinen laatuaan. Näppäimistö ottaa päähän, nimittäin tuo a-kirjaimen vieressä oleva nuolinappi peruu koko tekstin. Luuri meinanut lentää ikkunasta pihalle jo pariin otteeseen, kun olen kirjoittanut pidemmän tekstin, sitten sormi osunut tuohon helvetin nuoleen ja hops, kaikki katosi. Se ravistelu "undo" palautus auttaa joskus palauttamaan tekstin, mutta useimmiten ei. Löytyykö mitään scandic näppäimistöä jossa ei olisi tuota helvetin nuolta?
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaihdoin vanhan Noksun iPhoneen, joka on minulla ensimmäinen laatuaan. Näppäimistö ottaa päähän, nimittäin tuo a-kirjaimen vieressä oleva nuolinappi peruu koko tekstin. Luuri meinanut lentää ikkunasta pihalle jo pariin otteeseen, kun olen kirjoittanut pidemmän tekstin, sitten sormi osunut tuohon helvetin nuoleen ja hops, kaikki katosi. Se ravistelu "undo" palautus auttaa joskus palauttamaan tekstin, mutta useimmiten ei. Löytyykö mitään scandic näppäimistöä jossa ei olisi tuota helvetin nuolta?
Mulla on a-kirjaimen vieressä s-nappi. Mikä iPhone sulla on ja mikä ohjelmistoversio?
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aamuetana iPhone 6 (se pienempi malli) ja ohjelmisto on 8.4.1. S-kirjain löytyy toki a-kirjaimen oikealta puolelta, mutta sen vasemmalla puolella on sellainen mutkalle taivutettu nuoli, joka poistaa kirjoitetun tekstin. Mun nakkisormet tuppaavat osumaan siihen tämän tästä, kun pitäisi painaa a-kirjainta.
 

ipaz

Jäsen
Aamuetana iPhone 6 (se pienempi malli) ja ohjelmisto on 8.4.1. S-kirjain löytyy toki a-kirjaimen oikealta puolelta, mutta sen vasemmalla puolella on sellainen mutkalle taivutettu nuoli, joka poistaa kirjoitetun tekstin. Mun nakkisormet tuppaavat osumaan siihen tämän tästä, kun pitäisi painaa a-kirjainta.

Mulla on 5s ja A:n oikealla puolella ei ole mitään näppäintä. Kokeilepas Asetukset > Yleiset > Näppäimistö. Jos siellä on joku vipu millä tuon saisi pois.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tai sitten voi vaihtaa skandinäppäimen siitä maapallosta. Mitään mutkanuolta kyllä saa näkyviin tota painelemalla. Eli en tiedä yhtään, mistä on kyse.
 

Tuamas

Jäsen
Kutosessa on vaakanäppiksessä ylimääräisiä nappeja suhteessa vitoseen.

En ole vielä keksinyt miten niistä pääsee eroon.

Liitteenä kutosen Suomi-näppis.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    102,6 KB · kertaa luettu: 559
Viimeksi muokattu:

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Viisi vuotta olen ollut nyt iPhone -käyttäjänä ja jokin aika sitten tuli päivitettyä kutosversioon. Ei kyllä ole ollut mitään valittamista ja kaikki on juuri niin kuin pitääkin. Mielestäni tuo maksamani vajaat tuhat euroa ei ole edes paljon näin täydellisestä vempaimesta. Olisin voinut maksaa paljon enemmänkin. Kiitos Apple!
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Taitanee olla käytössä siis tuo + versio, jos noin paljon pulitit? Itselläni ollut tämä kutonen käytössä ja jonkin aikaa eikä tässäkään mitään valittamista. Huippu vempain. En itse viittinyt tuota isompaa ottaa, kun ei ole kovin käytännöllinen. Esimerkiksi parempaa seppälää kun päälle laittaa, niin eihän se mahdu taskuunkaan. Puhuminenkaan mitään nautintoa ole, vaikka kaikkeen tottuu.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aamuetana iPhone 6 (se pienempi malli) ja ohjelmisto on 8.4.1. S-kirjain löytyy toki a-kirjaimen oikealta puolelta, mutta sen vasemmalla puolella on sellainen mutkalle taivutettu nuoli, joka poistaa kirjoitetun tekstin. Mun nakkisormet tuppaavat osumaan siihen tämän tästä, kun pitäisi painaa a-kirjainta.

Täällä sama juttu. Olisi mukava saada tuo näppäin pois jollakin ilveellä, vaan tuskin on pelkästään suomalaisessa näppiksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös