iPhone

  • 379 735
  • 1 786

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kellään ollut ongelmaa iPhonen (mulla käytössä nyt 5) mute-vivun kanssa, laitan äänettömälle ja siinä se vipu on jotenkin hemmetin herkkänä kokoajan, pieni tärähdys tai hipaisu saattaa aiheuttaa sen, että toi puhelin tärisee ja tulee ilmoitus että se on nyt taas mutella.

Sama murhe täällä vähän eri muodossa. Usein puhelin on siirtynyt äänettömään tilaan niin, etten ole huomanut koko asiaa. Sitten jossain vaiheessa kun kaivaa luurin jostain takintaskusta esille, niin huomaa useammankin puhelun ja/tai tekstarin tulleen mykkään luuriin.

Olen alusta alkaen ihmetellyt tota ratkaisua, pidän sitä muuten näppärässä laitteessa käsittämättömän alkeellisena juttuna. Vähän sama kun laitteella soittaessa pitäisi ensin kiinnittää kampi koneen kylkeen ja veivauksen jälkeen odotella yhteyttä keskukseen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Usein puhelin on siirtynyt äänettömään tilaan niin, etten ole huomanut koko asiaa.

Kannattaa uittaa iP5 jossain nesteessä, esim itse kokeilin olutta ja vipu on nyt niin jäykkä, ettei mene vahingossa enään itsestään toiseen asentoon. Kestää muuten ainakin olutta, yön yli marinoitu ja edelleen toimii hyvin...

Mulla ainakin takakannen kuori estää hyvin tuon ko. taskussa äänettömälle menon.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Meinaakohan TÄSSÄ jutussa olla perää?

Linkki Kauppalehden uutiseen, jossa puhutaan, että Apple aikoo "tappaa" iPhonen. Mielenkiintoista.

Tää on taas tätä klikkihuorailua. Raflaavalla otsikolla saadaan taas klikkauksia. Itse uutinenhan on pelkkää roskaa.Jutun kirjoittajan logiikalla ei minkään yhtiön kannattaisi kehittää uusia tuotteita, koska ne saattavat syödä vanhojen tuotteiden markkinoita. Totta kai esimerkiksi uusi puhelinmalli lopettaa vanhojen mallien myynnin tai sähköpostin tulo lopetti faxit.
 

scholl

Jäsen
Tää on taas tätä klikkihuorailua. Raflaavalla otsikolla saadaan taas klikkauksia. Itse uutinenhan on pelkkää roskaa.Jutun kirjoittajan logiikalla ei minkään yhtiön kannattaisi kehittää uusia tuotteita, koska ne saattavat syödä vanhojen tuotteiden markkinoita. Totta kai esimerkiksi uusi puhelinmalli lopettaa vanhojen mallien myynnin tai sähköpostin tulo lopetti faxit.

Olen täysin eri mieltä. Apple ei ole matkapuhelinyhtiö ja jatkossa katteet tulevat laskemaan. He ottavat nyt iPhonesta irti sen mitä on saatavilla, mutta eivät ole sitä hirveästi kehittäneet. Siellä on aivan varmasti meneillään kehitystyö, jolla pyritään tekemään joku vallankumous sen suhteen, miten ihmiset kommunikoivat keskenään. Tulee joku uusi i-sana, jolla on muutaman vuoden monopoli taas ja katteet ovat hirveän korkeat. Silloin tietty porukka sanoo, että onpas tyhmää porukkaa ne, joilla on vielä älypuhelimet.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Olen täysin eri mieltä. Apple ei ole matkapuhelinyhtiö ja jatkossa katteet tulevat laskemaan. He ottavat nyt iPhonesta irti sen mitä on saatavilla, mutta eivät ole sitä hirveästi kehittäneet. Siellä on aivan varmasti meneillään kehitystyö, jolla pyritään tekemään joku vallankumous sen suhteen, miten ihmiset kommunikoivat keskenään. Tulee joku uusi i-sana, jolla on muutaman vuoden monopoli taas ja katteet ovat hirveän korkeat. Silloin tietty porukka sanoo, että onpas tyhmää porukkaa ne, joilla on vielä älypuhelimet.
No mutta noinhan minä juuri sanoinkin, mutta kyse ei ole mistään iPhonen tappamisesta, kuten otsikossa todettiin, vaan luonnollisesta kehityksestä, jossa uusi malli tai uusi keksintö vähitellen syrjäyttää vanhan. Otsikosta saa sellaisen käsityksen, että Apple noin vain lopettaa rahasamponsa. Totta kai siellä kehitellään jo täyttä häkää uusia vempeleitä.
 

scholl

Jäsen
No mutta noinhan minä juuri sanoinkin, mutta kyse ei ole mistään iPhonen tappamisesta, kuten otsikossa todettiin, vaan luonnollisesta kehityksestä, jossa uusi malli tai uusi keksintö vähitellen syrjäyttää vanhan. Otsikosta saa sellaisen käsityksen, että Apple noin vain lopettaa rahasamponsa. Totta kai siellä kehitellään jo täyttä häkää uusia vempeleitä.

niin otsikko on huonosti muotoiltu, mutta ihan oikealla ajatuksella toimitus siinä oli. Käyttivät iPadiakin esimerkkinä. Tosin iPad tuli täydentämään mallistoa, eikä ole mielestäni tappanut täysin muita tuotteita, vaan jengi ostaa yhä Applen kannettaviakin, vaikka toki niiden kysyntä vähenee. Sen sijaan iPhone tappoi jossain määrin iPodin, koska musa tulee nyt kännykkäänkin, jos haluaa ja jossain vaiheessa sieltä voi tulla uusi tuote, joka tappaa iPhonen. Sen sijaan rahasampomaisuus voi hävitä jo aiemmin, jos markkinoista tulee vain yksinkertaisesti niin kilpaillut tai Applen tuotteen suosio vähenee muiden innovaatioiden vuoksi. Tällähän hetkellä tuotteen hinta suhteessa sen valmistuskustannuksiin on posketon, joten voidaan hyvällä syyllä sanoa sen olevan jonkinlainen licence to print money.

Eli juttu olisi pitänyt kirjoittaa hieman toiseen muotoon niin olisi tullut paremmin esille se ajatus, että voivat olla suunnittelemassa tuotetta, joka korvaisi iPhonen tai älypuhelimen siinä muodossa, missä sen tänä päivänä tunnemme.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Eli juttu olisi pitänyt kirjoittaa hieman toiseen muotoon niin olisi tullut paremmin esille se ajatus, että voivat olla suunnittelemassa tuotetta, joka korvaisi iPhonen tai älypuhelimen siinä muodossa, missä sen tänä päivänä tunnemme.

Jep jep. Olen samaa mieltä. Siihen voi jokin tovi tosin vielä mennä ja odotellaanhan tässä vielä sitä vallankumouksellista televisiotakin.
 

scholl

Jäsen
Jep jep. Olen samaa mieltä. Siihen voi jokin tovi tosin vielä mennä ja odotellaanhan tässä vielä sitä vallankumouksellista televisiotakin.

Koskakohan tulee oikeasti esim. Garminilta sellainen sykemittari, jolla voi soittaa. Jos siinä on jo gps ja monia muita ominaisuuksia, niin miksei samaan pakettiin voisi ympätä myös jonkinlaisen kännykän. Varmasti sisään mahtuisi joku minikokoinen sim-kortti. Tosin itse olen odotellut, koska tulee sellainen aika, ettei kännyköihin tarvitse minkäänlaista sim-korttia, vaan voisimme ohjelmoida itse ostamamme laitteet operaattorin nettisivuilla. Itse en puhelinta juoksulenkillä tarvitse, mutta niitä ajatellen, jotka eivät voi olla yhtään jaarittelematta tuollainen rannekellopuhelin voisi olla kätevä. Agenttileffoissahan puhuttiin kelloon jo 50 vuotta sitten.

Samoin autojen navigointilaitteet voisivat hyvinkin muuttua myös puhelimiksi. Pitäisi pystyä vain ohjelmoimaan riittävän monta laitetta toimimaan samassa liittymässä ja sitten jotenkin pystyä painamaan jotain näppäintä: "käytän nyt tätä laitetta".
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
4S on nyttemmin viettänyt muutamat parin tunnin sessiot rapsakoissa miinus 10C ulkoiluolosuhteissa. Ei havaittavia hyytymisiä tai hidastumisia. Edes kosketusnäyttö ei jäykistellyt...

Piti sitten jatkaa mythbusters-teemalla ja pitää yllä kesken ollutta FB-keskustelua 4S:ää käyttäen, vaikka tuli mainitun keskustelun aikana siirto ns. 'poika saunoo'-olosuhteisiin.

Kun en juurikaan piittaa kumi-, silikooni-, (tehdas- tai itseasetetuista) tai muistakaan päällysteistä puhelimessani, niin näpithän siinä alkoivat kärventymään jo muutaman minuutin jälkeen.

Puhelin toimi ns. normisti.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Huomenna vaihtuu puhelin uusimpaan iPhoneen ja tähän mennessä aina menty Nokian puhelimella. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mitä appseja olette iPhonen käyttäjät havainneet hyväksi sekä yleisesti kaikki vinkit mitä ei helposti tulisi mieleen niin kelpaa.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Huomenna vaihtuu puhelin uusimpaan iPhoneen ja tähän mennessä aina menty Nokian puhelimella. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mitä appseja olette iPhonen käyttäjät havainneet hyväksi sekä yleisesti kaikki vinkit mitä ei helposti tulisi mieleen niin kelpaa.

Schollin mukaan ensimmäinen hankinta on käsilaukku. Olen samaa mieltä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Huomenna vaihtuu puhelin uusimpaan iPhoneen ja tähän mennessä aina menty Nokian puhelimella. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mitä appseja olette iPhonen käyttäjät havainneet hyväksi sekä yleisesti kaikki vinkit mitä ei helposti tulisi mieleen niin kelpaa.

Tässä muutamia tarpeellisiksi havaitsemiani sovelluksia:

WeatherPro - saksalainen sääsovellus on saksalaiseen tapaan huolella tehty
Dropbox - erinomainen pilvipalvelu, joka pitää kotikoneen tärkeät fileet käden ulottuvilla myös puhelimessa
Facebook - jos siis ylipäätään on naamakirjassa
Navigon - pätevä navigointisofta
Imdb - elokuvien ystävälle
Soundhound - tunnistaa biisit silloin, kun et itse tunne
Wikiamo - Wikipedia ratkoo väittelyt vähän asiasta kuin asiasta
Viiniopas - jos siis tykkää viineistä. Osaa lukea viivakoodit ja paljon muuta
BooxTV - suorat tv-lähetykset peruskanavilta ilmaiseksi
TV-kaista - jos siis muutenkin maksaa tästä palvelusta
Parkkinappi - jos asuu seudulla, jossa käytössä ja parkkeeraa paljon kaupungille.
TuneIn Radio - järkyttävä määrä radiokanavia

Tässä nyt vain muutamia. Aika paljon riippuu kiinnostuksen kohteista, mitä pitää tarpeellisena.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Noihin edellisiin ainakin lisäksi:

-Tapatalk
-Twitter
-Ruutu.fi
-Veikkaus
-Netflix
-hereMaps

Peleistä mukavia on ollut:

-Flick Homerun
-Jetpack Joyride
Ja
-Tiger Woods PGA Tour12
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna vaihtuu puhelin uusimpaan iPhoneen ja tähän mennessä aina menty Nokian puhelimella. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä mitä appseja olette iPhonen käyttäjät havainneet hyväksi sekä yleisesti kaikki vinkit mitä ei helposti tulisi mieleen niin kelpaa.
iphone secrets on aloittelijalle kelpo apps, josta saa käyttövinkkejä.
Jotnot scanner on näppärä, kun silloin tällöin tulee skannattavaa, appsin avulla kohteen muuttaa helposti pdf:si tai jpg:si, ja sen sitten lähettää vaikka emailina.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari hyödyllistä appsia vielä.

Reitit. Kertoo joukkoliikenteen reitit. Helpompi käyttää kuin selaimella hsl:n sivustoilta. Lisäksi tietää lähtöpaikan gps:n avulla. Toimii ilmeisesti myös muissakin kaupungeissa kuin pääkaupunkiseudulla (esim. Tampere?)

FonectaCaller. Tämä maksaa 0,89€ -siis ohjelmiston lataus. Sen jälkeen ilmaiset puhelinnumerohaut. Hyvä diili.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tällä palstalla on varmaan paljon iphonen käyttäjiä niin auttakaas. Mikähän vitun hidastelu tähän 4S-malliin on tullut? Appstoresta lataaminen-asennus kestää uskomattoman kauan. Luuri ollu käytössä alle vuoden eikä ole tavaraa todellakaan täynnä. Onkohan Appstoressa ollut häikkää? Voi olla mutta tuo asennusvaihe on se mihin tuppaa jumimaan. Help!
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mulla ainakin 4s toimii kuin unelma ja on ollut käytössä reilun vuoden.

Ei ole mitään hidastelija huomattavissa. Lataan silti kaikki aina kotona wifin kautta.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Mulla ainakin 4s toimii kuin unelma ja on ollut käytössä reilun vuoden.

Ei ole mitään hidastelija huomattavissa. Lataan silti kaikki aina kotona wifin kautta.

Samoilla linjoilla, ainoana eriäväisyytenä on se, että vuosi tulee vasta vähän alle parin viikon päästä täyteen.

Onko opelix koittanut sammuttaa luuria ja koittanut uudelleen? Onko uudet päivitykset ladattu? Miten se nettiyhteys?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Samoilla linjoilla, ainoana eriäväisyytenä on se, että vuosi tulee vasta vähän alle parin viikon päästä täyteen.

Onko opelix koittanut sammuttaa luuria ja koittanut uudelleen? Onko uudet päivitykset ladattu? Miten se nettiyhteys?

Tuota sammuttamista pitänee kokeilla. No joo kyllä tää muuten ihan pelittää ja voi olla osa tuossa Elisan wifissäkin. Joskus jumittaa/hidastelee myös kun tekstari napsahtaa kun oot jotain sovellusta just käynnistämässä.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Onkos kellään kokemusta tälläisestä ladattavasta lisäakusta iPhonelle: Akku iPhonelle/iPodille | Clas Ohlson

Akkukapasiteetiksi kerrotaa tuossa siis 1500 mAh joka ei tietenkään sano meikäläiselle yhtään mitään. Miten kestää käyttöä?

E. Vai olisikohan kuitenkin järkevämpi ostaa kerralla tuollainen 6600 mAh akku. iPhone 4 tosissaan käytössä ja tälläinen lisäakku olisi varsin mainio reissuilla, paikoissa jossa paljon puhelinta ajankuluksi näpertelee mutta ei pääse latailemaan.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Akkukapasiteetiksi kerrotaa tuossa siis 1500 mAh joka ei tietenkään sano meikäläiselle yhtään mitään. Miten kestää käyttöä?
Pikainen googletus kertoi että alkuperäinen akku on 1420mAh, siis kestää suurinpiirtein yhtä pitkään kun alkuperäinen. 6600mAh taas kestää 4,6 kertaa pidempää kun oma akku. Siis kannatta hankkia se, jos se kumminkin toimii varavirtana.
 

Tive

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omassa iPhone 4S:ssä (iOS 6.1.1) on tullut ongelmaksi se, että laite hukkaa 3G mobiiliyhteyden vaikka palkit näyttävät täyttä kenttää. Ongelman saa yleensä korjattua käyttämällä puhelinta lentokonetilassa, mutta kyllähän tuo alkaa sapettaa kun mobiiliyhteys katoaa turhankin usein.

Googletuksella havaitsin etten ole yksin ongelmani kanssa, mutta mitään ratkaisua ongelmaan en onnistunut löytämään. Olisiko kellää jatkoaikalaisella probleemaan lääkettä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös