iPhone

  • 380 085
  • 1 786

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Se minulla tökkii että asioita ei mietitä ja mennään sen hypen ja markkinoinnin mukana.
Miksi ihmeessä se sinua tökkii? Eihän se ole sinulta pois jos jollain on varaa maksaa 700e puhelimesta ihan vaan sen takia että haluaa juuri sen puhelimen. Tai vaikka ei olisi varaakaan mutta tekee ihmisestä hetken onnellisen. Tai ostaa sen vain vittuillakseen niille joita se tökkii. Mä en vaan ymmärrä että miksi pitää moralisoida toisten tekemisiä sen perusteella mitä mieltä itse on kun eivät he nyt sentään mitään pohjoiskorealaista diktaattoria ole rahoillaan tukemassa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Eli vähän niinkuin MS Office -ohjelmat? Ominaisuuksia on ziljoonia, mutta silti perusjuttujen tekeminen on vaikeaa.
No pitää olla aika pirun tumpelo, jos ei wordilla osaa kirjoittaa tai excelillä laskea yhteen.

Toisaalta sitten ainakin excel on ihan saatanan tehokas työkalu jos vain viitsii vähän ohjelmaan perehtyä. Ehkä paras PC-ohjelma. Yhtään liioittelematta tai muita vähättelemättä. Kyllä ominaisuuksia pitää olla, jos haluaa oikeasti tehdä töitä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No pitää olla aika pirun tumpelo, jos ei wordilla osaa kirjoittaa tai excelillä laskea yhteen.

Toisaalta sitten ainakin excel on ihan saatanan tehokas työkalu jos vain viitsii vähän ohjelmaan perehtyä. Ehkä paras PC-ohjelma. Yhtään liioittelematta tai muita vähättelemättä. Kyllä ominaisuuksia pitää olla, jos haluaa oikeasti tehdä töitä.

No joo. Minäkin teen kohtuullisen paljon töitä sekä Wordilla että Excelillä ja ovathan ne tehokkaita työkaluja, jos niitä osaa käyttää.

Silti väitän, että aika moni ihminen hukkaa tälläkin hetkellä tehollista työaikaansa tuskailemalla esim. Wordin tabulointi- ja sisennysominaisuuksien kanssa, koska eivät osaa niitä käyttää siten, kuin MS-insinöörit ovat ajatelleet niitä käytettävän. Tämä on juuri se kohta, jossa intuitio astuu kuvaan.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No joo. Minäkin teen kohtuullisen paljon töitä sekä Wordilla että Excelillä ja ovathan ne tehokkaita työkaluja, jos niitä osaa käyttää.

Silti väitän, että aika moni ihminen hukkaa tälläkin hetkellä tehollista työaikaansa tuskailemalla esim. Wordin tabulointi- ja sisennysominaisuuksien kanssa, koska eivät osaa niitä käyttää siten, kuin MS-insinöörit ovat ajatelleet niitä käytettävän. Tämä on juuri se kohta, jossa intuitio astuu kuvaan.
Jos ei tarvitse kaikkia esim. Wordin ominaisuuksia, niin miksi sitten täytyy olla niin idiootti, että käyttää sitä, vaikka ei taidot ja hermot riitä? WordPad? Notepad? Excelillekin taitaa löytyä vaihtoehtoja..

En kyllä oikein ymmärtänyt esimerkkiäsi Googlen käytön helppoudesta/vaikeudesta? Siis oliko nyt kysymys sovelluksen asennuksesta vai mistä? Ja mikähän Googlen sovellus on kyseessä? Vai tarkoitatko googlen käyttöä selaimessa?

Ainakin Samsungin Android-versiossa ohjelma asentuu Applications (kuvake löytyy työpöydältä) ikonin alle ja sieltä sen voi sitten käynnistää tai siirtää pikakuvakkeen suoraan työpöydälle. Simple as that. Miten Googlen käyttäminen iPhonella on sitten niin paljon helpompaa? Entä jos sovellus ei heti asennuksen jälkeen näykään aloitusruudulla vaan joutuu pyyhkäisemään pari kertaa, ennen kuin kuvake löytyy? IIK, vähäks hankalaa, en ala!

Tosin moni muu asia Androidissa sitten mättääkin, mutta niistä ei sen enempää, kun iPhone-ketjussa ollaan. Olen käyttänyt sekä iPhone 4-, että 4S-malleja ja ihan kivoja puhelimia, joskin vähän tylsiä, joten en yhtään ihmettele, että iPhonen suosio on niin kova. Varsinkin, kun Nokia Symbian pelleilyillään luovutti koko älypuhelin kentän Applelle. Sitä ihmettelen, että miksi ihmeessä joku haluaisi vaihtaa nykyisen 4/4S-puhelimensa vitoseen? Ei käytännössä mitään uutta ja kartatkin ryssitty totaalisesti. Navigaattoriahan ei iOS ole koskaan sisällään pitänytkään.
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Sitä ihmettelen, että miksi ihmeessä joku haluaisi vaihtaa nykyisen 4/4S-puhelimensa vitoseen? Ei käytännössä mitään uutta ja kartatkin ryssitty totaalisesti. Navigaattoriahan ei iOS ole koskaan sisällään pitänytkään.

- Uusi prosessori
- Uusi näyttö
- Uusi modeemi
- Uusi antenni
- Uusi kamera
- Ohuempi
- Kevyempi

Onko tuossa sitten mitään uutta vai ei, sen päättäköön jokainen itse. Mutta jos tuo on "ei mitään uutta", niin mikä sitten on jotain uutta?

Kartat eivät ole mitenkään kiinni käytettävästä laitteesta, olettaen että vanhemmat kuin 3GS mallit jätetään laskuista.

Siitä toki olen kanssasi samaa mieltä, että 4S mallin vaihtaminen 5:een ei tunnu järkevältä. Nykyään tosin matkapuhelimen keskimääräinen käyttöikä on siinä kahden vuoden paikkeilla, joten vertailu on syytä tehdä iPhone 4:n ja iPhone 5:n välillä.

EDIT: Mainittakoon vielä, että olet toki oikeassa siinä, että esiasennettua navigaattoria iOS:ssä ei ole aiemmin ollut. Yleisen käsityksen mukaan tämä on johtunut Googlesta, joka ei ole suostunut tarjoamaan kyseistä toiminnallisuutta muihin, kuin Androidia käyttäviin laitteisiin. Kuinka paljon Apple olisi ollut valmis laittamaan rahaa tiskiin, mikäli Google olisi tuon toimittanut, en pysty sanomaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hassu homma. Suuri osa duunikavereista on vaihtanut viime aikoina SIII:een. Ei siksi, että siinä on Android, vaan siksi, että siinä on törkeän iso näyttö kännykäksi. Lisäksi laitteen muotoilu miellyttää. Suurin osa ei halunnut iPhonea syystä tai toisesta. Yhteinen nimittäjä kaikille on se, ettei kukaan halunnut Nokiaa. Tämä johtunee tosin siitä, ettei tarjolla ollut oikein houkuttelevaa mallia. Minä edustan lähes yksinäni iPhonea. Se oli aikanaan ainoa ei-E7, mikä oli tarjolla. Saattoi siellä joku HTC olla, mutta siitä ei tykännyt kukaan, joka sen oli erehtynyt hankkimaan. Jos vaihto olisi nyt ajankohtainen, ottaisin sen saman SIII:n, koska siinä on törkeän iso näyttö kännykäksi ja sen muotoilu houkuttelee. Eikä kollegoilta ole tullut juurikaan soraääniä SIII:stensa kanssa. Sillä vitun ekosysteemillä ja/tai käyttöjärjestelmällä ei ole paskankaan merkitystä firman sponssaamissa luureissa. Kaikki haluavat aina seksikkäimmän mallin, mikä listalta löytyy. Nyt se on Samsung.

iPhone 4 on muuten helppokäyttöisin ja toimintavarmin luuri, mikä minulla on ikinä ollut.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi ihmeessä se sinua tökkii? Eihän se ole sinulta pois jos jollain on varaa maksaa 700e puhelimesta ihan vaan sen takia että haluaa juuri sen puhelimen. Tai vaikka ei olisi varaakaan mutta tekee ihmisestä hetken onnellisen. Tai ostaa sen vain vittuillakseen niille joita se tökkii. Mä en vaan ymmärrä että miksi pitää moralisoida toisten tekemisiä sen perusteella mitä mieltä itse on kun eivät he nyt sentään mitään pohjoiskorealaista diktaattoria ole rahoillaan tukemassa.

Olen sitten vissiin huono ihminen kun minulla tökkii myös esim se, että ihmiset lähti mukaan wincapitaan tai muuhun kusetukseen.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lappeenrannassa iPhone-jonottajia... Autojen rekisterinumero kertonee jotain.
Ryssät ovat tottuneet jonottamaan jo NL aikoina :)
Tuntuu kyllä uskomattomalta että brandin avulla pystyy myymään ihan perus puhelinta tuollaisia määriä. Tai ei peruspuhelimia, mutta ei tuo nyt kyllä niin erityinen kapine ole Iphone4S:n verrattuna, että itse sitä viitsisin aamulla kaupan oven takana odottaa. Ryssät tietty ovat oma lukunsa, mutta on tuolla varmaan suomalaisiakin joukossa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hei viisaat, neuvokaa pöljää. iPhoneeni (4s) on ilmestynyt asetuksiin sellainen ihme ykkönen oikeaan yläkulmaan. Ilmeisesti vehje kinuaa jonkinlaista päivitystä. Miten tämä päivitys sitten käytännössä tapahtuisi? Liittyykö tää jotenkin siihen uuden iPhone5:n markkinoille tuloon? Ja onko tarpeellista päivittää puhelinta, jos se on muuten toiminnut ihan hyvin? Ainakin vanhassa Nokiassa uusi päivitys pisti koko puhelimen täysin sekaisin.

Olen vähän kysellyt kavereilta samasta aiheesta. Joku sanoo päivityksen kestävän puoli tuntia, toinen väittää sen kestävän 27 tuntia (!) Mihin tässä nyt sitten uskoo?
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Mene Asetukset -> Yleiset -> Ohjelmiston päivitys -> sieltä jos löytyy ladattavaa niin lataa.

Mulla tuo päivitys kesti jonku puoli tuntia, tuos iOS 6.0:ssa tulee pari ihan kivaa juttua minkä takia kannattaa ladata. Jotkut kehuu että vähemmän kuluu akku, ite en oo vielä mitään eroa huomannut. Mutta nopeutuu kyllä selkeesti tossa päivityksessä.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko iPhonessa markkinoiden isoin näyttö? Ei. Onko se halvin? Ei. Löytyykö laitteesta ja/tai käyttöjärjestelmästä ongelmia? Joo. Voiko se silti olla jollekin käyttäjälle paras vaihtoehto. No ihan varmasti. Ja samat asiat pätevät yhtälailla Windows laitteisiin, Android laitteisiin ja niin edelleen.

Ei noista androidiin päde kuin tuo tosiasia, että ongelmia on.
Löytyy markkinoiden isointa näyttöä ja halvinta älypuhelinta. Ja nuo superhalvat androidit eivät millään voi olla kenellekään paras vaihtoehto.

Pilkunviilaus sikseen, kyllähän kaikilla aloilla on eri firmojen faneja, automarkkinoilla varsinkin. Toisilla merkeillä uskollisempia ja kriittisempiä kuin toisilla. Uskoisin että jokaisella autoa hankkivalla ihmisellä on jonkinlaisia ennakkoluuloja johonkin merkkiin tai malliin (bemari on kullinjatke, ranskalaiset on vaan katkenneita sähköjohtoja, lada kestää) ja samaa sitä on puhelinmarkkinoillakin. Firmat kilpailee ja nörtit fanittaa sinisilmäisesti.
Sirkushuveja jne..

Joku kritisoi androidissa google-haun vaikeutta. En tiedä mikä luuri se työpuhelimesi on, mutta kaikissa käyttämissäni androideissa google-haun widget on joko etusivulla tai sitten toisella välilehdellä. Siis suoraan paketista otettuna. Jos sen hakupalkin sieltä on poistanut, niin osaa tehdä sen sinne uudestaan alle 10sekunnin aikana.
Aika hauskaa muutenkin väittää että helppokäyttöisyyttä parantavien ominaisuuksien opettelu tekee puhelimen vaikeaksi käyttää. Kuka iphonea ensimmäistä kertaa käyttävä ihminen tietää mitä koti-nappulalla pystyy tekemään? Tai mitä eleitä nettiselaimessa on jne.
Myöskin väite, että puhelimen käytön pienimuotoiseen opiskeluun ei riitä aikaa, on aika omituista mielestäni. Kyllä kaikki vähän luurinsa kanssa leikkii ja tutkii edes hieman uusia valikoita jne. Ainakin jos on kyse täysin uudesta käyttöjärjestelmästä.

Mielestäni aivan peruskäyttöön android ei ole iphonea vaikeampi, siitä vaan tuntuu vallitsevan mielipide, että koska sitä voi muokkailla niin sitä on pakko.


Pahoittelen kirjoitukseni mahdollista epäselvyyttä, Alkosta sai kaljaa.
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Ei noista androidiin päde kuin tuo tosiasia, että ongelmia on.
Löytyy markkinoiden isointa näyttöä ja halvinta älypuhelinta. Ja nuo superhalvat androidit eivät millään voi olla kenellekään paras vaihtoehto.

Se on totta, että markkinoilta löytyy laite, joka on todella halpa ja sitten löytyy toinen laite jossa on iso näyttö. Samasta paketista niitä on turha etsiä.

Analogia autoihin, tällä vertailulla voisi todeta, että 300-sarjan BMW on ihan paska auto, täysi floppi, siinä kun on vähemmän paikkoja kuin Scanian linja-autossa, pienempi moottori kun uudessa Volvon tukkirekassa ja maksaa enemmän kuin Pösön 207.

Ja sitten se firma vielä kehtaa hehkuttaa ja mainostaa omia tuotteitaan, miten ihmeessä ihmiset voi olla niin tyhmiä että ostavat moisen laitteen.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
iPhone 4 on muuten helppokäyttöisin ja toimintavarmin luuri, mikä minulla on ikinä ollut.

Kun siirryin, operaattorin tehtyä tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä, 3GS:tä 4S:ään, olin varma ettei uusi kapula voi mitenkään pärjätä vakaudessa, näppäryydessä ja luotettavuudessa edelliselle. Jotenkin ulkonäkökin tökki, verrattuna kolmoseen, eikä käteenistuvuuskaan tuntunut yhtä hyvältä.

Vakaus ja luotettavuus ovat kuitenkin osoittautuneet vähintäinkin yhtä hyviksi vanhaan luuriin verrattuna, ja kyllä tuo nyt jo silmääkin miellyttää ja käteen istuu. Tosin kokemusta on vasta puolen vuoden ajalta ja vielä ovat kokematta mm. kunnon pakkaset. 3GS pärjäsi sentään moitteetta pulkkamäessä parinkymmenen asteen pakkasessa takin ulkotaskussa 'paljaaltaan' seuranaan mm. kourallinen lunta ja jäätä.

Uusi ohjelmistopäivitys ei ole näkynyt kuin ehkä entistä notkeampana toimivuutena. Akun kestoon en osaa oikein ottaa kantaa koska käytän epäsäännöllisen säännöllisesti varsin järeitä ja virtaa vieviä softia. Periaatteessa kahta samanlaista päivää ei ole. Akun kestoon ei ole tosin ollut huomauttamista kummankaan luurin kohdalla.

Applen oman karttaohjelman kanssa on kuulemma ollut ongelmia. Tuskin olisin siihen siirtynyt kovin äkkiä muutoinkaan. Olen pärjännyt hyvin G-kartalla, miksi siis vaihtaisin, sehän olisi melkein yhtä höhlää kuin vaihtaa toimivaa puhelinta johonkin minimaalisen lyhyen aikaa markkinoilla olleeseen viritelmään ihan vain siksi että viritelmä on jonkin tietyn merkkinen? Vähintään parin vuoden kokemuksen jälkeen voi sanoa onko puhelin hyvä vai ei.

Mukava, viihdyttävä, käytännöllinen, luotettava ja tehokas monitoimihärveli. Lisäksi tulevat ekosysteemi-(hyi mikä termi tässä yhteydessä)-edut. iPhone vitosen julkistus paljasti viimeistään, että kovin suuria mullistuksia ei älykapularintamalla ole vähään aikaan luvassa. Niinpä näillä kelvannee mennä hyvinkin ainakin vielä jonkin aikaa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakaus ja luotettavuus ovat kuitenkin osoittautuneet vähintäinkin yhtä hyviksi vanhaan luuriin verrattuna, ja kyllä tuo nyt jo silmääkin miellyttää ja käteen istuu. Tosin kokemusta on vasta puolen vuoden ajalta ja vielä ovat kokematta mm. kunnon pakkaset. 3GS pärjäsi sentään moitteetta pulkkamäessä parinkymmenen asteen pakkasessa takin ulkotaskussa 'paljaaltaan' seuranaan mm. kourallinen lunta ja jäätä.

Varaudu siihen, että tuollaisella käsittelyllä pulkkamäessä puhelinta esiin kaivaessa kouraan tuleekin helvetin kylmä ja eloton laitos joka virkoaa vasta lämmettyään. Eli suosittelen säilyttämään sitä talvipakkasilla mahdollisimman lähellä ihoa, ettei kylmene liikaa.

Applen oman karttaohjelman kanssa on kuulemma ollut ongelmia. Tuskin olisin siihen siirtynyt kovin äkkiä muutoinkaan. Olen pärjännyt hyvin G-kartalla, miksi siis vaihtaisin, sehän olisi melkein yhtä höhlää kuin vaihtaa toimivaa puhelinta johonkin minimaalisen lyhyen aikaa markkinoilla olleeseen viritelmään ihan vain siksi että viritelmä on jonkin tietyn merkkinen? Vähintään parin vuoden kokemuksen jälkeen voi sanoa onko puhelin hyvä vai ei.

Jos navigoinnille on tarvetta, niin hinta/laatusuhteeltaan paras taitaa olla Sygic.

Mukava, viihdyttävä, käytännöllinen, luotettava ja tehokas monitoimihärveli. Lisäksi tulevat ekosysteemi-(hyi mikä termi tässä yhteydessä)-edut.

Tuo on totta. iPhonen ylivoimaisesti suurin plussa on se, että kaikki muillekin alustoille löytyvät parhaat sovellukset löytyvät ja ovat yleensä parhaiten tehty juuri iOS versiona.

iPhone vitosen julkistus paljasti viimeistään, että kovin suuria mullistuksia ei älykapularintamalla ole vähään aikaan luvassa. Niinpä näillä kelvannee mennä hyvinkin ainakin vielä jonkin aikaa.

KRRHM! Lumia 920 !! ;D
 

Klinga

Jäsen
Sattuipa epämiellyttävä tapaus eilen iPhonella, jossa puhelimeni päätti "sammua" ilman, että edes tein sillä mitään, mutta päristeli värinä hälytystä n. 10 tuntia putkeen, kunnes akku loppui. Näppäimien painamiseen puhelin ei reagoinut mitenkään.

Onko kokemusta samanlaisesta tapauksesta, tyyliin ongelmat on vasta alkamassa ja puhelin vaihtoon?
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Tuo on totta. iPhonen ylivoimaisesti suurin plussa on se, että kaikki muillekin alustoille löytyvät parhaat sovellukset löytyvät ja ovat yleensä parhaiten tehty juuri iOS versiona.

Varmaan noin(kin). Itse olen kiinnittänyt huomion lähinnä käytön sujuvuuden (IOS vs. Symbian vs. Galaxy-osasto) erohin ja ajatellut sen taipuvan iPhonen eduksi lähinnä kosketusnäytön muita paremman ketteryyden ja smuuttiuden ansiosta.

Ensi talvesta on eräiden ennusteiden mukaan tulossa varsin raju, joten eiköhän 4S:n pakkasenpurevuuden sietokyvystä päästä selvyyteen piankin. 3GS löi kyllä aika pahat pohjat tiskiin...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Enpä ole aiemmin kiinnittänyt huomiota mutta kuumeneeko muilla 4S:sän käyttäjillä luuri sitä käyttäessä paljonkin? Itsellä nuo suojamuurit puhelimessa aina niin ei ole lämpö päässyt niiden läpi ja en ole huomannut mutta nyt ilman suojia huomasin tämän efektin.

Tottakai laite kuumenee kun sitä käyttää mutta..
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Eikö tämä paska todella osaa siirtää kelloa? Malli on 3gs, joka on toiminut lähinnä mp3-soittimena, kun on ollut paskana lähes koko ajan jotain. Sim-korttia ei siis ole sisässä. Noinkohan tuo vaatii sen? On muuten mielenkiintoista kun käytössä on noin kymmenen vuotta vanha Nokialainen, jossa juuri ja juuri on värinäyttö. Tämän iipposen hommasin sillon joskus uutena. Kaksi kertaa takuuhuollossa vaihdettiin uuteen ja tämä kolmaskin rupesi lähes heti temppuilemaan, joten poistin käytöstä. Herätyskellona on hyvin pelannut, mutta onko mun nyt pistettävä se aina herättämään tunti myöhässä, että herättää oikein?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Eikö tämä paska todella osaa siirtää kelloa? Malli on 3gs, joka on toiminut lähinnä mp3-soittimena, kun on ollut paskana lähes koko ajan jotain. Sim-korttia ei siis ole sisässä. Noinkohan tuo vaatii sen? On muuten mielenkiintoista kun käytössä on noin kymmenen vuotta vanha Nokialainen, jossa juuri ja juuri on värinäyttö. Tämän iipposen hommasin sillon joskus uutena. Kaksi kertaa takuuhuollossa vaihdettiin uuteen ja tämä kolmaskin rupesi lähes heti temppuilemaan, joten poistin käytöstä. Herätyskellona on hyvin pelannut, mutta onko mun nyt pistettävä se aina herättämään tunti myöhässä, että herättää oikein?

Kyllä mulla on vaihtanut koko ajan automaattisesti kesä- ja talviajat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös