iPhone

  • 382 995
  • 1 786

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herätys. Ainakin minä, tyylitajuisena ihmisenä, kirjoitan mielummin iPhonella tekstareita vaikka kymmenen kertaa pidempään kuin E70:llä, joka muuten näyttää ihan uitusti old-skool laskukoneelta! Läppärillä muuten onnistuu meilien näppäily esimerkiksi Helsingin WLAN-peitossa jopa E70:stä nopeammin, joten se siitä vertailusta.

Ei kai läppäriä ja kännykkää voi verrata toisiinsa.

Applen sivuilla olevan videoesittelyn perusteella en oikein keksinyt mitä puhelimesta puuttuu, tai mikä voisi olla fiksummin hoidettu. Ehkä sellainen perusjuttu kuin kamera, jota ei ainakaan pätkässä ollut. All in all, ainakin itse olin vakuuttunut.

All in all, mutta esim, ihan vakiokamaa nykyään oleva kamera puuttuu. Hyvin oleellinen 3g verkon tuki puuttuu myös.

Aika hypetystä tämä tosiaan on. Osa jengistä on ihan tipat housuissa kun Aplelta tulee mitä tahansa ulos. Nyt on hieno kosketusnäyttö ja "ylivoimainen" muotoilu, niin muuta ei tarvitsekaan :-)

Jatkakaa hypetystä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
iHanaa, iPhone, iHanaa

Huomioni kiinnittyi tuossa jutussa asiaan, joka sai tapahtumaan "ahaa"-elämyksen päässäni.

Ja ehkä se kertoo myös siitä, miten pettyneitä ja kyllästyneitä ihmiset pohjimmiltaan ovat nykyisten kännyköidensä vaikeaan käytettävyyteen. Juuri tähän iPhone lupaa tuoda helpotusta yksinkertaisella käytettävyydellään.

Videoiden perusteella tosiaan tuota iPhonea on todella helppo käyttää.

Videoita voi katsella vaikka tästä:

http://www.apple.com/iphone/usingiphone/guidedtour.html

Toimii kuin ajatus.

Ja tosiaan, en minäkään ole käyttänyt wanhan nokialaiseni ominaisuuksista kuin ehkä 60%.

Aika näyttää. Jos Eurooppa-versioon saadaan 3g ja hinta ei ole älytön, niin kyllä minun on melkein pakko ostaa tuo ihan vain siksi, että käyttöliittymä on testattava.

Esimerkiksi MacBookia käyttäessäni on tullut monta kertaa sellainen outo tunne, että näinhän tämän olisi pitänyt toimia jo Win 3.1:ssä.

Saati joku iPodin käyttö vrt. Nokian puhelimen käyttämiseen mp3-soittimena.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ei kai läppäriä ja kännykkää voi verrata toisiinsa.

All in all, mutta esim, ihan vakiokamaa nykyään oleva kamera puuttuu. Hyvin oleellinen 3g verkon tuki puuttuu myös.

Tuossa videossa puhutaan mun mielestä "2 MP kamerasta". Mielestäni joku tollainen "surkea" kamera iPhonessa siis on. Mutta voin olla väärässä.

lisäys: Myös Apple lupaa, että siinä kamera on; http://www.apple.com/iphone/specs.html

Lisäksi 3g:tähän on lupailtu Eurooppaan.

Tosin vuoden päästä 3g voi olla tavallaan hyödytön, kun isojen kaupunkien keskustassa kuitenkin on wlan hotspotteja ympäriinsä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lisäksi 3g:tähän on lupailtu Eurooppaan.

"lupailtu"...Aika näyttää. Ja akkukesto tippuu samantien kun 3g tulee mukaan kuvioihin.

Tosin vuoden päästä 3g voi olla tavallaan hyödytön, kun isojen kaupunkien keskustassa kuitenkin on wlan hotspotteja ympäriinsä.

Heh, tuota samaa sanottiin jo vuosia sitten mutta eipä ole hirveesti tapahtunut ja käsittääkseni roaming verkosta toiseen ei vieläkään ole kovin sujuvaa vrt. siirto 3g solusta toiseen.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
"lupailtu"...Aika näyttää. Ja akkukesto tippuu samantien kun 3g tulee mukaan kuvioihin.

No eipä ole noksulaistenkaan akkukestossa hurraamista tuossa suhteessa.

Heh, tuota samaa sanottiin jo vuosia sitten mutta eipä ole hirveesti tapahtunut ja käsittääkseni roaming verkosta toiseen ei vieläkään ole kovin sujuvaa vrt. siirto 3g solusta toiseen.

Totta. Mutta esimerkiksi Welho tarjoaa mukavasti hotspotteja laajakaista-asiakkaidensa käyttöön täällä Helsingin keskustassa.

Bussissa ja ratikassa on omat hotspotit, joten roamingia ei siltä osin edes tarvita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No eipä ole noksulaistenkaan akkukestossa hurraamista tuossa suhteessa.

No jos Noksut riisuttaisiin ominaisuuksiltaan yhtä surkeiksi kuin iPhone niin eiköhän voitaisi helposti lupailla samoja puheaikoja.

Totta. Mutta esimerkiksi Welho tarjoaa mukavasti hotspotteja laajakaista-asiakkaidensa käyttöön täällä Helsingin keskustassa.

Tämä ei taida auttaa niitä 4.9M Suomalaista jotka eivät kuulut tähän joukkoon vai mitä?

Bussissa ja ratikassa on omat hotspotit, joten roamingia ei siltä osin edes tarvita.

Niin ja kun hyppäät bussista/ratikasta ulos, on yhteys uusittava. Kuulostaa toimivalta. Not.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
No jos Noksut riisuttaisiin ominaisuuksiltaan yhtä surkeiksi kuin iPhone niin eiköhän voitaisi helposti lupailla samoja puheaikoja.

Miksi siellä on sitten niitä ominaisuuksia, joita ei edes Kallasvuo osaa käyttää? Kallasvuo on itse sanonut, ettei edes osaa käyttää kuin puolta N95:n ominaisuuksista.

Tämä ei taida auttaa niitä 4.9M Suomalaista jotka eivät kuulut tähän joukkoon vai mitä?

Auttaa myöhemmin, kun tämä "tapa" leviää. Eihän GSM:kään kuulunut aikoinaan meidän mökillä. Nyt kuuluu. Silloin sanottiin, että älä hommaa GSM:ää kun ei toimi kuin "isoissa kaupungeissa".

Niin ja kun hyppäät bussista/ratikasta ulos, on yhteys uusittava. Kuulostaa toimivalta. Not.

Kävellessä harvemmin selaa jatkoaikaa tai hesarin nettisivuja.

Mutta riippuu toki mihin sitä verkkoa on käyttämässä. Minun verkkokäyttöni on lähes 100%:sti vain jotain nettisurfailua, jota en kyllä osaa tehdä kävellessäni. Mutta ratikassa istuessani mielelläni voisin selailla nettiä ilmaiseksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miksi siellä on sitten niitä ominaisuuksia, joita ei edes Kallasvuo osaa käyttää? Kallasvuo on itse sanonut, ettei edes osaa käyttää kuin puolta N95:n ominaisuuksista.

Ei herranjumala sentään, otatko kaikki lausunnot noin tosissaan?? Kuka tahansa oppii kaikki ominaisuudet pienellä perehtymisellä, eiköhän tuo ole sanottu pilke silmäkulmassa ja tarkoituksena pikemminkin hehkuttaa niitä ominaisuuksia?

Nyt virta päälle!

Auttaa myöhemmin, kun tämä "tapa" leviää. Eihän GSM:kään kuulunut aikoinaan meidän mökillä. Nyt kuuluu. Silloin sanottiin, että älä hommaa GSM:ää kun ei toimi kuin "isoissa kaupungeissa".

Uhhuh, surkea analogia. Palataan asiaan siinä vaiheessa kun Welholla on maanlaajuinen WiFi verkosto joka yltää teidän mökille ja pystyy roamingilla menemään hotspotista toiseen.

Kävellessä harvemmin selaa jatkoaikaa tai hesarin nettisivuja.

Kävellessä voi esim. kuunnella nettiradiota.

Mutta riippuu toki mihin sitä verkkoa on käyttämässä. Minun verkkokäyttöni on lähes 100%:sti vain jotain nettisurfailua, jota en kyllä osaa tehdä kävellessäni. Mutta ratikassa istuessani mielelläni voisin selailla nettiä ilmaiseksi.

Tuon saman nettisurffailun pystyt tekemään

1) halvemmalla

2) paremmalla selaimella

3) luotettavammin/laajemmalla alueella

jo markkinoilla olevilla puhelimilla. Mutta ymmärrän toki jos muotoilun takia pitää saada iPhone.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ei herranjumala sentään, otatko kaikki lausunnot noin tosissaan?? Kuka tahansa oppii kaikki ominaisuudet pienellä perehtymisellä, eiköhän tuo ole sanottu pilke silmäkulmassa ja tarkoituksena pikemminkin hehkuttaa niitä ominaisuuksia?

Kuka tahansa ne oppii, totta, mutta miksi opetella kun ei tarvitse?

Minä ainakin tunnistin itseni tuosta kolumnista, jossa kirjoitettiin ihmisistä, jotka on tuskastunut siihen, että puhelimessa on miljardi ominaisuutta mutta tulee käytettyä vain neljää.

Ja olen insinööri.

Nykyinen noksulainen oli minulla viikon mp3-soittimena, kunnes ostin iPodin ja sitä olen käyttänyt kohta 1,5v tyytyväisenä. Todella helppo käyttöliittymä.

Uhhuh, surkea analogia. Palataan asiaan siinä vaiheessa kun Welholla on maanlaajuinen WiFi verkosto joka yltää teidän mökille ja pystyy roamingilla menemään hotspotista toiseen.

No eipä yllä vielä 3g eikä pysty menemään 3g:nä roamingilla mökille. Lähinnä pari hassua kohtaa, jossa 3g toimii.

Kävellessä voi esim. kuunnella nettiradiota.
Kuinka moni kuuntelee nyt nettiradiota 3g:n kautta? Kyllähän hienoja tarpeita voi keksiä vaikka kuinka.

Mutta ymmärrän toki jos muotoilun takia pitää saada iPhone.

Ei, vaan käytettävyyden.

Nykyisessä puhelimessani (Nokia) on netti, mp3, radio, sähköposti, kalenteri, push-to-talk (HAH) ja vaikka mitä, mutta en käytä niitä, koska niiden käyttö ei ole "intuitivista".

Haluan tietää, osaako Apple yhdistää edes välttävästi joitakin näistä puhelin- ja tekstiviestiominaisuuksiin. Ilman, että housunlahkeessa pullottaa koivuhalko.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kuka tahansa ne oppii, totta, mutta miksi opetella kun ei tarvitse?.

Noh mites sitten iPhonen kirjoitussysteemi kun siihen menee kuulemma 3-5pv opettelussa?? Et ilmeisesti aio kirjoittaa sillä vai?

Minä ainakin tunnistin itseni tuosta kolumnista, jossa kirjoitettiin ihmisistä, jotka on tuskastunut siihen, että puhelimessa on miljardi ominaisuutta mutta tulee käytettyä vain neljää.

Jos tulee käytettyä vain neljää niin mitä helvettiä sitten iPhonella teet??

Nykyinen noksulainen oli minulla viikon mp3-soittimena, kunnes ostin iPodin ja sitä olen käyttänyt kohta 1,5v tyytyväisenä. Todella helppo käyttöliittymä.

en tiedä muista mutta minulla ei ole ollut vaikeuksia käyttää Nokiaa mp3 soittimena. Ja minullakin on iPod jota voi rauhassa kuskailla esim. mökille, autoon tai veneeseen.

No eipä yllä vielä 3g eikä pysty menemään 3g:nä roamingilla mökille. Lähinnä pari hassua kohtaa, jossa 3g toimii.

Pointti olikin se että maanlaajuinen 3g verkko on olemassa 1-3v päästä ja siinä voi roamingilla mennä miten haluaa. Voidaan lyödä vetoa että vastaavia WiFi verkkoja ei löydy 5v päästäkään.

Kuinka moni kuuntelee nyt nettiradiota 3g:n kautta? Kyllähän hienoja tarpeita voi keksiä vaikka kuinka.

Niin minkä kautta sitten ajattelit sitä kuunnella? Mietippä nyt vielä hieman mikä oli keskustelun aihe ja jatketaan sitten lisää.


Ei, vaan käytettävyyden.

Nykyisessä puhelimessani (Nokia) on netti, mp3, radio, sähköposti, kalenteri, push-to-talk (HAH) ja vaikka mitä, mutta en käytä niitä, koska niiden käyttö ei ole "intuitivista".

Haluan tietää, osaako Apple yhdistää edes välttävästi joitakin näistä puhelin- ja tekstiviestiominaisuuksiin. Ilman, että housunlahkeessa pullottaa koivuhalko.

Mitkä ovat ne neljä toimintoja joita tarvitset ja joita et nykyisillä kännyköillä pysty "joustavasti" tekemään?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minä ainakin tunnistin itseni tuosta kolumnista, jossa kirjoitettiin ihmisistä, jotka on tuskastunut siihen, että puhelimessa on miljardi ominaisuutta mutta tulee käytettyä vain neljää.
...

Nykyisessä puhelimessani (Nokia) on netti, mp3, radio, sähköposti, kalenteri, push-to-talk (HAH) ja vaikka mitä, mutta en käytä niitä, koska niiden käyttö ei ole "intuitivista".

Markkinathan on täynnä kaiken maailman puhelimia jossa on joko paljon tai vähemmän ominaisuuksia. Herää vaan kysymys, että miksi sinulla (tai kenelläkää muulla) pitää olla tuommoinen nokialainen, jossa on vaikka mitä (sinulle) tarpeetonta. Jotenkin tuntuisi hullulta hankkia kallis N95, jos sillä meinaa vaan "tekstata ja soittaa"...

Kysehän on valinnasta.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
push-to-talk (HAH)

Äläs nyt. Tuolle on ihan oikeasti olemassa monta käyttökohdetta. Edullinen yhteys (2snt/min tangentti alhaalla, vastaanottajalle ilmaista, tai kuten itsellä, sisältyy datapakettiin 9,95e/kk) kun vastaanottajia on enemmän ja kaikki myös kuulevat kerralla mitä sanotaan. Nopeudessaan ylivoimainen, ei tarvitse soitella erikseen vaan sanoo mitä on sanottavaa, ja sekunnin viiveellä vastaanottajat kuulevat sen. Etuna mm. bemareihin on että kuuluvuusalue on käytännössä gsm-verkon alue ja yhteys ei ole kaikenmaailman scannereiden kuultavissa.

Harmi vaan kun tuota ei ole muilla käytössä kuin Saunalahdella.

PS. Kärpät & PoC (ei sitten Sonera edennyt kokeilua pidemmälle)
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
iPhonen pahimpia puutteita

Olisi kiva tietää mitä Suomeen saapuessaan tuo vehje maksaa, mielestäni pahimmat puutteet ovat seuraavat:

1. Ei 3G ominaisuuksia

Juu on siinä google earthit ja kaikkia kivoja sovelluksia. Käytäpä niitä jollain perus GPRS-yhteydellä. Yhtä tuskaa niillä nopeuksilla. Käsittämätön veto jättää tuo pois.

2. Ei muistikorttipaikkaa, eli muistia ei saa laajennettua

Muisti laitteen sisällä, ei mahdollisuutta käyttää omia muistikortteja. Perin ikävää.

3. Ei biisejä soittoääniksi

Olisihan se nyt kiva omalta suosikkilevyltä siirtää kappaleen huippukohta soittoääneksi. Aika hiljasta on...

4. Ei GPS-käyttömahdollisuutta missään muodossa

Kalliimman hintaluokan luurissa tämä pitäisi ilman muuta olla mahdollista. Näyttö mahdollistaisi todella kätevän GPS-käytön karttoineen kaikkineen, mutta ei kun ei.

5. Ei minkäänlaisia pikaviestinsovelluksia, ei ainakaan vielä

Teineille vissiin tärkee asia, itseäni ei hetkauta mutta outoa ettei tällaistakaan ole jaksettu ominaisuuksiin lisätä.

6. Ei itsevaihdettavaa akkua

Melko pieni vika jos akku on kestävä. Silkkaa rahastusta silti ettei huonoa akkua voi vaihtaa itse vaan laite on raijattava huoltoon.

Ei tule tähän talouteen, hinta tulee taatusti olemaan kuitenkin apple-luokkaa eli ominaisuuksiin nähden aivan liian kova.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Noh mites sitten iPhonen kirjoitussysteemi kun siihen menee kuulemma 3-5pv opettelussa?? Et ilmeisesti aio kirjoittaa sillä vai?

Osaan kyllä jo kirjoittaa qwerty-näppiksellä. Multi-touch on myös tuttu, joten ei ongelma. Erittäin intuitivinen käyttää.

Jos tulee käytettyä vain neljää niin mitä helvettiä sitten iPhonella teet??

No siksi, että niitä muita ominaisuuksia on hankala käyttää! iPhonessa luvataan, että niitä on helppo käyttää. Mielelläni käyttäisin, jos siihen ei tarvita lisäeforttia.

Haluan siis vain "katsoa Applen" kortit, en ole tässä fanittamassa, että iPhone tulee ja armahtaa koko maapallon Nokian ikeestä. Siksi ihmettelen tuota masinointiasi koko touhua vastaan. Luulisi sinullakin olevan mielenkiintoa katsoa mitä tarjotaan eikä vain haukkua lyttyyn kokeilematta koko paskaa.

Toistan: haluan siis nähdä ja kokea mitä Apple on saanut luotua kännykän käytön helpottamiseksi, kun olen jo nähnyt ja kokenut helpotuksia mp3-soittimen ja kannettavan (ja wlan-verkon) kanssa.

Kaikki puhelimeni ovat tähän asti olleet noksulaisia ja ei ole ollut valittamista mitä tulee: a) puhelinominaisuuksiin ja b) tekstariominaisuuksiin. Myös laskin ja herätys toimivat.

Pointti olikin se että maanlaajuinen 3g verkko on olemassa 1-3v päästä ja siinä voi roamingilla mennä miten haluaa. Voidaan lyödä vetoa että vastaavia WiFi verkkoja ei löydy 5v päästäkään.

Lyödään vetoa myös siitä ettei ole maailmanlaajuista 3g:tä 1-3v päästä?

Niin minkä kautta sitten ajattelit sitä kuunnella? Mietippä nyt vielä hieman mikä oli keskustelun aihe ja jatketaan sitten lisää.

Ajattelin kuunnella? Keksitäänkö lisää olemattomia tarpeita ja mietitään miten niitä sitten käytetään? Sanoiko joku WAP?

Mielestäni kännyköiden ominaisuuksien kärkipäässä ei ole "voit kuunnella nettiradiota missä vain ja miten vain".

Mitkä ovat ne neljä toimintoja joita tarvitset ja joita et nykyisillä kännyköillä pysty "joustavasti" tekemään?

Sähköposti, kalenteri, nettisurffaus, yhteystietojen "synkronointi", mp3-soitin.

Ihan yleisesti: Jeesus-puhelin sai taivaalliset arviot

lisäys:

Olen tainnut tässä keskustelussa tämän jo sanoa, mutta kerrataan vielä: kaikista eniten odotan sitä puhelinta, jonka Nokia tekee tällä iPhonen käyttöliittymällä.

Jos ja kun tuo käyttöliittymän on kaiken ylistyksen arvoinen (puhelinta käyttäneet ovat ylistäneet).
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sähköposti, kalenteri, nettisurffaus, yhteystietojen "synkronointi", mp3-soitin.

Kelpaako tämä luuri?

Sähköposti: "Sähköposti: tuki IMAP4-, POP3-, SMTP-, IMAP IDLE-, OMA-viesti-ilmoituksille ja MIME-protokollille, sekä tuki liitetiedostoille, kuten JPEG, 3GP ja MP3 "

Nettisurffaus: "XHTML-selain tukee TCP/IP-protokollaa, täysimittainen verkkoselain (avoimen lähdekoodin ohjelmisto)"

"Kulje elämän laajakaistalla. Selaa verkkosivuja ja lataa tiedostoja huippunopean 3G-teknologian avulla "

Synkronointi ja kalenteri: "Tehostetut S60-ohjelmointialustan PIM-toiminnot: aktiivinen lista lähestyvistä tapaamisista ja muista menoista suoraan näytölläsi, uusi ja kehittyneempi kalenterinäkymä"

MP3: "Pääset nopeasti käsiksi musiikkivalikoimaasi kääntämällä alaosaa ja käyttämällä erillisiä musiikkinäppäimiä"

"Jaa tunnelmasi hifi-tasoisella äänentoistolla sisäänrakennettujen kaiuttimien kautta. Liitä omat 3,5 mm:n liittimellä varustetut stereokuulokkeesi laitteeseen äänisovittimen välityksellä "

- Käännä puhelinta ja pääset musiikkitilaan, jossa käytössäsi on kolme musiikkinäppäintä
- Kristallinkirkas hifi-äänenlaatu ja oma mikrosiru äänentoistolle
- Jaa tunnelmasi sisäänrakennettujen stereo-kaiuttimien kautta
- Kuuntele musiikkia entistä pidempään, jopa 10 tuntia
- Liitä omat 3,5 mm:n liittimellä varustetut stereokuulokkeesi laitteeseen
- Kuuntele ja hallitse musiikkiasi langattomasti Bluetooth-stereokuulokkeiden avulla
- Tehostetut musiikkiominaisuudet: 5-kaistainen graafinen taajuuskorjain sekä stereoäänen laajennus, sävykorostus ja tasapainon säätö
- Tuetut tiedostotyypit: MP3, AAC, AAC+, eAAC+ ja WMA
- Muisti laajennettavissa jopa 2 gigatavuun ja 1500 CD-tasoisen kappaleen tallentamiseen*
- Siirrä musiikkia tietokoneelta puhelimeesi Nokia Music Manager -ohjelmiston avulla ja kuuntele kappaleita Windows Media Playerilla
- Osta musiikkia verkkopalveluista tai verkkokaupoista (tuki Windows DRM:lle)
- Mahdollisuus kytkeä laite koti- tai autostereoihin tarjoaa saumattoman musiikkielämyksen
- Kuuntele musiikkia, luo soittolistoja ja hallinnoi musiikkiasi. Voit myös jakaa soittolistoja Bluetooth-yhteyden, multimediaviestien tai sähköpostin kautta
- Sisäänrakennettu FM-radio
- Äänen visualisointi ja tuki levynkansitaiteelle "


Hintaan n. 370€ooh
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Tuskin, jos se käyttöliittymä on Nokian perinteistä E70-tasoa.

Luulen ymmärtäväni Rodionia tässä kohtalaisen hyvin, mutta moni muu ei - kyse ei ole näistä LaTe_Show:nkin luettelemista ominaisuuslistoista vaan käytettävyydestä. Siihen tässä odotellaan parannusta. Vähän isompaakin.

Voi olla, että Apple ei pysty niihin vastaamaan, mutta aiempien laitteidensa perusteella kompetenssi on ainakin tuolta osin eri tasoa kuin näillä perinteisillä luurifirmoilla.

Jos homma toimii muuten, niin niitä ominaisuuksia voi sitten toivoa tuleviin versioihin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuskin, jos se käyttöliittymä on Nokian perinteistä E70-tasoa.

Luulen ymmärtäväni Rodionia tässä kohtalaisen hyvin, mutta moni muu ei - kyse ei ole näistä LaTe_Show:nkin luettelemista ominaisuuslistoista vaan käytettävyydestä. Siihen tässä odotellaan parannusta. Vähän isompaakin.

Voi olla, että Apple ei pysty niihin vastaamaan, mutta aiempien laitteidensa perusteella kompetenssi on ainakin tuolta osin eri tasoa kuin näillä perinteisillä luurifirmoilla.

Jos homma toimii muuten, niin niitä ominaisuuksia voi sitten toivoa tuleviin versioihin.

Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että juuri Nokialla on "fiksuin" käyttöliittymä näistä eri puhelinvalmistajista - eli näillä näkymin Applella tulee olemaan kova haaste vastata jo pelkäästään tuohon (sillä tuohan on niiden ainoa kilpailutekijä/-etu luurin teknisten ominaisuuksien ollessa puutteellinen).

Joten en voi uskoa, että tuo IFoni toimisi siinä vaiheessa, kun ulkona on se -20 ja pitäisi rukkaset kädessä alkaa säätämään jotain... mutta time will tell.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No siksi, että niitä muita ominaisuuksia on hankala käyttää! iPhonessa luvataan, että niitä on helppo käyttää. Mielelläni käyttäisin, jos siihen ei tarvita lisäeforttia.

Haluan siis vain "katsoa Applen" kortit, en ole tässä fanittamassa, että iPhone tulee ja armahtaa koko maapallon Nokian ikeestä. Siksi ihmettelen tuota masinointiasi koko touhua vastaan. Luulisi sinullakin olevan mielenkiintoa katsoa mitä tarjotaan eikä vain haukkua lyttyyn kokeilematta koko paskaa.

Ei tässä olla masinoimassa mitään, naureskellaan vain tälle täysin uskomattomalle hypelle. Minua ei hetkauta yksikään iPhonen ostaja, lähinnä vaan naureskelen niille perusteille jotka menee tyyliin "olen Apple-fanboy, ostan kaikkea mitä Apple tekee koska ne ovat aina parhaita jne jne".

Toistan: haluan siis nähdä ja kokea mitä Apple on saanut luotua kännykän käytön helpottamiseksi, kun olen jo nähnyt ja kokenut helpotuksia mp3-soittimen ja kannettavan (ja wlan-verkon) kanssa. .

Tämä minua ihmetyttää vieläkin, saat kuulostamaan siltä että puhelimen käyttö on about yhtä vaikeaa kun kylmäfuusion suorittaminen kotiolosuhteissa. Siis en vieläkään ymmärrä että mitä vaikeaa nykykännyköissä on??

Oletko sinä niitä ihmisiä joilla valahtaa paskat housuun jos pitää kävellä ja jauhaa purkkaa samaan aikaan?

Lyödään vetoa myös siitä ettei ole maailmanlaajuista 3g:tä 1-3v päästä?.

Ja tämä liittyy aiheeseen miten...?

Ajattelin kuunnella? Keksitäänkö lisää olemattomia tarpeita ja mietitään miten niitä sitten käytetään? Sanoiko joku WAP?

Eli esimerkiksi lätkämatsin kuuntelu nettiradiosta ei kiinnosta sinua? Selvä. Olematon tarve? Aika moni kuuntelee nettiradioita. Ilmeisesti et kuulu siihen joukkoon.

Mielestäni kännyköiden ominaisuuksien kärkipäässä ei ole "voit kuunnella nettiradiota missä vain ja miten vain".

No se on siellä about samassa kohdassa kuin Jatkoajan lukeminen kännykällä.

Sähköposti, kalenteri, nettisurffaus, yhteystietojen "synkronointi", mp3-soitin.

Ehkä se olen vain minä mutta nuo kaikki toimivat nykyisillä kännyköillä loistavasti.

Ja yhteystietoja et muuten synkkaa iPhonen ja Exchange-sähköpostien kanssa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Joten en voi uskoa, että tuo IFoni toimisi siinä vaiheessa, kun ulkona on se -20 ja pitäisi rukkaset kädessä alkaa säätämään jotain... mutta time will tell.

Applen sivuilla sanotaan näin. Luulisi että tuo on suht selkeää, mutta lieneekö sitten kielitaitoni niin huono, ettei oikein aukea. Siis esimerkiksi viidessä pakkasasteessa vähän niin kuin toimii? Miten käy takuun jos puhelinta ulkoiluttaa Suomen talvessa?

Environmental requirements

* Operating temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
* Nonoperating temperature: -4° to 113° F (-20° to 45° C)
* Relative humidity: 5% to 95% noncondensing
* Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

Juu, mää kun ostelen noita 30 euron luureja, niin ei kauheasti kiinnosta, mutta onhan tämä tällaista miesten korukauppaa. Ui kuinka ihquu!
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Joten en voi uskoa, että tuo IFoni toimisi siinä vaiheessa, kun ulkona on se -20 ja pitäisi rukkaset kädessä alkaa säätämään jotain... mutta time will tell.
Hauskaa jarnaamista! Tuohon rukkasien kanssa säätämiseen voin kommentoida, että tässä lähellä on N95, N73, N80, 6290 ja 5500 Sport eikä mitään niistä voi kuvitella käyttävänsä rukkaset kädessä.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että juuri Nokialla on "fiksuin" käyttöliittymä näistä eri puhelinvalmistajista - eli näillä näkymin Applella tulee olemaan kova haaste vastata jo pelkäästään tuohon (sillä tuohan on niiden ainoa kilpailutekijä/-etu luurin teknisten ominaisuuksien ollessa puutteellinen).

- Avaa näppäimistö ja odota 4-5 sekuntia, että puhelin herää ja näyttö päivittyy.
- Valitse "Viestit"
- Valitse "Luo viesti"
- Valitse "Tekstiviesti"
- Valitse "Lisää vastaanottaja"
- Etsi Osoitekirjasta oikea vastaanottaja, ruksaa hänen kohdaltaan ja valitse vielä erikseen "Ok".
- Ala kirjoittaa sillä qwerty:llä sitä tekstiviestiä

Jos tämä on markkinoiden toistaiseksi fiksuinta käyttöliittymää mallia E70, niin en välttämättä näe tasoa sangen ylittämättömäksi...

Ei tämä puhelin huono ole, mutta edustaa minun silmissäni Windows 3.x -maailmaa. Odotin vaan jo jotain muuta kun päivitin puhelimeni viime syksynä uudempaan.

En usko, että iPhone on mikään killer-laite, mutta toivon mukaan se on sysäys parempaan tulevaisuuteen luurien suhteen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
- Avaa näppäimistö ja odota 4-5 sekuntia, että puhelin herää ja näyttö päivittyy.
- Valitse "Viestit"
- Valitse "Luo viesti"
- Valitse "Tekstiviesti"
- Valitse "Lisää vastaanottaja"
- Etsi Osoitekirjasta oikea vastaanottaja, ruksaa hänen kohdaltaan ja valitse vielä erikseen "Ok".
- Ala kirjoittaa sillä qwerty:llä sitä tekstiviestiä

Jos tämä on markkinoiden toistaiseksi fiksuinta käyttöliittymää mallia E70, niin en välttämättä näe tasoa sangen ylittämättömäksi...

Ei tämä puhelin huono ole, mutta edustaa minun silmissäni Windows 3.x -maailmaa. Odotin vaan jo jotain muuta kun päivitin puhelimeni viime syksynä uudempaan.

En usko, että iPhone on mikään killer-laite, mutta toivon mukaan se on sysäys parempaan tulevaisuuteen luurien suhteen.

Eiköhän se helpoiten mene niin että menet suoraan nimilistaan, valitset oikean henkilön, valitset "valinnat" ja "kirjoita viesti", painat "ok" (kohdassa missä valitset sms, mms, e-mail jne) ja sitten kirjoitat vaikkapa T9 ennakoinnilla viestin (ei vaadi näppäimistön avaamista, yksinkertaiset viestit menee nopeiten sillä)

Enpä usko että se iPhonella kovin paljon helpompaa on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös