iPhone

  • 380 037
  • 1 786

Tuamas

Jäsen
Ostin käytettynä. Ajattelin tätä minun vanhaa liittymää käyttää tässä, mutta eikö se sitten onnistu kun puhelin tuollaista herjaa?

Niin, siis kyse on siitä minkä puulaakin liittymä sinulla on käytössä?
Jos on suomesta alunperin ostettu luuri, niin tuo taitaa vaatia sen Soneran liittymän toimiakseen.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Niin, siis kyse on siitä minkä puulaakin liittymä sinulla on käytössä?
Jos on suomesta alunperin ostettu luuri, niin tuo taitaa vaatia sen Soneran liittymän toimiakseen.

Soneran liittymä itselläni on ja puhelin on jailbreakattu joten itsekkin ihmettelen miten näin on tapahtanut.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Minulle on ilmestynyt omaan kapulaani tuo e tuonne vasempaan yläkulmaan, välistä siellä on nolla/ o, eli mitä tämä tarkoittaa? Ja jos tämä jotenkin haittaa niin mitä pitäisi tehdä?
 

Juge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle on ilmestynyt omaan kapulaani tuo e tuonne vasempaan yläkulmaan, välistä siellä on nolla/ o, eli mitä tämä tarkoittaa? Ja jos tämä jotenkin haittaa niin mitä pitäisi tehdä?

E kirjain vasemmassa yläkulmassa tarkoittaa, että puhelimesi verkko tulee EDGEN kautta. iPhonessa on EDGE sekä 3g ja se käyttää aina sitä kummassa on parempi verkko.

Tuosta o :sta en tiedä. Itsellänikin siellä välillä sellainen on, mutta kai sekin liittyy jotenkin tähän samaan asiaan.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
E kirjain vasemmassa yläkulmassa tarkoittaa, että puhelimesi verkko tulee EDGEN kautta. iPhonessa on EDGE sekä 3g ja se käyttää aina sitä kummassa on parempi verkko.

Tuosta o :sta en tiedä. Itsellänikin siellä välillä sellainen on, mutta kai sekin liittyy jotenkin tähän samaan asiaan.


Eli olen käytännössä tällä kapulallani netissä? Vaikka minulla ei suoranaista liittymää ole? Saakos sen jotenkin kytkettyä poies, koska en haluaisi siitä maksaa vaan avata tämän kiinteän liittymän.
 

Juge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli olen käytännössä tällä kapulallani netissä? Vaikka minulla ei suoranaista liittymää ole? Saakos sen jotenkin kytkettyä poies, koska en haluaisi siitä maksaa vaan avata tämän kiinteän liittymän.

Ei, et ole netissä ollenkaan.

Puhelimen vanhassa mallissa eli iPhonessa on käytössä pelkästään tämä EDGE ja uudessa mallisa iPhone 3g:ssä on käytössä EDGE sekä 3g yhteys. Puhelin käyttää aina sitä yhteyttä kummassa on parempi kuuluvuus.
 

10

Jäsen
Tuosta o :sta en tiedä. Itsellänikin siellä välillä sellainen on, mutta kai sekin liittyy jotenkin tähän samaan asiaan.
Tuo o on muistaakseni GPRS yhteyden merkki. Ensisijaisesti puhelin käyttää WLAN:ia, mutta jos sitä ei ole saatavilla niin dataa pyritään siirtämään järjestyksessä HSDPA/3G/EDGE/GPRS (verkko määrää). Kaikkialla ei tietenkään HSDPA/3G verkkoja ole saatavilla.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
No niin, 3.0 version mukana tulee myös copy&paste, toimii kaikkien applikaatioiden välillä. Lisäksi on luvassa MMS, Push notifikaatiot (ohjelmat jotka eivät ole käynnissä voivat vastaanottaa viestejä), parannettua kalenteritukea, tuki navigaatiosoftille, bluetoothin yli toimiva p2p esim. monipeleille, home screenissä spotlight kuten OSX:ssäkin ja paljon muuta. SDK kehittäjille ladattavissa tänään.
 

J.Petke

Jäsen
No niin, 3.0 version mukana tulee myös copy&paste, toimii kaikkien applikaatioiden välillä. Lisäksi on luvassa MMS, Push notifikaatiot (ohjelmat jotka eivät ole käynnissä voivat vastaanottaa viestejä), parannettua kalenteritukea, tuki navigaatiosoftille, bluetoothin yli toimiva p2p esim. monipeleille, home screenissä spotlight kuten OSX:ssäkin ja paljon muuta. SDK kehittäjille ladattavissa tänään.

Onko tälle jotain lähdettä mistä voisi lukea tarkemmin mitä on tapahtumassa?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Onko tälle jotain lähdettä mistä voisi lukea tarkemmin mitä on tapahtumassa?

Tuolla oli juttua:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=37199&tyyppi=1

Itse sain kapulan pari viikkoa sitten ja tuossa mainitaan jo oleellisimmat puutteet korjattuina. Nerokasta.

Tyytyväinen olen ollut, varsinkin nettisurffailuun tuota tulee käytettyä vanhaa selvästi useammin, on se vaan niin paljon helpommin toteutettu. Tosin vanha puhelin olikin aika perusmalli.
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iphone 3.0 on saatavilla 17. päivä Kesäkuuta.

Ei malttais odottaa niin kauaa..

Sama täällä, itse joudun valitettavasti vielä odottelemaa jailbreakkiä tuolle OS:lle.

Olipas muuten "next gen iPhone" pettymys. Uutuudet iPhone 3Gs:ssä ovat applen sivujen mukaan:
-Improved performance
-Built-in video camera with editing
-Voice Control
-Compass
-2mp kamera -> 3mp kamera.

Odotin kyllä jotain suurempaa.
 

J.Petke

Jäsen
Olipas muuten "next gen iPhone" pettymys.

Juu näin oli. Tosin ihan hyvä vaan kun minulla tuo puhelin on ollut vasta puoli vuotta. Ei ainakaan jää harmittamaan etten odottanut puolta vuotta lisää.

Hienoa on tuo TomTom-ohjelma iphonelle. Mahdollisuus omaan telineeseen jotta toimii samalla tavalla kuin normaali navigaattori ja muutenkin erittäin toimivan tuntuinen. Hienoa nähdä kuinka monipuolinen tuo puhelin oikeasti onkaan ja mitä kaikkia mahdollisuuksia sillä on.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tuleeko uuteen iPhoneen "moniajo" mahdollisuus eli että useita sovelluksia on auki samaan aikaan? Vai onko se tullut jo?
 

J.Petke

Jäsen
Tuleeko uuteen iPhoneen "moniajo" mahdollisuus eli että useita sovelluksia on auki samaan aikaan? Vai onko se tullut jo?

Kyllähän se on jo puhelimessa mutta se on rajoitettu. Tuo voisi mielestäni tulla siten, että saa käyttää yhtä ohjelmaa taustalla. Vanhoissa nokialaisissani ainakin pari ohjelmaa sai puhelimen jo kyykkäämään niin pahasti, että en juuri ole jäänyt tuota kaipaamaan.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuleeko uuteen iPhoneen "moniajo" mahdollisuus eli että useita sovelluksia on auki samaan aikaan? Vai onko se tullut jo?

Ei. Uudessa on sen sijaan se push-palvelu (jonka piti tulla jo viime syyskuussa), jota applikaatiot voi käyttää lähettääkseen tietoa suljetuille softille.

Hienoa oli seurata taas keynote livenä. Siinä totuudet taipuu ja paukkuu kun Applella on asiaa. Ja kaiken sorttinen kilpailijoiden haukkuminen oli vahvasti läsnä. Samanaikaisesti kohtuullisen kammottavaa ja erittäin hauskaa katsottavaa.
 

J.Petke

Jäsen
Hienoa oli seurata taas keynote livenä. Siinä totuudet taipuu ja paukkuu kun Applella on asiaa. Ja kaiken sorttinen kilpailijoiden haukkuminen oli vahvasti läsnä. Samanaikaisesti kohtuullisen kammottavaa ja erittäin hauskaa katsottavaa.

Sitä sanotaan myymiseksi.

Ikävää muuten seurata kun Nokia rupeaa isosta osuudestaan huolimatta auttamatta jäädä jälkeen puhelinten innovaatioissa. Tai ehkä sitä voidaan pitää kilpailijoiden nousuna ennemmin kuin Nokian laskuna.

Hyvää vaihtelua joka tapauksessa nämä uudet kilpailijat (htc, apple).
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sitä sanotaan myymiseksi.

Ei, kyllä valehtelua kutsutaan valehtelemiseksi. Mutta Applen tekemänä se varmaan on jotenkin hienompaa ja ilmeisesti pureekin, kun tuntuu olevan enemmän tapa kuin vahinko kyseisessä firmassa. Mä en henk.koht. kykene ymmärtämään miten kukaan, joka on vähääkään perillä Applen toilailuista, voi rahojaan antaa noin härskille firmalle. Myyminen ja show on ok, tietoinen valehteleminen ja siinä sivussa kilpailijoiden maahanpolkeminen taas on kaukana siitä.

Innovaatioista voitaisiin taas jauhaa pitkältikin, mutta ehkäpä emme sille tielle lähde. Hienoa kuitenkin että Apple innovoi uuteen softaansa mm. sen MMS:n jota kukaan ei vielä vuosi sitten halunnut / tarvinnut, koska se on turha. Innovatiivinen on myös 3G -> 3GS -päivityksen hinta (ainakin AT&T:llä).

Markkinoille toki hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ikävää muuten seurata kun Nokia rupeaa isosta osuudestaan huolimatta auttamatta jäädä jälkeen puhelinten innovaatioissa.
Tuota, mikä se innovaatio on (lukuunottamatta sinänsä ihan näppärää käyttistä) josta Nokia on nyt jäänyt jälkeen? iPhoneen tulee "nyt jo" navigaattori. Ja 3Mpix kamera. Ja MMS-viestit. Hitsi kun sais tollaset omaan Nokiaankin, johtuu varmaan siitä että tää mun N95 on pari vuotta vanha...
 

J.Petke

Jäsen
Tuota, mikä se innovaatio on (lukuunottamatta sinänsä ihan näppärää käyttistä) josta Nokia on nyt jäänyt jälkeen? iPhoneen tulee "nyt jo" navigaattori. Ja 3Mpix kamera. Ja MMS-viestit. Hitsi kun sais tollaset omaan Nokiaankin, johtuu varmaan siitä että tää mun N95 on pari vuotta vanha...

Tämä on muuten hauskaa kun joku edes hieman kehaisee Applea niin heti on joku haaskalla nauramassa, että "mun nokiassa on tää jo"

Sanotaan vaikka tuo appstore ja sen käyttäminen. Ainakin itselläni tuo on ollut ehkä yksi parhaista ominaisuuksista. Jos miettii joskus, että "tarvitsisin muuten päivälaskurin puhelimeen", niin appstoreen ja sieltä ostamaan eurolla tai jopa ilmaiseksi. Tuo muokattavuus on siis paljon paljon parempaa kuin Nokiassa. Olin aiemmin ehdoton Nokian käyttäjä mutta kyllästyin siihen ainaiseen samaan sisältöön mihin ei ikinä tullut mitään uutta. Myös tuo nettisurffailu on viety ihan uuteen ulottuvuuteen iphonessa mitä nokialla ei ole pystytty tekemään. Suurin asia minkä olen huomannut verrattuna entisiin nokialaisiin on käytettävyys. Yksinkertainen ja erittäin toimiva. Tuo musiikkisoitin on myös entisiin käyttämiini aivan eriluokkaa. Jotkut valittavat itunesista niinkuin minäkin alkuun mutta helpostihan tuonkin oppii kunhan vaan on oikealla asenteella liikenteessä. Niinkuin Kallasvuokin on sanonut niin Apple on näyttänyt ihmisille kuinka hauskaa mobiiliviestintä voi olla.

Toki iphonessa on omia heikkouksiian mutta niin on jokaisessa puhelimessa. Toiset haittaa enemmän ja toiset vähemmän.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämä on muuten hauskaa kun joku edes hieman kehaisee Applea niin heti on joku haaskalla nauramassa, että "mun nokiassa on tää jo"
Eh, jos joku väittää, että Nokia on jäämässä Applen jälkeen innovaatioissa, niin olis sitä kiva kuulla jotain perustelujakin asian suhteen. Ei mun mielestä oo hirveän innovatiivista tuoda samoja asioita maksullisena lisäpalveluna, jotka Nokiasta on löytynyt jo monta vuotta sitten ostettaessa.

Jos edellinen kokemus Nokiasta on jostain N70 -aikaisista puhelimista, niin kannattaa varmaan päivittää hiukan näkemystään. Esimerkiksi uusi N97-puhelin on älyttömän helposti muokattava, kosketusnäytöllinen puhelin. Samoin esim E71 on ehdottomasti paras ja luotettavin puhelin jonka olen koskaan omistanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös