iPhone

  • 378 513
  • 1 786

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Bast kirjoitti:
Sulla näyttää olevan joku ihan oma agenda nyt tässä ajettavana, kun noin mustavalkoista kommenttia pukkaa. Onko sulla Nokian osakkeita? Että oikein ovat tyhmiä ihmisiä ne, jotka Applen ostavat ja ne ovat järkeviä ihmisiä, jotka eivät osta. Varo, ettei katkea verisuoni päästä.

Joo, mulla on 100 Nokian osaketta ja tavoitteenani on ainakin 1% kurssinousu puhumalla paskaa Applesta. Virta päälle!

Mulla ei ole mitään agendaa, yritän tässä nyt vain kouluttaa teitä markkinahypen sokaisemia yksilöitä että sillä ei ole väliä kuinka helppo se on käyttää ja kuinka kivalta se näyttää jos siinä erittäin isoja pahoja teknisiä puutteita.

On se kumma kun te fanboyt vedätte hirveet itkupotkuraivarit kun joku kehtaa vähän tölväistä teidän suosikkianne. Ei ihme jossei objektiivisella tarkastelulla ole tilaa teidän maailmassanne.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän erinäisissä hankinnoissa on ihan hyvä säilyttää myös fiilis mukana, ellei aivan ammattikamaa ole hankkimassa tai vastaavasti järki, ellei kyse ole eri viikonpäiville sopivien sukkaparien ja mielentilaa ilmaisevien kännykorujen hankinnasta. Silti ei liene aivan järkevääkään ostaa tarpeisiin sopimatonta kamaa vain sen vuoksi, että se on niin cool, vaikka tyhmyys on ehkä tässä yhteydessä liian voimakas ilmaus (vai etkö muka Daespoo tee koskaan ostopäätöksiä fiilispohjalta?). Itse olen "onneksi" sen verran niukoista oloista lähtöisin ja toisaalta ohittanut pahimman teinimäisen materialla pätemisen, että puhtaasti fiilispohjalta on vaikea tehdä mitään vähänkään isompaa ostopäätöstä. Tästä esimerkkinä on esim. se, että menin pari viime vuotta alle satasen perus-Nokialla, kunnes nyt joulun alla vaihdoin johonkin 6000-sarjan pulikkaan. Ja vielä halvimpaan ja pienimpään, josta löytyi haluamani ominaisuudet.

Mutta eipä siinä mitään, jos joku saa lisäarvoa iPhonen ominaisuuksista tai ulkonäöstä luurin käyttöönsä. Eikä kilpailijan ja uusien ominaisuuksien ilmestyminen kännymarkkinoille tee varmasti huonoa vanhoille pelureillekaan kuluttajien näkökulmasta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Daespoo kirjoitti:
Mulla ei ole mitään agendaa, yritän tässä nyt vain kouluttaa teitä markkinahypen sokaisemia yksilöitä että sillä ei ole väliä kuinka helppo se on käyttää ja kuinka kivalta se näyttää jos siinä erittäin isoja pahoja teknisiä puutteita.

On se kumma kun te fanboyt vedätte hirveet itkupotkuraivarit kun joku kehtaa vähän tölväistä teidän suosikkianne. Ei ihme jossei objektiivisella tarkastelulla ole tilaa teidän maailmassanne.

Ei mitään agendaa...

Daespoo kirjoitti:
Tuntuu siltä että monella halvaantuu aivot kun kuulevat sanan "Apple" ja odottavat jotain vallankumouksellista ja täysin uutta tekniikkaa jota kukaan muu ei pysty tekemään. Samaa paskaa saa kuulla kaikilta Macintosh-faneilta ja nyt kai se siirtyy sitten tänne puhelinpuolellekkin.

Teidän hiekkalaatikolla näyttää olevan melkoinen vääntö menossa ja sitä kannattaisi varmaan jatkaa siellä. Kerro nyt kuitenkin onko sinun pomosi Mac isompi kuin sinun pc.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sorry, mun Nokian turku-suomi kääntäjä ei ihan avannut tota sun äskeistä viestiäsi eli jos vielä kerrot omin sanoin että missä se minun agendani on ja mitä tuolla vikalla lauseella oikein haet takaa?

Aika turha viesti sinulta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Daespoo kirjoitti:
Sorry, mun Nokian turku-suomi kääntäjä ei ihan avannut tota sun äskeistä viestiäsi eli jos vielä kerrot omin sanoin että missä se minun agendani on ja mitä tuolla vikalla lauseella oikein haet takaa?

Aika turha viesti sinulta.

Sitä haen takaa, että missä sinä näet tässä ketjussa jotain markkinahypen sokaisemia kirjoituksia, joista sinä vaahtoat? Vaikuttaa nyt pahasti siltä, että se suurin vääntö asiasta ja ne puusilmäiset Mac-fanaatikot löytyvät sieltä sinun omasta kommuuniista. Mutta jatka hyvä ihminen raivoisaa tappelua keskenäsi, lähinnä huvittavaahan se kyllä on...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jää kyllä ostamatta, tuon voisi ostaa kyllä samantien jos olisi 3G-puhelin.
Nyt 3G:n makuun tottuneena ei tästä voi luopua, milloin tulee striimattua Big Brotherin tapahtumia livenä, milloin nopea nettiyhteys taskussa jatkuvasti ja milloin soittelen videopuhelun kavereille.

Muuten kyllä olisi ehdottomasti ollut hankintalistalla, vaikkakin akkukesto olisi ollut paska. Mutta todennäköisesti tuohon tulee Applelta joku USB-laturi tms.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Daespoo kirjoitti:
Joo, mulla on 100 Nokian osaketta ja tavoitteenani on ainakin 1% kurssinousu puhumalla paskaa Applesta. Virta päälle!

Mulla ei ole mitään agendaa, yritän tässä nyt vain kouluttaa teitä markkinahypen sokaisemia yksilöitä että sillä ei ole väliä kuinka helppo se on käyttää ja kuinka kivalta se näyttää jos siinä erittäin isoja pahoja teknisiä puutteita.

On se kumma kun te fanboyt vedätte hirveet itkupotkuraivarit kun joku kehtaa vähän tölväistä teidän suosikkianne. Ei ihme jossei objektiivisella tarkastelulla ole tilaa teidän maailmassanne.

Samalla kun verisuonia katkeilee siellä sun täällä, totean seuraavaa:

Nokian menestystarina ei perustu tekniseen ylivertaisuuteen. Se perustuu mm. muotoiluun, käyttöliittymään, tekniseen varmuuteen ja helppokäyttöisyyteen. Svenssonit ja Motorolat päihittivät Nokian esim. akkukestossa aikoinaan mennen tullen, mutta silti Nokia piti pintansa ja on noussut alansa kiistattomaksi ykköseksi. Nousussa sitä on auttanut markkinahype, mainonta, muotoilu, hillitön tuuri sekä tärkeimpänä: ihmisen tarpeisiin (ja jopa turhamaisuuteen) vetoaminen. Sen lisäksi oltiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tehtiin juuri oikeita asioita.

Esimerkiksi kameran liittäminen kännykkään oli loistoinnovaatio, ei niinkään tekninen ominaisuus. Aihetta tutkittiin pitkään ja todettiin ihmisten pitävän kuvaamisesta ja varsinkin kuven jakamisesta. Se tehtiin digikameralla ja kommarilla. Sen jälkeen vasta miettiin miten kameran saisi puhelimeen mahtumaan. Nyt Nokia on jo pitkään ollut maailman johtava kameramerkki.

Resurssien kasvun myötä kilpailijat ovat jääneet jälkeen myös teknisesti.

Kasvun myötä mallisto on pirstaloitunut ja näin on käynyt myös käyttöliittymälle. Logiikka on perusmalleissa eri kuin business-puhelimissa. Tietynlainen innovaatioiden puute ja virkamiesmäisyys on vaivannut Nokiaa jo jonkin aikaa. Hyvänä esimerkkinä surullinen seikkailu N-Gage -taskupelin kanssa.

Kun Jobs tuli takaisin Applelle, firma oli sekaisin. Mallistoa karsittiin ja selkeytettiin. Samalla kekattiin iPodi ja iTunes musakauppa. Apple on tällä hetkellä maailman 5. suurin musiikkijälleenmyyjä. Kuten Nokia, myös Apple kerää peräänsä jäljittelijöitä ja hännystelijöitä.

Mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä kaikkaea seuraavan parin vuoden aikana Apple julkistaa.

Deaspoot ja kumppanit saavat vapaasti ostella zurpoja ja vistoja ja sen semmoisia. Meitsi kuuntelee iPodia, pelaa pleikkarilla, katsoo sonyä ja ajaa bemarilla. Sekä käyttää mäkkiä. Ja ostaa iPhonen. Ja veikkaa tämän illan peliin kotivoittoa.

Peace.
 
Daespoo kirjoitti:
On se kumma kun te fanboyt vedätte hirveet itkupotkuraivarit kun joku kehtaa vähän tölväistä teidän suosikkianne. Ei ihme jossei objektiivisella tarkastelulla ole tilaa teidän maailmassanne.

Käypä välillä haukkaamassa happea arvon Daespoo ja lopeta tuo läpinäkyvä 'vittuku jengi diggaa applee' -angst.

Apple on firma, jolla on hyviä tuotteita ja vahva brändi. Nyt yritys ottaa ensiaskeleet puhelinmarkkinoilla. Nokia on firma, joka on markkinajohtaja, ja firma jolla on vuosien kokemus matkapuhelimista. Totuushan on, että Apple iPhone vie noksuja niin designissa kuin feature-listassakin.

Daespoo kirjoitti:
Tämä, 3G:n puuttuminen ja Mac OS käyttis ovat kyllä sen luokan mokia että järkevä kuluttaja ei näitä puhelimia ostaisi.

Huhhuh. Apple iPhone julkaistiin nyt Yhdysvaltojen markkinoille. Yhdysvalloissa ei ole 3G:tä. Suomeen puhelin saapuu hyvällä säkällä v. 2008 alussa - mitä todennäköisimmin 3G mukana. Perustele, miksi OS X on megaluokan moka?
 
Suosikkijoukkue
TPS, TurHmA, Anaheim Ducks
Huh huh, enpä aio osallistua Mac-PC kinasteluihin muuten kuin että omat kokemukset Maceistä on huonoja vaan eipä oma PC Windows XP Porolla varustettuna paljon muuta tee kuin kaatuilee...

Musiikkipuhelimesta Apple kuitenkin tekee 101%:lla todennäköisyydellä paremman kuin Nokia joten kaiken kokeneen markkina-analyytikon pikasilmäyksellä tämä liene kovin hyvä juttu Nokialle.

Mielenkiinnolla odotan kyseistä Applen vimpainta käsiini kuten myös Jobbsin lupailemaa TV-Video-Podia sekä uutta paremman videotoiston omaavaa 30Gb Ipodia...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ohmi kirjoitti:
Sitä haen takaa, että missä sinä näet tässä ketjussa jotain markkinahypen sokaisemia kirjoituksia, joista sinä vaahtoat? Vaikuttaa nyt pahasti siltä, että se suurin vääntö asiasta ja ne puusilmäiset Mac-fanaatikot löytyvät sieltä sinun omasta kommuuniista. Mutta jatka hyvä ihminen raivoisaa tappelua keskenäsi, lähinnä huvittavaahan se kyllä on...

Siis mistä vitun kommuunista? Mistä sinä puhut hyvä ihminen? Ei ymmärrä ei.

Minua huvittaa tuo että tässäkin ketjussa moni on niellyt Applen markkinointihypen täysin rinnoin ilman mitään kritiikkiä, lisäksi olen todennut että teknisiltä ominaisuuksiiltaan tuo laitos on aika kyseenalainen (mm. akkua ei pysty vaihtamaan itse).

Eli kerros nyt vielä ihan omin sanoin että mikä on se kommuuni josta puhut (en oikeasti tiedä!)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Valioyksilö kirjoitti:
Käypä välillä haukkaamassa happea arvon Daespoo ja lopeta tuo läpinäkyvä 'vittuku jengi diggaa applee' -angst.

Apple on firma, jolla on hyviä tuotteita ja vahva brändi. Nyt yritys ottaa ensiaskeleet puhelinmarkkinoilla. Nokia on firma, joka on markkinajohtaja, ja firma jolla on vuosien kokemus matkapuhelimista. Totuushan on, että Apple iPhone vie noksuja niin designissa kuin feature-listassakin.

Eiköhän tässä tämä sinun fanboy-statuksesi tullut jo hyvin esille. Mulla ei ole mitään Applea vastaan ja IPodin hankintaa olen jo pitkään suunnitellut autoa varten. Ja myöskin Maccien hyvät puolet tiedostan varsin hyvin. Mulla ei ole siis mitään angstia Applea kohtaan, usko pois. Lähinnä vain naurattaa tämä teidän sokea usko Appleen ja kaikki kritiikki unohdetaan samantien kun Apple marssittaa lavalle uuden tuotteen hirveän markkinointikoneiston luoman hypen saattelemana.

Kuten sanoin jo, iPhonessa on erittäin suuria teknisiä kömmähdyksiä jotka Applen on ehdottomasti korjattava ennenkuin sitä voidaan edes verrata Noksun uusimpiin älypuhelimiin.

Valioyksilö kirjoitti:
Huhhuh. Apple iPhone julkaistiin nyt Yhdysvaltojen markkinoille. Yhdysvalloissa ei ole 3G:tä. Suomeen puhelin saapuu hyvällä säkällä v. 2008 alussa - mitä todennäköisimmin 3G mukana. Perustele, miksi OS X on megaluokan moka?

OS X ei ole suunniteltu PDA-laitteille tai kännyköille, siinä on ensimmäinen "moka". iPhone saapuu Suomeen vasta vuoden päästä ja se on jo nyt korkeintaan "nykyteknologiaa" tai jopa snadisti vanhentunutta (kamera, GPRS etc). Mikä lienee tilanne silloin kun laite tulee Suomeen? Jos ei tapahdu dramaattista kehitystä niin väitän että laite on Suomen markkinoita ajatellen valmiiksi vanhanaikainen.

EDIT: Sen verran puhelimista että tällä hetkellä löytyy E70 joka on ylivoimaisesti paras bisnespuhelin (kommarien ohella) markkinoilla. Lisäksi löytyy Samsungin X200 joka on kokonsa puolesta varsin loistava viihde/varapuhelin. Edellinen puhelin oli kommari joka oli mulle liian iso, sitä edellinen oli Samsung jonka hukkasin kännissä. En ole siis mikään sokea Nokia-fanaatikko.
 
Daespoo kirjoitti:
Lähinnä vain naurattaa tämä teidän sokea usko Appleen ja kaikki kritiikki unohdetaan samantien kun Apple marssittaa lavalle uuden tuotteen hirveän markkinointikoneiston luoman hypen saattelemana.

Mua vähän naurattaa kaltaisesi ihmiset, jotka väkisin pysyvät siinä tutussa ja turvallisessa - tässä tapauksessa Nokiassa. Ja teilataan uusi tulokas heti. Uskollisena Apple-fanboy'na innokkaasti kehuin tuotetta, koska se vaikuttaa lupaavalta. En minä, et sinä, eikä kukaan muu tässä ketjussa ole päässyt tuota luuria käytännössä testaamaan. Esim. kuinka akku todellisuudessa kestää ja miten OS X skulaa.

Kosketusnäyttö on vaikuttaa kätevältä, mutta on samalla myös iso kysymysmerkki. Toimiiko se kännykkä-tuotteessa? Miten likaisuus ja naarmuisuus vaikuttaa toimivuuteen?

EDIT: Omasta taskusta löytyy vanhahko Nokia 6170, mutta toimii kuin junan vessa. Ja mp3-soitin on tällä hetkellä Creativen - eli se siitä fanboy-statuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos vaihtoehto on tuttu ja turvallinen sekä teknisesti edistynyt laite ja vastassa on täysin uusi laite joka on joiltain merkittäviltä osin jo vanhanaikainen tai teknisesti erittäin kyseenalainen (esim. iPhonen kiinteä akku) niin se ei todellakaan ole vaikea ratkaisu.

Mutta ilmeisesti joillain teillä painaa logo kannessa niin paljon että sokeasti uskotaan siihen vaikka tiedetään jo valmiiksi tuotteen olevan kyseenalainen eräiltä osin.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Yksi asia ainakin on varma - Daespoon elämä räjähti iPhonen myötä. On todistus Applen brändin voimasta, että se aiheuttaa näin voimakkaita tunteita. Ja myös siitä, että Daespoo ei itse todellakaan ole rationaaliselta pohjalta liikkeellä.

Akkua vaihdetaan kännyköissä joka tapauksessa niin harvoin, että iPhonen akun vaihto jossain huollossa ei varmaan tule olemaan mitenkään erityisen rassaava juttu. OS X puhelimessa on käytettävyyden ja vakauden neronleimaus, ja se näyttää pyörivän iPhonessa oikein hyvin. Se on tietenkin sopeutettu känny-ympäristöön. 3G:tä ei iPhonessa (vielä?) ole, koska sitä ei jenkeissä ole.

Mutta kukaan ei ole vielä puhunut siitä, että iPhone on myös täysiverinen (ja tähän mennessä kehittynein) iPod. Se ei voi olla painamatta hankintapäätöksiä tehdessä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Huerzo kirjoitti:
Oikeastaan tällainen tuote sopisi loogisesti myös SonyEricssonille - sillä silloin yhtiöllä olisi hallussaan sekä sisällöntuotanto levy-yhtiönsä kautta (SonyBMG) ja toisessa päässä sisällön "kuluttaminen". (Applehan ei voi musiikkia lähteä itse tuottamaan, koska joskus vuonna x sopivat Beatles-yhtiö Applen kanssa, että Apple Computers ei koskaan sekaannu musiikkibusinekseen. iPodin valmistaminen meinasi jo saada lakimiesarmeijat kissatappeluun, mutta taisi järki (raha) voittaa tässä tapauksessa.) Mutta taidetaan eksyä jo aiheesta - mukava piristys tämä iPhone, toivottavasti pistää myös Nokian insinöörit liikkeelle. (Ai juu, tästä näkee mielikuvien tehon. joiden perusteella itsekin ajatuksia hahmottaa: Nokialaiset mielletään aina kirkasotsaisiksi, mutta tylsiksi ja ennalta-arvattaviksi insinörteiksi. Applella taas tuskin on töissä yhtään insinööriä, tai jos on, niin korkeintaan katu-uskottavia sellaisia...)

Eikö SE:llä ole jo yksi kosketusnäytöllinen kännykkä? Ja taisi olla muutenkin jonkinlainen "mediahärpäke"
En tiedä menestyksestä, mutta mitä sitä jossain verkkokaupassa näpräsin, niin ei vakuuttanut kummemmin.

Sinänsä kyllä perustelut paremmasta käyttöliittymästä lienevät "Maailman Parhaita Perusteluita (tm)" kun tuotetta ei oikeastaan ole edes kukaan pahemmin käyttänyt ja käyttäjäkuntaa tuskin voi luonnehtia järin puolueettomaksi. Teknisiä speksejä _voi verrata_, oikeasti testaamatonta käyttöliittymää ei, ainakaan vielä, mutta ihankuin se olisi koskaan ketään haitannut.

Jos analysoidaan käyttöliittymää videoitten avulla, Susikasistakin varmaan löytyy hyviä promo-videoita missä winukan käyttö näyttää uskomattoman helpolta. No, itse kylläkin käytän XP:tä ja varmaan uuden koneen myötä asennan Vistankin, vaihtoehtojen puute kun valitettava realiteetti maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Monte-Cristo kirjoitti:
Yksi asia ainakin on varma - Daespoon elämä räjähti iPhonen myötä. On todistus Applen brändin voimasta, että se aiheuttaa näin voimakkaita tunteita. Ja myös siitä, että Daespoo ei itse todellakaan ole rationaaliselta pohjalta liikkeellä.

Ai kun kerroin että teknisesti laitteessa on sekä vanhoja että kyseenalaisia ominaisuuksia? Just just, täähän tekee musta epärationaalisen. Aika heikolla pohjalla olet noiden väitteisesi kanssa.

Monte-Cristo kirjoitti:
Akkua vaihdetaan kännyköissä joka tapauksessa niin harvoin, että iPhonen akun vaihto jossain huollossa ei varmaan tule olemaan mitenkään erityisen rassaava juttu. OS X puhelimessa on käytettävyyden ja vakauden neronleimaus, ja se näyttää pyörivän iPhonessa oikein hyvin. Se on tietenkin sopeutettu känny-ympäristöön. 3G:tä ei iPhonessa (vielä?) ole, koska sitä ei jenkeissä ole.

Hah, tää on aika hauskaa. Kerroppas mulle mistä tiedät että OS X on vakaa pienessä PDA-laitteessa? Ai niin, onhan se vakaa myös läppäreissä ja pöytäkoneissa! Pistetäänkö seuraavaksi vaikka AUX tai HPUX puhelimeen, nehän on niin vakaita servereissä? Jessus sentään mitä argumentteja, todellisia fanboy-haaveita.

Ihan turha mussuttaa mistään "epärationaalisesta" pohjasta, minä en ole tässä keskustelussa se joka perustaa mielipiteensä markkinahypeen ja toiveajatteluun vaan tiedossa olevaan faktaan.

Sinun kohdalla kyse on vain ja ainoastaan olettamuksista, toiveista ja haaveista. Mutta ei se mitään, kaikki tyylillään.

On kieltämättä todella huvittavaa tämä Apple fanien uskomaton tunnelataus tässä ketjussa.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Daespoo kirjoitti:
Ai kun kerroin että teknisesti laitteessa on sekä vanhoja että kyseenalaisia ominaisuuksia? Just just, täähän tekee musta epärationaalisen. Aika heikolla pohjalla olet noiden väitteisesi kanssa.
Riehumisesi osoittaa olevan liikkeellä enemmän tunne- kuin järkipohjalta. Vanhat ja kyseenalaiset ominaisuudet taas eivät ehkä olekaan sitä, mm. juuri samoista syistä mitä itse listaat. Myönnä pois, olet samalla viivalla positiivisesti suhtautuvien kanssa olettamuksinesi, ainoana erona, että sinun lähtökohtasi on negatiivinen, syynä Apple-fanien innostunut reaktio. Uskomaton tämä Daespoon tunnelataus tässä ketjussa.

Hah, tää on aika hauskaa. Kerroppas mulle mistä tiedät että OS X on vakaa pienessä PDA-laitteessa? Ai niin, onhan se vakaa myös läppäreissä ja pöytäkoneissa! Pistetäänkö seuraavaksi vaikka AUX tai HPUX puhelimeen, nehän on niin vakaita servereissä? Jessus sentään mitä argumentteja, todellisia fanboy-haaveita.
Itseäni ihmetytti, että iPhonen OS X ei kaatuillut tai muuten temppuillut eilisessä esittelyssä. OS X:kin on usein vikuroinut isoissa julkisissa demoissa, se ei ole mikään Windowsin erityisoikeus (vaikka Windows yleensä onkin se, joka saa naurut osakseen). Siinä yksi perustelu olettamukselle, että iPhonen OS X:n on syytä odottaa olevan vakaa. Ja OS X:n historia tietokonepuolella on todellakin täysin järkevä pohja olettamukselle känny-OS X:n vakaudesta ja käytettävyydestä. Se, että tietokonekäyttistä ei ole ennen kännykkään asetettu (tässäkin tapauksessa se on tietysti sopeutettu uuteen ympäristöönsä, eikä ympätty vehkeeseen sellaisenaan) ei ole mikään perustelu ratkaisun heikkoudelle. Joten, mihin sinä perustat näkemyksesi, että OS X ei olisi vakaa ja hyvä ratkaisu? Niin, olet aivan samalla viivalla nega-fanboyhaaveillasi. Saman kolikon toinen puoli. Argumenttia pöytään, kiitos. Vittuilu ja reuhkaaminen ei vakuuta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Monte-Cristo kirjoitti:
Riehumisesi osoittaa olevan liikkeellä enemmän tunne- kuin järkipohjalta. Vanhat ja kyseenalaiset ominaisuudet taas eivät ehkä olekaan sitä, mm. juuri samoista syistä mitä itse listaat. Myönnä pois, olet samalla viivalla positiivisesti suhtautuvien kanssa olettamuksinesi, ainoana erona, että sinun lähtökohtasi on negatiivinen, syynä Apple-fanien innostunut reaktio. Uskomaton tämä Daespoon tunnelataus tässä ketjussa.

Sinä voit ihan rauhassa hokea tuota sinun "tunnepohjalta liikeellä" -väitettäsi niin paljon kuin haluat, ei se asiaa miksikään muuta. Minä perustan mielipiteeni kylmään tekniseen dataan eli siihen mitä OIKEASTI tiedetään laitteesta tässä kohtaa. Vanhat ja kyseenalaiset ominaisuudet eivät ole mitä?

Minä en ole lähtökohtaisesti Applea vastaan, minä naureskelen teille jotka silmät pyöreinä uskoo kaiken mitä markkinointivideolla syötetään.

Monte-Cristo kirjoitti:
Itseäni ihmetytti, että iPhonen OS X ei kaatuillut tai muuten temppuillut eilisessä esittelyssä.

Oooh, ei kaatunut eikä temppuillut demossa! No sehän ratkaisee kaiken!

Oikeasti, et näytä itsekkään tajuavan kuinka heikolla olet.

Monte-Cristo OS X:kin on usein vikuroinut isoissa julkisissa demoissa kirjoitti:
No tuohan kuulostaa vielä paremmalta! Luotettavuus on kohdallaan koska OS X ei kaatunut demossa niinkuin yleensä, vau!

Monte-Cristo kirjoitti:
Se, että tietokonekäyttistä ei ole ennen kännykkään asetettu (tässäkin tapauksessa se on tietysti sopeutettu uuteen ympäristöönsä, eikä ympätty vehkeeseen sellaisenaan) ei ole mikään perustelu ratkaisun heikkoudelle.

Sanooko Windows CE mitään? Jos ei niin googleta. Ei kannata välttämättä puhua aiheesta josta ei ole faktaa tiedossa.

Monte-Cristo kirjoitti:
Joten, mihin sinä perustat näkemyksesi, että OS X ei olisi vakaa ja hyvä ratkaisu? Niin, olet aivan samalla viivalla nega-fanboyhaaveillasi. Saman kolikon toinen puoli. Argumenttia pöytään, kiitos. Vittuilu ja reuhkaaminen ei vakuuta.

Minä perustan sen siihen että OS X:ää EI ole suunniteltu PDA-käyttöön toisin kuin esim. Symbian. Samalla viivalla? Voi jösses sentään.

Myönnä nyt Monte että olet hukassa kuin lumiukko.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Tuli muuten mieleen 3G:tä pohtiessani: mikä on se 3G:n erityisominaisuus, joka tekee siitä erityisen haluttavan? Missä on "killer app"? Suomessa kuluttajat näkyivät olevan sitä mieltä, että GSM riittää aivan tarpeeksi hyvin. Tarvittiin erillinen kytkykauppalaki, että kalliit 3G-puhelimet alkoivat käydä kaupaksi, ja että operaattorien 3G-satsaukset eivät menisi harakoille. Ja minä kun luulin, että vapaassa markkinataloudessa kuluttaja päättää. Mind you, että Suomessa kännykkäbisnes on moneen muuhun maahan verrattuna ollut harvinaisen vapaata juuri kytkykaupattomuuden ja kännyköiden lukitsemattomuuden takia. Operaattorikilpailukin on (ainakin ollut) täällä paljon kovempaa kuin muualla.

Jenkit saattavat hyvinkin olla oikeassa, että 3G on pelkkä turha välivaihe ennen kännyköiden siirtymistä aitoon langattomaan nettiin.
 

Ender00

Jäsen
Myös ulkopuolisena pieni kommentti: kyllähän nuo iPhonesta innostuneet aika kritiikittömästi ylistävät tuotetta, josta ei vielä ole käyttökokemuksia ja Daespoo pitää sitten toista äärilaitaa hallussaan. Totuus lienee jotain tuolta väliltä.

Euroopan markkinoille sitten aikanaan tulee varmasti uudistettu versio iPhonesta, sillä noilla teknisillä ominaisuuksilla ei euroopassa juhlita (varsinkaan enää vuoden päästä). Mutta sitten kun laite on Suomessa markkinoilla niin katsotaan mikä on tilanne.

Itsekin tässä ollut hankkimassa uutta puhelinta ja huomannut sen melkoiseksi hommaksi. Kaikkien merkkien 3G-puhelimet jokseenkin kelannut läpi ja joka ikisessä tuntui olevan jotain vähän pielessä, sitä yhtä täydellista ei vastaan tullut, teknisten speksien tai käyttökokemuksien perusteella. Tuli sitten tilattua Nokia E70, kun tuntui vastaavan lähimmin sitä, mitä puhelimelta haluan. Toivottavasti osoittautuu hyväksi valinnaksi.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Daespoo kirjoitti:
Sinä voit ihan rauhassa hokea tuota sinun "tunnepohjalta liikeellä" -väitettäsi niin paljon kuin haluat, ei se asiaa miksikään muuta.
Ei muutakaan, sinä riehut ihan samaan malliin kuin aina aiemminkin.

Minä perustan mielipiteeni kylmään tekniseen dataan eli siihen mitä OIKEASTI tiedetään laitteesta tässä kohtaa. Vanhat ja kyseenalaiset ominaisuudet eivät ole mitä?
...välttämättä vanhoja ja kyseenalaisia. Vanhoja kuten "ei 3G:tä"? Kuten todettua, ei mikään varsinainen puute. Jenkit eivät tarvitse. Euroopan markkinoita varten sellainen saatetaan tehdä. Kyseenalaiset ominaisuudet kuten OS X alustana? Perusteena Windows CE? No, jos vertaa Windowsia ja OS X:ää tietokonepuolella, voi vetää aika suoran johtopäätöksen, että perustelu on huono. IPhonen tapauksessa etuna on, että sekä kovo että käyttis ovat saman firman käsialaa, jolloin voidaan taata maksimaalinen yhteensopivuus. Jos ne eivät pelaa yhteen, niin se on merkki siitä, että firmassa ei oikea käsi tiedä, mitä vasen tekee. Applella on yleensä tiedetty.

Oikeasti, et näytä itsekkään tajuavan kuinka heikolla olet.
Oikeasti, et näytä itsekään tajuavan kuinka heikoilla olet.

Kas, tämähän on helpompaa kuin perustelu.

Samalla viivalla? Voi jösses sentään.

Myönnä nyt Monte että olet hukassa kuin lumiukko.
En myönnä, koska sinä et tiedä yhtään sen enempää kuin minäkään.

Odotetaan kesäkuuta. Lastentauteja riittää varmasti, vaikka Applella onkin yhä puoli vuotta aikaa hioa iiKapulan ominaisuuksia. Akun kesto on kysymysmerkki, kuten myös ruudun kesto kovassa käytössä. Tuo kohta on niin ratkaisevan laatuinen, että on vaikea uskoa Applen (jo iPod-ongelmistakin viisastuneena) julkaisevan mitään kovin helposti naarmuuntuvaa ja likaantuvaa. Ehkä mukana tulee ruudun puhdistukseen tarkoitettu iWipe, hö hö.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Monte-Cristo kirjoitti:
Tuli muuten mieleen 3G:tä pohtiessani: mikä on se 3G:n erityisominaisuus, joka tekee siitä erityisen haluttavan?
Vauhti.
Missä on "killer app"?
Kaikki tiedonsiirtonopeutta vaativat sovellukset. Sinulle jännittävänä esimerkkinä vaikkapa elektroninen postisovellus, eli ns. "e-mail"-ohjelma.
Suomessa kuluttajat näkyivät olevan sitä mieltä, että GSM riittää aivan tarpeeksi hyvin. Tarvittiin erillinen kytkykauppalaki, että kalliit 3G-puhelimet alkoivat käydä kaupaksi
Suomessa kuluttajat ovat persaukisia, jotka alkoivat hommaaman pitkään himoitsemiansa 3G-luureja huimaan tahtiin heti kun niitä alkoi saamaan pienellä alkusatsauksella.

Jenkit saattavat hyvinkin olla oikeassa, että 3G on pelkkä turha välivaihe ennen kännyköiden siirtymistä aitoon langattomaan nettiin.
Täh? Oliko 28,8 kilon motukat vain turha välivaihe siirryttäessä 56 kilon purkkeihin? Onko elämäsi nykyhetki vain turha välivaihe siirtyessäsi seuraavaan vaiheeseen? Minulle ei. Lähes kaikki askeleet tiedonsiirron nopeuksissa ja tavoissa ovat olleet laitteista riippumatta minulle milloin minkäkin sijoituksen arvoisia edistysaskeleita. Tätäkin naputtaessa 3G:n nopeutta ollaan tuplaamassa. Kysytään vaikka niin, että jos et koe tarvitsevasi 3G-nopeuksia nyt, niin mitä vittua teet jollain nopeammalla välivuotesi jälkeen? Ja mikä laittaa sinut kuvittelemaan, että Nokia ja muut valmistajat, jotka toivat jo vuosi sitten kännyjä sekä 3G-, että WLAN-yhteyksin jähmettyvän nykyhetkeen?
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
AnaMasa - no, minusta tilanne on erilainen langattomien yhteyksien saralla nyt kuin esim. motujen nopeutuessa kultaisella ysäriluvulla. 3G:hen siirtyminen on isompi tekninen harppaus kuin 28,8 kilon modeemista 56K:hon. Samalla vaivalla voitaisiin siirtyä suoraan koko ajan yleistyvän WLANin käyttöön kännyköissä ilman päällekkäisiä tekniikoita. Ehkä. Joskus asiat vain menevät eri tavoin eteen päin kuin ne joskus aiemmin menivät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös