Inttipalvelusgalluppi...

  • 26 400
  • 197

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
II/01 Kainuun Prikaatin Tulenjohto- ja viestipatteri.
Ainut tavoite oli selvitä puolella vuodella. Se toteutui, mutta läskiksi en lyöny! :D
 

Wolves

Jäsen
I/95 Vekaranjärvi ja Lappeenranta, Rakuuna

Kohtahan tuosta poispääsystä on seitsemän vuotta eikä minkäänlaista lappua ole kuulunut. Tuskin kuuluukaan seuraavan seitsemän vuoden aikana.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Pioneeripoika
KarPr I/96
KymPionP
2.PionK. --> PionAUK --> 1.PionK.
Res. Alik.

Kertauspäiviä toistaiseksi 0.

KarPr I/01
KymPionP
2.PionK --> PionAUK --> 2.PionK
Ja res. Alik, enkä aio kerrata, eivät oo onneks kysyneetkään...

Aika samalta näyttää...
Sillon aikanaan teillä tais olla vielä kunnon meininki siellä?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti redbeast


Mites kapteenit Mälkki ja Rautiainen?

Eikös tuo Rautiainen ole se jotakuinkin Etelä-Suomen tyhmin kapteeni? Tottelee nimeä jää-Janne tai jotain? Legenda kulkeutui vekaralle asti...
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Viestin lähetti timmi
II/01 Kainuun Prikaatin Tulenjohto- ja viestipatteri.
Ainut tavoite oli selvitä puolella vuodella. Se toteutui, mutta läskiksi en lyöny! :D

Ai nuoko on nykyään yhdistetty samaksi patteriksi. Minun aikanani ne oli vielä erikseen, olin I/99 Viestipatterissa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Shayne


Täytyypä nyt kysyä, että mahtoiko Isosaaressa jo tuohon aikaan olla sotilasmestari Narkiniemi..?..kaljupäinen, silmälasit, ärrävikainen, (niinkuin kai kaikki muutkin skapparit..?)..äijä hoiteli näitä merivalvontahommia. Ajattelin vaan kun meille Reima sanoi olleensa niin kauan Isosaaren viimaisella linnakkeella, että on hiuksetkin lähteneet päästä.

>>> No eipä siellä tuon nimistä mestarisotilasta ollut minun aikanani. Aliupseerikoulussa olivat sotilasmestari Kolju ja sotilasmestari Niemi (lempinimeltään ytimekkäästi MIES) jolla roikkui AINA helkkarin iso lapinleuku vyöllä, oli sitten asuna maastopuku tai harmaa palveluspuku (ei tainnut olla ihan ohjesäännön mukainen juttu, mutta patterin päällikkö ei ilmeisesti viitsinyt huomautella asiasta).
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö täällä ole edes ketään helsinkiläistä, joka olisi käynyt Dragsvikin?

Itse aloitin palvelukseni Dragsvikissa 1 jk:ssa ja sieltä siirryin alokasajan jälkeen Hankoon laivaan suorittamaan loppupalveluksen. Laivan nimi oli Vänö, jos se nyt jollekin tuottaa muistikuvia.

Siellä Dragsvikissa oli muuten tupakaverina muuan Basti Freudenthal.
 

Fade to Black

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti polvipetteri
Eikö täällä ole edes ketään helsinkiläistä, joka olisi käynyt Dragsvikin?

Itse aloitin palvelukseni Dragsvikissa 1 jk:ssa ja sieltä siirryin alokasajan jälkeen Hankoon laivaan suorittamaan loppupalveluksen. Laivan nimi oli Vänö, jos se nyt jollekin tuottaa muistikuvia.

Siellä Dragsvikissa oli muuten tupakaverina muuan Basti Freudenthal.

Minä olen,vaikka nykyään asunkin Vantaalla.
Basti oli monta vuotta samalla luokalla.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Jet Ace



Hiukan joudun tästä pistämään paremmaksi:

Reservin kersantti, Turun ItPsto.

Soveltuvuus:
1. Talous au
2. Toimisto au

Minä en ollut koskaan iltaisin vahvuudessa, koti 1,5 km kasarmista. Kävin lähes päivittäin päivisinkin kotona.

TurItPsto III/81 tykkimies

Tvälmies
57 AutIt
23 Itk

Samansuuntaisia kokemuksia JetAcen kanssa. Asuin kasarmista muutaman kilometrin päästä ja kotiin pääsi varuskuntavapaillakin eli käytännössä viikosta vähintään neljänä iltana tuli notkuttua kotona.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Viestin lähetti timmi
II/01 Kainuun Prikaatin Tulenjohto- ja viestipatteri.
Ainut tavoite oli selvitä puolella vuodella. Se toteutui, mutta läskiksi en lyöny! :D

Viestin lähetti AnA79
Ai nuoko on nykyään yhdistetty samaksi patteriksi. Minun aikanani ne oli vielä erikseen, olin I/99 Viestipatterissa.

Viestipatteri on käsittääkseni asia erikseen. Tj-ja Vptri kuulu tykistön alaisuuteen. Me kuljettiin jääkäreiden mukana ja tehtiin viestimiehen hommia, mutta siitäki huolimatta tykkimiehiä oltiin/ollaan. Vaikka tykkejä ei nähtykkään.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Viestin lähetti timmi




Viestipatteri on käsittääkseni asia erikseen. Tj-ja Vptri kuulu tykistön alaisuuteen. Me kuljettiin jääkäreiden mukana ja tehtiin viestimiehen hommia, mutta siitäki huolimatta tykkimiehiä oltiin/ollaan. Vaikka tykkejä ei nähtykkään.

Joo, ei tullu tykkejä nähtyä tositoimissa, kuulin kylläkin. Olin nimittäin tykistön komentopaikalla. Viestipatteri on kyllä asia erikseen, mutta onko ne nykyään samoissa tiloissa? Eli Kajaanissa siinä vitoskassun päädyssä? Kun tulenjohto oli minun aikanani 4-kasarmissa.

EDIT: kirovihreitä
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti timmi
Viestipatteri on käsittääkseni asia erikseen. Tj-ja Vptri kuulu tykistön alaisuuteen. Me kuljettiin jääkäreiden mukana ja tehtiin viestimiehen hommia, mutta siitäki huolimatta tykkimiehiä oltiin/ollaan. Vaikka tykkejä ei nähtykkään.

Patteri tarkoittaa tykistöä. Eli jos yksikön nimi on viestipatteri, niin se kuuluu tykistöön. Muutoin se olisi viestikomppania. Näin ainakin minun mielestäni.

Nimim. I/01 PsPr Tj- ja VPtri res. Alik.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti polvipetteri
Eikö täällä ole edes ketään helsinkiläistä, joka olisi käynyt Dragsvikin?

Itse aloitin palvelukseni Dragsvikissa 1 jk:ssa ja sieltä siirryin alokasajan jälkeen Hankoon laivaan suorittamaan loppupalveluksen. Laivan nimi oli Vänö, jos se nyt jollekin tuottaa muistikuvia.

Siellä Dragsvikissa oli muuten tupakaverina muuan Basti Freudenthal.


Meikäläinenkin oli siellä 2 Jk:n puolella vuosina 91-92

Itse muistan että 1JK:ssa palveli muuan tuleva palkkasoturi
nimeltään Marco Casagrande.
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meillä ei itketä, meillä ei surra, iske ja murra.

1.PsvK/PsvP/PsPr, I/99

Psv:tä kuljetin uskomattomalla vauhdilla paikasta toiseen vaaroja väistellen. Hauskaa oli koko rahan edestä 12 kk, aika tiukka meno koko ajan eikä tylsää juurikaan ollut. Ympäri Suomea tuli taisteltua, Huittisten Shelliltä Niinisalon dyynien kautta kulki tieni vaunussa aina Rovajärvelle saakka. Mukaan mahtui niin maailman pisin junamatkakin kuin käsirysyä ruotsalaisten kapiaisnaisten kanssa. Ihan pari kovaa kranaattiakin pääsin ampumaan. Kertaamaan tuskin panzerissa pääsen, eiköhän viisvitoset sulateta nauloiksi kun Leopardit muutaman vuoden päästä otetaan palveluskäyttöön. Jääkärileikit eivät oikein innosta kun on oikeassa sotakoneessa ollut. Baretti on musta siksi että siinä ei näy rasva, mainio korjauspäähine muuten. Enkä ole keksinyt otsikon runoa, sen on kirjoittanut joku muinainen kirjailija.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Joku kyseli Tj:ltä SavPr:n Korohoron meininkiä.

Voin vastata itse, kun oli saapumiserässä II/01, KRHK Kirjuri.

Kyllähän se alokasaikana tuli monta kertaa haikailtua siirtoa jääkärikomppaniaan, sen verran kovempaa se on KRHK:ssa se touhu.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jääk, II/01, KrhK, PorPr.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti laiska laita


Voi voi! Naapurikomppaniasta II97:na tilannetta seuranneena voin sanoa että sä todellakin olet suorittanut armeejan. Vai vieläkö se meno on samanlaista kuin silloin. Aamulla heräsi kuudelta siihen kun krhk pojat tuli aamulenkiltä. Eli siellä herättiin alokas aikana jo 5.30 ja muutenkin morttiaikana se meno oli siellä erikoista. Rastikoulutus kun saattoi alkaa 7.15 aamulla ja päättyä 21.15 illalla.
.

Voin kertoa, että ainakaan muutamaa vuotta aikaisemmin ei ko. paikassa ollut mitään aamulenkkejä. Sen sijaan virallisesta koulutusohjelmasta joskus poikettiin, kun piti harjoitella pukeutumista ja pihalle järjestäytymistä hiukan enemmän kerralla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Designer
Parolannummen Panssariviestikomppania, 95-96. Sotilasarvo reservin vänrikki. Ja hoidin intin sen verran hyvin, että takaisin eivät ole pyydelleet enkä tiedä menisinkö, jos pyytäisivätkin.

Jaahas. Mies on sitten ollut samalla PSRUK:n kurssilla kuin meikäläinen.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Sotilasurako?

Saapumiserä I/91 Karjalan Prikaati, Vekaranjärvi, I jääkärikomppania

Va-kersantti Uudenmaan jääkäripataljoona II-jk 1992
Suomalainen Rauhanturvapataljoona Libanonissa 1999-2001

res. Kersantti ei kertauksia alla.
 

Stobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Philadelphia Flyers
PsPr/PsTiedK, 2/95, 330 vrk, Bmp2-kurssi, panssarijääkäri
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parolan Panssariprikaati, II/2000
palvelusaika: 362vrk, Alikersantti
Tiedustelukomppania/Pst-ohjusjoukkue
BMP-2 rynnäkköpanssarivaunun johtaja/ajaja
 

hamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
II/00 ja Hyrylän lepokoti
Kotiin alikersanttina. Toimisto au sekä viestiryhmän johtaja.
Oli kyllä aika lepo 362 päivää.
Ja kuten arvata saattaa ei vielä ole kertauslappua tullut.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti hamy
II/00 ja Hyrylän lepokoti
Kotiin alikersanttina. Toimisto au sekä viestiryhmän johtaja.
Oli kyllä aika lepo 362 päivää.
Ja kuten arvata saattaa ei vielä ole kertauslappua tullut.

Onko yliluutnatti Hannu Saastamoinen tuttu nimi? Tai kävitkö tuon 362 (?) päivää siellä pörrättyäsi edes ilmatorjuntamuseossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös