Inttipalvelusgalluppi...

  • 26 406
  • 197

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Koska vain yksi ainoa sivari on aiemmin ilmoittautunut tässä ketjussa, niin täytyyhän meidänkin edustusta lisätä.

Palveltu siis on. 13 kuukautta erään Itä-Suomalaisen kaupungin kulttuuritoimessa. Sinä aikana väännetty mm. kaupunginorkesterin valaistusta ja pystytelty äänentoistoa jos jonkinlaisiin bileisiin. Niinhän siinä kävi, että hommasta tuli opiskelujen loputtua ammatti. Jäin siis ikäänkuin "armeijauralle". Nyt niitä hymiöitä...

Sitäpaitsi parhaan ystäväni - Hifkin miehiä hänkin - isä oli perustamassa Suomen Aseistakieltäytyjien Yhdistystä. Nyt niiden pinssi roikkuu takin kauluksessa Hifkin kissapedon vieressä.

Niin, ja onhan se Suhosen Apekin "meidän miehiä".
 

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tj:n kanssa sama palveluspaikka eli Mikkelin Karkialampi. Vieläpä samaan aikaan eli 7.1.2002-5.7.2002, tosin itse olin JK:ssa.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pansio II/88 - Sotilaspoliisi. Viimeinen alokaskoulutus kyseisellä kasarmilla. Kallanpään 24h vartiointi tuli tutuksi 22 kertaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti mikkojii


Suomen Aseistakieltäytyjien Yhdistystä. Nyt niiden pinssi roikkuu takin kauluksessa Hifkin kissapedon vieressä.

No sen aseistakieltäytyjä pinssin vielä ymmärtää, mutta että HIFK!!!!??? ;)
 

Rebound

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
LJK kurssi 26 (-87-88). Alikessu. Kahdesti kertaamassa, jonka jälkeen ylennettiin sotilasurani lakipisteeseen, kersantiksi.

14 vuotta intin päättymisestä ja silti tupamme tapaa joka vuosi. Meillä oli vaan niin hauskaa. Loistava jengi.
 

dgn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ahmat & Avalanche
Armeijasta pääsin 3.10.2002 ja palvelin Orrengrundin merivalvonta-asemalla merivalvojana. Kertauksia ei muutamaan vuoteen ole odotettavissa ja arvolta reservin tykkimies.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti TBK


No sen aseistakieltäytyjä pinssin vielä ymmärtää, mutta että HIFK!!!!??? ;)

Niinpä niin. Meitä on monenlaista mononheiluttajaa. Kun nyt oikein ajattelee, niin onhan tuossa jonkinasteinen ristiriita. Saati että sen rinnalla olis joku kirvespinssi. Kissa on kuitenkin söpö eläin, toisin kuin tappara. Se on ase.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähetti Tj
Jaa, ilmeisesti en sitten olekaan muistanut vastailla tähän. Olen I/02 - saapumiserää, palvelukseenastumispäivä 7.1 -02 ja kotiutuspäivä 5.7 -02. Palveluspaikkana Mikkelin Karkialampi ja KRHK.

Itse asiassa olit vastannut (sivu 2, toiseksi viimeinen viesti). Satuin näkemään, kun etsin omaa viestiäni. Ei niinkään, että sillä mitään väliä on.
Minä sen sijaan en ollut vastannut tähän ketjuun. Elikäs

I/02 KarPr
2. VK

Astuin palvelukseen ja kotiuduin samoina päivinä kuin Tjkin.

EDIT: typo
 
Viimeksi muokattu:

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Jahas, paukahti kertausharjoituskutsu... 4.4 Niinisaloon, tällä hetkellä olen menossa mielelläni, mutta saattaahan se mielikin vielä muuttua...

Viikko Pohjankankaan raikkaassa ilmassa tekee varmasti hyvää ja luultavasti löytyy jotain järjestettyä ohjelmaa, ettei ihan tylsistymään pääse, onneksi ei tullut kutsua lappiin tammi tai helmikuuksi.. brrrr
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Heh, laiska kun olen niin kelasin vaan pari sivua taaksepäin ja katselin päivämääristä että heinäkuu, elokuu... varmaan ketju aloitettu pitkälti meikäläisen kotiutumista ennen joten vastataanpa tähän.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Tj
Heh, laiska kun olen niin kelasin vaan pari sivua taaksepäin ja katselin päivämääristä että heinäkuu, elokuu... varmaan ketju aloitettu pitkälti meikäläisen kotiutumista ennen joten vastataanpa tähän.
Kysymys: Mistä tiedän, olenko jo vastannut tähän kysymykseen?
Vastaus: Mene sivulle, jolla näkyvät keskustelujen aiheet, ketjujen avaajat ja viestien lukumäärät. Siis esimerkiksi Vapaan keskustelun etusivulle. Klikkaa sen viestiketjun viestien lukumäärää, josta haluat selvittää, oletko jo vastannut. Uuteen ikkunaan aukeaa lista, jossa on kerrottu, ketkä ovat ketjuun kirjoittaneet ja montako viestiä kukin on kirjoittanut. Tämä ei kerro, oletko jo vastannut itse kysymykseen mutta kertoo ainakin sen, oletko kirjoittanut jo kyseiseen ketjuun.
HTH.
 

jirilatal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
1998 vuoden ekassa saapumiserässä HämRjP:n Kuljetuseskadroonassa palvelin. Kertauksiin ei ole kutsuja kuulunut. Korpraalina sieltä kotio laitettiin.
 

AkA

Jäsen
Nostellaanpas tätäkin pinnalle, itseni ja muiden uusien kirjoittajien iloksi, tai miten vaan.

KotRa I/01, 08.01.-04.10.2001, alokasaika Kirkonmaan pirunsaarella, loput sitten kauniissa Haapasaaressa laivoja tiiraillen ja tutkaa vahdaten. 270 kunnian päivää merivalvojana, ja korppina kotiin!

edit: Koulukaverit.com-sivustolla sijaitseva mainosbanneri on huutanut jo useamman viikon ajan Inttikaverit.com-nimisen sivuston aukeavan pian. Kun tuo ihme lähiaikoina tapahtuu, niin jokainen pääseepi taas tirkistelemään, mitä se alapedissä nukkunut jäämies puuhaileekaan nykyään, sikäli kun on sisään kirjoittautunut. Varmasti kiintoisa ja antoisa sivusto, kuten tuo Koulukaveritkin.
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti jirilatal
1998 vuoden ekassa saapumiserässä HämRjP:n Kuljetuseskadroonassa palvelin. Kertauksiin ei ole kutsuja kuulunut. Korpraalina sieltä kotio laitettiin.

Duih, käväsin pyörähtämässä samassa erässä Huoltokoulutuskeskuksen Lääkintähuoltolinjalla. Et sattunu kuskailee meitä?
 

mikamoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäällä TPS, nurmella RoPS.
KaiPr/KaiJP/2. JK II/02 (8.7.2002-3.1.2003). P-Kausi 3. JK:ssa ja sitten AUKkia karkuun kakkoseen. Kotiuduin jääkärinä.
 

lakimies

Jäsen
Lepposta oli...

PSPR 4. erillinen autokomppania, ns. HPK-kiintiössä (ei tavallinen armeija). Saapumiserä II/98. Toimin lähettinä 6 kuukautta ja autosotamiehenä reserviin. Komppanjan päällikkö lupasi, ettei tarvii tulla koskaan kertaan.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Heinäkuussa 2001 Pohjois-Karjalan Prikaatiin Kontiorantaan astuin ja 4.1.2002 pääsin pois ihan perus jääkärinä. Koko palvelusaikani olin Jääkärikomppaniassa ja erikoiskoulutukseni oli ITKK.
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Savon Prikaatin Korohoro

Viestin lähetti Hartza
Voin kertoa, että ainakaan muutamaa vuotta aikaisemmin ei ko. paikassa ollut mitään aamulenkkejä. Sen sijaan virallisesta koulutusohjelmasta joskus poikettiin, kun piti harjoitella pukeutumista ja pihalle järjestäytymistä hiukan enemmän kerralla.

Itse olin II/96. Aamulenkkejä ei ollut mutta muuten kyyti oli todella kylmää (tai kuumaa miten vaan..).

Ylil. Vilo oli kova äijä. Luutnantit Tuunainen ja Pulliainen täysiä sekopäitä.
 

Anton

Jäsen
Palveluspaikkana ”lämpöinen ja aurinkoinen” Sodankylä, edesmennyt PohmTR, 80–90 –lukujen vaihteessa. Kivaa ja jänskäähän siellä oli, muun muassa maastoöitä oli yli 80, eli kunnostauduin metsän yleistyökoneena.

Olen ilmeinen luupää, jolle ei oppi mene helpolla perille, siitä osoituksena neljä kertausharjoitusta. (Niinisalo, Vekarajärvi ja Rovajärvi x 2) Kannan liuskaharteillani yhteensä neljää pikkuista ruusuketta…
Edellisestä keikasta jo nelisen vuotta – jokohan minut viimein unohdettaisiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös