Inttipalvelusgalluppi...

  • 26 407
  • 197

Voittaja

Jäsen
P-SVP II/93
PuhK Alik.
Kertaamassa kävin heti 11 kuukautta reserviin pääsemisen jälkeen, silloin oltiin 9 päivää metsän siimeksessä. Mielelläni lähtisin uudelleenkin kertaamaan.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
II/98 - Rannikkotykistössä Isosaaren linnakkeella... ja kuskina vielä. Eikä siellä ollut kuin kolme traktoria, Uaz ja Jeeppi... :)
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Senior perkule!

Merivoimien Koulutuskeskus, Upinniemi. Vuotta en kerro, mutta 90-luvun loppupuolella.
Kirjuri, Ylimasi/Korpraali.
Melkein hävetti palveluksen helppous, periaatteessa tavallinen työpäivä toimistossa 8-16. Ei yhtään viikonloppua kiinni. Iltalomia tosiaan silloin kun itselle sopi. Kerran näin Pohjanmaan, siinä se laivastopuoli. Hyvä reissu.:D

Ps. Upinniemi on vielä mukavan tien päässä, kiva lasketella.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Senior perkule!

Viestin lähetti Spencer


Ps. Upinniemi on vielä mukavan tien päässä, kiva lasketella.

Silloin kun minä kävin, siis -78, tie oli ainakin aivan saatanan mutkainen ja talvella liukas ja vaarallinen. Siitä oikein erikseen meille aina paasattiin, joskin se jurrinen Sotilasmestari ei juuri saanut sanaa suustaan.

Silloin oli jotain lukuja siitä, kuinka monta ihmistä oli liikenneonnettomuudessa tiellä kuollut. Olisikohan ollut jotain kymmenkunta. Voihan se olla, että tietä on suoristeltu sen jälkeen. Siitä huolimatta: merimies on erimies.:cool:
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
I/92 KarPr, Vekaranjärvi. SissiK. Alikeisari. Näki stadin poika metsää sitten oikein kunnolla!
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Re: Re: Senior perkule!

Viestin lähetti Senior

Silloin oli jotain lukuja siitä, kuinka monta ihmistä oli liikenneonnettomuudessa tiellä kuollut. Olisikohan ollut jotain kymmenkunta. Voihan se olla, että tietä on suoristeltu sen jälkeen. Siitä huolimatta: merimies on erimies.:cool:

Juu, ei sitä suoristeltu ole. Kesällä mäkin siellä olin, että talvesta en paljoa tiedä. Muutama vuosi ennen meidän aikaa tie pinnoitettiin asfaltilla, jolloin menetettiin lisää henkiä kasvaneen nopeuden vuoksi. Mun aikana kuoli kaksi, yksi varusmies ja jonkun varusmiehen isäukko. Niin, että tulevat varusmiehet ajelevat sitten nätisti eikä niinkuin minä! Niin, ja tutka on perjantaisin siinä Suomen Sokerin kohdalla.;)
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
II/94
Jääkäriprikaati
2.JK

Kyl maar mää suuresti ihmettelen tätä ketjua lukiessani. Sodankylässä on vissiin erilaiset koulutusmetodit käytössä kuin suurimmassa osassa Suomen muita varuskuntia...

Noh minä siis kävin armeijan Jääkäriprikaatissa talvella 1994-95. Komppania oli 2. jääkäri-sellainen, eikä kuninkaallisuudesta kyllä voi puhua. Morttiaikana lähdettiin aina reippaasti aamulenkille ennen sianpieremää, mutta onneksi loppuaikana intissä sai sentään nukkua 5.30 asti. Minut valittiin joukkueen konekiväärimieheksi, jossa virassa sitten vietinkin puolisen vuotta. Lappia tuli hiihdettyä ristiin rastiin, mutta matkailuhan avartaa. Ikinä ei ole palellut niin paljon kuin sinä talvena Sodankylässä. Kotiuduin jääkärinä huhtikuussa 1995.

Yhdesti olen käynyt kertaamassa 9vrk:n verran, mikä oli ihan hyvä reissu. Tosin yllättävän kovaa sekin touhu oli, varsinkin kun huhupuheitten mukaan kertaaminen on suurin piirtein varuskunnassa makoilua ja ryypiskelyä. No varuskunnasta haettiin kamat, myös se rakas konekivääri, ja sitten oltiinkin metsässä loppuaika. Eikä ryypätty.

Pari viikkoa sitten tupsahti toinen kertauskutsu, tosin vapaaehtoinen sellainen johon en valitettavasti pääse.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Senior
Inttikokemukseni oli tyypillinen laivaston inttikokemus. Silloinkin paikkaa kutsuttiin puolisotilaalliseksi pursiseuraksi. Vaikea kuvitella, miten intti olisi voinut olla iisimpi. Herätys 08.00, kahden hengen tupa, omat telkkarit, jääkaappi ja stereot. Iltalomia oman tunnon mukaan...ei sattunut:cool:


Hiukan joudun tästä pistämään paremmaksi:

Reservin kersantti, Turun ItPsto.

Soveltuvuus:
1. Talous au
2. Toimisto au

Minä en ollut koskaan iltaisin vahvuudessa, koti 1,5 km kasarmista. Kävin lähes päivittäin päivisinkin kotona.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
1/94, ekat 10 viikkoa Upinniemessä II-patterilla, sieltä siirto Raumalle Kuuskajaskariin ja sieltä sitten loppu ajaksi Isosaareen. Minusta koulutettiin viestimies, mutta sotilasarvo on silti tykkimies. Oltiin muuten viimeinen saapumiserä, joka pääsi viestimiehenä 240 aamulla, seuraavat joutuivat olemaan 285 (linnakkeella). Vapaaehtoisia kertausharjoituksia on tullut muutama ja yksi "pakollinen".
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Spencer
Ps. Upinniemi on vielä mukavan tien päässä, kiva lasketella.


Niin, itse kutsuin sitä sitä ko. tietä "vitun serpentiiniksi". Tämä muodostui siitä että yleensä aina vitutti kun sitä pitkin ajoi ja sen muoto muistutti serpentiiniä.
Toisaalta Rekkakeisarina kun olin, niin opin tien mutkat suht nopeasti ja sen jälkeen olikin mukava antaa lavamatkustajille matalalento-lavasikaa.
Oli se eräänkin kerran kuulkaa mukavaa kun joku sukelluskurssin aliluutnantin puikkari hyppäsi lavalta naama valkoisena ja rupesi huutamaan että "saatanan kuskinretku"

Täältä tähän
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
94-95 lusittu 285 vrk, SlRR, alokasaika Upinniemessä ja loput Isosaaressa. Tykkimies. Kertauksiin ei ole kutsuttu (paitsi vapaaehtoisiin) enkä kyllä menisikään.
 
Viimeksi muokattu:

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miinalaiva Hämeenmaa... Miten mukava ja leppoisa paikka poltella tupakkia ja kattella saaristomerta! Niin tosiaan merimies on erimies! Vieläpä puolisotilaallisessa pursiseurassa...
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti odb
Santahamina, KrHK, I/96, Alik.

Katos katos, heimoveli viiden vuoden takaa (meikäläinen II/01). Vaikuttiko sot.mest. Saari silloin härökorossa? Hauskempaa äijää ei maa päällään kanna! Mites kapteenit Mälkki ja Rautiainen? Ei armeijasta paljon helpommalla päästä voi, kuin Sandiksen korohorosta...:D
 

odb

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Joo ei voi paljon helpommalla päästä, varsinkin jos oli talous-AU. Tuli tietysti kyllä 90 päivää ylimääräistä makailua. Saari on tuntematon äijä mut Mälkki ja Rautiainen oli jo silloin kyseessä. Eivät kyllä olleet kapteeneita vaan juuri tulleita yliluutnantteja tai jotain vastaavia. 330 päivää meni siellä silti hukkaan.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Ike
I/95 KarPr, tulenjohtopatterin kokelas. Kerran olen käynyt kertaamassa ja ylensivät luutnantiksi...

Voinen olettaa että palstalla on toinenkin epäsuorantulen Jumala?

PKarPr, I/00, KrhK, reservin vänrikki, tulenjohtaja, RUK 216

Puhutellaan sitten ihan normaalisti herra vänrikki! ;)

EDIT: muistin perhana tuon kurssin numeron väärin...
 
Viimeksi muokattu:

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Laitetaan sitten tähänkin

Eli viime huhtikuussa kotiuduin Säkylästä. Litanja menee jotenkin näin; PorPr 2/01 3.JK, koul.haara lääkintämies sotilasrvo gonajääkäri. Papereihin ei tosin olla merkitty kuin jääkäri mutta mukana olleet tietävät asian oikean laidan.

Eli oltiin sitä 9kk`n gonaryhmää.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
KymJp, 1 JK, Auk, Ruk (Elosalama), Turska, Kokelas, Res.vänr. Kertauksiin tuli kutsu, mutta en lähteny ulkomailta sen takia rintamalle. Äitini kutsuttiin (oikeasti) tästä hyvästä pääesikuntaan kuulusteluun ja puhutteluun, jossa luti huusi hänelle pääpunaisena ja haukkui minut. Tämän jälkeen kutsuja ei ole tullut. Olen ilmeisesti mustalla listalla.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Intistä

Olin tuossa Ilmavoimien Teknillisessä koulussa, Kuoveveden Halli. Saapumiserä I/01. Jälkimmäisen 180 vuorokautta Rissalassa Karjalan Lennostossa Hornet-puolella. Kotiuduin 4.1.2002. Reservissä 2 päivää. Sen jälkeen Sotilasammattihenkilökurssi 8:lle, lentotekniselle linjalle. Syyskuussa valmis Helikopterihuoltomies. Reservin arvo Kersantti, palvelusarvo Sotilasammattihenkilökersantti. Että näin, köyhä kapiainen siis.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
I/98, 330 vrk, PsPionJ RJ, legendaarinen JKO elää!!!

Että silleen...

Edit: Niin ja olipa JKO vielä kertaamassakin keväisen viikon vuonna 2002.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
II/99, ViestiR, kotiutuminen kessuna.
 

Akseli

Jäsen
Lapin ilmatorjuntarykmentti II/94
Alikersantti
4 kertaa on kutsuttu ja kaksi kertaa olen päässyt paikalle.
Viimeksi kesäkuussa kutsuivat, mutta käsi oli paskana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös