Inttipalvelusgalluppi...

  • 26 401
  • 197

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
saapumiserä: II/02, 2./SatTr/TykPr, res. tkm, kotiuitui 3.1.2003
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
II-97
Porin Prikaati,
Kansainvälinen valmiusjoukko,
4.JK spol,
korppi.
Kerrattu on liian monta kertaa ja taas 6.5. lähetään
 
Suosikkijoukkue
ILVES
I/02, PsPr, 1. PshPtri, 362 kärsitty, res. tykkimies
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
II/92
Uudenmaan prikaati (nylands brigad)
Panssarintorjunta jääkäri
240päivää
Polvet senverran paskana että tokko tällästä wanhaa ottavat kertaamaan.
 

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
I/98 Isosaari, Upinniemi , Isosaari 330 vrk

res.alik.

yhdet kertaukset takana


Kaikki ketkä tuntee Ylil. Laakkosen käsi ylös nyt ! :)
 

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
I/98 Isosaari, Upinniemi , Isosaari 330 vrk

res.alik.

yhdet kertaukset takana


Kaikki ketkä tuntee Ylil. Laakkosen käsi ylös NYT , muut LEPO! :)
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
EDIT: Yksi kerta riitti kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Tönäistääs vähän ylöspäin. Intti edessä saapumiserässä II/03, ellei nyt mitään viime hetken yllätyksiä tule.

Varmasti joku muukin on sinne tulossa, joten kättä ylös. Saadaan rennot 6-12 kuukauden Jatkoaika-miittingit käyntiin. Niin, tähdennetään siis, että palvelen itse Niinisalossa.
 

jaheka

Jäsen
-98 Vaasan Rannikkopatteristossa E-kuskina(330 päivää), viimeisenä tuli lähdettyä Vaasasta.. Ilmainen yhdistelmäkortti tuli, oli jotain hyötyä armeijasta..
 

JaniL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Arsenal
Kaikki ketkä tuntee Ylil. Laakkosen käsi ylös NYT , muut LEPO! :)

Hep Hep!! Mulla on käsi ylhäällä!!

I/00 SlMePa/Isos. Lke.

Hei, mister Bates, oliko Isosaaressa jo sillon sellanen äijä ku Luutnantti Ali Hasan??
Siitä äijästä kiersi aika paljon villejä tarinoita..


EDIT: Näköjään on aika huono toi muisti, ku ei edes omaa saapumiserää muista oikeen...
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Ylil Laakkonen

Kun kerran noin kauniisti käskettiin, niin pitää minunkin nostaa käteni pystyyn. Ohimosuonet olivat kovassa rasituksessa herra yliluutnantilla, sen ainakin muistan. Taitaa käydä pidemmän päälle terveydelle haitalliseksi, jos ei välillä löysää.

Muistan myös erään edellisen saapumiserän alikersantin, jolle tuli pakottava tarve poistua joukostamme kesken leirivalmistelun. Tämä oli toki ymmärrettävää, sillä edellisenä päivänä taisi olla megamatka Tampereelle...

Isosaari II/98
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Lääkintämies armeijassa..

Kertokaa jos on joku ollut tai tuntenut lääkintämiehiä siellä armeijassa.. Minkäläinen homma se on? Kestää vissiin 9 kuukautta, mutta mua kiinnostaisi..kenties..
 

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hei, mister Bates, oliko Isosaaressa jo sillon sellanen äijä ku Luutnantti Ali Hasan??
Siitä äijästä kiersi aika paljon villejä tarinoita..

Hasan oli meidän aikaan siellä , mutta sitten katosi ilmeisesti johonkin rauhanturvaustehtäviin? , ai äijä on tehnyt paluun... Sama juttu oli siihen aikaan , tarinoita kiersi jos jonkinlaisia, mutta olivatko linnakehuhuja vai totta , ota siitä sitten selvää.

Muistan myös erään edellisen saapumiserän alikersantin, jolle tuli pakottava tarve poistua joukostamme kesken leirivalmistelun. Tämä oli toki ymmärrettävää, sillä edellisenä päivänä taisi olla megamatka Tampereelle...

Öö, kuka hitto nyt sellaista tekisi :) , taidat puhua minusta... , en kyllä muista kyseistä tapahtumaa , mutta se ei tarkoita etteikö noin olisi tapahtunut...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Lääkintämies armeijassa..

Viestin lähetti ozo
Kertokaa jos on joku ollut tai tuntenut lääkintämiehiä siellä armeijassa.. Minkäläinen homma se on? Kestää vissiin 9 kuukautta, mutta mua kiinnostaisi..kenties..

Vähän palveluspaikasta riippuu, mutta pääsääntöisesti lääkintämiehet käy kuukauden kurssin Lahdessa ja loppupalveluksen ajan vetelehtii varuskuntasairaalassa ja leireillä.

Leireillä tehtävät tietty vähän riippu aselajista. Varuskuntasairaalassa ne päivystää ja jakelee lääkkeitä.

Itse en ole lääkintämies, mutta nukuin samassa tuvassa parin moisen kanssa.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Jääkäriprikaati, Sodankylä 1994-95, 2.JK ja kkm. Yhden kertaukset takana kuutisen vuotta sitten ja tänään postin mukana tuli...... kertausharjoituskäsky. Ihanaa leijonat ihanaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Re: Lääkintämies armeijassa..

Viestin lähetti ozo
Kertokaa jos on joku ollut tai tuntenut lääkintämiehiä siellä
armeijassa.. Minkäläinen homma se on? Kestää vissiin 9
kuukautta, mutta mua kiinnostaisi..kenties..

Lämäri: Hinaat aamulla itsesi Polille, jaat siellä lääkärin
määräämiä lääkkeitä ym. pillereitä ja litkuja "sairaille" ja heität
läppää muiden lämärien kanssa. Joskus, n. kerran
(lääkintämieheksi valmistumisesi jälkeen), voit joutua leirille ja
sielläkin osallistut lähinnä ensiapupisteiden opettajaksi.

t: TJ0 SPOL Pansio
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Lääkintämies armeijassa..

Viestin lähetti stiflat
Lämäri: Hinaat aamulla itsesi Polille, jaat siellä lääkärin
määräämiä lääkkeitä ym. pillereitä ja litkuja "sairaille" ja heität
läppää muiden lämärien kanssa. Joskus, n. kerran
(lääkintämieheksi valmistumisesi jälkeen), voit joutua leirille ja
sielläkin osallistut lähinnä ensiapupisteiden opettajaksi.

t: TJ0 SPOL Pansio

Hmm, ehkä sitten AU:illa on hieman erilainen tahti, itse olin kaikki pioneerien j-kauden leirit "metsässä" ts. komppanian komentopaikalla, mutta teltassa kuitenkin. Riippuu tietty aselajista ja palveluspaikastakin.
 
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers,ManU,jääkiekko,Brittifutis
1/97 Pkarpr Kraatinheitinkomppanian tulenjohtue, sotilasarvo korpraali. ei kertauksia. Rovajärvi siisti paikka....4 viikon jälkeen
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Lääkintämies armeijassa..

Viestin lähetti ozo
Kertokaa jos on joku ollut tai tuntenut lääkintämiehiä siellä armeijassa.. Minkäläinen homma se on? Kestää vissiin 9 kuukautta, mutta mua kiinnostaisi..kenties..

Itsehän palvelen jumalaton sukupuolielin otsassa paraikaa santahaminassa lääkintämiehenä. Lääkintä kuulosti järkevimmältä ja löysimmältä, niin sinneppä sitten menin. 9 kk toisiaan on lämin pesti ja ihan mukavaa hommaa se on. Tosin komppaniassa jossa olen eroaa se muitten lämien hommista siten, että joukkueen mukana joutuu menemään loppupalveluksen ajan ja sekös vituttaa, kun muitten komppanian lämit senkun lonnii. Esim. Santahaminassa joku Pstk:n lämin hommat ovat aika luksusta jos ei sykkiminen intissä kiinnosta ja kuten varmaan ylläolevasta tekstistä voitte päätellä, meikäläistä ei pahemmin kiinnosta. :)

Veksissä on tullut päivystettyä muutama kerta, pidettyä rastia skappareille ja muulle henkilökunnalle ja ym. vastaavaa. Tällä hetkellä olen kotihoidossa ja muut on leirillä. Tuli hyviä katseita muilta, jotka oli komppanian pihalla tetsarit päällä, kun meikäläinen köpötteli lomapuvun ja kassin kanssa kohti kotia. :)

Tosiaan kuukauden kurssi lahdessa oli hieno, suosittelen. :)
 
Viimeksi muokattu:

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Kiitos kaikille vastanneille.. Olen nyt todella harkitsemassa lämärin hommia..!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös