Inttiin lähdössä?

• 1 239 858
  • 3 632

JeiJeieL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes
Ei tipu C-papereita allergioista. Ensi vuonna siis joko helmikuun lopulla tai elokuun lopulla hoitamaan intti pois alta. Sodankylään todennäköisimmin lähden, Sissikomppania kiinnostaa.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tappajahain tunnari soi jo. Merkittävä rajapyykki, TJ Pikachu, on huomenna. Vuosi 2015 lähenee... Jaws palaa palstalle isosti. Aamuja saapumiserän 1/15 sankareille. Ette kotiudu koskaan, minä ihan pian. Ja elämä alkaa taas!

Sulkekaa uimarannat. Talvi on tullut.

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Arvatkaa vituttiko aikoinaan intissä, kun ei ollut älykännykkää? No, ei ollut mitään kännykkää minulla, mutta ei ollut kavereillakaan. Ei ollut tukiasemiakaan.
Nokialainen taisi tarkoittaa kumisaapasta, LV217/LV317:sta saattoi logon löytää.

motivaatioterveisin: Life is hard, and then you die.

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Voi saatana sentään, en olisi uskonut, että tj 16 päivänä voi ottaa näin rankasti kupoliin mitä tällä hetkellä ottaa. Loppusodassahan sitä taistellan parasta aikaa, keskellä ei yhtään mitään. Luulin jo, että loppusota ei voi vituttaa, mutta tämähän se vasta vituttaakin. Onneksi perjantaina voi hyvällä omalla tunnolla sanoa leireille lopullisesti hyvästit, ei kyllä saatana tule ikävä. Siihenkin aikaa vielä aika mehevän paljon. Pää kyllä hajoaa metsään kyllä aika nopeasti. Eihän täällä onneksi ole edes kylmä...:)

Jälleen kerran kiitos ja anteeksi, painun kolooni hajoamaan ja haistelemaan sitä joskus nousevaa reservin aurinkoa. Voi sitä onnen päivää joka vielä joskus koittaa!

Suosikkijoukkue
#17 & #29
Voi saatana sentään, en olisi uskonut, että tj 16 päivänä voi ottaa näin rankasti kupoliin mitä tällä hetkellä ottaa. Loppusodassahan sitä taistellan parasta aikaa, keskellä ei yhtään mitään. Luulin jo, että loppusota ei voi vituttaa, mutta tämähän se vasta vituttaakin. Onneksi perjantaina voi hyvällä omalla tunnolla sanoa leireille lopullisesti hyvästit, ei kyllä saatana tule ikävä. Siihenkin aikaa vielä aika mehevän paljon. Pää kyllä hajoaa metsään kyllä aika nopeasti. Eihän täällä onneksi ole edes kylmä...:)

Jälleen kerran kiitos ja anteeksi, painun kolooni hajoamaan ja haistelemaan sitä joskus nousevaa reservin aurinkoa. Voi sitä onnen päivää joka vielä joskus koittaa!
Muistan edelleenkin päivän jolloin te tulitte valkoiset mosa säkit kannossa Vekaralle kun istuimme 3kt/2kt röökipaikalla katsomassa tätä näkyä. Yllättävän nopeastihan tuokin on mennyt,kun kohta kotiudutte.

Mites päällikkö J.J:llä menee nykyään?

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jälkikäteen ajateltuna tuntuu varmasti siltä, että aika meni erittäin nopeasti, mutta täällä ollessa tuntuu kuin kellot olisivat pysähdyksissä. Huomennahan loppusotakin ylittää jo puolenvälin, mutta silti vain päätä purista oikein huolella.

Päällikkö J.J on yhtä mulkku äijä kuin oli teidän kotiutuksen aikaan. Tuossa ennen loppusotaa piti oikein tyylikkään varo-oppitunnin naama totutun punaisena, kaulukset päin vittuja ja Fc Barcelona kuppi kädessään. Onneksi ei tarvitse kovin montaa päivää tuotakaan enää katsella.

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Kävin tänään psykologin luona ja hänen mukaan mun pitäisi saada ainakin lykkäystä. Aloin nyt jälkeen päin miettimään, että pitääkö mun tehdä enää mitään sen lykkäyksen eteen?

Psykologi antaa oman lausuntonsa tämän päiväisen perusteella ja laittaa asian eteenpäin lääkärille, joka antaa oman lausunnon ja sen jälkeen lääkäri laittaa asian eteenpäin aluetoimistoon vai pitääkö mun tehdä vielä jotain?

PS. Anteeksi jos viesti on hieman sekava.

Sanberry

Jäsen
27 siviiliaamua vielä jäljellä ennenkuin alokas Sanberry ilmoittautuu Porin Prikaatiin.
Avoimin mielin kävelen porttien sisäpuolelle. Taistelukoulutukseen yms. intin "larppaamiseen" en koe poltetta, mutta en myöskään anna sen muodostua itselleni ongelmaksi.
Omaan fyysiseen kuntooni olen panostanut sen verran, että koen olevani valmis haasteisiin mitä vastaan tulee.
Viime viikolla postiluukkuun kolahtaneeseen etukäteiskyselyyn rustattiin omaksi koulutushaaratoiveeksi Jääkäri.

Oikeastaan se mitä eniten palvelusajalta odotan on liikunta. Kuntosali, salibandy, lenkkeily...+tietenkin koulutukseen sisältyvä "reippailu".

Oikeastaan ainut asia mikä saattaa ongelmaksi muodostua on palvelusaika. Varsinkin, jos se on lähempänä 347 aamua kuin 165 vastaavaa.
Silloin saattaa "hieman hajottaa"....

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oikeastaan se mitä eniten palvelusajalta odotan on liikunta. Kuntosali, salibandy, lenkkeily...+tietenkin koulutukseen sisältyvä "reippailu"...

On muuten hassu juttu, että kun ekaa kertaa laittaa taisteluvyön päälle ja rynkyn käsiin ja lähtee lyhyelle marssille, niin tuntuvat painavan paljon. Lopulta intin aikana tetsaria ei edes huomaa, pikemminkin se hyvin remmitettynä on sellainen mukava "ryhtiä tukeva" osa sotilasta.

Puolustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kohta koittaa viimeisen kerran aika lähteä takaisin kasarmille, tj 4 eli vähissä on aamut. 9 viikon metsäputkikin päättyi vähän aikaa sitten ja enää on edessä kotiuttamisen valmisteluja. Paljon on tullut mukavia ja ei niin mukavia kokemuksia, mutta plusmerkkiseksi kääntyy omalla kohdalla. Parista p-kauden tupalaisesta on tullut hyviä kavereita, kunto kohosi selvästi ja itseluottamuskin jonkin verran. Mutta silti on mukavampi päästä torstaina reserviin kuin olisi jäädä Vekaran lämpöön.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kohta koittaa viimeisen kerran aika lähteä takaisin kasarmille, tj 4 eli vähissä on aamut. 9 viikon metsäputkikin päättyi vähän aikaa sitten ja enää on edessä kotiuttamisen valmisteluja. Paljon on tullut mukavia ja ei niin mukavia kokemuksia, mutta plusmerkkiseksi kääntyy omalla kohdalla.

Vähissä? Silloin on jäljellä vähän, kun loppuajan voi olla hengittämättä. Ei vaan, kun se viimeinen aamu oikeasti koittaa, niin se plusmerkkisyys hyppää vielä ihan omiin sfääreihinsä.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Itsellä kotiutumispäivä oli tunteiden puolella aika ristiriitainen. Toki olin koko vuoden laskenut aamuja kotiutumispäivään mutta sitten niin monta kaveria jäi kauas. Aukissa meillä oli helkatin loistava fiilis ja yhteishenki ja pidettiin muita linjoja täysin osaamattomina. Johtajakaudella porukka pikkasen jakautui sitten eri tehtäviin.
40 hyvää kaveria sain vertaisjohtajista ja yhden todella hyvän ystävän, jonka kanssa nukuin käytännössä koko vuoden samassa tuvassa. Koimme yhdessä kaikennäköstä maastossa ja leireillä. Pisimmätkin leirit sujui nopeasti kun oli hauskaa yhdessä.

Opin Intissä todella paljon kestämään kurjuutta. Nyt jos joutuu ulos vesisateeseen jotain tekemään voi lohduttautui sillä että eipä ole kapiaisia huutamassa vieressä tai tst-varustusta niskassa.

Uusille tuleville alokkaille pari neuvoa: Ole intissä vuosi! Ota johtajakoulutus vastaan. Siitä on hyötyä sinulle tulevaisuudessa. Ole reipas ja hanki kavereita. Yhdessä on mukavampaa kuin yksin.

Itseäni vitutti aika paljon nousta klo 05:00 mukavasta ja lämpinästä teltasta ulos -30 pakkaseen Rovajärvellä. Siltikään ainuttakaan poikittaista sanaa en sanonut. Yhteishenki kantoi. Johtajana tietysti pitää näyttää esimerkkiä eikä voi löhöillä tai mennä nukkumaan ekana ja herätä vipana. Tai ehkä niin voi tehdä mutta mulle se ei tullut edes kysymykseen.

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusille tuleville alokkaille pari neuvoa: Ole intissä vuosi! Ota johtajakoulutus vastaan. Siitä on hyötyä sinulle tulevaisuudessa. Ole reipas ja hanki kavereita. Yhdessä on mukavampaa kuin yksin.

Tuo ensimmäinenhän nyt on vähän miten ottaa. Itse olen kokenut, että se siviilissä hyödyksi käytetty puoli vuotta oli paljon fiksumpi valinta kuin armeijan johtajakoulutus. Oikeaa vastausta en toki tiedä, mutta koen edelleen valintani olleen itselleni se selkeästi parempi. Joillekin armeija ei vaan nappaa niin paljon, että se vuosi olisi "antoisa kokemus". Itselle riitti puolen vuoden nakki ja sen hoidin kunnialla. Jos taas olisi napsahtanut pidempi palvelusaika, niin mieli olisi helposti mennyt mutruun ja harkinnat sivarin puoleen kääntymiseen olisivat voineet vallata mielen. Ainakin meidän saapumiserästä muutama AUKiin komennettu sanoi seuraavina päivinä hyvästit kasarmille ja lähtivät hoitamaan "maanpuolustusvelvollisuuttaan" eri teitse.

Toisesta kohdasta taas ehdottomasti samaa mieltä. Intti hajottaa hyvin usein (aina?), mutta tupakaverit saavat useasti positiiviselle mielelle. Hulluksi siellä olisi tullut, jos olisi kaikki vittuuntumiset pitänyt sisällään ja kiroillut itsekseen.

Ville27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Tulevaisuuden hyötyjä miettiessä kannattaa myös huomioida kuljettajakoulutus, jos se vähänkin kiinnostaa. Itse vietin intissä vuoden ja palkaksi sain kaikki mahdolliset laput ja luvat, joiden avulla on nyt tässä opiskelujen ohella saanut töitä tehdä ratin takaa ihan niin paljon, kun vaan on jaksanut. Itse voin ihan jo taloudellisista syistä suositella lämpimästi.

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt se meikäläinenkin viimein astuu palvelukseen, 22-vuotiaana. Onko täällä kukaan käynyt päälle parikymppisenä inttiä? Meikäläiselle kaverit ovat sanoneet, että laittavat pakolla vähintään AUK:uun, koska olen tämän ikäisenä menossa inttiin. No, voi olla väriäkin mukana. Kunto on ihan ok. Ajattelin kyllä alusta alkaen tehdä selväksi, että minulla ei ole minkäänlaista motivaatiota pyöriä täällä 6kk pidempään ysivitosten kossien kanssa vaan haluan palata mahd. pian työelämään. Mutta katsotaan nyt mitä siellä tapahtuu, meikäläisen luonnolle ns. sluibailukaan ei kyllä oikein toimi.

Hevy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse kävin intin 25-vuotiaana. Ja AUK:han siellä oli edessä jota tosin en itse niin pahana pitänyt. Muutenkin täytyy sanoa että ei hieman vanhempana intin käymistä kannata mitenkään murehtia. Omalla kohdalla ainakin pääsin monessa asiassa huomattavasti helpomalla kun ei kukaan viittisinyt "pappaa" mihinkään nakittaa. Muutenkin tarjosi mukavan tauon opiskelujen ja työelämän jälkeen. Vuosi että ei tarvinnut ajatella yhtään mitään oli loppujen lopuksi hyvinkin rentouttavaa aikaa.

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt se meikäläinenkin viimein astuu palvelukseen, 22-vuotiaana. Onko täällä kukaan käynyt päälle parikymppisenä inttiä?

Itse kävin 23-vuotiaana. En kokenut erityisen vittumaiseksi, vaikka etukäteen peloteltiin, että mitenköhän se kasetti kestää kun 18-vuotias räkänokka huutaa korvaan vieressä. Voin sanoa, että se on aivan sama onko huutaja 18- vai 60-vuotias, kyllä se vähän silti ärsyttää. Mutta oli siitä sellainen hyöty että osasi ottaa asiat ehkä enemmän huumorilla. Joskus taistelutovereiden huumori vähän kyllästytti, kun aiheet pyörivät aika paljon samojen juttujen ympärillä: pullo, pimpsa, paskaralli ja pieru. Onneksi meikän tuvassa oli vähän kypsempääkin jengiä.

Tuosta AUK-kuumotuksesta en osaa sanoa kun osasin itse sluibata kohtalaisen taidokkaasti kaikesta. Tiesin olevani hyvillä jäljillä kun ekan kuukauden jälkeenkään kouluttajat/alikit ei muistanut nimeäni.

motamoro

Jäsen
Nyt se meikäläinenkin viimein astuu palvelukseen, 22-vuotiaana. Onko täällä kukaan käynyt päälle parikymppisenä inttiä? Meikäläiselle kaverit ovat sanoneet, että laittavat pakolla vähintään AUK:uun, koska olen tämän ikäisenä menossa inttiin. No, voi olla väriäkin mukana. Kunto on ihan ok. Ajattelin kyllä alusta alkaen tehdä selväksi, että minulla ei ole minkäänlaista motivaatiota pyöriä täällä 6kk pidempään ysivitosten kossien kanssa vaan haluan palata mahd. pian työelämään. Mutta katsotaan nyt mitä siellä tapahtuu, meikäläisen luonnolle ns. sluibailukaan ei kyllä oikein toimi.

Se voi riippua aika pitkälti kouluttajista. Meillä oli 24 ja 26-vuotiaat samassa komppaniassa ja nämä päästettiin 6 kuukaudella kun oli "elämä jo käynnissä" (työ,asunto,lapsia jne.) toisin kuin monella 19-vuotiaalla jotka asuvat äidin helmoissa ja juuri suorittanut 2. asteen koulutuksen. Olivat nuo jätkät tietysti ihan asiallisia, joten ehkä heidän toiveitaan myös sen takia kuunneltiin ja toteutettiin iän lisäksi.

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
TÄNÄÄN ON SE PÄÄÄÄÄIVÄ JOLLOIN NOLLA NAPSAHTI!!!!!!!!!!!!

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimimerkille @Jaws ja muillekin tänään kotiutuville peukku täältä. Kohti seuraavia elämän haasteita, mars ja mars!

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onnea tänään kotiutuville! Ja vastaavasti niille jotka viihtyivät intissä: Osanottoni sen päättymisestä. Mutta joo, onhan tuo hieno päivä elämässä, sen muistaa pitkään. Itse kotiuduin 2.1.2009, missäs vaiheessa on palvelusajat lyhentyneet kun nyt kotiudutaan jo ennen joulua? :D

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Onnea tänään kotiutuville! Ja vastaavasti niille jotka viihtyivät intissä: Osanottoni sen päättymisestä. Mutta joo, onhan tuo hieno päivä elämässä, sen muistaa pitkään. Itse kotiuduin 2.1.2009, missäs vaiheessa on palvelusajat lyhentyneet kun nyt kotiudutaan jo ennen joulua? :D

2/12 saapumiserä oli ensimmäinen, joilla oli lyhennetyt palvelusajat. 2vk ei paljon lyhyempi ole, mutta rahaahan se säästää.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Onnittelut kaikille kotiutuville! Se on yksi hienoimpia päiviä koskaan, se fiilis oli silloin jotain aivan uskomatonta. Jo pelkästään tuon tunteen takia intti kannattaa lusia, vaikka välillä kuinka vituttaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy