Inttiin lähdössä?

  • 1 218 155
  • 3 574

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tänään tuli allekirjoittanut ensimmäiselle vlv:lle, kaksi viikkoa takana, mutta 24 vielä väh jäljellä.

Paikkkani on Tuusulan IlmatorjuntaPatteristossa ja perusyksikkö on esikuntapatteri.

-Cactus-
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Ekat lomat menossa. Ihan mukava paikka se armeija on kun ei ota mitään liian vakavasti ja tarpeeksi huumoria. Ja unohtaa jo armeijan käyneiden pelottelutarinat! tj taitaapi olla jotain 259, mut eiköhän se tästä lähe menemään. Iltalomat alkaa onneksi rullaamaan ensi viikolla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
FreezingHell kirjoitti:
Onkohan täällä ketään, joka on palvellut Vekaralla panssarimiehenä? Kaveri palvelee Vekaralla ja yksikkönä on 2. panssarikomppania tjsp. Heidän komppanianpäällikkö väitti että suurin osa komppaniasta palvelee 9kk. Pitääkö tieto paikkansa vai levittääkö ylil tornareita? Jos tämä on totuus, niin onko tietoa jostain erityisistä peliliikkeistä joilla pääsisi 6kk:lla?

Panssarijääkärit tuskin palvelevat 6kk enempää, mutta panssarimiehet palvelevat joko 9 tai 12kk riippuen sijoituksesta. Vaunun (eli CV90 tässä tapauksessa, tai mahdollisesti vain PASI) kuljettaja ja ampuja palvelevat sen 9kk ja johtaja 12kk.

Vekarallahan on nykyään 3 panssarijääkärikomppaniaa, eli saattaa olla niin että yhdessä niistä koulutetaan vaunumiehistöt muittenkin komppanioitten tarpeisiin. Tällöin tosiaan tämä yksi komppania saattaa olla heikompi rasti, jos tahtoo palvella vain 6kk.

Tai tietenkin, ehkä ovat tehneet peliratkaisun ja nostaneet kaikkien panssarijääkärien koulutusaikaa 9 kuukauteen. Silloin kyse on vieläkin heikommasta rastista.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Joh, tänään ekat vlv:t sitten alkoi. Oli kyllä mahtava fiilis päästä rauhassa saunaan ja suihkuun... Kunhan kukaan ei saa kuningasideaa herättää huomenna 5.45 niin kaikki on täydellistä.

Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.

Armeijassa vieraantuu kyllä ulkomaailmasta aivan täydellisesti. Kertaakaan ei ollut esim. telkkaria tahi tietokonetta ikävä. Jatkoajassa toki vierailin päivittäin kännykän nettiyhteydellä.

Kaipa se tästä lähtee...
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikijokeri kirjoitti:
Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.

Kaipa se tästä lähtee...

Kakkospatteri!!!!

Missä tuvassa saanko kysyä? Onko noussut esiin vielä mitään kouluttajia?

T: II/04 kakkosessa ollut

PS. Niin, etkös vekaralla ollut?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Mahtiankka kirjoitti:
Kolmospatterissa sitä tuli hajoiltua... :)

Siellä itsekin morttina :) Vieläkö Uusmies pyöri maisemissa?
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Ikijokeri kirjoitti:
Joh, tänään ekat vlv:t sitten alkoi. Oli kyllä mahtava fiilis päästä rauhassa saunaan ja suihkuun... Kunhan kukaan ei saa kuningasideaa herättää huomenna 5.45 niin kaikki on täydellistä.

Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.

Armeijassa vieraantuu kyllä ulkomaailmasta aivan täydellisesti. Kertaakaan ei ollut esim. telkkaria tahi tietokonetta ikävä. Jatkoajassa toki vierailin päivittäin kännykän nettiyhteydellä.

Kaipa se tästä lähtee...


Jaahas, jokerifanit näköjään tungetaan tonne 2.patteriin, itsekin tuli siellä hajoiltua II/03-> 6kk. Onkos siellä vielä tälläsiä skappareita ku Rintanen, Lehtisalo, Turunen, Kuokkanen jne.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Humpauttaja kirjoitti:
Missä tuvassa saanko kysyä? Onko noussut esiin vielä mitään kouluttajia?

T: II/04 kakkosessa ollut

PS. Niin, etkös vekaralla ollut?

Jeps, Karjalan Prikaatin 2. kenttätykistöpatterin 4. jaos, tupa nro 10. Joku II/04-gona kirjoitellut punkkani kattoon jotakin, jonka sanomaa en juuri nyt muista. Tunnustatko?

EDIT: Calderille sen verran, että noista tuttuja nimiä kaikki muut, paitsi herra Kuokkanen.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
varjo kirjoitti:
Panssarijääkärit tuskin palvelevat 6kk enempää, mutta panssarimiehet palvelevat joko 9 tai 12kk riippuen sijoituksesta. Vaunun (eli CV90 tässä tapauksessa, tai mahdollisesti vain PASI) kuljettaja ja ampuja palvelevat sen 9kk ja johtaja 12kk.

Vekarallahan on nykyään 3 panssarijääkärikomppaniaa, eli saattaa olla niin että yhdessä niistä koulutetaan vaunumiehistöt muittenkin komppanioitten tarpeisiin. Tällöin tosiaan tämä yksi komppania saattaa olla heikompi rasti, jos tahtoo palvella vain 6kk.

Tai tietenkin, ehkä ovat tehneet peliratkaisun ja nostaneet kaikkien panssarijääkärien koulutusaikaa 9 kuukauteen. Silloin kyse on vieläkin heikommasta rastista.

Panssarijääkärit palvelivat kyllä aikoinaan Parolassa 6kk. Mutta siitä on jo parisen vuotta aikaa kun minä olen näitä juttuja ollut toteamassa...
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
No se on vaan sun onnes että Kuokkanen on häipynyt, sen verran tyhjää tuntu lyövän yläkerrassa sillä jampalla. Muut skapparit onkin sit ihan asiallisia, mut tupa YSI! sen pitää olla. Siellä yläkerrassa on kyl rennompaa, melko hyvin nakkisuojassa, eikä niin paljon ryysistä vessoissa jne.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikijokeri kirjoitti:
Jeps, Karjalan Prikaatin 2. kenttätykistöpatterin 4. jaos, tupa nro 10. Joku II/04-gona kirjoitellut punkkani kattoon jotakin, jonka sanomaa en juuri nyt muista. Tunnustatko?

EDIT: Calderille sen verran, että noista tuttuja nimiä kaikki muut, paitsi herra Kuokkanen.

En tunnusta, koska olin tuvassa nro 5. Noista nimistä itselle on tuttuja kaikki.

Alakerrassa oli kyllä enemmän tulilinjalla, kuten Calder toteaa. Siksi menin itse aina suihkuun yläkertaan. Oman ylimääräisen kuivauskaapinkin lipastin sieltä.

GO Ltn Turunen!

EDIT. Me ei muuten päästy toisena viikonloppuna kakkosesta lomille, vaan vasta kolmantena.
 
Viimeksi muokattu:

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Elrith kirjoitti:
Panssarijääkärit palvelivat kyllä aikoinaan Parolassa 6kk. Mutta siitä on jo parisen vuotta aikaa kun minä olen näitä juttuja ollut toteamassa...
Kyllä ne vieläkin on vaan sen 6kk. Itse kotiuduin juurikin Parolan PsjK:sta tavallisena jalkamosana 6.1. Ihan hyvä nakki kunnon puolesta, kun tuli laihduttua 15 kiloa sillä reissulla.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ikijokeri kirjoitti:
Itse palvelen kuninkaallisessa 2. kenttätykistöpatterissa. Tupamme jakaa 3 alikersanttia ja 5 alokasta. Toistaiseksi kaikki on mennyt suht hyvin. Pinkka ja punkka alkaa hiljalleen luonnistuaa ja tupakaapit on vihdoin siinä kunnossa kuin pitääkin.
Sama homma, kyl niis pinkoissa ja punkissa hetki kesti ennenkuin sen tajusi. Mut kokoajanhan ne alkaa tiukentamaan sitä linjaa et mikä menee läpi. Tosin mun ryhmänjohtaja sanoi että P-kauden jälk se ei enää oo niin tarkkaa.

Jätkä taitaa saada samat merkit kun minäkin sitten valassa: Tykkimiehen lätkät hihoihin ja kauluksiin. Itse tosin varmaan suuntaan lääkintä-alalle.

-Cactus-
 

Ezama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Humpauttaja kirjoitti:
En tunnusta, koska olin tuvassa nro 5. Noista nimistä itselle on tuttuja kaikki.

Alakerrassa oli kyllä enemmän tulilinjalla, kuten Calder toteaa. Siksi menin itse aina suihkuun yläkertaan. Oman ylimääräisen kuivauskaapinkin lipastin sieltä.

GO Ltn Turunen!

EDIT. Me ei muuten päästy toisena viikonloppuna kakkosesta lomille, vaan vasta kolmantena.

Sijaitseeko yläkerrassa vielä tj-linjan tilat ja alakerrassa krh? Siellä joskus vaikuttaneena, muistelen vekaran hienoja aikoja.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ezama kirjoitti:
Sijaitseeko yläkerrassa vielä tj-linjan tilat ja alakerrassa krh? Siellä joskus vaikuttaneena, muistelen vekaran hienoja aikoja.

Ei ainakaan kakkospatterissa. Siellä on vaan näitä normeja tykäreitä. Onko se nyt sitte tuliasemalinja nimeltään, vai mikä. Ne, jotka Vekaralla parhaillaan palvelevat kertonevat lisää, mutta muistelisin, että krh:lle on ihan oma kassu.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onnea vaan yrtiykselle... Se ei ole mikään viikon kesäleiri vaan oikeasti lähes vuoden kestävä ELÄMÄ. Siitä on siis tultava elämä, muuten hajoaa pää ja tulee lopullisia ratkaisuita. turha yrittää siis sukeltaa pitämällä nenästä kiinni - on osattava hengittää veden alla.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Humpauttaja kirjoitti:
Ei ainakaan kakkospatterissa. Siellä on vaan näitä normeja tykäreitä. Onko se nyt sitte tuliasemalinja nimeltään, vai mikä. Ne, jotka Vekaralla parhaillaan palvelevat kertonevat lisää, mutta muistelisin, että krh:lle on ihan oma kassu.

Krh on kolmospatterin yhteydessä, tai ainakin oli -03, tj samassa. Ja samaa kasarmia ku 2.patteri...
 

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikkelissä sitä sitten ollaan sotilaspoliisi komppaniassa.Nyt sitä sitten ollaan ekoilla viikonloppulomilla, vois sanoa, että kyllä tuntuu viikonloppu lyhyeltä kun on niin hemmetin paljon tekemistä. Eipä vielä oo kauhean paljoa tullu vastaan ainakaan tupakkapaikoilla lätkäfaneja, pari kärppää ainakin siellä tuntuu olevan.
 

keskikatsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit, HIFK, sympatiat aina SaiPalle
Ei kai siellä Sa-int viikkopäiväkodissa ole liian rankkaa?

kysyy KymPionp I/85
 

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Mikko-86 kirjoitti:
Mikkelissä sitä sitten ollaan sotilaspoliisi komppaniassa.Nyt sitä sitten ollaan ekoilla viikonloppulomilla, vois sanoa, että kyllä tuntuu viikonloppu lyhyeltä kun on niin hemmetin paljon tekemistä. Eipä vielä oo kauhean paljoa tullu vastaan ainakaan tupakkapaikoilla lätkäfaneja, pari kärppää ainakin siellä tuntuu olevan.


Omana intti aikana tajusin että jääkiekko kiinnostaa vain pientä kansan osaa,patterissa ei ollut kuin yksi Kärppä fani ja muutama meitä Kalpa faneja,loppuja ei kiinnostanut yhtään.Korkeintaan suomen pelit.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
iso-D kirjoitti:
OSiitä on siis tultava elämä, muuten hajoaa pää ja tulee lopullisia ratkaisuita.

Ei nyt sentään. Pois pääsee aina. Elämää ei kannata itseltään riistää armeijan takia, valtiolle ei saa antaa tuota tyydytystä.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
The Original Jags kirjoitti:
valtiolle ei saa antaa tuota tyydytystä.

Ei tässä voi muuta kuin pyöritellä päätänsä...
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
No niin, iltalomilla taas kerran. Eihän 2,5 tunnissa mitään ehdi tekemään, onneksi kavereita ja tuttuja ehtii kuitenkin näkemään. Viikonloppu kiinni ja vala ensi lauantaina. AUKiin ei onneksi tarvitse mennä. TJ jotain 230...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
No niin, arvon jääkäri..Hip Hei! Valassa oli vitun kylmä, valalomalla menin armottomassa myötäisessä värjäämään vähät hiukseni punaiseksi ja 6 tunnin päästä pitää mennä bussille takaisin Säkylään. Mikä vitutus? Ehei..
Paskiaiset eivät edes päästäneet Pasi-kuskiksi, pitääkö tässä perkele Vänrikiksi itsensä hankkia..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös