Inttiin lähdössä?

• 1 239 337
  • 3 632

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Minulle ainakin yksi syy hakea johtajatehtäviin oli se "hohto" ja painoarvo, mikä niille yhä annetaan joissain piireissä. En minä sinne pelkästään siksi hakenut, että saisin kokemusta "asioiden junailemisesta".

Minäkin tuonne reserviupseerikouluun menin ainakin osittain sen statuksen takia ja todistaakseni itselleni, että olen kova jätkä tai jotain muuta yhtä fiksua. Mutta, kaikesta huolimatta, noissa johtajahommissa sai sitä kokemusta "asioiden junailemisesta" ja henkisestä paineesta sekä jonkinlaisen tilaisuuden itseensä tutustumiseen. Ei se ehkä silloin kovin mukavalta tuntunut, mutta näin jälkikäteen olen tyytyväinen, että tämä johtajanakkikin tuli kunnialla suoritettua.

Egonomic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Mestis KalPa
Voisikohan joku hieman valaista, että millaista on sellaisen B-miehen arki, joka on päättänyt mennä aseettomaan palvelukseen?

Kysyn tätä, koska haluan tietää.

Minun aikanani samassa yksikössä oli yksi aseetonta palvelusta suorittanut mies, joka toimi kirjurina yksikössä ja hoiti mm. meidän muiden matkalippuasioita, loma-asioita sun muita yksikön asioita ja liekkö koko pataljoonan postinjaotkin suoritti. Lisäksi hänet taidettiin valita myös meidän komppanian edustajaksikin. Muistaakseni kaveri kävi vain parilla leirillä (muistaakseni Mortti1 ja joku toinen), mutta muuten vietti aikaa kassulla ja yksikössä. Palvelusaika muistaakseni tais olla 11kk tai sitä luokkaa.

Että kaiken kaikkiaan todella vähän leiriaamuja, ilmeisesti melko kevyttä hommaa ja paljon vapaa-aikaa, ainakin semmoinen kuva jäi.

tutzba

Jäsen
Eikö se ole aika selvää, että johtajatehtäviin hakeutuu ihmisiä, jotka haluavat johtaa? -- Onko se sitten egon pönkittämistä vai jotain muuta, että pitää siitä, että saa käskeä muita? En minä tiedä. Ihmiset rakentavat minäkuvaansa hyvin eri tavoilla.

Ensimmäisen lauseen kanssa olen samaa mieltä. Sen sijaan se, että hakeutuu johtajaksi sen takia, että saa käskyttää muita, ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Tulee mieleen henkilö, joka on oikeassa elämässä niin lapanen, että hänellä täytyy olla arvomerkkejä ennen kuin kukaan häntä kuuntelee.

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tulee mieleen henkilö, joka on oikeassa elämässä niin lapanen, että hänellä täytyy olla arvomerkkejä ennen kuin kukaan häntä kuuntelee.

No hei, joka saapumiserässä on niitä raukkoja, jotka pyrkivät saamaan alikessun natsat vain sen takia, että kerrankin voisivat vähän jotain pomottaa. Se sitten näkyy ihanasti totaalisena auktoriteetin puuttumisena ja kukaan ei usko mitään. Tällainen alikessu oli meikäläisellä intissä ryhmän johtajana. Siinä tuli meillekin paskaa, kun toinen ei tajunnut edes mitään. Noh, hommattiin sille sitten fudut alikessun hommista juuri ennen kotiutusta. Oli käynyt penkomassa kantahenkilökunnan kamoja vartiokohteessa. Ei varmaan ollut kiva olla joojoo-miehenä loppua kolmea kuukautta, kuitenkin spollesta kyse... Olis kiva tietää, mihin tämä jamppa on päätynyt (ei ollut ihan kaikki inkkarit kanootissa kyseisellä sällillä), kuitenkin 11 vuotta aikaa tuosta.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Sen sijaan se, että hakeutuu johtajaksi sen takia, että saa käskyttää muita, ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Tulee mieleen henkilö, joka on oikeassa elämässä niin lapanen, että hänellä täytyy olla arvomerkkejä ennen kuin kukaan häntä kuuntelee.
Onhan näitä olemassa. En sitten tiedä, kuinka hyvin muiden käskemisestä pitäminen korreloi oikean elämän "lapasuuden" kanssa. Oli meilläkin yksi alikessu, joka oli tyhmä kuin saapas, mutta selvästi piti komentamisesta. Häntä ei tosin kukaan kuunnellut, vaikka rautaa olikin rinnassa.

Olihan se hauskaa huudattaa komppanialla "lomilla saa, jos on...!" ja kuunnella sitten viikonlopun jälkeen uteluja, että tuliko siellä lomilla muuta kuin kokemusta. Sellainenkin asia oli näin jälkeen päin ajateltuna ihan imarteleva, että sai olla se henkilö, jolta kysyttiin, meneekö joku juttu näin vai noin ja voiko käydä kusella ja paloivatko lomat, vaikka tilanteen ollessa päällä loputtomiin kysymyksiin ei olisikaan aina kiinnostanut vastata.

Voihan sitä kai käskeä vain järjellisiäkin asioita, vaikka käskemisestä pitäisikin. Mutta kyllä sinulla jonkinlaista totuuden siementäkin kirjoituksessasi on.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ensimmäisen lauseen kanssa olen samaa mieltä. Sen sijaan se, että hakeutuu johtajaksi sen takia, että saa käskyttää muita, ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Tulee mieleen henkilö, joka on oikeassa elämässä niin lapanen, että hänellä täytyy olla arvomerkkejä ennen kuin kukaan häntä kuuntelee.

Siis anteeksi minkä takia tämä muka kuulostaa oudolta...? Onhan siviilissä monia, jotka tykkäävät jo esim. koulussa/lukiossa/joukkueessa ottaa porukan "haltuun" ja ikäänkuin ohjaila heitä. Oli se sitten jotakin vuoronjakoa, ala-asteella ehkäpä kartan pitämistä ja lukua, vaikkapa suunnistuskisassa jne. tälläisiä pikkuasioita, mutta niissä aina yksi henkilö nousee ylitse muiden. Häntä sitten kuunellaan ja toimitaan ohjeiden mukaisesti. Joukkueurheilussa näillä kavereilla on C tai A rinnassa, joka vihjaa juurikin siitä, että häneen voi luottaa ja hän osaa ratkaista joukkueen sisäiset ongelmat, jos jotakin sattuu, sekä pitää "kuria" yllä.

Mistä helvetistä siis tulee tuollainen lapanen-juttu...? Ei se kyllä todellakaan mikään auktoriteetin puute ole, jos tykkään intissäkin käskyttää porukkaa. Jos joku tosiaan lähtee johtajaksi ihan vain siksi, että luulee kahden nappulan olevan jotenkin erityisen kova juttu, niin kylläpäs osaa erehtyä pahemman kerran. Alikersantti ei kuitenkaan ole mikään kenraali eikä jumala, jota pitää palvoa. Jos ei löydy auktoriteettia, niin paha on kyllä pelkillä nappuloilla ketään ohjaila. Voin toki olla täysin väärässä, ja joissain varuskunnissa kaikki kunnioitus syntyy pelkistä arvomerkeistä, mutta kaikki tuntemani aliupseerit ja upseerit ovat myös luonteeltaan sellaisia, joita minäkin intissä kuuntelisin ihan oikeasti, oli se sitten paskaa tai ei. Johtajahan on ennen kaikkea se henkilö, kenelle luotetaan vaikka oma elämä. Paskalle johtajalle minä kyllä mitään luottaisin ja nopeasti luulisi henkilön muuttavan tapojaan, jos aina näyttää siltä että käskyt menee kaikilta ohi korvien...

Sic

Jäsen
Voi perse, ei sitten saapunut postissa rannekello ja en sitä ekoille viikoille saa mukaani. Noh, jospa ilman tuota menisi ekoihin lomiin asti.

Elikkä kannattaako tonne nyt ottaa miten paljon omia t-paitoja, shortseja ja muuta tällaista varustusta? Boksereita ja sukkia meinasin jokatapauksessa ottaa.

Ja niin, omat shampoot ja hammastahnat kannattaa olla mukana myös?

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi perse, ei sitten saapunut postissa rannekello ja en sitä ekoille viikoille saa mukaani. Noh, jospa ilman tuota menisi ekoihin lomiin asti.

Elikkä kannattaako tonne nyt ottaa miten paljon omia t-paitoja, shortseja ja muuta tällaista varustusta? Boksereita ja sukkia meinasin jokatapauksessa ottaa.

Omia T-paitoja tai shortseja on turha ottaa paitsi ne päällä olevat kun sinne menet. Et sä kesällä pysty niitä käyttämään huomaamattomasti kun siellä 90 % ajasta ollaan intin housut ja T-paita päällimmäisenä kuitenkin. Boksereita ja sukkia kannattaa kyllä ottaa muutamat parit.

Hiukset pois niin säästyy shampoot.

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy

Ota vaikka kolmet bokserit ja kolmet sukat niin kyllä se jo huomattavasti auttaa asiaa.

Omat shampoot ja hammastahnat pitää olla mukana kyllä.

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Höylä ehdottomasti mukaa... toinen lisävinkki on että ottakaa joku jatkojohto mukaan jos pistokkeet ei riitää...

Kannattaa mainita heti siitä nilkasta, kun joku kysyy, että onko ollut vaivoja. Meillä niistä kyseltiin jo ensimmäisenä päivänä.

Kyllä ehdottomasti kannattaa olla mukana ihan normaali hammasharja, leireillä se ei tule onnistumaan sähköhammashrajan kanssa, koska et saa virtaa mistään.

Se on hyvä ohje armeijaan, ettei teillä tarvitse tietää mitään ennen armeijaa, eikä tarvitse tehdä mitään mitä ei käsketä.

Kiitoksia näistä ja monista muista hyvistä neuvoista. Seuraavaksi olisi vuorossa kauppareissu ja viimeistenkin tavaroiden hankkiminen. Pitää joku lista vielä kirjoittaa tai varmasti unohdan ostaa rannekellon tai rakkolaastareita tjs.

Jännää tämä odottaminen. Kaikkialta kuulee inttitarinoita siitä lähtien, kun pääsee yläasteelle ja kaikki ovat sieltä selvinneet. Silti ei oikein tiedä mitä tulee tapahtumaan ja jännittää mitä tuleman pitää.

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jännää tämä odottaminen. Kaikkialta kuulee inttitarinoita siitä lähtien, kun pääsee yläasteelle ja kaikki ovat sieltä selvinneet. Silti ei oikein tiedä mitä tulee tapahtumaan ja jännittää mitä tuleman pitää.

Ensimmäisellä viikolla et välttämättä tiedä vieläkään, että mitä tulee tapahtumaan ja kyllä siellä ekalla viikolla tuli oltua aika hukassa. Lohdutukseksi voin sanoa, että hukassa on kaikki muutkin sinun kohtalontoverit ja niin on myös alikessut, kun he ensimmäistä viikkoaan sitä hommaa luonnollisesti tekevät ja aloittelevat. Vaikka kaikki hommat ei ekoilla viikoilla onnistukaan, niin kaikista tärkein on kuitenkin asenne, että yrität parhaasi. Se riittää todella pitkälle, eikä armeijassa vaadita yhtään enempää kuin sen, mihin pystyt! Kannattaa yrittää tutustua tupakavereihin heti alusta hyvin, rohkeasti vaan alkaa juttelemaan niin helpottaa jo heti alussa monessa eri jutussa. Huomattavasti helpompaa olla ekakin ilta jo tuvassa, kun ei ihan tarvitse yksin siinä punkalla maata ja miettiä, että otanko oikeat tavarat mukaan.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eiköhän 6kk mieheksi pääse aika helposti niin että ilmoittaa vaan haastatteluissa ettei ole mitään motivaatiota olla kauempaa eikä AUK kiinnosta yhtään. Ei siinä tarvi alkaa tekemään tuollaisia temppuja mitä jotkut ovat pitkät pätkät listanneet. Aina sinne AUK:hon on sen verran pyrkijöitä ja motivoituneita tyyppejä jotka sitten valitaan jos nyt eivät aivan täysiä idiootteja ole (no sellaisiakin tietysti pääsee paljon läpi kun seula taitaa olla aika sattumanvarainen). Halukkaita käskytystehtäviin löytyy aina vaikka kaikki toki alokasaikana puheissa sanovat etteivät halua aukkiin, se kun ei inttipuheissa taida olla kovin muodikasta (ainakaan silloin kun itse olin). Armeijan johtamiskoulutusta usein kehutaan mutten usko sillä olevan juurikaan käytännön merkitystä siviilielämässä, kehujat taitavat pääsääntöisesti olla vain itse RUK:n tai AUK:n käyneitä jotka tietysti ovat omalla asiallaan, se on vain luonnollista.

Ei sitä rannekelloa siellä mihinkään alussa tarvitse tai oikeastaan koko aikanakaan välttämättä. Joissain hommista toki on varmaan hyödyllinen mutta varsinkin alokasaikana mitä sillä tekee?

Pääsääntöisesti intissä on tylsää ja pitkäveteistä kuten varmaan aina kun omaa vapautta rajoitetaan. Fysiikkaa siellä ei sen kummemmin kuntoon saa jollei itse ole valmis tekemään vapaa-ajalla jotain, mutta säännölliset ruokailut ja lasketut kalorimäärät tekevät sen että painon voi saada hyvinkin hallintaan jos sellaisia ongelmia on ollut. Yhtä varmasti se lähtee hallinnasta jos viettää illat munkkien, limsan ja oluen (iltavapailla tietysti) parissa.

En ole tainnut miettiä koskaan että mitä intistä itselle jäi lopulta käteen, ehkä se että näki läpileikkauksen koko yhteiskunnasta ja tapasi porukkaa ihan laidasta laitaan. Samalla oppii vähän enemmän tuntemaan itseään, jos sen näin hienommin yrittää muotoilla.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tuosta AUK:sta muutama sananen. Meillä ainakin pidettiin todella isojakin propaganpa puheita isojen herrojen toimesta siitä, miten tärkeää on hakeutua AUK:n, jos haluaa pärjätä elämässään muutoin kuin hanttihommissa. Lyötiinpä vielä karttakepillä pöytäänkin ja korotettiin ääntä että todelliset loppuelämän menestyjät ovat kaikki näitä AUK:n ja RUK:n käyneitä. Eipä siinä, itseäni moinen lähinnä huvitti mutta kyllä siellä muutamia oli jotka sitten asian uskoivatkin.

Nyt, vuosia tuon jälkeen, olen nähnyt kaksi tuolloin AUK:n lähtenyttä tekijää menestyvässä työelämässään. Kumpikin kaupan kassalla. Ei sillä, että siinä mitään huonoa ja häpeällistä olisi, mutta eikö se AUK tehnytkään vain ja ainoastaan niitä todellisia johtajia ja menestyjiä yritysmaailmaan?

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Silti ei oikein tiedä mitä tulee tapahtumaan ja jännittää mitä tuleman pitää.

Mitä sitä turhaan jänskättämään, aivot narikkaan ja tekee niin kuin käsketään. Maailman yksinkertaisin paikka oleskella vähintään puolivuotta. Jengi tekee tuon paikan itselleen vaikeaksi omilla ajatuksillaan.

Niitä en pystynyt ymmärtämään, jotka hajoilivat lomilta palatessaan samantien. Mitä helvettiä, vaikka siellä kotona olisikin muikkeli, niin kyllä sitä nyt viikon jaksaa odottaa (itsekin seurustelin inttiaikana). Tietysti silloin voi olla hiukan hankalampaa, jos on jäänyt jotain selvittämättömiä asioita, mutta kuitenkin. Suurimmaksi osaksi, armeija on hauska paikka hengailla. Siitä pystyy tehdä itselleen juuri niin rankan kuin itse haluaa. Ja jos et aikaisemmin osannut luistaa asioista, niin tuolla viimeistään opit senkin jalon taidon. Ei kannata ryhtyä alikessun nakkikoneeksi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Silti ei oikein tiedä mitä tulee tapahtumaan ja jännittää mitä tuleman pitää.
Kannattaa katsoa maikkarin Kasarmi-sarjaa. Kaikki tähän asti tulleet jaksot näkyy kaiketi maikkarin netissä.
Siitä saat jonkinlaisen käsityksen mitä siellä tulee olemaan, niin osaat hiukan varautua asioihin. Ei tule sitä shokkia mikä itselleni pääsi käymään.

Greffin

Jäsen
Kiitoksia näistä ja monista muista hyvistä neuvoista. Seuraavaksi olisi vuorossa kauppareissu ja viimeistenkin tavaroiden hankkiminen. Pitää joku lista vielä kirjoittaa tai varmasti unohdan ostaa rannekellon tai rakkolaastareita tjs.

Turha jännittää. Kaikki opetetaan kädestä pitäen ja niin monta kertaa, että Suomen urpoinkin osaa asian selkäytimestään. Inttiin mennessä ei tarvitse välttämättä tietää yhtään mitään koko paikasta, sillä niin tarkasti ja alkeista opetetaan kaikki, ettei voi olla oppimatta.

Tuo kello on joo ihan käyttökelpoinen. Itse väänsin 9kk Spol-miehistössä, enkä kelloa tarvinnut, mutta on se hyvä, että ryhmässä ainakin yhdellä on kello. Itse katselin kännykästä sen verran mitä kelloa tarvitsi katsoa, eli lähinnä kipinöissä. Kännykkä on muuten hyvä kaveri kipinöihin. Voi laittaa herätyskellon vartin välein ja ottaa aina tirsat ennen kun laittaa pökköä pesään.

Suosittelen tekemään muuten sen kepposen, että kun herätetään kipinään, niin herättää samantien seuraavan. Unissaan kaveri saattaa niellä syötin ja aamulla ihmetellään, että mikä tässä kipinälistassa kusee, kun vielä pitäisi tunti jonkun pitää kipinää. Hyvät naurut saa.

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Maanantaina olis lähtö Riihimäelle Viestirykmenttiin edessä. Kellään jatkoaikalaisella kokemuksia kyseisestä palveluspaikasta? Itsellä näin pari päivää ennen lähtöä positiivisen odottava fiilis, mutta eiköhän sekin vaihdu negatiiviseksi maanantain koittaessa..

Jakaako ne nykyään verkkopaitoja talon puolesta? Meillä ei ainakaan aikoinaan noita saanut ja ekojen kinkkujen jälkeen kotoa tuodut verkkopaidat helpotti omaa oloa huomattavasti kesähelteiden koulutuksissa.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ota vaikka kolmet bokserit ja kolmet sukat niin kyllä se jo huomattavasti auttaa asiaa.

Omat shampoot ja hammastahnat pitää olla mukana kyllä.

Minua vähän nyt ihmetyttää, että missä näitä omia boxereita, paitoja, sukkia ynms. aiotaaan säilyttää? Asiat ovat varmasti muuttuneet siitä, kun minä intin kävin, mutta meillä oli tasan yksi kaappi ja siellä ei todellakaan saanut olla mitään muuta kuin Inttikamaa. Kai sentään kaapit tarkastetaan tupatarkastuksen yhteydessä?

Ja tarkoitan tuolla ylläolevalla nimenomaan alokasaikaa. Toki kaikennäköisiä vapauksia sitten myöhemmin tuli. Minullakin oli itseasiassa kaksi kaappia. Toinen täynnä siviilikamaa :) Tosin meitä ei ollut kuin kaksi äijää tuvassa.

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua vähän nyt ihmetyttää, että missä näitä omia boxereita, paitoja, sukkia ynms. aiotaaan säilyttää? Asiat ovat varmasti muuttuneet siitä, kun minä intin kävin, mutta meillä oli tasan yksi kaappi ja siellä ei todellakaan saanut olla mitään muuta kuin Inttikamaa. Kai sentään kaapit tarkastetaan tupatarkastuksen yhteydessä?

Ja tarkoitan tuolla ylläolevalla nimenomaan alokasaikaa. Toki kaikennäköisiä vapauksia sitten myöhemmin tuli. Minullakin oli itseasiassa kaksi kaappia. Toinen täynnä siviilikamaa :) Tosin meitä ei ollut kuin kaksi äijää tuvassa.

Kaikki mitkä sieltä ei näy kaapin ulkopuolle pystyy olemaan. Vaikka lomakassissa pitää niitä tavaroita. Toki tilaa rajallisesti ettei ihan kaikkea mukaan kannata ottaa, mutta tarpeeksi hyvin kun sumplii noita niin kyllähän ne helposti sinne kaappiin mahtuu kunhan mitään ei näy ulkopuolelle ja pitää mahtua kaappiin oikeille paikoille ne armeijan tavarat...

Edit: ja tosiaan ei parit bokserit ja sukat hirveästi tilaa vie ja suositeltaa kyllä minusta ottaa nuo mukaan.. näillä keleillä ei hirveän yli yhtä päivää pitempään yhtä vaatekappaletta haluaisi pitää.. toki viikon välein pääsee pyykkitupaan, mutta kun boksereitakin taitaa olla kolmet kappaleet vain ja saman verran sukkia niin kyllähän se haju alkaa olemaan mahtava jos ulkona 30 astetta lämpöä.. toki tilanne on kaikille sama, mutta kuitenkin.. tai sitten pyykkäilee iltaisin vessassa, mutta tiedä sitten onko sekään niin järkevä vaihtoehto.. mielummin omat bokserit mukaan niin riittää vaihdettavaa..

tutzba

Jäsen
Johtamisjutusteluun sellanen näkökulma, että onhan se kiva käskeä, kun muut tottelevat.

Mistä helvetistä siis tulee tuollainen lapanen-juttu...?

Asiahan lähti tuosta KiVin kommentista. "Onhan se kiva käskeä, kun muut tottelevat". Oletko Temptation käynyt inttiä? Jos et, niin et varmaankaan ymmärrä miksi tuo minun korviini kuulostaa oudolta. Armeijassa johtajan tehtävä ei ole nauttia siitä, että saa käskyttää muita. Siellä organisoidaan asioita, johdetaan omalla esimerkillä, selvitetään alaisten kysymyksiä ylemmiltä jne. Toisin sanoen johtajan tehtävään kuuluu todella paljon muuta kuin käskyttäminen. Jos alaisten pompottaminen on ykkösasia, on asiat huonosti "johtajalla".

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minua vähän nyt ihmetyttää, että missä näitä omia boxereita, paitoja, sukkia ynms. aiotaaan säilyttää?

Pasi jo selvensikin tuota asiaa. Mutta siis armeijassa ainakin meillä (I/11 Onttola RJK) oli kaapin oltava tietyssä ja samassa järjestyksessä ulospäin. Esimerkiksi alimmalla hyllyllä oli trangia, seuraavalla hyllyllä pakki, jollakin hyllyllä piti olla villapaidan etummaisena jne. Niiden takana sai olla mitä vain, koska niitä ei näkynyt siinä tarkastuksen yhteydessä. Sama koski myös ylempiä hyllyjä, jossa tilaa oli paljon. Eli lomakassiin sai laittaa mitä vaan, kunhan sopi kaapin ovi kiinni. Lomakassiin kyllä sopii heittämällä muutamat bokserit ja sukat (itse säilytin niitä siellä missä muitakin alusvaatteita, itse pidin osaa hellyjen takana). Tarkastuksessa ei kaappeihin kosketa tai tavaroita pengota, katsotaan vaan, että kaikilla on kamppeet samassa järjestyksessä.

Nyt, vuosia tuon jälkeen, olen nähnyt kaksi tuolloin AUK:n lähtenyttä tekijää menestyvässä työelämässään. Kumpikin kaupan kassalla. Ei sillä, että siinä mitään huonoa ja häpeällistä olisi, mutta eikö se AUK tehnytkään vain ja ainoastaan niitä todellisia johtajia ja menestyjiä yritysmaailmaan?

Tämä ei ole mitään anti-AUK-propagandaa, mutta omaa kaveripiiriä katsellessa on hauska todeta että se ainut alikessun natsat saanut on taksikuski. Toimitusjohtajat, ravintolapäälliköt, tiimiesimiehet ja muut "paremmin" pärjänneet ovat olleet inttiaikoina kirjureita, spadeja, traktorikuskeja ja muita puolen vuoden väsyneitä rivimiehiä.
Itse en ole sattuneista syistä AUKkia käynyt, mutta on varmasti hieno kokemus. Jos joutuisin 12 kuukautta palvelemaan, ihan perusluonteeni puolesta haluaisin päästä opettamaan muita ja kouluttamaan uusista alokkaista hyviä ja täyspäisiä sotilaita.

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ei ollut itsellänikään tarkoitus dissata AUK:a tai RUK:a, lähinnä pointtina oli siis se, että älkää lähtekö mukaan siihen intin propagandaan siitä, että elämässä menestyäkseen pitää ko. laitoksen ohjeistuksia noudattaa ja mennä pakolla AUK:n. Jos muutoin halua ja intoa on, niin AUK on hyvä kokemus, mutta kyllä ne myöhemmän elämän johtajat yms. tulevat suurimmaksi osaksi niistä, joilla persoona ja luonne siihen hommaan muutoinkin on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy