No tätähän ne sielä kutsunta-infossakin selittivät, että jos mahdollisimman varman päälle haluaa 6kk, niin pitäisi Vekaralle lähteä. Eikö siis tammikuussa aloittaville ole 1.JK ja 3.JK, vai mitä tarkoitit tuolla "koska menet tammikuussa niin komppania olisi 2.JK"? Millä perusteilla itse sait muuten vaihdettua pois 2.JK:sta?
Joltain kuulin sellaista, että sotilaspoliisin pitäisi olla täysin suomalainen, onkohan tämä totta? Itse olen vain puoliksi suomalainen, tosin en omaa kuin Suomen passin, joten vaikuttaako se jotenkin?
Siis sotilaspoliiseja kouluttaa tammikuun erälle tuo 2.JK. Koska heidän palvelusaikansa on 9kk, ei heinäkuussa tulevia alokkaita voi laittaa 2.JK:hon, koska siellä siis porukka kotiutuu lokakuussa. Niinpä heinäkuun sotilaspoliisi-saapumiserä menee Sotilaspoliisikomppaniaan, joka on siis periaatteessa ihan sama kuin 2.JK.
Ja 2.JK:ssa on kyllä suurin osa suomalaisia, mutta kyllä siellä muutama syntyperältään ei-suomalainen myös oli. Mutta ulkomaalaisia/taustaisia on huomattavasti enemmän 6kk miehistöissä. En tarkkoja kriteerejä tiedä, millä taustalla 2.JK:seen laitetaan, mutta sanoisin että mahdollisuutesi päästä 6kk-komppaniaan on paremmat kuin täysin suomalaisella.