Inttiin lähdössä?

  • 1 218 001
  • 3 574

Viljuri

Jäsen
avatar kirjoitti:
Joo no tokkopa netissä, mutta kotiutuspäivänä muistuttivat pitämään osoitetiedot ajan tasalla, että kirje kuulemma tulee sijoituksesta sitten kun joskus on tullakseen. Näin ainakin silloin sanoivat. Missähän yleensä on sotilasläänin esikunta täällä päin Suomea? Palvelin KymItR:ssä elikkäs RUK:ssa. Joskus nimittäin kun sattuisi olemaan lähistöllä niin pitää käydä kysymäss, että onko kirje jäänyt johonkin matkalle, vaiko olenko vieläkin muka sijoittamaton mies.

Niin, tässä on vielä sellainen juttu, että tuon joukkotuotannon pelisäännöt ovat muuttuneet sitten oman palvelusaikani, ja ovat ilmeisesti parhaillaan muuttumassa. Ja vieläpä radikaalisti... :(

Kuitenkin olet ilmeisesti sitä (väli-)ikäluokkaa, että sinulle olisi tuo sijoitus tullut määrätä jo palveluksesta lähdettäessä, mikä mm. merkitsisi sitä, että sotilasläänisi ei vaihtuisi myöhempien muuttojen yms. seikkojen takia.

Tätä tilannetta mutkistaa ilmeselvästi aselajisi ja KymItR:n sittemmin tapahtuneen lakkautamisen ohella seikka, ettei sinua ollut heti sijoitettu mihinkään sodanajan yksikköön. Tämä voi käytännössä tarkoittaa sitä, että sijoituksesi voi joukkojen kertausharjoitussyklin puitteissa (5-10 vuotta) löytyä vaikkapa jalkaväestä ilmatorjunnan sijaan. Ja tuo sijoitus mitä todennäköisemmin tulee löytymään nykyisen asuinpaikkasi määrämän sotilasläänin perustamista joukoista.

Ohessa linkki sotilasläänien käyntiosoitteisiin: sotilasläänit / mil.fi
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin intissä tossa reilu viisi vuotta sitten. Olihan se ihan kiva kokemus. Voisi melkeimpä sanoa että jopa niin kiva, että piti oikein kahteen kertaan se käydä. Ensin tykkimiehenä 6kk ja sitten jälki-aukkiin. Varsinkin tuo tykkimies-aika oli suht koht rentoa, vaikkakaan ei välttämättä yhtään fyysisesti helpompaa kuin aukin käyminen. Jotenkin siinä tuvan yhteispeli toimi paremmin, johon varmaankin yksi syy on se, ettei ollut sellaista "kilpailemista" varusmiesten kesken.

Eri ihmiset kokevat intin vähän eri lailla. Tietenkin kaikkia se joskus vähän vitutti, mutta kyllä monille jää intistä paljon mukaviakin muistoja. Kyllä siellä tuli paljon koettua eri asioita, ja opittuakin.
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Se on nyt sitten ohi. Uskomaton, mutta samalla myöskin tyhjä fiilis. Niin se puoli vuotta melko nopeasti ohi meni.

Uusille morteille hyviä aamuja... ;)
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Ei muuta kuin onnea ja känni päälle tänään kotiutuville 2/05-erän tyypeille! Itse olen toki jo nauttinut reservistä 3kk..

PS. 6kk miehet on ikuisia mortteja!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
dee_snyder kirjoitti:
PS. 6kk miehet on ikuisia mortteja!
Tuo on kyllä asia, joka tällaiseen 6 kk:n mieheen on jättänyt pysyvät arvet. Aina ei pysty nukkumaan kunnolla öitä, kun tuo asia kummittelee mielessä.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
dee_snyder kirjoitti:
Ei muuta kuin onnea ja känni päälle tänään kotiutuville 2/05-erän tyypeille! Itse olen toki jo nauttinut reservistä 3kk..

PS. 6kk miehet on ikuisia mortteja!

Ja toiset vain oppivat nopeammin kuin toiset. Tai sitten se kuuluisa lause: "elämä on ikuista oppimista!" ei mene kaikille jakeluun yhtä nopeasti.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Olkaapa nyt rehellisiä. Tässä teillä virallinen taulukko:

6kk tehdään keskosia.
9kk tehdään lapsia.
12 kk tehdään Miehiä.

Ai ai kun tuntuu IHANALTA, tervemenoa kaikille jotka maanantaina Santahaminaan suuntaatte, se on ihan oikeasti hyvä mesta! Jokainen, joka tänne pääsee, niin ainakaan lomamatkat ei ole pitkällä kaukana. Nauttikaa edes siitä! ;)

T: Reservin gonahtanut alikeisari Romakkaniemi
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Romppanen kirjoitti:
Olkaapa nyt rehellisiä. Tässä teillä virallinen taulukko:

6kk tehdään keskosia.
9kk tehdään lapsia.
12 kk tehdään Miehiä.

Meillähän oli autohallin päivystäjän vihkossa toinen virallinen kaava:

6kk poikia
9kk miehiä
12kk poikamiehiä
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tervetuloa vaan, aika kuuma tulee pojille. Siinä kun on leppoisat 30*C ja kirmaat pitkin pölyäviä Säkylän santaharjuja..Hyi helvetti, onneksi itse meni talvella vaikka oliki vitun kylmä. Oppitunnit ym, hyi olkoon sitä lemua kun ennestään aivan hikiset 100 äijää tungetaan ahtaaseen luokkaan. Voi voi.
Ja siivous, ollaan nyt ihan hiljaa vain.
Kaverit, huumori ja jatkuva vittuilu toisille niin kaikki pärjää. Ja joo, PorPr:n alikessut on aikamoisia G-M:ta, ei niitä kiinnosta..
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Kolme päivää ja sitten se alkaa. Voi helvetti, että syö miestä jo nyt. Kaverit jää, harrastus jää, kaikki jää. Säkylä here I come!
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Nyt se on vihdoin tapahtunut: Mun TJ on NOLLA!! Nyt on kyllä vähän tyhjä fiilis kun miettii että mitäs nyt alkais tekemään..?? Puolivuotta meni todella nopeasti ja oli kiva päästä reserviin nyt kesällä.

Uusille mosille sanon vain: Tervemenoa aamujen taloon.. ;)

-Cactus-
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Joo, huomenna se tosiaan alkaa.. Periaatteessa ei vielä edes hirveesti vituta, mutta katsellaan sen ekan aamun jälkeen miten on. Hennalaan menen, ja meninpä lupautumaan lehtijuttusarjaankin, missä seurataan intin edistymistä.. Kaikkeen sitä meneekin mukaan.
 

Cassu

Jäsen
Kerro mulle sitten Hennalasta. Menen sinne vuoden kuluttua heinäkuusa tai kesäkuussa jos pääsen urheilujoukkoihin. Tsemppiä vaan kaikille ja ei se niin paha ole! Ainakaan näin vapaaehtoisen naisen silmin...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Saana kirjoitti:
Kerro mulle sitten Hennalasta.
4H-kerho (Hennala, Hollola, Hälvälä, Helvetti) tulee ainakin tutuksi.

3kk:n AUK-aika tuli tuolla vietettyä. Ei nyt niin hirvittävästi pahaa sanottavaa, mutta siltikään en oikein missään vaiheessa "kotiutunut" tai saanut rutiineista kiinni. Täysin erilaista menoa kuin Dragsvikissa, joka tuntui melkein "toiselta kodilta"...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mr.Fox kirjoitti:
3kk:n AUK-aika tuli tuolla vietettyä. Ei nyt niin hirvittävästi pahaa sanottavaa, mutta siltikään en oikein missään vaiheessa "kotiutunut" tai saanut rutiineista kiinni. Täysin erilaista menoa kuin Dragsvikissa, joka tuntui melkein "toiselta kodilta"...

Ohje nro 1: Älä milloinkaan laitostu intissä, tai päädyt henkilökuntaan.

Siinä elämänohje, jolla pärjää. Kannattaa hommat hoitaa niin hyvin kuin taitaa, mutta olla kuitenkin aina menojalka vipattamassa kotia kohti.
 

Cassu

Jäsen
Heh heh... Täytyy muistaa. Mulla tosin isä on inttiä vastaan ja sillä ei sydän kestäisi jos tytär jäisikin sinne töihin:) Tämäkin on aika hyvä ohjenuora
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Juu, huomenna mennään Parolannummelle. Toista kertaa.. Tällä kertaa b-miehenä, varmaan johonkin prkleen Hokiin. Aika sama, vituttaa vaan kun joutuu hellepäiviä viettämään jossain oppitunneilla. Ei siinä, eiköhän selvitä. Pari kaljaa vielä.

TJ 161
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kyllä Hennalassa saa aikansa kulumaan. Ainakin 3kk:n pätkän. Keskusta mukavan lähellä, itse kasarmit ns. sankavitunaikasia. Lähin kuppila taitaa olla kassun tien toisella puolella, ei tosin pääportin läheisyydessä ;-)
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
odwaz kirjoitti:
Juu, huomenna mennään Parolannummelle. Toista kertaa.. Tällä kertaa b-miehenä, varmaan johonkin prkleen Hokiin. Aika sama, vituttaa vaan kun joutuu hellepäiviä viettämään jossain oppitunneilla. Ei siinä, eiköhän selvitä. Pari kaljaa vielä.

TJ 161


Ei kai B-miehillä mitään oppitunteja ole? Ei mulla ollut ainakaan kun bemari olin. Ei niihin paskahommiin mitään luentoja tarvitse. Itselläni oli pääasiallinen työ pelata sotilasmestarin kanssa flipperiä tietokoneella. Voin poijjaat kertoa että letkeetä oli.

Alunperin minusta piti tulla spade-au, mutta komppanian päällikkö päätti maanantaiaamuna ennen lähtöä toisin. Oli siinä vaiheessa pakko varmistaa että pääsen 8kk miehenä pois joten keksin itselleni selkäkivun. Hennalaan kuvauksiin ja tohtorisetä löysi minulta skoljoosin. Epäilen vahvasti tuota diagnoosia. No, yhtä kaikki sillä sai B-luokituksen ja hyvät oltavat radiokorjaamolla.

Lisäys: Onnekseni sain viettää koko armeija-aikani "omassa" panssarintorjuntakomppaniassa. Huoltokomppania ei ollut täynnä mitään kovin valoisaa jengiä...
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hordi24 kirjoitti:
Parin tunnin päästä Parolannummelle :(

Turvallista matkaa helvettiin lauloi muistaakseni apulantakin aikoinaan. Ei vaan, mukava paikka kaiken kaikkiaan. Ja kuten aikaisemminkin mainittua niin asenteesta se on kiinni.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
odwaz kirjoitti:
Juu, huomenna mennään Parolannummelle. Toista kertaa.. Tällä kertaa b-miehenä, varmaan johonkin prkleen Hokiin.


Vai joutuu B-miehet vielä nykyään armeijaan. Minä kuulin, että B-miehet saisivat halutessaan vapautuksen, kun armeijan määrärahat on niukassa. Ilmeisesti klopit kusettivat vanhaa ukkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös