Itse en aikoinaan Tyrväisen hankintaa ymmärtänyt ja sinänsä ei ole mitään sympatiaa kaverin puolesta. Rottana häntä kentällä olen pitänyt.
Ilves varmasti tiesi mitä sai, kun Tyrväisen otti joukkueeseen. Ja eihän siitä ole montaakaan kuukautta, kun he tekivät hänelle kahden vuoden jatkosopimuksen. Tavallaan voi siis ajatella, että Ilves vielä hyväksyi, että näitä ylilyöntejä tullee tuona tulevana kahtena vuotena lisää. Tuskin he erikseenkään sopivat, että jatkossa pelaat kuten Late Lammas.
Tämä päivä osoitti jälleen Ilveksen organisaation toiminnan sekavuutta. Tyrväisellä mainostetaan HIFK-matsia ja samaan aikaan kaveri on purkamassa sopimusta ja tulee seuraavana päivänä julkisuuteen, ettei voi edustaa tällaista seuraa. Onko muuten missään muussa liigaseurassa ikinä käynyt näin? Sellaisia tapauksia on toki, että peliä mainostetaan pelaajalla joka ei sitten pelannutkaan matsissa, mutta tämä Ilves/Tyrväinen hakee taas vertaistaan.
Oleellinen kysymys tänään on, että miksi Tyrväinen riepottaa Ilvestä mediassa? Vertasiko hän sitä, miten hänen aikaisemmat seurat ovat toimineet vastaavassa tilanteessa? Ja oliko hänellä vertaistukea, että miten muut seurat ovat toimineet vastaavissa tilanteissa omien pelaajiensa kanssa. Yleisesti jääkiekossahan on "koodisto", että omien puolta pidetään. Tätä en tietenkään itse allekirjoita jokaisessa tilanteessa.
Ilvekselle tästä tuli musta päivä medianhallinta mielessä. Eikö tätä voitu mitenkään käydä sisäisesti lävitse? Nyt pelaaja vuotaa julkisuteen ja antaa ymmärtää, että Ilves on seura, jota hän ei arvosta ja jonka logoa hän ei voi kantaa. Todennäköisesti Tyrväinen viestii Ilveksestä negatiivisesti myös muille pelaajille, kun he häneltä kyselevät, että mitä siellä oikein tapahtui.
Mitä tulee itse Tyrväiseen, niin hän itse leikki median kustannuksella vain muutama viikko sitten. Olihan siinä oma hauskuutensa, mutta Tyrskynkin olisi hyvä tiedostaa, että ilman mediaa hänen vuosipalkkansa ei olisi kuusinumeroinen. Mikäli jääkiekosta ei kirjoitettaisi, radioitasi tai sitä ei näkäyisi telkkarissa, niin liigakiekkoilijoiden tilipussit olisivat huomattavasti laihempia. Tyrsky selkeästi haluaa kokeilla, missä rajat kulkevat niin pelikentällä kuin sen ulkopuolellakin.
Mielenkiintoista on myös se, että Tyrsky tavallaan asettuu Tuokkolan taakse ja Ilves-johtoa vastaan. Oliko tämä myös samalla kannanotto siihen, että Ilves veti Tuokkolalta maton alta? Avittiko Tyrskyn päätöstä joltakin osaa se, ettei Tuokkola valmennakaan Ilvestä ensi kaudella?
En siis asetu kummankaan puolelle. Mutta tämä episodi on jälleen osoitus heikosti johdetun organisaation toiminnasta.