Ihmettelyketju

  • 6 327 752
  • 38 716

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Isälläni on Parkinsonin tauti ja hänen kulkunsa on varsin hidasta ja hän meinaa joskus kompastua matonreunaan. Mutta auta armias kun päästään metsään niin alkaa jalka nousta. En minä pysy hänen perässään kun hän painaa menemään. Taas tuli eilen tätä ihmetyksen aihetta todistettua kun hän opasti meitä vähän sienipaikoille. Minulle on täysi mysteeri miten sellainen "parkinson-hiihtäjä" on metsässä niin hyvä kulkemaan... (eikä kaadu).
 
K

Kiekkokatsoja

Kävin eräänä päivänä Lahdessa. Tuli mieleen, että lähes kaikilla siellä on kiire, paitsi hiihtäjillä talven kisoissa.
Eräällä miehellä ole sellainen "latex puku tai vastaava". Oli sellainen muovinen kiiltävä puvuntakki ja pukuhousut, kuten kenties "miesten klubilla" elokuvissa voisi olla. No mikäs siinä. Sitten tuli vastaan pari melko nuorta miestä, joilla oli kalju päänahka täynnä tatuointeja, ja samoin myös naamakin. No mikäs siinäkään. Kukin toki voi päättää, millainen on.
Palasin kotini lähikauppaan, ja sielläkin tuli vastaan päänahka-kasvotatuoitu mies. Yleisempää siis.
Tuli mieleen, että mitäs jos 20v. päästä katuu tatuointejaan?
No ei kuulu mulle. Kevyesti vain kommentoin näkemääni, ja mitä hetkeksi kävi mielessä.
 
K

Kiekkokatsoja

Katumukseen on kyllä aihetta. Kuvottavaa kulttuurin omimista. Mikä lieneekin tatuoinnit aloittanut kulttuuri, niin se ei ainakaan ole Lahdesta kotoisin.
No jaa.
Onkohan tietoa, että mihinkä tällainen kaljupään ja kokonaaman tatuointi oikein liittyy?
Jengiintymiseen, musatyyliin, tai johonkin muuhun juttuun.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kovasti ihmettelen; jos nämä rokottamattomat eivät halua/voi ottaa rokotetta, mitä sitä peittelemään?

Jos kuuluvat kriittisiin, niin ääniä sataa. Jos eivät voi, niin mitä sitten?
 
K

Kiekkokatsoja

Kovasti ihmettelen; jos nämä rokottamattomat eivät halua/voi ottaa rokotetta, mitä sitä peittelemään?

Jos kuuluvat kriittisiin, niin ääniä sataa. Jos eivät voi, niin mitä sitten?
Ehkäpä eivät halua paljastua tyhmäksi, ja rokottamattomaksi? Rokottamattomia, ja enemmän kuin pikkuflunssaan sairastuneita, tulee olemaan vielä turhan paljon. No oma valinta toki.

Itse ihmettelen toisinaan tätä palstaa. On kielletty (moderaattori ilmoituksella), että joistakin asioista ei saa kirjoittaa negatiiviseen sävyyn. Vaikkakin se perustuisi tuoreeseen uutiseen tai tilastoon. On puolestaan sallittua kirjoittaa rikoslaissa kielletyistä asioista positiiviseen, ja kehuvaan sävyyn. Päivittäin.

Maailma ja palsta muuttuu, ja näillä mennään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yllättävän nopeasti Vikman on ottanut lisäkiloja (alimmat kuvat). Nuo laulu-/tanssishowt ovat kuitenkin aika kovaa puuhaa ja vaativat hyvän kuntopohjan. Ehkä laulaa jatkossa enemmän istualtaan....

 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Yllättävän nopeasti Vikman on ottanut lisäkiloja (alimmat kuvat). Nuo laulu-/tanssishowt ovat kuitenkin aika kovaa puuhaa ja vaativat hyvän kuntopohjan. Ehkä laulaa jatkossa enemmän istualtaan....


Olisko tässä sitten taas se ihmettely, että miksi naispuolisen laulajan painonnousua ihmetellään erikseen ja linkitetään vielä juttu perään että kattokaa hei kuvat.

Jotain seksismistä jne.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jotain seksismistä jne.

Ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, samalla tavalla jutussa voisi olla vaikka Sillanpää. Oikeasti ihmettelin, koska keikkailu noissa vauhdikkaissa lavashow:ssa vaatii kovaa kuntoa, mutta ehkä keikat ovat sitten korona-aikana vähentyneet ja hän on ehtinyt pyöristyä.

Joskus laivalla nähnyt Vikmanin livekeikan ja siinä oli aika vauhdikasta menoa, jossa huonokuntoinen ei pysyisi mukana
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelyn aiheeni voi herättää hilpeyttäkin mutta toisinaan ihmettelen tätä kuinka jotkut esimerkiksi töissäkin voivat venyttää vessaan menemistä. Töissä esimerkiksi välillä kuulee jonkun sanovan tyyliin että minulla on tässä jo jonkin aikaa hätä ollut mutta olen viivytellyt vessaan menemisen kanssa ja menen vasta nyt. Silti tällä työntekijällä ei tunnu olevan mikään kiirus vessaan vieläkään.

Onko se sitten todella niin että joillakin suolistokin toimii herkemmin kuin toisilla? Minä en esimerkiksi voi kovin kauaa pidätellä en kusihätää enkä toistakaan hätää. Vaan melkein heti kun tulee vessassa käymisen tarve niin kyllä sinne pitää sitten päästä piakkoin. Tai muuten on siivottavaa tai kustava työpaikan keittiön kaivoon.

Joskus tämä on herättänyt jopa vähän närää töissäkin. Kun minua on kysytty tulemaan jotain työtehtävää suorittamaan mutta olen joutunut sanomaan että minun on pakko käydä ensin vessassa. Tai sitten joudun vaatteiden vaihtoon.

Selittääkö joku asia tämän että joidenkin kuten minunkin on päästävä nopeammin vessaan hädän iskiessä? Enkä voi pidätellä ja viivytellä vessassa käymisen kanssa niin kuin jotkut. Tästä on valitettavasti sitten suoraan sanottuna seurannut sitäkin että joskus kävelylenkeillä se hätä on iskenyt lenkin aikana ja sitten on tullut housuihin ulosteet. Ja on tullut jopa useita kertoja virtsattua kaduillekin. Mutta onneksi poliisi ei ole vielä koskaan sakkoja antanut.

Olen niitä jotka todellakin kaipaavat julkisia vessoja enemmän katukuvaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko se sitten todella niin että joillakin suolistokin toimii herkemmin kuin toisilla? Minä en esimerkiksi voi kovin kauaa pidätellä en kusihätää enkä toistakaan hätää. Vaan melkein heti kun tulee vessassa käymisen tarve niin kyllä sinne pitää sitten päästä piakkoin. Tai muuten on siivottavaa tai kustava työpaikan keittiön kaivoon.
Työpaikan keittiön kaivoon ei kusta. Ei, vaikka olisi minkälainen hätä. Sitten kustaan vaikka housuun, jos pidätellä ei muuten pysty.

Ja toki suoliston toiminnassa on ihmisten välillä hyvinkin isoja eroja. Ne saattavat johtua ihan esimerkiksi suolistosairauksesta tai ruokavaliosta, puhumattakaan näiden yhdistelmästä. Ja ainakin oman kokemuksen perusteella huomaa hyvin, että väsyneempänä(/yövuorojen jälkeen) maha on helpommin sekaisin, kuin hyvin levänneenä ja nukkuneena.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työpaikan keittiön kaivoon ei kusta. Ei, vaikka olisi minkälainen hätä. Sitten kustaan vaikka housuun, jos pidätellä ei muuten pysty.

No joo, tuo nyt oli lähinnä tuollainen vitsailu. Jota joskus viljellään ihan töissäkin. Töissä kun on jonkin verran matkaa henkilökunnan vessaankin ja täytyy astella portaat siinä matkan varrella.
 

Nick Neim

Jäsen
No joo, tuo nyt oli lähinnä tuollainen vitsailu. Jota joskus viljellään ihan töissäkin. Töissä kun on jonkin verran matkaa henkilökunnan vessaankin ja täytyy astella portaat siinä matkan varrella.
Hyvä niin, ajattelin nimittäin jo ihan tosissani hetken, että mitäs helevettiä vilperi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuulostaa ärtyvän suolen oireyhtymältä, jos ei kakki pysy sisällä. Kannattaisi tutkituttaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Vähän jotain tutunnäköistä tuossa oli. Tässä ei kuitenkaan taidettu erikseen määritellä ketään jäämään, enkä tiedä, oliko tehtävänä katkaista lohikäärmeen pää?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihmettelyn aiheeni voi herättää hilpeyttäkin mutta toisinaan ihmettelen tätä kuinka jotkut esimerkiksi töissäkin voivat venyttää vessaan menemistä. Töissä esimerkiksi välillä kuulee jonkun sanovan tyyliin että minulla on tässä jo jonkin aikaa hätä ollut mutta olen viivytellyt vessaan menemisen kanssa ja menen vasta nyt. Silti tällä työntekijällä ei tunnu olevan mikään kiirus vessaan vieläkään.

Onko se sitten todella niin että joillakin suolistokin toimii herkemmin kuin toisilla? Minä en esimerkiksi voi kovin kauaa pidätellä en kusihätää enkä toistakaan hätää. Vaan melkein heti kun tulee vessassa käymisen tarve niin kyllä sinne pitää sitten päästä piakkoin. Tai muuten on siivottavaa tai kustava työpaikan keittiön kaivoon.

Joskus tämä on herättänyt jopa vähän närää töissäkin. Kun minua on kysytty tulemaan jotain työtehtävää suorittamaan mutta olen joutunut sanomaan että minun on pakko käydä ensin vessassa. Tai sitten joudun vaatteiden vaihtoon.

Selittääkö joku asia tämän että joidenkin kuten minunkin on päästävä nopeammin vessaan hädän iskiessä? Enkä voi pidätellä ja viivytellä vessassa käymisen kanssa niin kuin jotkut. Tästä on valitettavasti sitten suoraan sanottuna seurannut sitäkin että joskus kävelylenkeillä se hätä on iskenyt lenkin aikana ja sitten on tullut housuihin ulosteet. Ja on tullut jopa useita kertoja virtsattua kaduillekin. Mutta onneksi poliisi ei ole vielä koskaan sakkoja antanut.

Olen niitä jotka todellakin kaipaavat julkisia vessoja enemmän katukuvaan.
Pystytkö olemaan yöllä kusematta? Jos käyt yhden tai kaksi kertaa yössä kusella, niin silloin vika on päivällä korvien välissä. Jos yöllä tarvitsee myös rampata kusella, niin on syytä aloittaa rakkoharjoittelu. Googlesta tai työpaikkasi lähihoitajilta saat asiasta enemmän tietoa. Paskantamiseen en ota kantaa muuten, kuin että jotain tutkimisen tarpeessa olevaa vikaahan siellä luulisi olevan jos ei yhtään pysty pidättämään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelyn aiheeni voi herättää hilpeyttäkin mutta toisinaan ihmettelen tätä kuinka jotkut esimerkiksi töissäkin voivat venyttää vessaan menemistä. Töissä esimerkiksi välillä kuulee jonkun sanovan tyyliin että minulla on tässä jo jonkin aikaa hätä ollut mutta olen viivytellyt vessaan menemisen kanssa ja menen vasta nyt. Silti tällä työntekijällä ei tunnu olevan mikään kiirus vessaan vieläkään.

Onko se sitten todella niin että joillakin suolistokin toimii herkemmin kuin toisilla? Minä en esimerkiksi voi kovin kauaa pidätellä en kusihätää enkä toistakaan hätää. Vaan melkein heti kun tulee vessassa käymisen tarve niin kyllä sinne pitää sitten päästä piakkoin. Tai muuten on siivottavaa tai kustava työpaikan keittiön kaivoon.

Joskus tämä on herättänyt jopa vähän närää töissäkin. Kun minua on kysytty tulemaan jotain työtehtävää suorittamaan mutta olen joutunut sanomaan että minun on pakko käydä ensin vessassa. Tai sitten joudun vaatteiden vaihtoon.

Selittääkö joku asia tämän että joidenkin kuten minunkin on päästävä nopeammin vessaan hädän iskiessä? Enkä voi pidätellä ja viivytellä vessassa käymisen kanssa niin kuin jotkut. Tästä on valitettavasti sitten suoraan sanottuna seurannut sitäkin että joskus kävelylenkeillä se hätä on iskenyt lenkin aikana ja sitten on tullut housuihin ulosteet. Ja on tullut jopa useita kertoja virtsattua kaduillekin. Mutta onneksi poliisi ei ole vielä koskaan sakkoja antanut.

Olen niitä jotka todellakin kaipaavat julkisia vessoja enemmän katukuvaan.
Mulla on vähän samanlaista. Kerran iski paskahätä lenkillä ja juoksin ennätysvauhtia 4 kilometriä kotiin. Kotona ei sitten enää paskattanutkaan. Tämän jälkeen otin aina vessapaperia taskuun. Kerran lenkillä kävin paskalla ehkä 20 x 20 metrin metikössä omakotitalojen keskellä kun himaan oli pitkä matka.

On mulla kaveri joka ei suostu paskantamaan julkisissa vessoissa tai esim. lentokoneessa.

Mutta siis koen sielujen ja suolien sympatiaa kanssasi.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jälkimmäisestä ei ole luonnollisestikaan mitään käryä, mutta imperatiivi on käsky- tai kehoitusmuoto. Se on jääny mulle mieleen siitä legendaarisesta kysymyksestä, että mitkä neljä maata on verbin imperatiiveja?

Peru, Malta, Suomi ja Samoa.

Keksinpä kaikki neljä, eikä mennyt viikkoakaan. Ihmettelen miten olenkin näin kekseliäs ja nopeaälyinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös