Tekno-Kekko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tiedote
ite koin näkeväni vanhasta kuvaputkifinluxistani ihan riittävän tarkasti,
Finlux täällä, moi.
Tuttavien luona kun olen littutelkkareita silmäillyt niin kahdesta asiasta en pidä. Ensinnäkin kuva on hävyttömän suttuinen. Panin viimeksi merkille Ruotsi-ottelua katsoessa. Lähetys pakataan ihan liian jyrkästi, ja sitten kun se levitetään yli 32 tuuman kokoon, niin siitä saa vähemmän selvää kuin kuvaputkilaitteella. Ilmankos ihmiset haluavatkin teräväpiirtoa. Tällä kuvataulukoolla se on pakko.
Toiseksi kun minulla on valmiiksikin puutteellinen kuulo, niin littutelkkareiden äänentoistosta olisi paljon sanomista. Joillakin vehkeillä ei saa irti matalaa äänialaa, jonka kuulisin parhaiten, muutoin kuin vääntämällä nupit siihen klassiseen asentoon 11. Silloin ympäristö vuorostaan nostaa metelin. Eikä näissä toosissa ole enää nuppeja. Kuvaputkitv:ssä oli kaiuttimien alla runsaasti kaikukoppaa. Nykymalleihin sitä ei mahdu. Onko nykyään oletus, että töllöä seurataan langattomilla kuulokkeilla?
Vika kaksi ja puoli on se, että en ole varma valmistetaanko enää normaali-ihmisen asuntoon sopivaa töllöä. Mainoksissa kaikki on jotakin laajakangas-HD:tä, jota ei pysty katsomaan kuin kymmenen metrin päästä. "Mitäs sinä ulkona pakkasella pomppa päällä talon ikkunaa tuijotat?" "Katselen televisiota!" Kerrostaloasunnon ollessa kyseessä pitäisi varmaan opetella levitaatio.
Minä nyt rauhassa odottelen milloin Finlux sanoo lopullisesti poks. Oireita on jo, Kuvasuhde hyppii omia aikojaan, kun sitä alunperinkään ei oltu tehty 16:9:ää varten. Räppääminen korjautuu aidolla Hessu Hopo -menetelmällä, joka on navakka napautus apparaatin vasempaan kylkeen.