Hols Nilgerssön
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 1992-1993 JyP HT, no smoking team
Liian paha, mun juustonpala tarjoaa vaan Veteliä aina uudestaan ja uudestaan.Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
Liian paha, mun juustonpala tarjoaa vaan Veteliä aina uudestaan ja uudestaan.Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
Liian paha, mun juustonpala tarjoaa vaan Veteliä aina uudestaan ja uudestaan.
Ja Lahti, jos ei oo ääkkösiä sattumalta just siinä.Se taas kuuluu imperfektissä olevien kunnannimien joukkoon. Enonkosken kanssa.
Lähde-niminen kunta pitäisi olla.
...ja Avaaketju.Lähde-niminen kunta pitäisi olla.
...ja Avaaketju.
Minä olen tähän ehdittanut Ristijärveä, mutta sitä ei yleensä kelpuuteta.Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
En myöskään ymmärrä, miksei Punk a laidun kelpaa.Minä olen tähän ehdittanut Ristijärveä, mutta sitä ei yleensä kelpuuteta.
Tuu sulaNo nyt mä keksin, Pieksämäki.
Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
Kaavi, Vöyri ja Sauvo voisivat olla imperatiiviverbejä eli käskyjä ja/tai määräyksiä.
”Yllätin viime kuussa serkkupoikani pesuhuoneesta kovaäänisesti vöyrimässä puolialastonta rippikouluikäistä pikkusiskoaan.”
No, ehkäpä ei sittenkään, pelkästään Kaavi ja Sauvo.
Naapurikunnat voisivat olla Meneen, Vielä, Kun ja Voit.
...ja Avaaketju.
Kaavi, Vöyri ja Sauvo voisivat olla imperatiiviverbejä eli käskyjä ja/tai määräyksiä.
Mutta entäs verbin perusmuodossa (infinitiivi) olevat kunnat? Niitäkin lienee kaksi.
Citymarket myy (tai ainakin joku aika sitten myi) sukkia eurolla. Ostin parit kokeeksi ja toimi hyvin. Istui napakasti, onesize oli juuri minun kokoinen ja kestivät ihan tyydyttävästi. Niitä (euron sukkia) on nyt aika paljon sukkalaatikossa. Jos hajoaa niin ei tarvitse harmitella vaan uutta sukkaa jalkaan...Tarjouslaatikosta taitaa saada jotain 10 paria samalla hinnalla ja ajavat asiansa aivan yhtä hyvin.
”Yllätin viime kuussa serkkupoikani pesuhuoneesta kovaäänisesti ylöjärveämässä puolialastonta rippikouluikäistä pikkusiskoaan.”
No varmaa on, että orivesiläiset ei ole oikein. Minä käyttäisin oriveteläiset-muotoa, mutta en tiedä, kumpi olisi oikein: orivetiset vai -veteläiset?Tulipa katsottua tänään hetki TV2:n alueuutisia, juuri meneillään olivat Hämeen uutiset. Nuori toimittaja kertoi, miten orivesiläiset olivat suhtautuneet johonkin järjestelyyn.
Olen ollut siinä uskossa, että Orivedellä asuvat ihmiset ovat orivetisiä, Haapavedellä haapavetisiä, Heinävedellä heinävetisiä jne.
Puhekieli vs. yleiskieli - vai kokematon toimittaja?
Joo, jostain syystä ei tullut mieleen nuo -veteläiset. Tämä taitaa olla virallinen muoto ja -vetiset puhekieltä.No varmaa on, että orivesiläiset ei ole oikein. Minä käyttäisin oriveteläiset-muotoa, mutta en tiedä, kumpi olisi oikein: orivetiset vai -veteläiset?
No varmaa on, että orivesiläiset ei ole oikein. Minä käyttäisin oriveteläiset-muotoa, mutta en tiedä, kumpi olisi oikein: orivetiset vai -veteläiset?
Luulisin, että toinen niistä onEnpäs keksinyt @El Gordo :n infinitiivisistä kuntaverbeistä kumpaakaan.