Keloapinoita.Tänäänkin olin ainoa Eduskuntatalon edessä tölkki kourassa. Siis mitä ihme jengiä se oikein on?
Jälkimmäisestä ei ole luonnollisestikaan mitään käryä, mutta imperatiivi on käsky- tai kehoitusmuoto. Se on jääny mulle mieleen siitä legendaarisesta kysymyksestä, että mitkä neljä maata on verbin imperatiiveja?
Peru, Malta, Suomi ja Samoa.
Keksinpä kaikki neljä, eikä mennyt viikkoakaan. Ihmettelen miten olenkin näin kekseliäs ja nopeaälyinen.
Keksin vain kolme, akka tiesi neljännen. Tää on tätä.
Yks niistä on vähän kompa, tai voi olla hankala nähdä liian lähelle.Keksin vain kolme, akka tiesi neljännen. Tää on tätä.
Niin joulukalenterit kaupoissa. Pystyks kukaan lapsena tekemään niin, että oikeasti söi joka päivä vaan yhden luukun takaa suklaan? Joo olis vanhempien pitänyt tajuta että alkkis siitä tulee.
Tarjouslaatikosta taitaa saada jotain 10 paria samalla hinnalla ja ajavat asiansa aivan yhtä hyvin.Marimekon sukat maksavat 20€ pari. Tuntuu vähän älyttömältä hinnalta. Sukat on sentään tehty Portugalissa eikä Kiinassa mutta silti... En maksaisi.
Jälkimmäisestä ei ole luonnollisestikaan mitään käryä, mutta imperatiivi on käsky- tai kehoitusmuoto. Se on jääny mulle mieleen siitä legendaarisesta kysymyksestä, että mitkä neljä maata on verbin imperatiiveja?
Peru, Malta, Suomi ja Samoa.
Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
Ennen oli enemmänkin, mutta ainakin Kisko on nykyään entinen kunta ja kuuluu Saloon.
Ja Lahjo kirjoitetaan oikeasti Lohja, joten sitäkään ei voida hyväksyä.Ennen oli enemmänkin, mutta ainakin Kisko on nykyään entinen kunta ja kuuluu Saloon.
Liian paha, mun juustonpala tarjoaa vaan Veteliä aina uudestaan ja uudestaan.Bonustehtävä. Kaksi (2?) Suomen kuntaakin löytynee imperatiivissa.
Liian paha, mun juustonpala tarjoaa vaan Veteliä aina uudestaan ja uudestaan.
Ja Lahti, jos ei oo ääkkösiä sattumalta just siinä.Se taas kuuluu imperfektissä olevien kunnannimien joukkoon. Enonkosken kanssa.
Lähde-niminen kunta pitäisi olla.