Ihmettelyketju

  • 6 357 645
  • 38 767

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmetyttää ihmisten huono kehonhallinta. Ei pystytä tekemään kahta asiaa yhtä aikaa. Kuten hieromaan käsidesiä käsiin ja samalla kävellä eteenpäin. Ei, pitää jumittaa pariskunnan ja ostoskärryn voimin siihen kaupan sisäänmenoportille hieromaan desiä käsiin.
Ainakin itse tunnustaudun tähän kansanosaan, joka jumittaa sen noin viisi sekunttia siinä desiautomaatilla. Otan ekan satsin käsille, toisen hieron niihin kärryjen työntöosiin ja kolmannen taas käsille. Jutin sanoin siitä eteenpäin.

Ja tässähän oli puhe vain niistä käsideseistä, te pervot.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
En tiennyt, että mihin ketjuun tämän hämmästelyn olisin postannut. Olisi sopinut itkeä/nauraa-ketjuunkin.
Äsken baarissa tyttöystävä kysyi naapuripöydässä istuvalta naiselta, että miksi tämä on niin tutun näköinen?
Nainen vastasi mitenkään häpeilemättä, että hän on se koirien kanssa nettivideoissa nainut muija.
Tämän pimun saksalainen poikaystävä oli kuvannut nettiin useampia videoita, joissa mm. saksanpaimenkoira (ja muitakin koirarotuja) kairaa tätä akkaa.
Ihmettelyn aihe on se, että minkälainen ihmistyyppi ylpeilee tällä baarissa?
Toinen ihmettelyn aihe on (ja johon en juuri nyt saa vastausta, koska elämäni rakkaus nukkuu), että miksi naisystäväni on katsonut moisia videoita?
Repesin nauramaan tälle ääneen ja vieressä oleva kissakin maukaisi ääneen, liekkö luki sekin kirjoituksesi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Pekkis

Jäsen
Kansa haluaa sirkushuveja, ja viihteen on tarkoitus viihdyttää, niin miksei iltauutisten jälkeen voisi studioon istuttaa kokoonpanoa; Kiuru, Ruotsalainen ja Nikulan veljekset? Minä ainakin viihtyisin!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsin varalaturia läppärille ja surffaillessa cdon.comin valikoimaa ihmetystä aiheutti yksi sattumanvaraisesti(?) esille tulleista tuotteista.

Vai olikos se niin, että nämä tämän päivän älykkäät hakualgoritmit jne. tietävät käyttäjän tarpeet ja halut jo paremmin kuin käyttäjä itse...
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2021-8-22 kello 16.53.52.png
    Näyttökuva 2021-8-22 kello 16.53.52.png
    980,1 KB · kertaa luettu: 334
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Etsin varalaturia läppärille ja surffaillessa cdon.comin valikoimaa ihmetystä aiheutti yksi sattumanvaraisesti(?) esille tulleista tuotteista.

Vai olikos se niin, että nämä tämän päivän älykkäät hakualgoritmit jne. tietävät käyttäjän tarpeet ja halut jo paremmin kuin käyttäjä itse...

Niin sulla ei varmaan vielä noita fidgettejä ole.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Etsin varalaturia läppärille ja surffaillessa cdon.comin valikoimaa ihmetystä aiheutti yksi sattumanvaraisesti(?) esille tulleista tuotteista.

Vai olikos se niin, että nämä tämän päivän älykkäät hakualgoritmit jne. tietävät käyttäjän tarpeet ja halut jo paremmin kuin käyttäjä itse...

Ymmärrän. Kuka nyt Bluetooth-kajaria haluaisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On kyllä mahrottoman iso auringonkukka kasvanut kasvimaalle... ihan pyytämättä ja tahtomatta. Siemen oli jotenkin päätynyt erään penkin reunaan ja itänyt siihen. Olisin sen varmaan kitkenyt pois mutta kummilapsi halusi että se jätetään. Kai siinä oli hyvä paikka kun kukasta tuli reilun parin metrin korkuinen ja tyvestä se oli ranteen paksuinen (ks. liite). Nyt se sitten on poissa koska kaatui tuulessa. Kyllä siinä oli aamulla ihmettelemistä kun se "puu" pötkötti polulla. Kukkimaan se ei ehtinyt ennen kuin lankesi. Piti oikein hakata kirveellä kasvi poikki että sai sen pienemmiksi osiksi että voi viedä pienjäteasemalle.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210823-134650~2.png
    Screenshot_20210823-134650~2.png
    713 KB · kertaa luettu: 229

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen lukenut muiden ihmettelyjä Tuomas Mannisen kirjoittamista jutuista. Ohittanut ne ehkä vähän sillä asenteella, että mikkeliläisiä (saati sitten wannabe-sellaisia) ei vaan voi koskaan täysin ymmärtää. Vaan nyt kyllä liityn minäkin ihmettelijöiden joukkoon, kun satuin klikkaamaan auki tämän jutun:


Huumoria? Nykytaidetta? Vakava sairaskohtaus ja taantuminen tokaluokkalaisen tasolle? En tiedä, mutta ei olisi Ilta-Sanomien tehtävä julkaista tällaista tavallisen sisältönsä seassa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Olen lukenut muiden ihmettelyjä Tuomas Mannisen kirjoittamista jutuista. Ohittanut ne ehkä vähän sillä asenteella, että mikkeliläisiä (saati sitten wannabe-sellaisia) ei vaan voi koskaan täysin ymmärtää. Vaan nyt kyllä liityn minäkin ihmettelijöiden joukkoon, kun satuin klikkaamaan auki tämän jutun:


Huumoria? Nykytaidetta? Vakava sairaskohtaus ja taantuminen tokaluokkalaisen tasolle? En tiedä, mutta ei olisi Ilta-Sanomien tehtävä julkaista tällaista tavallisen sisältönsä seassa.

Ei-kadonnut kadonnut. Valitettavasti minäkin luin tämän.
 

ace

Jäsen
Ihan tätä varten opettelin liittämään kuvan, saas nähdä miltä näyttää lopulta.

Etsin omia kirjoituksiani Ikimuistoisin keikka ketjusta ja näköjään olen hehkuttanut KISSin keikka 2 vuotta ennenkuin siellä olin. Melkein kaikkeen pystyn, mutta ennustaminen tai aikamatkailu ei kyllä kuulu vahvuuksiin. Mitähän vittua siis??

Edit: No enhän saanut sitä kuvaa sit kuitenkaan liitettyä, enkä osaa myöskään toisesta ketjusta lainata viestiä. Kuitenkin keikka oli 2004 ja palstan mukaan 2002 olin sitä hehkuttanut.
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Edit: No enhän saanut sitä kuvaa sit kuitenkaan liitettyä, enkä osaa myöskään toisesta ketjusta lainata viestiä. Kuitenkin keikka oli 2004 ja palstan mukaan 2002 olin sitä hehkuttanut.

Kohdasta +LAINAUS painamalla voit otta lainattavan viestin mistä vain.

Tämän jälkeen alapuolelle ilmestyy kohta " LISÄÄ. Tätä painamalla saat lainauksen toisestakin ketjusta lisättyä sillä hetkellä kirjoittamaasi tekstiin.

Kuvan liittäminen tapahtuu alla olevaa klemmarin kuvaa painamalla ja sitä kautta kuvia selaamalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuvan liittäminen tapahtuu alla olevaa klemmarin kuvaa painamalla ja sitä kautta kuvia selaamalla.

Ja jos on vaikeuksia siinä kuvan koon muuttamisessa tarvittavan pieneksi niin kuin minullakin aikoinaan oli niin älypuhelimeen kannattaa asentaa tuollainen sovellus kuin Photo&picture resizer. Tällä saa kätevästi ja suht helposti pienennettyä kuvan kokoa myös kännykällä.

Kyllä minäkin nimittäin aikoinaan tiesin sen mistä sen kuvan saisi lisättyä tänne mutta sen kuvan koon muuttamisessa oli vaikeuksia. Ensin sotkin aina lataamalla kuvan ensin tietokoneelle ja sitten pienennettyä kuvan kokoa ja sen jälkeen vasta latasin kuvan tänne. Sittemmin olen asentanut tuon kyseisen sovelluksen älypuhelimeen ja sillähän kaikki sujuu kätevästi, näppärästi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja jos on vaikeuksia siinä kuvan koon muuttamisessa tarvittavan pieneksi niin kuin minullakin aikoinaan oli niin älypuhelimeen kannattaa asentaa tuollainen sovellus kuin Photo&picture resizer.

Tästä muuten kiitos. FB:n kanssa oli taannoin pulma, johon tämä olisi kelvannut.

Joskus muistan tuota klemmaria jotenkin vaan kadonneen, etsin etsimällä. Jossain hyvin hämärässä en vaan erottanut tuota, kun koitin kännykällä taiteilla. Pohdin vaan, että olenko tulossa vanhaksi ja pitäisi surffata vaan koneella. Joo, silmälääkärille on asiaa muutenkin.
 

ace

Jäsen
Kohdasta +LAINAUS painamalla voit otta lainattavan viestin mistä vain.

Tämän jälkeen alapuolelle ilmestyy kohta " LISÄÄ. Tätä painamalla saat lainauksen toisestakin ketjusta lisättyä sillä hetkellä kirjoittamaasi tekstiin.

Kuvan liittäminen tapahtuu alla olevaa klemmarin kuvaa painamalla ja sitä kautta kuvia selaamalla.
No niin kiitos, nyt osaan. Nyt tajusin ettei lainauksessa näy kirjoitus päivämäärää, joten en kuitenkaan tuonnut lainausta tänne.

Kiitos myös @vilperi Täytyy treenailla tuota kuvan liittämistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen pelaillut tabletilla paria peliä. Koska ne ovat ilmaispelejä niin välillä pitää katsella mainoksia. Yhdessä mainoksessa on peli jossa pitäisi köyhästä rikastua. Mainos alkaa sillä että pelaaja valitsee ovista joissa on Applen ja Anroidin logo. Anroidin valinta aiheuttaa sen että edessä olevat massit hajoaa. En tiedä mitä käy jos valitsee Applen mutta oletettavasti paremmin (kun kyseessä on valintatehtävä kahdesta). Ihmettelen mitä pahaa siinä Androidissa on että se hävittää massit. Ja selviäisikö massien menetykseltä jos valitsee Applen. En ole peliä ladannut enkä aiokaan... joten kysymykset jää ilmaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Kohdasta +LAINAUS painamalla voit otta lainattavan viestin mistä vain.

Tämän jälkeen alapuolelle ilmestyy kohta " LISÄÄ. Tätä painamalla saat lainauksen toisestakin ketjusta lisättyä sillä hetkellä kirjoittamaasi tekstiin.

Kuvan liittäminen tapahtuu alla olevaa klemmarin kuvaa painamalla ja sitä kautta kuvia selaamalla.

Montakohan vuotta olen tuota" +LAINAUS"-nappia miettinyt. Monta. Nyt vasta selvisi sen käyttötarkoitus, ja tuohan näyttää varsin näppärältä!

Tähän asti jos on tarvinnut lainata muualta, olen lainannut normaalisti ja copypastettanut toisen ketjun viestikenttään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Jotkut teinitytöt on taas alkanut tulemaan vanhojen juoppojen rinkiin. Jännää.
Nyt petter tarkkana! Voi käydä niin että poliisit ei enää tyydy hajottamaan rinkiä vaan vievät mukanaan. Ja loppunäytös sitten Salmisaaren käräjätalossa ja Sörkässä. Ja Sörkällä en tarkoita piritoria.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sekä äidillä että anopilla pimeni eilen telkkari kanavamuutosten takia ja tarvitsivat etätukea kanavien uudelleenvirittämiseen. Kuinkahan monta muuta vanhusta oli eilisen illan ilman telkkaria.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sekä äidillä että anopilla pimeni eilen telkkari kanavamuutosten takia ja tarvitsivat etätukea kanavien uudelleenvirittämiseen. Kuinkahan monta muuta vanhusta oli eilisen illan ilman telkkaria.

Itse tiesin kanavamuutoksista kyllä, mutta uudelleenvirityksen jälkeen Sub HD puuttuu kokonaan, samoin osa Vsportin urheilukanavista, esim. Vsport Jääkiekko HD. DNA siis ryssinyt jotain ilmeisesti omassa verkossaan. Enkä ole ainoa, mitä nyt kommentteja heidän tukipalstallaan katsellut. Subilla nyt ei niin väliä mutta ihan jees olisi jos tuon Vsportin saisi takaisin ennen NHL-kauden alkua, kun niistä kanavista kk-maksuakin maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös