Ihmettelyketju

  • 6 344 784
  • 38 746

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pääkaupunkiseudun koronainfo suorana lähetyksenä televisiosta Ylellä. Voi elämän kevät tätä koronaa ja "helsinkikeskeisyyttä"...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi naiset vertaa asevelvollisuutta ja synnyttämistä keskenään? Synnyttäminen ei käsittääkseni ole mikään laissa määritelty velvollisuus joka koskee naisia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Liitteet

  • p2kkjkkiagp31.jpg
    p2kkjkkiagp31.jpg
    178,8 KB · kertaa luettu: 128
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Miksi naiset vertaa asevelvollisuutta ja synnyttämistä keskenään? Synnyttäminen ei käsittääkseni ole mikään laissa määritelty velvollisuus joka koskee naisia.
Sitä paitsi naisetkin voi mennä nykysin ihan luvan kanssa armeijaan. Me miehet sen sijaan ei voida synnyttää - luvan kanssa eikä ilman.

Aika kömpelö vertaus.
 
Ilman sarvia ja hampaita ihmettelen tuota Big Brotherin suosiota telkkarissa ja täällä.
Olen yrittänyt katsoa sitä mutta en saa mitään irti. Heti keksii 50 asiaa mitä tekee mielummin.
Muovista scheissea, rumia ja tyhmiä ihmisiä.

Kenellä edes on aikaa seurata tota tiiviisti?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksihän jotkut aikuiset antaa lastensa katsoa piirrettyjä. Mä ainakin katsoin Clint Eastwoodin länkkäreitä ja näitä muita. Se kun vaikuttaa kehitykseen. Kaikki tietää millaisia korkkareiden lukijoista tuli. Simpsoneissa on sama juttu.
Urpot luki korkkareita vuonna 83. Mie luin Verneä, Waltaria, Asterixeja, Dänikeniä ja Raymond Chandleria. Olin 10. Ilmankos minusta tuli mitä tuli.

Mikä mussa on kun mä en millään jaksa kuunnella ton Metallican uuden sinfonialevyn kaikkia kappaleita? Liekö kuumetta.
Metallica on veikeä yhtye. Ensin ne teki sitä urpoa niskanniksautusmusiikkia. Sitten ne teki mustan levyn että pääsee radioon. Seuraavaksi tuli ylivoimaisesti paras albumi niiltä ikinä, Load. Sen jälkeen on menty taas alamäkeä. No tuo viimeisin oli osittain melkein siedettävä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuosta Metallica-jutusta kohta joku kuitenkin älähtää, joten antakaa kun selvennän jo valmiiksi. Metallicahan edusti/edustaa rockmusiikissa thrash/speed metal -koulukuntaa. Minä en pidä sen kaltaisesta musiikista ollenkaan. Olkoot Master of Puppets ihan miten loistava thrashlevy hyvänsä, minä en sitä kuuntele koska en pidä semmoisesta musiikista. Loadin kun kuulin, niin siinä oli melodioita, rockia, jopa hitusen spykedeelistä vivahdetta. Sellaisesta menosta olen aina pitänyt. Siksi minusta Load on Metallican paras levy. Se on paras minulle, sen sointimaailma viehättää korviani. Sellaista musiikkia haluan kuulla, en niitä Kill ’Em Allin ördäyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuosta Metallica-jutusta kohta joku kuitenkin älähtää, joten antakaa kun selvennän jo valmiiksi. Metallicahan edusti/edustaa rockmusiikissa thrash/speed metal -koulukuntaa. Minä en pidä sen kaltaisesta musiikista ollenkaan. Olkoot Master of Puppets ihan miten loistava thrashlevy hyvänsä, minä en sitä kuuntele koska en pidä sen kaltaisesta musiikista. Loadin kun kuulin, niin siinä oli melodioita, rockia, jopa hitusen spykedeelistä vivahdetta. Sen kaltaisesta musiikista olen aina pitänyt. Siksi minusta Load on Metallican paras levy. Se on paras minulle, sen sointimaailma viehättää korviani. Sellaista musiikkia haluan kuulla, en niitä Kill ’Em Allin ördäyksiä.

Onks Loadilla se "Nothing Else matters"? Siinä on kyllä hyvä biisi. Menisin varmaan keikallekin jos niillä olisi useampia tuollaisia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onks Loadilla se "Nothing Else matters"? Siinä on kyllä hyvä biisi. Menisin varmaan keikallekin jos niillä olisi useampia tuollaisia.
Tuo biisi on sillä Black Albumilla. Tai virallisestihan levyn nimi taitaa olla vaan Metallica.
 

redpecka

Jäsen
Suomi - japani - bulgaria - suomi -sanakirasta tänään kuuklella:

Rikkinäinen puhelin
壊れた電話
Счупен телефон
Rikki puhelin

Ihmetten minne on kadonnut mun näppäimistöstä se risuaita jolla voisi tehdä hashtagejä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Suomi - japani - bulgaria - suomi -sanakirasta tänään kuuklella:

Rikkinäinen puhelin
壊れた電話
Счупен телефон
Rikki puhelin

Ihmetten minne on kadonnut mun näppäimistöstä se risuaita jolla voisi tehdä hashtagejä.
Mä voin lainata sulle yhden risuaidan, maksat sit takas kun pystyt.

#
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kiitos paljon. Laitoin sen allekirjoitukseen niin voin tarvittaessa kopipasteta sen kätevästi siitä. Eikö näissä yleensä ole joku "Kokeile yksi viikko ilmaiseksi" -tyylinen tutustumistarjous? (Jos harkitsisin merkin käyttöönottoa pysyvästi.)
Ole hyvä vaan, mitäs pienistä.
Tulin tässä toisaalta ajatelleeksi, että kun pystyn tuottamaan risuaitoja melko pienellä vaivalla lisääkin, niin taidan antaa tuon yhden oikeastaan ihan lahjana. Olit niin kohteliaskin vielä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä helvetti siinä on, että noi pelien ja palveluiden rekisteröijät eivät viitsi tarkistaa meiliosoitteidensa kelpaavuutta? Pari vuotta oli hiljaista, mutta nyt taas jonkun pikkunörtin vahvistusmeili kopsahti mun gmailiin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mikä helvetti siinä on, että noi pelien ja palveluiden rekisteröijät eivät viitsi tarkistaa meiliosoitteidensa kelpaavuutta? Pari vuotta oli hiljaista, mutta nyt taas jonkun pikkunörtin vahvistusmeili kopsahti mun gmailiin.

Näihin on niin tottunut, kun itsekin olen aikanaan napannut gmail-osoitteen heti niiden tullessa tarjolle, joten mulla on ihan etunimi.sukunimi -osoite ilman lisänumeroita.

Millon tulee sitten mitäkin tilausvahvistusta, pöytäkirjaa, viestiä koululta, lainahakemusta yms yms.

Joskus tuli viesti, että lapseni on rekisteröitynyt Habbo-hotelliin. Vanhin lapseni tais olla ehkä 2 vuotias sillon.

Itse otan nämä nykyään hyvänä viihteenä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis noi rajoitukset, varsinkin baarien sulkemiset. Eikö ne oppinut mitään keväästä. Ei se ihmisten kokoontumista estä. Se on tän lajin perusluonne. No jotkut tietty on arempia. Ja jotkut vanhoja mummoja. Mut jostain muualta ne tavoittaa paremmin kuin baareista.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Siis noi rajoitukset, varsinkin baarien sulkemiset. Eikö ne oppinut mitään keväästä. Ei se ihmisten kokoontumista estä. Se on tän lajin perusluonne. No jotkut tietty on arempia. Ja jotkut vanhoja mummoja. Mut jostain muualta ne tavoittaa paremmin kuin baareista.
Noin niinku yleisesti en itse pidä baarien sulkemisaikaa kovin merkittävänä asiana, koronan kannalta tai muutenkaan. Mutta siis jos meinaat että kaikkia suurempia tapahtumia ja ihmisten kokoontumisia koskevat rajoitukset yms. ovat täysin tuulesta tempaistuja, niin et ole tainnut hirveästi seurata tartuntatilanteen etenemistä syksyn mittaan.

Aika kusessa oltaisiin luultavasti jos MITÄÄN rajoituksia ei olisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihmettelen sitä miten moni ihminen dissaa nykyään sitä jos käyttää teksti-tv:tä. Toki en tiedä onko tämä miten yleinen ilmiö, mutta jos vaikka omalta työpaikalta ottaa 10 tyyppiä niin minun lisäksi on ehkä yksi joka teksti-tv:tä käyttää. Ja nyt puhun siis tällaisista perusjutuista kuten vaikka jääkiekko- tai jalkapallopelien tulosten katsominen yms. Eikä tämä ole edes mikään ikäkohtainen juttu, vaan meillä töissä sekä minua jonkin verran vanhemmat että selvästi nuoremmat hehkuttavat näitä livetuloksia yms. sivustoja.

Joo, onhan se livetulokset ja vastaavat varmasti hyviä, mutta jos kuvitellaan että olisi ns. normiolosuhteet ja NHL pyörisi, niin kaikkein nopeiten minä pystyn tulokset tarkistamaan menemällä Ylen teksti-tv:llä sivulle 235. Siellä on sitten erikseen vielä suomalaisten tekemät tehot ja onhan siellä myös kaikki maalintekijät tilastoitu. Toki pieni miinus kun enää ei näy jos siellä joku on mättänyt kunnolla syöttöpisteitä, ennenhän siellä oli kaikki sellaisetkin listattu jotka tekivät vähintään joko maalin tai 0+2 tehot. Tosin yleensä siitä on erillinen uutinen jos joku Crosby painaa tehot 0+7.

Teksti-tv on ajaton keksintö ja edelleenkin ylivoimaisesti paras tapa katsoa nopeasti urheilutulokset.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ihmettelen sitä miten moni ihminen dissaa nykyään sitä jos käyttää teksti-tv:tä. Toki en tiedä onko tämä miten yleinen ilmiö, mutta jos vaikka omalta työpaikalta ottaa 10 tyyppiä niin minun lisäksi on ehkä yksi joka teksti-tv:tä käyttää. Ja nyt puhun siis tällaisista perusjutuista kuten vaikka jääkiekko- tai jalkapallopelien tulosten katsominen yms. Eikä tämä ole edes mikään ikäkohtainen juttu, vaan meillä töissä sekä minua jonkin verran vanhemmat että selvästi nuoremmat hehkuttavat näitä livetuloksia yms. sivustoja.

Joo, onhan se livetulokset ja vastaavat varmasti hyviä, mutta jos kuvitellaan että olisi ns. normiolosuhteet ja NHL pyörisi, niin kaikkein nopeiten minä pystyn tulokset tarkistamaan menemällä Ylen teksti-tv:llä sivulle 235. Siellä on sitten erikseen vielä suomalaisten tekemät tehot ja onhan siellä myös kaikki maalintekijät tilastoitu. Toki pieni miinus kun enää ei näy jos siellä joku on mättänyt kunnolla syöttöpisteitä, ennenhän siellä oli kaikki sellaisetkin listattu jotka tekivät vähintään joko maalin tai 0+2 tehot. Tosin yleensä siitä on erillinen uutinen jos joku Crosby painaa tehot 0+7.

Teksti-tv on ajaton keksintö ja edelleenkin ylivoimaisesti paras tapa katsoa nopeasti urheilutulokset.

Mä käytän livetuloksia ja Sofascorea jne. jalkapallon seuraamiseen. Änäritulokset, netin kautta tosin, vanha kunnon 235.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Noin niinku yleisesti en itse pidä baarien sulkemisaikaa kovin merkittävänä asiana, koronan kannalta tai muutenkaan. Mutta siis jos meinaat että kaikkia suurempia tapahtumia ja ihmisten kokoontumisia koskevat rajoitukset yms. ovat täysin tuulesta tempaistuja, niin et ole tainnut hirveästi seurata tartuntatilanteen etenemistä syksyn mittaan.

Aika kusessa oltaisiin luultavasti jos MITÄÄN rajoituksia ei olisi.
Itse kannatan mallia "Survival of the fittest." Ja näin sanottuani kualen todennäkösesti itikan puremaan.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
@Roger Moore en itse oo käyttänyt teksti tv:tä enää varmaan yli kolmeen vuoteen, mut omasta puolestani jos joku kokee teksti tv:n edelleen tarpeellisena niin ei se ole kylläkään mitään multa pois.
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
en itse oo käyttänyt teksti tv:tä enää varmaan yli kolmeen vuoteen, mut omasta puolestani jos joku kokee teksti tv:n edelleen tarpeellisena niin ei se ole kylläkään mitään multa pois.

Joka päivä tulee teksti tv:tä käytettyä, yleensä urheilupuolen tulokset mutta tulee sieltä toisinaan luettua uutisetkin, änärin pyöriessä aina aamulla 235 taikka liigan tulokset, toisinaan liiga kierroksen pyöriessäkin seuraan tapahtumia sitä kautta. Vanhan liiton jyränä kaikki uusi ja moderni on perseestä, teksti tv se olla pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös