Ihmettelyketju

  • 6 339 336
  • 38 741

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tollaisia viime vuosituhannelle jämähtäneitä omakotitaloja on Etuovi täynnä. Ei niillä ole paljoa arvoa. Tuon kun remppaa tälle vuosituhannelle ja huomioi seuraavan 10-20 vuoden aikana tulevat rempat, niin samaa hintaluokkaa on rakennuttaa oma talo ja saa juuri sellaisen kuin haluaa.
En tiedä, katsoitko ilmoitusta, mutta oli siellä esimerkiksi ihan moderni keittiö. Kyllä tuollaisten talojen omistajilla on yleensä rahaa päivittää sitä taloa tarpeellisilta osin, vanhaa kuitenkin säilyttäen. Ja isoissa vanhoissa taloissa ei ole yleensä tilaongelmiakaan, toisin kuin pienissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa. Sekin voi tulla yllätyksenä, että jotkut ihan oikeasti arvostavat tiettyjen menneiden vuosikymmenien arkkitehtuuria ja haluavat juuri sellaisen talon.

Se on totta, että vanhoja omakotitaloja on Etuovi täynnä. Mutta nimenomaan vanhoja tavallisia omakotitaloja. Siinä ratkaisevat sijainti ja kunto. Eihän kukaan osta paskakuntoista normiomakotitaloa jostain muuttotappioseudulta, ellei ihan ilmaiseksi saa.

Tuosta Rosbergin talosta ei kuitenkaan kannata puhua samassa yhteydessä, sillä se on jo arvotalo. Sijaitsee vain sellaisella seudulla, ettei maksukykyisiä ostajia ole liiaksi. Jos samanlainen talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta voisi olla helposti 10-kertainen.

Juu, en itsekään minnekään Iisalmeen menisi tuollaisen talon takia, mutta kyllä vähän vastaavia saa jo paljon lähempää Helsinkiäkin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä, katsoitko ilmoitusta, mutta oli siellä esimerkiksi ihan moderni keittiö. Kyllä tuollaisten talojen omistajilla on yleensä rahaa päivittää sitä taloa tarpeellisilta osin, vanhaa kuitenkin säilyttäen. Ja isoissa vanhoissa taloissa ei ole yleensä tilaongelmiakaan, toisin kuin pienissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa. Sekin voi tulla yllätyksenä, että jotkut ihan oikeasti arvostavat tiettyjen menneiden vuosikymmenien arkkitehtuuria ja haluavat juuri sellaisen talon.

Se on totta, että vanhoja omakotitaloja on Etuovi täynnä. Mutta nimenomaan vanhoja tavallisia omakotitaloja. Siinä ratkaisevat sijainti ja kunto. Eihän kukaan osta paskakuntoista normiomakotitaloa jostain muuttotappioseudulta, ellei ihan ilmaiseksi saa.

Tuosta Rosbergin talosta ei kuitenkaan kannata puhua samassa yhteydessä, sillä se on jo arvotalo. Sijaitsee vain sellaisella seudulla, ettei maksukykyisiä ostajia ole liiaksi. Jos samanlainen talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta voisi olla helposti 10-kertainen.

Juu, en itsekään minnekään Iisalmeen menisi tuollaisen talon takia, mutta kyllä vähän vastaavia saa jo paljon lähempää Helsinkiäkin.
Katsoin kyllä asunnon ja keittiön kuvat. Keittiö voi olla uudehko, mutta tyylillisesti se ei ole moderni. Enkä minä kieltänyt etteikö joku voisi arvostaa vanhaa arkkitehtuuria. Kerroin vain totuuden siitä, että vanhat omakotitalot eivät mene Suomessa kaupaksi varsinkin jos ne näyttävät kuuluvan viime vuosituhannelle. Jos menisivät niin et ihmettelisi täällä ”naurettavan halpaa” hintaa.

Eihän tuo nyt tietenkään pahimmasta päästä ole mitä omakotitaloja myynnissä on, mutta ei sellainen mitä suurin osa omakotitalojen ostajista etsii. Tosin myönnän etten tunne Iisalmen asuntomarkkinoita.

Jos talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta olisi korkea tontin arvosta johtuen. Joku ostaisi miljoonalla ja remppaisi 100 000 - 200 000 eurolla siitä modernin ja hienon. Pöndellä ei laiteta tuollaisia summia remppaan, koska uuden saa rakennettua sitten jo sillä hinnalla mitä talo ja remppa maksaa. Hyvä sijainti maalaiskaupungissa on eri asia kuin hyvä sijainti Helsingissä.

Olen itse Helsingistä ja asun nyt Lahdessa. Molempien kaupunkien asuntomarkkinoita on tullut seurattua. Lahdessa modernit omakotitalot menevät kaupaksi. Samat arkkitehtien yli 20 vuotta sitten suunnittelemat ”arvotalot” ovat myynnissä vuodesta toiseen.

Eikä ollut tarkoitus olla piikikäs. Sori jos vaikutti siltä.

Edit: Enkä huomannut ekalla kerralla kun katsoin ilmoituksen, että oli ilmeisesti rantatontti tai ainakin ihan vesistön vieressä. Siihen nähden toki hinta on halpa. Lahdessa järvi nostaa heti huomattavasti talon arvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen, miks mä oon koskaan ostanut autoja itselleni. Nyt vasta älysin, miten leasing-auto on paljon parempi vaihtoehto vähän ajavalle. Just kävin pakasta vedetyn kotteron hakemassa. Ei tarvii huolehtia korjauksien tai huoltojen hinnoista, kun paketti kattaa kaiken, ja voit halutessas lunastaa auton itelles.

En enää koskaan osta autoa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katsoin kyllä asunnon ja keittiön kuvat. Keittiö voi olla uudehko, mutta tyylillisesti se ei ole moderni.
Voi olla näin, mutta ainakaan minun silmääni siellä ei mikään tökkää pahasti. Tämä on arvostuskysymys. Minulle kelpaavat toimivat ja suht uudenaikaiset laitteet, vaikkeivat ne tyylillisesti niin moderneja olisikaan. Sinä ilmeisesti osaat katsoa asiaa tarkemmin. Jännää ettet tarttunut kylppäreihin, vaikka ne olivat mielestäni jostain kasarilta tai ysäriltä. Ne olisin ennemmin vetänyt uusiksi.

Enkä minä kieltänyt etteikö joku voisi arvostaa vanhaa arkkitehtuuria. Kerroin vain totuuden siitä, että vanhat omakotitalot eivät mene Suomessa kaupaksi varsinkin jos ne näyttävät kuuluvan viime vuosituhannelle. Jos menisivät niin et ihmettelisi täällä ”naurettavan halpaa” hintaa.
Hintaa laskettiin sen 200 000 euroa, koska Iisalmi. Sinänsä arvokas talo on räikeästi alihintainen nimenomaan sijainnin takia. Sijainti ja tontti ovat nykyään todella tärkeitä hintaa määrittäviä tekijöitä, toisin kuin ennen. Nykyinen hinnoittelupolitiikka on vahvasti sidoksissa siihen, mitkä ovat kasvukeskuksia. Itse en tätä ole toivonut, mutta näin se vain on. Toisaalta ei tässä kaikki ole pahaa: Kymenlaaksossa hinnat ovat aika maltillisia, joten ehkä voin jonain päivänä asua siellä päin juuri niin kuin haluan.

Jos talo olisi Helsingissä tai Espoossa, niin hinta olisi korkea tontin arvosta johtuen. Joku ostaisi miljoonalla ja remppaisi 100 000 - 200 000 eurolla siitä modernin ja hienon.

Kyllä, Helsingissä tai Espoossa tontti olisi arvokas. Mutta täällä sillä talollakin olisi arvoa. Kyllä täällä on myynnissä aina silloin tällöin vastaavan ikäisiä ja kuntoisia taloja, joiden hintapyyntö on kymmenkertainen Iisalmeen verrattuna. Ei se kaikki arvonlisäys tontista tule. Ehkä täällä ovat ne ihmiset, jotka arvostavat tuon ajan arkkitehtuuria.

Pöndellä ei laiteta tuollaisia summia remppaan, koska uuden saa rakennettua sitten jo sillä hinnalla mitä talo ja remppa maksaa.

Itse sain ex-avovaimoni kanssa Lahdesta läheltä keskustaa ison (120 neliötä) vuosimallin 1971 rivarin 120 000 eurolla. Minusta tuo hinta oli ihan huumoria, koska vedin ekan tarjouksen ihan läpällä - ja se meni läpi. Oli 20k pienempi kuin pyynti. Ex-emäntä sanoi, että tarjotaan mitä pyytävät, itse sanoin että ekana vedetään rankasti ali. Remonttiin meni yhteensä 30 tonnia, mutta kyllähän se halpa oli silti. Jos asunto olisi ollut yhtään tärkeämpi kriteeri kokonaisuudessa, niin en varmaan nyt asuisi ahtaasti Stadissa. Vieläkin joskus kaipaan sitä asuntoa, oli se hieno.

Hyvä sijainti maalaiskaupungissa on eri asia kuin hyvä sijainti Helsingissä.
Kyllä. Mutta keskittyminen korostuu maalaiskaupungeissakin samalla tavalla. Joku tontti maalaiskaupungin keskustassa voi olla hyvinkin arvokas. Siitä voi vaikka joku S-ryhmä maksaa ihan kivat rahat, jos pääsee rakentamaan siihen uutta liiketoimintaa.

Eikä ollut tarkoitus olla piikikäs. Sori jos vaikutti siltä.
Ei mittää, kiva että täällä on muitakin asuntomarkkinoita seuraavia ihmisiä, vaikka arvostuksemme ovatkin ehkä hieman erilaiset.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mikä mussa on kun mä en millään jaksa kuunnella ton Metallican uuden sinfonialevyn kaikkia kappaleita? Liekö kuumetta.

Voi olla sekin, että se ensimmäinen sinfonialevy oli ns. v***sti parempi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja hei @Moderaattorit, jos täällä oli joku asuntokauppoja käsittelevä ketju, mitä en ainakaan heti löytänyt, niin olisin kiitollinen, jos minun ja nimimerkin @Tadu antoisat keskustelut siirrettäisiin sinne.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi olla näin, mutta ainakaan minun silmääni siellä ei mikään tökkää pahasti. Tämä on arvostuskysymys. Minulle kelpaavat toimivat ja suht uudenaikaiset laitteet, vaikkeivat ne tyylillisesti niin moderneja olisikaan. Sinä ilmeisesti osaat katsoa asiaa tarkemmin. Jännää ettet tarttunut kylppäreihin, vaikka ne olivat mielestäni jostain kasarilta tai ysäriltä. Ne olisin ennemmin vetänyt uusiksi.


Hintaa laskettiin sen 200 000 euroa, koska Iisalmi. Sinänsä arvokas talo on räikeästi alihintainen nimenomaan sijainnin takia. Sijainti ja tontti ovat nykyään todella tärkeitä hintaa määrittäviä tekijöitä, toisin kuin ennen. Nykyinen hinnoittelupolitiikka on vahvasti sidoksissa siihen, mitkä ovat kasvukeskuksia. Itse en tätä ole toivonut, mutta näin se vain on. Toisaalta ei tässä kaikki ole pahaa: Kymenlaaksossa hinnat ovat aika maltillisia, joten ehkä voin jonain päivänä asua siellä päin juuri niin kuin haluan.



Kyllä, Helsingissä tai Espoossa tontti olisi arvokas. Mutta täällä sillä talollakin olisi arvoa. Kyllä täällä on myynnissä aina silloin tällöin vastaavan ikäisiä ja kuntoisia taloja, joiden hintapyyntö on kymmenkertainen Iisalmeen verrattuna. Ei se kaikki arvonlisäys tontista tule. Ehkä täällä ovat ne ihmiset, jotka arvostavat tuon ajan arkkitehtuuria.



Itse sain ex-avovaimoni kanssa Lahdesta läheltä keskustaa ison (120 neliötä) vuosimallin 1971 rivarin 120 000 eurolla. Minusta tuo hinta oli ihan huumoria, koska vedin ekan tarjouksen ihan läpällä - ja se meni läpi. Oli 20k pienempi kuin pyynti. Ex-emäntä sanoi, että tarjotaan mitä pyytävät, itse sanoin että ekana vedetään rankasti ali. Remonttiin meni yhteensä 30 tonnia, mutta kyllähän se halpa oli silti. Jos asunto olisi ollut yhtään tärkeämpi kriteeri kokonaisuudessa, niin en varmaan nyt asuisi ahtaasti Stadissa. Vieläkin joskus kaipaan sitä asuntoa, oli se hieno.


Kyllä. Mutta keskittyminen korostuu maalaiskaupungeissakin samalla tavalla. Joku tontti maalaiskaupungin keskustassa voi olla hyvinkin arvokas. Siitä voi vaikka joku S-ryhmä maksaa ihan kivat rahat, jos pääsee rakentamaan siihen uutta liiketoimintaa.


Ei mittää, kiva että täällä on muitakin asuntomarkkinoita seuraavia ihmisiä, vaikka arvostuksemme ovatkin ehkä hieman eroavat.
Kommentoin keittiötä, koska sä otit keittiön puheeksi ensin. :) En olisi sitä muuten alleviivannut. Ei se todellakaan kämpän huonoin osa ole. Ei ehkä kuitenkaan sellainen mikä visuaalisesti sopii tälle vuosituhannelle. Tämä tosin vain oma subjektiivinen mielipiteeni. Ei toki tuohon asuntoon mikään korkeakiiltoinen valkoinenkaan sopisi, mutta keittiö, kuten muukin sisustus, voi olla samaan aikaan modernia ja kunnioittaa talon ikää.

Iso tekijä on myös kuinka paljon osaa ja jaksaa itse rempata, ja arvottaako sille hintaa. Jos on kätevä käsistään, niin rahallisesti varmasti fiksumpaa ostaa vanhempi kohde ja tehdä siitä mieleisensä.

Siis 200 000 euroa laskettu hintaa? Aikamoista. Tällöin varmaan myyjällä on kiire myydä ja silloin tosiaan voi olla nyt alihintaan tarjolla. Eli olet varmaan oikeassa, että halpa on hinta. Ensimmäinen kommenttini oli turhan raflaava. Sijaintihan se toki on päällimmäinen syy miksi talo ei mene kaupaksi.

Näin helsinkiläiselle Lahden hinnat ovat kyllä ihan huumoria kun miettii, että aika nopeasti täältä pääkaupunkiseudulle pääsee tarvittaessa. Asuin yksin Mellunkylässä 60-luvun lähiökaksiossa, jossa kaikki kalliit isot remontit vasta tulossa. Sitten muutin Lahteen yhteen nykyisen vaimoni kanssa 86-neliöiseen uudiskohderivariin, johon käytettiin paljon rahaa muutostöihin, ja maksettavaksi jäi per naama huomattavasti vähemmän lainaa kuin oli ennen.

Nyt tästä ollaan muuttamassa omakotitaloon kun löydettiin tuttujen kautta sopiva kohde ennen kuin se pääsi julkiseen myyntiin. Pitäisi vaan oma saada kohta myytyä. Ei taideta voittoa tehdä nykyisestä, mutta jos melkein omat saisi takaisin olisi hyvä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
”Roope Salmisen haalarivideo sai uskomattoman suosion: ”Sain enemmän inbox-viestejä kuin lapsen syntymän jälkeen””

Mitäköhän ovat inbox-viestit? Laatikossa-viestejä? Saapuneet-viestejä?

Jos tuossa olisi linkki se veisi Iltapäivälehteen, mutta jätin tarkoituksella linkin pois.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Eikö kukaan nyt osta tuota pois kuljeksimasta?

Keke Rosbergin nuoruusvuosien kodin hinta romahti 200 000 euroa - Formula 1 - Ilta-Sanomat (is.fi)

Myydään Omakotitalo, 4 huonetta - Iisalmi, Keskusta, Kuutolankatu 1 - Etuovi.com 7963606

Nykyinen hinta 159 000 euroa on naurettavan halpa. Neliöhinta jotain 828 euroa. Itse maksoin länsihelsinkiläisestä yksiöstä enemmän, ja neliöhinta jäi hieman alle viiden tonnin.

Lisäksi rakennus on törkeän hieno ja myös hienolla paikalla. Tosin vesikiertoisessa lattialämmityksessä on oma jännänsä. Putket on kuitenkin tehty, liekö sitten nuokin.

Jonain päivänä vielä karistan kaupungin pölyt jaloistani ja ostan jonkun tuollaisen hienon vanhan talon böndeltä. Hintaerot tuskin ovat ainakaan pienenemään päin.
Katsoin ilmoituksen (myös oikotieltä), niin epäilen hinnassa otettavan nämä seikat huomioon:
- Vesikiertoinen sähkölämmitys (Sähkökulutukseksi merkattu 29 000kw, eli n. 4200-4500e vuoteen)
- Takka on, mutta ei ole kyllä lämmitystä ajatellen hyödyksi.
- Kunto merkitty vain Tyydyttäväksi (Eli kuvat ei aivan täsmää kuntoon)
- Ei ole rantatontti (Toki keskustassa, ei huono ja kartan perusteella rantaan todella lyhyt matka)

Toki katto, sadevesijärjestelmä, sekä käyttövedet ja viemärit on uusittu. Lisäksi lautaparketti on kyllä upea.

Itse laskisin tuohon hankintaan, että ainakin pitäisi: uusia sähköt, ilmanvaihto muuttaa lämpöä talteenottavaksi, lämmityksen osalta luopua pattereista ja muuttaa lattialämmitykseen, käytännössä kaikki seinät joko maalata tai tapetoida, kaapistot uusia, väliovet uusia, molemmat kylpyhuoneet (ja sauna) uusia, muovimatot vaihtaa esim. laattoihin, eteisen laatat uusia, ulkoa puuosat maalata... Eli listaa tulee.

Lisäksi löytyi kommentti lopusta vielä:
"Kiinteistö on tällä hetkellä rakennuskiellossa kaavan laatimisen vuoksi. Kaavaehdotuksessa tulevaksi kokonaisrakennusoikeudeksi on esitetty 750 m2. Lisätietoja antaa: Iisalmen kaupunki, rakennusvalvonta", eli jos oikein ymmärsin niin rakennusluvan alaiset työt toistaiseksi jäissä.

En sano etteikö tuosta saisi hienon ja hyvän talon, mutta työtä ja pääomaa vaatii kyllä. Katselin vähän Iisalmen hintatasoa, niin ei nyt remontinkaan jälkeen rahat kankkulankaivoon menisi, mutta kovaa tiliä sillä ei tehdä. Näihin seikkoihin pohjautuen pidän hintapyyntiä kyllä ihan perusteltuna.

Oikotien ilmoitus vielä alla
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä niistä Simpsonien katsojista tuli? Ainakin mulle jäi epäselväksi, mitä tarkoitat.
Kerran muuten katsoin jakson South Parkkia. No tästä on yli kymmenen vuotta aikaa. Kaverit huijas että se olis hyvä. Joku kakkajakso. Ihan skeidaa. Tai no puolet ohjelmasta tuijotin niitä kavereita ja ihmettelin miks ne nauraa. Ex-kaverit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitkä tuomiopäivän ajat nyt muka on käsillä. Vasta oli kaks puukotustapausta ja eilenkin kaks muuta frendiä uhkas hypätä junan alle ja yks sai nyrkistä silmään. Miks ei voi ottaa iisisti vaan. Eikä mitään käsiaseita baareihin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joillakin on tapana käydä testialueella välillä palauttamassa mieleen, miten spoilereita tehdään. Liekö jonkin sortin Kaatopaikka-perinnettä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joillakin on tapana käydä testialueella välillä palauttamassa mieleen, miten spoilereita tehdään. Liekö jonkin sortin Kaatopaikka-perinnettä.
Itsehän käyn säännöllisesti lukemassa uudet sisällöt ketjuista "Maistuisiko persimon?" sekä "Heterovartio 2020."
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen, että kuinka iso bisnes hiuslakat ja muotovaahdot nykyään ovat, etenkin USA:ssa.
Lähes kaikilla tv-toimittajilla, varsinkin naisilla mutta myös miehillä, on näennäisen huoleton kampaus, mutta tuulessa ei liikahda hiussuortuvakaan. Tai pään heilahtaessa. Tukka on kuin kypärä.
Trump on tietysti ollut hyvä mainosnukke.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen, että kuinka iso bisnes hiuslakat ja muotovaahdot nykyään ovat, etenkin USA:ssa.
Lähes kaikilla tv-toimittajilla, varsinkin naisilla mutta myös miehillä, on näennäisen huoleton kampaus, mutta tuulessa ei liikahda hiussuortuvakaan. Tai pään heilahtaessa. Tukka on kuin kypärä.
Trump on tietysti ollut hyvä mainosnukke.
Kun menin pari vuotta sitten naimisiin, kävin kampaajalla laitattamassa hiukset minttiin kuntoon, eli siis pelkästään stailaus ilman leikkausta. Vaikka ulkona oltiin paljon ja oli kesän kuumimpia päiviä (+30), niin tosiaan ei koko päivän aikana yksikään hius liikahtanut. Ihan pätevää työtä ammattilainen teki, mutta itselläni ei riittäisi aamulla kärsivällisyys viettää kymmeniä minuutteja peilin edessä. Eikä kyllä riittäisi taidotkaan tuohon.

Kyseinen stailaus taisi maksaa enemmän kuin normaali parturointi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun menin pari vuotta sitten naimisiin, kävin kampaajalla laitattamassa hiukset minttiin kuntoon, eli siis pelkästään stailaus ilman leikkausta.
Oikeen sialusta vihlasee kun tämmösiä saa lukea. Sinäki joskus tolkun mies. Kai ymmärsit edes hävetä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeen sialusta vihlasee kun tämmösiä saa lukea. Sinäki joskus tolkun mies. Kai ymmärsit edes hävetä?
Kiitos. Siitä, että minusta on jäänyt tolkun miehen kuva. En häpeillyt. Kerran sitä vaan naimisiin menee.

Nyt ei ole hiuksia leikattu pariin vuoteen ja varmaan vasta pitäisikin hävetä kun tukka selkääni kutittelee, mutta ei vieläkään hävetä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nyt ei ole hiuksia leikattu pariin vuoteen ja varmaan vasta pitäisikin hävetä kun tukka selkääni kutittelee,
Vähän niinkuin Juice-vainaa? Ei kai hänkään tukkaansa hävennyt?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itselläni hiusraja ei ole samalla tavalla vetäytynyt. Eli edes joltain osin on hyvät geenit.
Kellään ei ole niin tyylikäs keskikalju kuin Venomin Cronocsella!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@nummenkallio @Tadu @5hole

Tuosta Rosbergin Keijon lapsuudenkodista kun puhuitte, niin tämän päivän Savon Sanomien mukaan tuo on nyt mennyt kaupaksi. Kauppahintaa ei paljastettu, välittäjä totesi ainoastaan että "harvoin kohteet menevät ilmoituksessa olevalla hinnalla" eli varmaankin alle tuon 159 000:n on hinta ollut.

Jutussa mainittiin myös että ostajalla on edessä iso remontti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@nummenkallio @Tadu @5hole

Tuosta Rosbergin Keijon lapsuudenkodista kun puhuitte, niin tämän päivän Savon Sanomien mukaan tuo on nyt mennyt kaupaksi. Kauppahintaa ei paljastettu, välittäjä totesi ainoastaan että "harvoin kohteet menevät ilmoituksessa olevalla hinnalla" eli varmaankin alle tuon 159 000:n on hinta ollut.

Jutussa mainittiin myös että ostajalla on edessä iso remontti.
Kyllähän tässä pöndellä asumisessa on puolensa. Vaikka stadilainen sydämeltäni olenkin, niin ei keskituloisena pystyisi yhtä "korkeaa elintasoa" ylläpitämään Helsingissä. Toki asuntojen hinnat eivät täällä kasva ainakaan samaa tahtia, mutta se on sitten enemmän perikunnan ongelma joskus kun kuolen.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihmettelen, miks mä oon koskaan ostanut autoja itselleni. Nyt vasta älysin, miten leasing-auto on paljon parempi vaihtoehto vähän ajavalle. Just kävin pakasta vedetyn kotteron hakemassa. Ei tarvii huolehtia korjauksien tai huoltojen hinnoista, kun paketti kattaa kaiken, ja voit halutessas lunastaa auton itelles.

En enää koskaan osta autoa.

Itse olen pohtinut viime aikoina samaa. Mistä hait?
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
@nummenkallio @Tadu @5hole

Tuosta Rosbergin Keijon lapsuudenkodista kun puhuitte, niin tämän päivän Savon Sanomien mukaan tuo on nyt mennyt kaupaksi. Kauppahintaa ei paljastettu, välittäjä totesi ainoastaan että "harvoin kohteet menevät ilmoituksessa olevalla hinnalla" eli varmaankin alle tuon 159 000:n on hinta ollut.

Jutussa mainittiin myös että ostajalla on edessä iso remontti.
Jep, epäilinkin ettei ihan pienellä remontilla ostaja selviä...
Toki sai varmasti hyvin mainosta tuon jutun ansiosta, veikkaan että vaikka ei täyden rahan tarjousta tullut niin lähellä sitä oli lopputulema.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Kolme viimeisintä sähköpostiani tältä aamulta:

1) Terveystalon Black Friday tarjous: kaksi laboratoriokoetta yhden hinnalla.
2) ST1:n Black Friday tarjous: tule tankkaamaan, saat löpöä halvemmalla. Ja pätkispatukan kaupan päälle.
3) Kukkatalo nönnnönnöön Black Friday tarjous: tule ostamaan kukkapuska, saat 1,90€ alennusta per puska.

Ei voi kun ihmetellä tätä maaliman menoa. Ok, kaikki haluavat palasen mustan perjantain markkinoista, mutta hei ihan oikeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös