Ihmettelyketju

  • 6 347 461
  • 38 754

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Miksi meillä Suomessakin ei toimita näin ulkomaalaisten rikollisten kanssa?
Suomalaismiehen karkoitus (IL)
Aika älytön rangaistus nähdäksen jos heppu on kerta käytännössä koko ikänsä asunut ausseissa. Jännä olisi tietää miksei ole saanut/hakenut kansalaisuutta, tosin teonkuvauksen perusteella taitaa olla jonkun verran vikaa päässä.

Ihmetyttää kyllä (ketjun aiheen mukaisesti) että mitä ummikon Suomeen karkotetun odotetaan tekevän täällä elääkseen. Toki käytännössä toimeentulon saanee loppuikänsä sossusta. Vähän mulkku veto kuitenkin mielestäni ausseilta vaikka toki ymmärtää että jos on mahdollisuus päästä eroon tuommoisesta kaverista niin sen suht surutta hyödyntävät.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Koronatartunnat lisääntyy vauhdilla, mutta meidän hallitus ei reagoi.
No, liian hitaasta reagoinnista voi tulla miljardilasku. Ja kuolleita vanhuksia + perussairaita.
Arvopohja hukassa hallituksellamme. Tai kesälomalla.
Psykoosipelko-operaatio on vasta alkamassa.
 
K

Kiekkokatsoja

En muista koska viimeksi. Vaalean harmaista pilvistä kuului pari ukkosen pamausta. Ja yhtä äkkinen kaatosade, vaikkei edes näyttänyt sadepilviltä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on muuten jännä juttu tämä seuraava. Olen huomannut yhden yhtäläisyyden Jokerit KHL ketjussa ja Koronaketjussa. Miten tämän nyt muotoilisi. Jokerit ketjussa ne ketkä käy katsomassa KHL pelejä ja Korona ketjussa ne ketkä kantavat huolta, ovat paljon positiivisempia toisia kirjoittajia kohtaan versus KHL negatiiviset tai hälläväliä korona tyypit. Jälkimmäiset ovat usein aggressiivisia ja sortuvat henkilökohtaisuuksiin. Mistähän tämä johtuu? En tiedä ja tuskin sinäkään, mutta jännä ilmiö.
 
K

Kiekkokatsoja

Kolme ihmistä on ihan sairaalassa tämän kamaluuden takia. Karmeaa!
Linkki vie tämänpäiväiseen iltalehden näkökulma uutiseen, joka on samankaltainen, kuten oma ihmettelyni oli aikaisemmin.

Moni "huutaa" netissä, että ei moniinkaan asioihin tarvitse varautua. Yleensä nämä samat huutajat huutavat uudelleen sitten, kun paskat on housussa. No kukin tavallaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
Se on tilannetaju, jota tässä ihmettelet. Voit verrata vaikka siihen, että on ihan ok pieraista kovaäänisesti perheen kesken kotona, mutta se ei ole aivan ok, jos sen tekee silloin, kun on koti täynnä vieraita.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
Tämän viestisi perusteella et ole näköjään mitään oppinut. Taidat olla ihan pesunkestävä juntti. No siinä ei sinällään mitään pahaa, kunhan kukaan ei satu kuolemaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
Varmaan vähän sitä tahdikkuutta toivottiin. Hyvä kun ymmärrät syyn. En itsekään Ruonansuuta erityisesti arvostanut mutta pidin mölyt mahassani. Vähän kyllä itse ihmettelin kun en saanut edes rikepistettä siitä kun vähän ilakoin Linkolan kuoleman tiimoilta. Joo vaikka inhosin häntä ja hänen filosofiaansa niin meni silloin yli.

(Vitsi) Toisaalta en ole kokovartalomulkku toisin kuin jotkut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se on tilannetaju, jota tässä ihmettelet. Voit verrata vaikka siihen, että on ihan ok pieraista kovaäänisesti perheen kesken kotona, mutta se ei ole aivan ok, jos sen tekee silloin, kun on koti täynnä vieraita.
Sepä se minulta juuri pettikin, kuten kirjoitin. Lukutaitoiset sen sieltä löysivät.

Tämän viestisi perusteella et ole näköjään mitään oppinut. Taidat olla ihan pesunkestävä juntti. No siinä ei sinällään mitään pahaa, kunhan kukaan ei satu kuolemaan.
Olen oppinut. Elävästä saa sanoa rehellisen mielipiteen, kuolleesta ei.

Ja olen ehdottomasti mieluummin juntti kuin etelän hipsteri, joka nauraa Jopen junttiudelle miehen eläessä mutta ryntää RIPpaamaan nerona heti kun ukko pieraisee kylmät. Olen rehellinen, en tuuliviiri. Joskus se aiheuttaa hankaluuksia, mutta sille ei mitään voi.
 

Nick Neim

Jäsen
Olen oppinut. Elävästä saa sanoa rehellisen mielipiteen, kuolleesta ei.
Kyllä kuolleestakin saa. Esimerkiksi jos tänään tokaiset, että ei se Jope nyt niin kummoinen koomikko ollut, niin et varmastikaan saa samanlaista fanilaumaa räksyttämään perääsi kun taannoin.

Aika perusjuttujahan nämä on, monelle maalaisellekin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi meidän suvussa ei ole hirveästi nipottajia mitä kuolleisiin tulee. Piristääkin kivasti hautajaisia kun vähän huumoria keksii. Tuskin itse pääjehukaan siitä suuttuu kun meidän suvussa vainajat on yleensä delannut jo.

Aikuisiällä mä oon kyllä aika harvoin mennyt hautajaisiin. Häät on jotenkin kivemmat.
 
Ihmettelen, miksi media kohtelee Niko Ranta-ahoa kuin jotain suurta sankaria. Tehdään kaiken maailman sarjat ja muut. Lisäksi sarjan mainoksissa puhuu mies itse. Mitä helvettiä? Kiva tuollaiselle paskalle antaa vielä lisärahaa ja julkisuutta. Varmaan Ranta-ahon tuleva elämäkerta (sellainen on ihan varmasti tulossa) myy kuin häkä pääosin mediahuomion vuoksi. Häpeäpaaluun tuokin kuuluisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toisaalta, nykyään on ihan ookoo pilkata Adia ja Isä Aurinkoista, mutta heidän eläessään ei kyllä kantsinut.

No niin, se humorista.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Toisaalta, nykyään on ihan ookoo pilkata Adia ja Isä Aurinkoista, mutta heidän eläessään ei kyllä kantsinut.

No niin, se humorista.
Toimeliaita miehiä molemmat ja nykyään vaan pilkataan. Veitikka teoksen mukaan Hitler juoksi nuorna miehenä 5000 metriä aikaan 18,22,6 min. Ei se huono suoritus ole, Stalinin vastaavasta ajasta ei ole merkintöjä mutta epäilisin sen olevan huomattavasti kehnompi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Veitikka teoksen mukaan Hitler juoksi nuorna miehenä 5000 metriä aikaan 18,22,6 min.
Veikko kirjoitti myös samaisessa teoksessaan että Adilla oli vain yksi kives ja tapasi tökkiä pikkukloppina kylänraitille parkkeerattuja hevoisia puukepillä mulkuttimeen.
 

444

Jäsen
Ahaa, selvä, kiitos. Täytyypi ihmetellä sitten vastapainoksi miksi miehen saamaa huomiota voisi arvostella niin paljon. Hän haluaa vaan olla esillä ja media ottaa sen vastaan. Tuskinpa on suuri ongelma juuri kenellekään.
Google on oikeasti ihan käypä hakukone.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Google on oikeasti ihan käypä hakukone.
Tää on mun miälestä vähän outo juttu kyllä, vaikka ymmärränkin että on nykyaikaa ja sitä rataa. Siis tää että maailman yleisin vastaus ihan mihin tahansa kysymykseen on "kato vittu googlesta." Haluisin päästä Googlelle duuniin. Ohjeloimisin softan silleesti että jos joku kirjottaa hakukenttään että "Kuka on maailman kiimasin horatsu?", niin vastauksena olis aina että "Mutsis on."
Käytän siis googlea itekkin päivittäin, mutta ei se ny perkema soikoon voi olla este sille että kysyy joltain ihmiseltä jotakin.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Jos googlaaminen on liiankin helppoa, mikä siitä tekee Jatkoajan keskustelupalstalla kysyttäessä vaikeampaa? No, vastaan hieman itselleni: googlattaessa joutuu kirjoittamaan vain nimen eli "nönnönnöö", kun taas Jatkoajan keskustelupalstalla joudut kirjoittamaan pitkästi "Kuka on nönnönnöö?". Haasteet on kivoja!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos googlaaminen on liiankin helppoa, mikä siitä tekee Jatkoajan keskustelupalstalla kysyttäessä vaikeampaa? No, vastaan hieman itselleni: googlattaessa joutuu kirjoittamaan vain nimen eli "nönnönnöö", kun taas Jatkoajan keskustelupalstalla joudut kirjoittamaan pitkästi "Kuka on nönnönnöö?". Haasteet on kivoja!
Kysymällä Jatkoajassa saa myös palstakirjoitusten määrää nostettua ja Googleen kirjoitettua kysymystä kukaan muu ei huomaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös