Itse ihmettelen lähinnä omaa typeryyttäni.Ihmettelen välillä älykkyyttäni. Kuten nyt.
Itse ihmettelen lähinnä omaa typeryyttäni.Ihmettelen välillä älykkyyttäni. Kuten nyt.
Vadelma on kallis marja. City-marketeissa (täällä päin) maksaa laatikko (1,6 kg) 29,90€. En ole oikeastaan koskaan ajatellut tuota kun ei ole tullut vatuista maksettua kun on tuo "oma" villiintynyt vattumaa olemassa. Taitaisi jäädä vadelmat pakastamatta jos kaupasta pitäisi ostaa...
Vadelma taitaa olla minun lempimarjani. Syön niitä aina kun olen keräämässä... ja myös putsatessa. Metsävattu olisi kyllä maukkaampi kuin nuo puutarhavatut mutta ei minun hermoni kestäisi niiden keräämistä ja pusikoissa rymyänistä. Saa nyt nuo marjat riittää joita tulee keräiltyä tuolta isän maalla olevista "puutarhavadelmapuskista". Ja hyvin on tänä vuonna vadelmaa tullutkin. Alkaa olla pakastimet ja kellari aika täynnä talven varalle säilöttyä syötävää.Vadelma on muutenkin paljon parempi marja kuin esim mansikka tai joku mustikka.
Minunkin!Vadelma taitaa olla minun lempimarjani.
Yleensäkin tämä elämä. Kaupungilla kun joskus käy, niin ihmetyttää kun vähintään joka toinen tuijottaa vaan sitä kännykkää. Puiston penkillä istujat, kävelijät, jopa pyöräilijät katsovat mieluummin näyttöruutua kuin liikennettä.Mitenhän näiden usein nettiin kirjoittavien frendit ajattelee ympärillä kun yks tuijottaa jotain kännykkää koko ajan. Ei kaikki voi olla just herännyt ja vielä himassa.
No, itselläni on ollut rannekello viimeksi kädessä josku 22 vuotta sittenMitäs ihmeellistä löytyy rannekelloketjusta?
Eikös Kuopion motari (Kuopion eteläpuolella) ole aina satasen rajoituksella? Veikkaan syyksi sitä, ettei siinä ole viheraluetta keskellä.Ajelin eilen vitostietä ja koko Kuopion moottoritie 100km/h rajoituksella. Sama homma Helsinki-Turku motarilla Muurlaan asti.
Ei paljon parempaa keliä voisi olla. Mikä ihme tälläiseen voi olla syynä.
Tämä kertoo ehkä enemmän sinun erikoisuudestasi. Ajan voi katsoa kännykästä, mutta kello katsotaan ranteesta.No, itselläni on ollut rannekello viimeksi kädessä josku 22 vuotta sitten
Ensimmäiset muistikuvat kellosta on jostain 70-luvulta, silloin mullakin oli Leijona merkkinen kello. Eli en kyllä ymmärrä miksi vielä 2020 luvulla pitäisi katsoa kelloa,se on niin nähty.Tämä kertoo ehkä enemmän sinun erikoisuudestasi. Ajan voi katsoa kännykästä, mutta kello katsotaan ranteesta.
Kuitenkin ihan maalaisjärjellä, ja myös vaikkapa Huhtamäen kuvaston mukaan muoviset tuopit ym muoviset juomalasit, joita puhekielessä kutsutaan muovimukeiksi, kuuluvat muovinkeräykseen.Näitä ei saa laittaa muovinkierrätykseen:
–Muoviset kertakäyttömukit
Hämärää juttu ei yhtään auta, että jutussa lukee, että vanhaa rikkinäistä muoviämpäriä ei voi viedä muovikierrätykseen. Voiko ehjän?Sanokaa nyt saatana, että mitä tämä tarkoittaa kys uutisessa:
Nämä eivät kuulu muovijätteisiin - luulitko sinäkin niin?
Joka kahdeksas suomalainen ei tiedä, mitä muovinkierrätykseen saa laittaa.www.iltalehti.fi
Kuitenkin ihan maalaisjärjellä, ja myös vaikkapa Huhtamäen kuvaston mukaan muoviset tuopit ym muoviset juomalasit, joita puhekielessä kutsutaan muovimukeiksi, kuuluvat muovinkeräykseen.
Mikä siis on tämä muovinen kertakäyttömuki, jota ei voi laittaa muovinkeräykseen? Ei tule mieleen kuin joku styroxinen (tai mitä eps/xps:ää onkaan) termosmuki, mutta onko sellaisia edes olemassa (versus pahvi).
Kerran jouduin kuuntelemaan parin kello-entusiastin keskustelua kelloista ja jostain uudesta mallista. Liityin keskusteluun mainitsemalla Homer Simpson -tyylisestä "piirsin kellon tussilla ranteeseen" -vaihtoehdosta. Eivät olleet Simpson-huumorin ystäviä.
Ymmärsinkö oikein? Vilkaisit kelloa joskus 70-luvulla. Nyt sun ei enää tartte, kun tiedät jo, paljonko kello on?Ensimmäiset muistikuvat kellosta on jostain 70-luvulta, silloin mullakin oli Leijona merkkinen kello. Eli en kyllä ymmärrä miksi vielä 2020 luvulla pitäisi katsoa kelloa,se on niin nähty.