Mites nuo hyvät keskustelut, hitaat aamut ja matkustelu?Miksi naisten pitää deittipalveluissa korostaa aina erikseen, jos ovat jostain pohjoisesta? Koskee kyllä muitakin tilanteita ja muitakin ihmisiä, jotka sieltä ovat. Mikä tuo juttu on?
Kyllä. Mutta jos mainostetaan tuotteita 24% alennuksella, niin se ei ole sama summa kuin tuotteen veroton hinta.
Pointtini on vaan se, että siellä on taas ollut laskutaidoton markkinointiosasto asialla.
Ihan oikeaa ihmettelyketjun tavaraa on koko prosenttilaskun konsepti. Välillä saa lukea jostain tai joku kysyy, että jos on kaksi alennusta, niin missä järjestyksessä ne pitää vähetää tai jotain yhtä tampiota. Muistan, että koulussa opetettiin jotain kaavojakin yläasteella, että miten noita lasketaan ja laskimissa on oikein nappi prosenttilaskuja varten. En osaa yhtään kaavaa, en tiedä miten sitä prosenttinappia käytetään ja miksi. Mitä se muuten tekee, jakaa näytössä olevan luvun sadalla?....Helpompi vaan antaa se 24 % alennus kuin opettaa kaduntallaajille prosenttilaskuja.
Sain uuden taskulaskimen käteeni tuossa vähän aikaa sitten. Siinä oli jopa ohjekirjanen. Päätin kokeilla, kun olin tuota samaa itsekin ihmetellyt. Prosenttivähennys tehtiin sillä laittamalla luku (vaikka 275) sitten painettiin miinusta ja sitten painettiin prosenttinumeroa, joka haluttiin vähentää (olkoon vaikka 24 %) ja sitten painettiin prosenttinappulaa ja lopulta yhtäkuin merkkiä. Avautui sitten sekin. Vaikutti jopa ihan järkeenkäyvältä. Luvusta 275 kun vähenetään 24 % saadaan siis 209.Ihan oikeaa ihmettelyketjun tavaraa on koko prosenttilaskun konsepti. Välillä saa lukea jostain tai joku kysyy, että jos on kaksi alennusta, niin missä järjestyksessä ne pitää vähetää tai jotain yhtä tampiota. Muistan, että koulussa opetettiin jotain kaavojakin yläasteella, että miten noita lasketaan ja laskimissa on oikein nappi prosenttilaskuja varten. En osaa yhtään kaavaa, en tiedä miten sitä prosenttinappia käytetään ja miksi. Mitä se muuten tekee, jakaa näytössä olevan luvun sadalla?
Sain uuden taskulaskimen käteeni tuossa vähän aikaa sitten. Siinä oli jopa ohjekirjanen. Päätin kokeilla, kun olin tuota samaa itsekin ihmetellyt. Prosenttivähennys tehtiin sillä laittamalla luku (vaikka 275) sitten painettiin miinusta ja sitten painettiin prosenttinumeroa, joka haluttiin vähentää (olkoon vaikka 24 %) ja sitten painettiin prosenttinappulaa ja lopulta yhtäkuin merkkiä. Avautui sitten sekin. Vaikutti jopa ihan järkeenkäyvältä. Luvusta 275 kun vähenetään 24 % saadaan siis 209.
Ei hemmetti noi.Mites nuo hyvät keskustelut, hitaat aamut ja matkustelu?
Miks niin monella frendillä silmä mustana. Mitä mä oon missannut.
Kolme ihmistä on ihan sairaalassa tämän kamaluuden takia. Karmeaa!Koronatartunnat lisääntyy vauhdilla, mutta meidän hallitus ei reagoi.
No, liian hitaasta reagoinnista voi tulla miljardilasku. Ja kuolleita vanhuksia + perussairaita.
Arvopohja hukassa hallituksellamme. Tai kesälomalla.
Ettei ollut juna, eka selvisi helpolla?Rinki täynnä miehiä ja vain yksi pullo. Sattuuhan tuota.
Gambinaa juotu selkeästi.Helsingissä joku harrastaa rituaalilahjojen jättämistä metsän hengille:
HS Helsinki | Outo rituaali toistuu Pihlajamäessä: Joku asettelee polun varrelle tupakkaa, votkaa ja eläimen sydämen
Metsään ilmestyy jatkuvasti outo asetelma, johon kuuluu aina tupakkaa ja leipää, usein myös venäläistä vodkaa ja sydän.www.hs.fi
Ihmetystä herättää, ehkä vähän huoltakin.
Aika älytön rangaistus nähdäksen jos heppu on kerta käytännössä koko ikänsä asunut ausseissa. Jännä olisi tietää miksei ole saanut/hakenut kansalaisuutta, tosin teonkuvauksen perusteella taitaa olla jonkun verran vikaa päässä.Miksi meillä Suomessakin ei toimita näin ulkomaalaisten rikollisten kanssa?
Suomalaismiehen karkoitus (IL)
Psykoosipelko-operaatio on vasta alkamassa.Koronatartunnat lisääntyy vauhdilla, mutta meidän hallitus ei reagoi.
No, liian hitaasta reagoinnista voi tulla miljardilasku. Ja kuolleita vanhuksia + perussairaita.
Arvopohja hukassa hallituksellamme. Tai kesälomalla.
Kolme ihmistä on ihan sairaalassa tämän kamaluuden takia. Karmeaa!
Se on tilannetaju, jota tässä ihmettelet. Voit verrata vaikka siihen, että on ihan ok pieraista kovaäänisesti perheen kesken kotona, mutta se ei ole aivan ok, jos sen tekee silloin, kun on koti täynnä vieraita.Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
Tämän viestisi perusteella et ole näköjään mitään oppinut. Taidat olla ihan pesunkestävä juntti. No siinä ei sinällään mitään pahaa, kunhan kukaan ei satu kuolemaan.Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.
Varmaan vähän sitä tahdikkuutta toivottiin. Hyvä kun ymmärrät syyn. En itsekään Ruonansuuta erityisesti arvostanut mutta pidin mölyt mahassani. Vähän kyllä itse ihmettelin kun en saanut edes rikepistettä siitä kun vähän ilakoin Linkolan kuoleman tiimoilta. Joo vaikka inhosin häntä ja hänen filosofiaansa niin meni silloin yli.Ihmettelen pelikieltoa, josta vasta vapauduin. Tai siis en varsinaisesti itse pelikieltoa, kyllähän minä sen ansaitsin. Ei ole oikea paikka sanoa mitä ihmisestä oikeasti ajattelee, kun hän on juuri kuollut. Lähinnä ihmettelen monen muun kirjoittajan reaktiota tapahtuneeseen. Minut tuomittiin kusipääksi (ainakin osin aiheesta) ja Ruonansuu julistettiin neroksi (tätä ihmettelen). Jos olisin vaikkapa kuukautta aikaisemmin kirjoittanut, että ei se Jope nyt kummoinen koomikko ole ja hyvä vaan, että ei ole paljoa viime aikoina telkkarissa näkynyt, niin aika moni olisi varmasti ollut samaa mieltä. Harva olisi väittänyt vastaan. Vaan annas kun meni kuolemaan, niin heti syvät rivit syttyivätkin rakastamaan miehen tuotantoa. Kuolema tekee taiteilijan, näköjään. Ja rehellisyydestä sakotetaan. Sanon jo nyt, että mielestäni vaikkapa Pirkka-Pekka Petelius on aina ollut helevetin keskinkertainen koomikko. Nyt sen saa varmaan sanoa, kun mies vielä elää. Sitten, kun ukko kuolee niin ei saa sanoa. RIP-kansa ja yllättävästi esiin puhjennut fanilauma lynkkaa jos sanoo.